Hristo Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Tjena Lirade en liten live-turnering igår. 2 bord med fem spelare på varje. Vi är fem stycken vid mitt bord. Tar detta ur minnet så förhoppningsvis blir det rätt ändå. Stämingen var ganska lös, iaf från en del spelare. Blinds: 200/400 Mr X (lirat massa konstiga händer, vill dubbla upp eller åka ur) ca 2500 JAG ca 4000 Player A ??? Player B ??? Eken (knappen) ca 6-7000 JAG sb 200 Mr X bb 400 Player A folds Player B folds Eken raises to 800 Jag tittar ner på T T Men innan jag hinner görat något så går Mr X all-in med sina 2500. Eken kan mycket väl vara på ett stealförsök. Mr X kan ha ett monster eller 72o. Han villa som sagt var dubbla eller åka ur. Vad hade ni gjort??? Eken har inte bestämt vad han ska göra. Citera
Kip Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Kan val inte bli en mer befogad fold an den dar? Lat saga att du ar uppe mot minst tva overkort, vill du da syna? Citera
Papa Kubo Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Håller inte alls med. Ekens miniraise från knappen kan mycket väl vara ett stöldförsök och Mr "psycho" X's svar kan mycket väl vara en bluff. Om Hristo ställer in efter att X agerat ur turn sätter han en jävla press på Eken som mycket väl kan folda, varvid Hristo hamnar HU i en extra stor pott mot X som förhoppningsvis har any two på handen. Om det sen visar sig att X eller Eken har vettiga händer ligger Hristo ändå hyfsat bra till, såvida ingen av motståndarna sitter på ett högre PP än tior. Citera
pokerperrra Postad 10 Mars , 2005 Rapport Postad 10 Mars , 2005 Jag skulle lätt synat en all in med 1010. Förmodlingen MÅSTE han träffa nåt av sina troliga överkort för att vinna . du har även 2 outs för 2 tior till finns i leken.. inte att förglömma att 1/9 times träffar du set på flop. 1010 är B hand, men ändå BRA startkort jämfört med alla andra kort som inte är PP. /Perrra Citera
Magaluf Raider Postad 10 Mars , 2005 Rapport Postad 10 Mars , 2005 Hade du en sån read på killen har du väl egentligen redan svarat på din egen fråga? In med degen bara och hoppas att han inte för en gångs skull verkligen hade kort Citera
ko_Ocken Postad 10 Mars , 2005 Rapport Postad 10 Mars , 2005 öhm, antingen har du dåligt minne eller så har du skrivit fel . Det borde vara du som agerar först efter Ekens raise iom att du är SB. Citera
TotalFarsa Postad 10 Mars , 2005 Rapport Postad 10 Mars , 2005 öhm, antingen har du dåligt minne eller så har du skrivit fel . Det borde vara du som agerar först efter Ekens raise iom att du är SB. Eller så är det du ko_Ocken som har dåligt minne eller skrivit fel BB agerar "out of turn"... /TF Citera
Krissan Postad 10 Mars , 2005 Rapport Postad 10 Mars , 2005 Om han vill åka ur eller dubbla upp så kan jag tänka mig att han trycker in med samtliga PP, samt i princip alla Ax, vilket gör att du slår, eller är even money mot de flesta händerna i hans handdistribution. Sen är ju Eken ett problem, men han kan ju sitta på any 2 och försöka sno blinds. Det är väl att be om lite väl mycket kanske, han har förmodligen några outs om han blir synad. Har han ett halvsvagt ess så kan det nog tänkas att han foldar, av rädsla för att vara dominerad. Annars får han rätt grymma potodds för att syna. Det är all-in eller fold som gäller, och jag hade tryckt in. Hur gick det? Citera
Recommended Posts