Gå till innehåll

FullTilt får datorn att hänga sig


DrRoland

Recommended Posts

Händer då och då. Vad beror det på? Man spelar ett tag, plötsligt hänger sig hela datorn. Varken musen eller tangentbordet fungerar.

Enda alternativet är att starta om datorn.

Som tur var finns det disconnect protect där så jag har inte förlorat några pengar på det.

 

Ingen annan som har problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma sak med min gamla dator, funkade inte ens att formatera, pröva och byt fläkt, den kan bli för varm.. exakt allting hänger sig så du måste trycka på knappen va? :P tror jag hade precis samma problem, fast nu vet jag iaf hur jag får min gamla dator o funka utan o hänga sig, hör på ljudet om den ska hänga sig, om fläkten låter skit mycket så startar jag bara om datorn hela tiden tills den låter normalt o då funkar det alltid, får göra så ca 5-6 gånger varje gång ja ska starta den ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liknande problem, dock inte så hela datorn låser sig.

 

När jag precis loggat in och ska signa upp för turneringar eller ta en plats vid ett cashbord eller whatever så låser sig lobbyn och datorn segar ner ordentligt, efter ett par minuter får man felmeddelandet att FT inte svarar och man får avbryta alltihop och börja om igen.

 

Svagt att en så stor sida som Full Tilt inte har bättre mjukvara, har aldrig haft några problem på tex Stars som borde vara huvudkonkurrenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror en lösning kan vara att uppgradera datorn, alternativt skaffa en ny. Jag kanske har haft tur men jag har två hyfsat kraftfulla datorer och har varken träffat på plötsliga avstängningar av datorn, freeze i klienten (har iofs hänt men pga bristande uppkoppling, inget annat) eller försvunna knappar.

 

Måste säga att jag slulle tilta sönder totalt om jag lirade turneys och plötsligt skulle knappar börja försvinna hit och dit.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är inte supermodern, men hyfsat ny.

3Ghz 500GB HD, 1GB ram. Grafikkort veti fan.

 

Skall ju räcka till med råge. Kör du Vista så är väl 2GB ram att rekomendera och kör du XP så skall det räcka gott och väl.

 

prova att öppna aktivitetshanteraren och ge full tilt klienten högre prioritet genom att högerklicka på den och sen ange prioritet. Brukar själv få göra så på svenska spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...