Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

varför tävla i vem som e fattigast? jag hävdar fortfarande att förhållandet mellan orättvisan med låga löner och sämre levnadsstandard är nånting betydligt mer påtagligt än att bli turisthustlad.. that's all

 

Håller med, men bara för det så behöver man inte acceptera att bli turisthustlad och säga, skitsamma jag betalar lite extra, de é ju såå fattiga...

 

Visst är det orätvist och synd att Thailand inte har samma standard som Sverige, det har jag aldrig sagt. Har varit där i 6 månader och kommer åka till Asien igen snart, då åker jag säkert förbi Thailand för jag älskar landet, men kommer inte betala mer än 300 bath från flygplatsen till hotellet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, men bara för det så behöver man inte acceptera att bli turisthustlad och säga, skitsamma jag betalar lite extra, de é ju såå fattiga...

 

Visst är det orätvist och synd att Thailand inte har samma standard som Sverige, det har jag aldrig sagt. Har varit där i 6 månader och kommer åka till Asien igen snart, då åker jag säkert förbi Thailand för jag älskar landet, men kommer inte betala mer än 300 bath från flygplatsen till hotellet :D

 

nej det är sant, faktum är att de pengarna man blir hustlad på egentligen mest göder de som redan har pengar och inte de små arbetarna.. så jag håller med dig.

 

orsaken till att jag reagerade från början var att jag hört turister gnälla över samma sak förut... och det känns störande när samma folk blundar för de riktiga orättvisorna som inte drabbar de själva direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det är sant, faktum är att de pengarna man blir hustlad på egentligen mest göder de som redan har pengar och inte de små arbetarna.. så jag håller med dig.

 

orsaken till att jag reagerade från början var att jag hört turister gnälla över samma sak förut... och det känns störande när samma folk blundar för de riktiga orättvisorna som inte drabbar de själva direkt.

 

Ok, då fatar jag. Håller med dig till 100%, behöver man skicka pengar till som behöver hjälp så är jag på, men att bli huslad vad än jag gör där, nej tack =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5000 bath är det ju knappsat något som klarar sig bra på i thailand. Dom får bo i en råtthåla och äta somtum från gatan.

 

Azzå. Mitt ex betalade 1000 bath för en 2:a (i månaden), mat och allt annat fick hon hur billigt som helst. Det är oss turister de tar överpriser för ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klarade mig riktigt länge och är stolt över det men nu får det för fan räcka, gått över gränsen. Sitter och spelar min absolut bästa poker men är redan back en miljard på en timme nu. Efter 3-4 dagar utan lir med obv.

 

Floppat tre set på sessionen, första blev rivrat av öppet stegdrag på river. Andra var topset och fi hade synat med 85o OOP pre, sen synade han flop med hålstegen och sätter turn. Tredje förlorar jag mot runner runner stege när jag bara synar flop och låter överaggro och dålig fi skjuta turn igen.

 

Blev så jävla arg så jag gick ut en runda. Kom tillbaka nu och börjar med att 3beta JJ mot halvstack. Han SYNAR med 77 och floppar 774 obv.

 

Orkar inte kolla hur mkt back men tippar på minst 4 inköp till iaf. Fick vinna EN stor pott iaf, jag squeezar med AK och fi lyckas dega in med A9. DÄR har jag iaf en chans att vinna men det är allt.

 

Blir inte detta min första backmånad är det sjukt.

 

Självklart det ska komma när man är på gott humör efter ManUs bragd och slå ner en i sulorna igen, där man ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FADHJKFDAHFJAHDJREAPORAOFKADPOFKAD

 

HUR I HELVETE KAN 96hjärter få stå på 347 hjärter mot mongoloidfisk jag suttit o väntat på att få busta i en jävla timme på ett bord fast jag skulle stänga ner innan. Han checkraisar flop och pushar över mitt pott3bet 150BB djupt med 43...

 

Gett honom 280 redan innan det när jag checksynar ner JJ på K33 eller nåt sånt och han drar bakdörrfärg.

 

jobbar tillbaka hela jävla backet med kanske min bästa session nånsin spelmässigt osså sluter de ännu värre såhär.. får fan räcka nu igen

 

hann med AA mot Q5 som synar pre, flop och turn på KQxx och träffar sin jävla femma på river

 

slantsinglingar ska man ju inte snacka om

gl

 

2k back o vet inte hur mkt back för månaden nu

lycka till o ta igen de här när man ska få den så äckligt i röver hela tiden

 

tryckt in 2644 händer på 4-6 bord o spelat bra iaf.. kan fan inte göra mer än såhär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet precis hur det känns...så har det varit i snart två månader för mig.

Tur är att en annan spelar på lägre nivå så bananförsäljningen håller en levande.

Hoppas verkligen att det vänder för dig

 

 

Tack tack! En god natts sömn och jag är sugen igen. Känner verkligen att spelet funkat riktigt bra på slutet och att de stora förlusthänderna i princip bara är rigg. Jag menar, floppar tre set på hela sessionen och alla förlorar mot stege :D Precis när jag ska stänga ner får jag in $550 med färg mot bottentvå och förlorar mot riverkåk. Jag singlar slant för stacken preflop två gånger och förlorar båda.

 

Jag kunde faktiskt varit bra mycket mer back än 2K mtp hur det såg ut.

Positivt tänkande :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt det dara med backet. Kollar garna igenom de hander du ar osaker pa imorgon om du vill.

 

Kanner mig lite dalig nar du kommenterar mina hander men jag inte gor detsamma med dig :-)

 

Hehe såg inte ditt inlägg innan jag skrev :) Jepp, vi får absolut gå igenom lite händer. Dock är nästan alla spel för stacken senaste tiden antingen standard eller väldigt readberoende men det kan ju knappast skada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

söt brud, känns som min flickvän kommer byta ögon-form inom 1år när jag tänkt skriva D-uppsats från asien ;)

 

Lycka till meta, trots att du är äcklig från helsingbgorgfg...

 

Gillar lite lagom sneda ögon, kanske därför jag trivs så bra i Thailand :mrgreen:

 

Hehe ty, snart är man tillbaka i HBG :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min plan funkade! Bjöd över kossa_mu och lät honom spela bort den värsta riggen. Sen spelade jag själv direkt efter och plussade runt $1200 till på ca 600 händer tack vare några fina medriggshänder :) Kanske inte helt omöjligt att slippa backmånad trots allt! Skämt åsido var det kul att ha en liten session med en annan seriös pokerspelare som också verkligen vill utvecklas. Får se om vi hinner köra en till på måndag kanske.

 

Nu blir det Gulliver som vanligt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meta har bra tank o lirar bra. Men samtidigt ar han en oserios spelare som lirar typ lika manga hander som en oserios bingo spelare. Dvs han kan ha en ptbb pa 85 o plussa mindre an en 25 prolle ica arbetare. Skamt atsido sa ar det en av hans svagheter tror jag + att han inte anvander program som visar 3bett. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...