Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mailade för cirkus tre dygn sedan supporten, väntar fortfarande på svar. Hur jävla länge ska man behöva vänta på ett svar?

 

Sen igår begärde jag en utbetalningtill till mitt netellerkonto. Står att läsa i everest info att "Funds are generally processed within one business day". Fortfarande inte sett röken av några pengar.

 

Så Everest, är det så här ni brukar behandla era kunder? Eller är det bara mig?

Postad
Mailade för cirkus tre dygn sedan supporten, väntar fortfarande på svar. Hur jävla länge ska man behöva vänta på ett svar?

 

Sen igår begärde jag en utbetalningtill till mitt netellerkonto. Står att läsa i everest info att "Funds are generally processed within one business day". Fortfarande inte sett röken av några pengar.

 

Så Everest, är det så här ni brukar behandla era kunder? Eller är det bara mig?

 

Fint första inlägg efter tre år.

Postad

Ett par dagar är inget att gnälla över. Det står väl inget att de svarar på mailen så fort? Och vanligtvis så brukar inte utbetalningar betalas ut första gången lika fort som de därefter, heller inte med en gång pga de x-tra säkerhetsprocedurerna vilket gör att det tar längre tid, iaf på många sajter.

Postad
Ett par dagar är inget att gnälla över. Det står väl inget att de svarar på mailen så fort? Och vanligtvis så brukar inte utbetalningar betalas ut första gången, heller inte med en gång pga de x-tra säkerhetsprocedurerna vilket gör att det tar längre tid, iaf på många sajter.

 

Men seriöst... Nu har jag själv ingen som helst erfarenhet av Everest Poker på något sätt men hur kan man, med tanke på de avgifter vi betalar i form av rake, tycka att det är helt ok att det får ta ett par dagar för ett svar på mail från en kundtänst. Max, och då menar jag verkligen max, 24 timmar får det ta enligt min åsikt och det är egentligen på tok för länge det.

Postad

Det är inte säkert att prioriteten är hög på de mail från dem som väntar på sin första utbetalning, var det jag menade o ett par dagar får man vänta på de flesta stora sajter.

Själv tycker jag att 10minuter skulle vara en ok väntetid. Speciellt om man är förbannad..

Postad
Mailade för cirkus tre dygn sedan supporten, väntar fortfarande på svar. Hur jävla länge ska man behöva vänta på ett svar?

 

Sen igår begärde jag en utbetalningtill till mitt netellerkonto. Står att läsa i everest info att "Funds are generally processed within one business day". Fortfarande inte sett röken av några pengar.

 

Så Everest, är det så här ni brukar behandla era kunder? Eller är det bara mig?

 

Hej stavrogin!

 

Nej, det är ytterst ovanligt att det tar längre än 24 timmar för spelare att få svar från spelarsupporten, men ibland händer det dock att mail inte når fram till oss. Skicka mig ett PM med din e-post adress och några rader om ditt problem så kommer supporten att kontakta dig omedelbart.

 

Mvh,

Postad
Hej stavrogin!

 

Nej, det är ytterst ovanligt att det tar längre än 24 timmar för spelare att få svar från spelarsupporten, men ibland händer det dock att mail inte når fram till oss. Skicka mig ett PM med din e-post adress och några rader om ditt problem så kommer supporten att kontakta dig omedelbart.

 

Mvh,

 

"Ibland" är väl en underdrift. Tycker sånt här händer väldigt ofta, och då menar jag inte bara Everest utan alla pokersidor. Sedan när man skäller, t.ex. i pokerforum, så brukar det lösa sig, så jag säger bara wp till OP.

Postad

...Ville som sagt ta ut pengar till mitt Netellerkonto, som jag även använde när jag satte in pengar. Borde ju inte vara något problem, tycker man. Men se de gick inte. NU KRÄVER DOM ATT JAG SKICKAR IN inscannade ID, KREDITKORT, KONTOUTDRAG samt nån annan förbannad enkät som jag ska skriva under. Dom motiverar detta utifrån en säkerhetsaspekt.

 

Men, borde då detta inte kollas när jag SÄTTER in pengarna. Det skulle ju vara ÄNNU säkrare. Problemet är naturligtvis att ingen skulle orka/vilja skicka in denna information innan man fick börja spela.

 

Dessutom, jag fick alltså inte ta ut pengarna, men däremot kunda jag spela vidare. MED SAMMA PENGAR. Dvs om jag nu skulle varit en bedragare, skulle jag utan vidare få spela bort den bedragnes pengar. PÅ VILKET SÄTT BEFRÄMJAR DET SÄKERHETEN? Kommer ni på Everest poker att ersätta den bedragne ifall jag lyckas spela ned rullen till noll?

 

Så säkerhetsargumentet är således bara nys. Man vill bara att spelarna ska behålla sina pengar på kontot, spela vidare, och betala så mycket rejk som möjligt. Om det vore säkerheten som kom i första hand skulle naturligvis id, kontonr osv kontrolleras innan pengarna sätts in.

 

Ursäkta ett långt inlägg, blir bara så jävla trött. Jävla bondfångare, det är vad ni är på Everst.

 

Nä, dags dra vidare och informera om Everst metoder på andra forum.

