Torsus Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2188077.ab Jag bara undrar: Vad i helvete har HON för kompetens i detta???? Citera
Pey Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Ja, det är ju en bra fråga. Har man en gång blivit minister verkar det som om man sedan automatiskt är kvalificerad att bli minister inom vilket annat område som helst samt att ha vilken annan ansvarsfylld post som helst. Det är som en synnerligen rutten klubb. Citera
Saint_Bjorn Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Nu hoppas Borg att Margareta Winberg som ny ordförande ska stärka Svenska spels sociala ansvar. – Spelarskyddet är avgörande för att motivera Svenska Spels inriktning. Svenska Spel ska vara som Systembolaget; seriöst, återhållsamt och ansvarsfullt. Jag är övertygad om att Margareta Winberg med sin kombination av politisk erfarenhet, EU-erfarenhet och goda ledaregenskaper kommer att göra ett utmärkt arbete, säger finansministern. Mellan raderna: Ingen avreglering i sikte här inte...varken för det ena eller för det andra. Citera
Cleburne Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Vidrigt, men bara vad man kunde vänta sig. Bara att inse att Sverige styrs av kompletta idioter. Men de ska ju ha lite cred eftersom de lyckas se till att folket förblir passivt. Om vi hade en aning råg i ryggen hade vi tågat mot riksdagen med facklor och högafflar för länge sedan. Citera
Gummo Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Jag är lite förvånad faktiskt. Nu lyder väl spelet under Finansdepartementet, men var det så att det en gång låg under jordbruksdepartimentet av någon sjuk anledning? Jag har för mig det. I så fall saknar hon kanske inte erfarenhet i sakfrågan. Men när hon deporterades till Brasilien var väl alla rörande överens om att det berodde på henes inkompetens och det var väl även däri kritiken låg i hennes utnämnande? Gustafzon själv hade ju en ganska otäck syn på monopol och påpekade ju så ofta han kom åt att han var en stolt monopolist och har ju beskrivit sig själ som lotteribyrokrat. Han var ju även mäkta stolt över sin tid inom lotteriinspektionen. Så kanske kan det vara bättre... En teori är väl att man sätter MW på denna position för att det en gång för alla skall visa sig att det är dags att bryta upp monopolet? Dom kanske kallt räknar med att hon ställer till det ordentligt ganska snabbt? Eller är det allt för konspiratoriskt tänkt? Citera
Hjort Postad 4 April , 2008 Rapport Postad 4 April , 2008 Har man en gång blivit minister verkar det som om man sedan automatiskt är kvalificerad att bli minister inom vilket annat område som helst samt att ha vilken annan ansvarsfylld post som helst. Det är som en synnerligen rutten klubb.Nu misstolkar du allt. Kraven för att bli minister är så oerhört höga att individerna som någon gång lyckats bli det är så oerhört kvalificerade att de kan göra vad som helst från hjärnkirurgi till att flyga en rymdfärja. Dessutom så har de ju ledaregenskaper och karisma av Guds nåde. Ta bara Bosse Ringholm. Citera
Torsus Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Nu detta också! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2301985.ab Min första spontana tanke var: "Skönt att bli av med den jävla skitstöveln!" Men sedan började jag undra om detta är så bra egentligen... Med tanke på att en gammal gråsosse nu är styrelseordförande. Min ilska mot Jesper grundade sig bl a på att han vill att regeringen spärrar bort utländska sajter. Men med den nya inriktningen börjar jag nu bli rädd för att det kommer att jobbas för att spärra för utländska sajter OCH ta bort pokern även på svenska spel.... Citera
Matfrid Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2188077.ab Jag bara undrar: Vad i helvete har HON för kompetens i detta???? Låt mig se... kan det vara när hon gjorde världsnyheterna om att jämställdheten i Sverige orsakar det ökande våldet mot kvinnor? Eller kan det vara när hon motarbetade åtgärder mot våldsamma män, eftersom det inte skulle finnas sådana utan allt beror på 'könsmaktsordningen'. Eller kan det vara att hon är kompis med Eva Lundgren... Nä, jag kan inte ens komma på varför hon tilläts återvända till Sverige. Citera
