Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

Om personen ifrån inte verkligen brinner för att bli mäklare kommer den att få det svårt.

Jo, jag vet det är inte 40 timmars vecka och jobb alla söndagar. Prispressad marknad dessutom ( även om nätmäklarna inte slagit igenom stort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SF: Får man be om en kort text med dina tankar om

mäklarutbildningen? En släktning till min sambo är lite sugen.

Själva utbildningen är rätt dålig.

Främst pga den som jag gick är belägen på Malmö Högskola som är något av ett skämt.

Men den är rätt allmänbildande och jäkligt soft så kan vara några nice år man chillar mkt och loggar CSN.

Yrket i sig blir bara sämre och sämre.

Men det finns en del människor som gillar yrket till den grad att den utgör deras liv. Dvs man lever "livsstilen" mäklare snarare än har det som yrke.

Lite inflation på arbetsmarknaden och en rätt dryg marknad (fastighetsmarknaden) i det långa loppen.

Tror dock man ska tänka en gång extra innan man ger sig på att blir det.

Har inte du varit 23 nu i typ 5 år?

Äsch, ung som ung.

Länk till kommentar

Jo, jag vet det är inte 40 timmars vecka och jobb alla söndagar. Prispressad marknad dessutom ( även om nätmäklarna inte slagit igenom stort).

Var inte riktigt det jag menade, men det är också en del. Herr Stjärnfitta beskrev det bra ovanför. Antingen är du mäklare eller så är du inte det. Lite som en musiker.

Länk till kommentar

Jag tyckte väl att jag kände igen grabben i kassan, men är inte PF-legend nog att hälsa så lät fjällan sköta snacket. :oops:

(Namnkortet hängandes i byxan bekräftade misstanken och gjorde mig 100 % säker på att det verkligen var du, SF!)

Hur länge har du jobbat där? Är trots allt semi-stammis men har aldrig sett dig där förr? Kanske tar modet till mig och hälsar nästa gång! :lol:

Länk till kommentar

ÅÅÅÅFAAAAN.

Fick sommarjobb där förra sommaren så sen dess kör jag lite helger och sådär när det inte krockar med skolan.

Brukar normalt inte stå i kassan dock, så smyger runt på baklagret och sådär.

Hälsa, helst om du skulle hitta mig på golvet. Kassan är rejält hjärndött men på golvet kan man chilla och snacka lite.

Länk till kommentar

Tror han bluffar. Aldrig sett honom där, sen hatar jag iofs Andersson.

Jag fick för mig att köpa en Andersson TV för fem år sen. Den rullar än...

Fast tvek om jag köper en igen, är inte jätteskillnad i pris numera tror jag och sen är man ju lite rikare också...

Länk till kommentar