 

Peace

Postad
Dessutom, jag fick alltså inte ta ut pengarna, men däremot kunda jag spela vidare. MED SAMMA PENGAR. Dvs om jag nu skulle varit en bedragare, skulle jag utan vidare få spela bort den bedragnes pengar. PÅ VILKET SÄTT BEFRÄMJAR DET SÄKERHETEN?
Det är nog inte så enkelt som du vill tro.

Varför inte ta xtra tiden som krävs för att skicka in ID grejjerna istället för att lägga ner energin på att smutskasta?

Postad

Nä, kanske inte borde gnälla. Kanske är lite gammeldags av mig som vill bli bemött och behandlad med respekt av dem jag spenderar pengar hos.

 

Och nej, så här är det inte på alla sajter. Har spelat på crypto-, prima- och ongamenätverken, dessutom på flera av dess skin, och ALDRIG behövt gå genom denna procedur för att ta ut pengar......

 

Joeduck...vad är det som inte är så enkelt? Snälla, förklara för en imbecill som jag.

Och smutskasta?? Jag berättar bara vad jag varit med om, och hur jag ser på situationen. Sedan får gärna Everest representant bemöta mina påståenden här.

Postad

..innan du kommenterar får du gärna läsa vad jag skrivit först. Det handlar ju inte om säkerhet, då skulle dom ju kräva alla dokument INNAN man sätter in pengar.

 

..Och standard, nej, utöver Everest är den enda sidan lirat på med samma förfarande Absolute poker....

Postad
..innan du kommenterar får du gärna läsa vad jag skrivit först. Det handlar ju inte om säkerhet, då skulle dom ju kräva alla dokument INNAN man sätter in pengar.

 

Du klagar över att skicka in dokument, vilket är enbart för säkerhet.

Rent logiskt ska man ju fråga vid uttag och inte insättning, då det är större risk att någon försöker ta ut någon annans pengar snarare än att sätta in pengar åt honom.

Postad

Everest är inga att lita på. Har en polare som fick sitt konto nerstängt helt utan anledning.

Och för att ta dokument på allt när man skall ta ut är för att dra ut på tiden, och för att dem skall tjäna på det, dem hoppas på att hitta något fel.

Ska aldrig sätta in pengar hos everest.

Postad

Givetvis hade han inte gjort nånting, alla är oskyldiga.

 

På svenska spel måste man också skicka in papper innan man kan ta ut, inget att bry sig så mycket om. Att du vill bli behandlad med respekt är väl en sak, det har inget med ditt problem att göra dock. Som feeling this skriver, det är vid uttag man bör ha säkerhetskontroll, inte vid insättning.

Postad
Som feeling this skriver, det är vid uttag man bör ha säkerhetskontroll, inte vid insättning.

 

Mjo, men om man tar ut till samma konto som man sätter in till? Bör väll vara viktigare när man sätter in pengar? Hur svårt är det att chipdumpa över en summa som bedragare?

 

OP: Liknande situationer händer på dom flesta nätverk lite då och då. Se det som ett bad beat:)

Postad
Hur svårt är det att chipdumpa över en summa som bedragare?

 

Chipdumpa måste dock göras väldigt bra för att inte väcka misstanke, då är det nog lättare att bara ta ut pengar utan kontroll. Men jag förstår vad du menar.

 

Helst skulle det vara kontroll på både insättning och uttag. Varje gång.

Postad
Hej stavrogin!

 

Nej, det är ytterst ovanligt att det tar längre än 24 timmar för spelare att få svar från spelarsupporten, men ibland händer det dock att mail inte når fram till oss. Skicka mig ett PM med din e-post adress och några rader om ditt problem så kommer supporten att kontakta dig omedelbart.

 

Mvh,

 

inför livesupport

Postad

OBS! Gäller absolut inte speciellt Everest, utan alla sidor.

 

Men att de inte har den säkerhetskontrollen när man sätter in utan bara vid uttag har ju en orsak. Man måste ju ha chansen att göra av med en hel del på rake, skulle man ha kollen vid insättning missas ju massor av intäkter i form av rake. Har man dock kollen vid uttag har man fått in en hel del i rake, och drar man vinstlotten hittar man nåt litet fel så pengarna fryses :D:D.

 

Så blir vi lite seriösa...

 

Skall även säga att jag har bara goda erfarenheter av Everest. Satte in med Neteller och tog till Neteller, gick snabbt o smidigt. Sen är även de svenska repesentanterna väldigt trevliga att ha och göra med.

 

Sen är jag även för dessa säkerhetskontroller och tycker de skall genomföras så ofta man kan. Men man kunde kanske se över om det går att göra det vid insättning oxå. Jag förstår att man inte vill försvåra för folk att börja spela direkt man sätter in och att kunderna inte skall behöva vänta flera dar tills man kan spela efter insättning. Men man kunde kanske ta en koll på vissa insättningar i efterhand.

Att man kan använda pengarna man sätter in omgående men att man får dessa säkerhetskontroller skickat till sej direkt i samband med insättningen och svarar man inte med allt inom en viss tid fryses kontot tills dess uppgifterna kommer fram.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...