brainslicer Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Det var bara att helt glömma ökad återbetalnings% nu då.... Citera
raptorjr Postad 22 April , 2008 Rapport Postad 22 April , 2008 Men med den nya inriktningen börjar jag nu bli rädd för att det kommer att jobbas för att spärra för utländska sajter OCH ta bort pokern även på svenska spel.... Självklart. Svenska spel ska bara satsa på turspel, så poker måste bort. Det ska bli mer bingo och jack vegas. Om det enbart är tur som avgör så har ju alla lika stor chans att vinna, ingen ska tro att dom har bättre chans än nån annan. Finns det möjlighet att påverka utgången med hjälp av kunskaper så kan ju den enskilde tro att han/hon har större chans att vinna än alla andra. Det är ju upplagt för att bli spelberoende och det måste motverkas. Citera
Saint_Bjorn Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 Handlar om Svenska Spel på SVT:s morgonprogram nu. Nu när Kärrbrink får kicken är det än mer tydligt att Borg vill cementera monopolet, att han vill förstärka de "folkhälsobeskyddande" syftena med spelmonopolet, t ex genom att SvS likt Systembolaget inte ska marknadsföra sig utan snarare tvärtom. Det kan man ju iofs hålla med om är moraliskt mer konsekvent. Egentligen handlar det så klart om att kunna motivera bevarandet av monopolet inför EU och därmed behålla så mycket som möjligt av 5 miljarderskakan som SvS drar in årligen. Marknadskrafter och fri konkurrens är inte bra för statskassan. Hur många på det här forumet röstade blått med förhoppning om en avreglerad spelbransch? Jag minns diskussionerna inför valet. Snacka om blåsning... Citera
TotalFarsa Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 Hur många på det här forumet röstade blått med förhoppning om en avreglerad spelbransch? Jag minns diskussionerna inför valet. Snacka om blåsning...*räcker upp handen* Fast av andra orsaker än en eventuellt avreglerad spelmarknad. Det var väl mer en positiv sekundäreffekt jag hoppades på. Citera
Loveless Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 *räcker upp handen* Fast av andra orsaker än en eventuellt avreglerad spelmarknad. Det var väl mer en positiv sekundäreffekt jag hoppades på. Ungefär så ja. Förutom att jag inte trodde på en avreglering, fanns ju inte att de skulle splittra alliansen över en sådan liten fråga. Citera
Gahlster Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 *räcker upp handen* Fast av andra orsaker än en eventuellt avreglerad spelmarknad. Det var väl mer en positiv sekundäreffekt jag hoppades på. Ungefär så ja. Förutom att jag inte trodde på en avreglering, fanns ju inte att de skulle splittra alliansen över en sådan liten fråga. +1 Citera
TotalFarsa Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 Såg en reklamaffisch utanför min lokala pizzeria på lunchen Partiet.se Har vi månne blivit hörsammade? Citera
Juggler Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 De har affischer vid min lokala alkiskrog och snabbmatsstället som det bästa namnet någonsin "Kebabburger". Citera
Cleburne Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 Såg en reklamaffisch utanför min lokala pizzeria på lunchen Partiet.se Har vi månne blivit hörsammade? Fri kollektivtrafik? Nej tack. Typiskt "Jag vill ha något, men tycker att andra ska betala för det"-snack. Citera
TotalFarsa Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 Fri kollektivtrafik? Nej tack. Typiskt "Jag vill ha något, men tycker att andra ska betala för det"-snack.Men vi kanske kan vara överens om punkt ett? Ahja, det här vara bara en (. Citera
Cleburne Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 Men vi kanske kan vara överens om punkt ett? Ahja, det här vara bara en (. Självklart. Citera
ickash Postad 23 April , 2008 Rapport Postad 23 April , 2008 Margareta Winberg.... finns ingen politiker jag avskyr mer i detta land. Rabiat och inkompetent kärring som Göran Persson försökte skicka iväg så långt bort som möjligt från Sverige. Räknar dock inte vänsterpartiets representanter som politiker, det är ju uppenbarligen något annat svammel de håller på med. Citera
Recommended Posts