Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Jag har verkligen tappat förmågan att slappna av.

Det är ett seriöst problem, börjar t.o.m göra upp listor på serier/filmer jag vill se, ställen jag vill besöka i syfte att kunna boka av dem.

Min g-kalender är smockfull och jag får alldeles för bra känsla av att få saker gjorda. Meningslösa saker.

 

Skola, deff, jobb, bestyr i vardagen.

 

 

Är det någon som har haft liknande problem?

Tror inte det kan vara bra i längden att inte kunna släppa produktiviteten.

 

Missförstå mig inte, jag älskar mitt liv på väldigt många sätt och har aldrig haft det så här bra men tror ändå vissa aspekter i längden kan medföra väldigt negativa effekter.

Det sista jag vill vara är någon som lever för att jobba och producera och aldrig stanna upp för att njuta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukade också skriva to-do-lists på helt absurda saker. Uppkommer ofta ur lättare former av ångest där man försöker leva i framtiden istället för där man är nu. När din hjärna börjar mata en massa meningslösa tankar, se inte tankarna som dina egna utan ta istället in dom utan att dömma dom. Flina lite för dig själv åt vad hjärnan spelar dig för spratt. Om du känner att det blir alldeles för mycket nån dag, stäng av tv/dator/mobil och bara sätt dig och chilla tills din hjärna har matat ut en tanke som känns vettig att göra nu, gör det och skit i resten av bruset.

 

Just den här typen av brus som dämpas väldigt bra av mat så det kommer garr kännas bättre efter deff :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är där skillnaden är som störst.

Man är van bryta av det hela med att kröka sig till apstadiet, varit nykter hela året...

 

Intressera dig för whisky. Se serierna framför tv'n istället för datorn. Favoritdagarna är måndagar(GoT) onsdagar(Justified) och lördagar(spartacus) och en god pinne till. Några förslag är ardbeg 10yo, highlandpark 18yo, macallan 12yo.

 

Behövs bara en pinne, ibland två och man mår gott. Nedvarvad och en god sömn på det.

 

God fortsättning :)

 

(nej, lite alkohol fibbar inte upp träningen.) Super du dig till apstadiet så sänker du testonivån med ca ~22-28%(vid cp-fyllor), enligt en studie jag läste under den tid kroppen krigar med att rensa ut alkoholen. En pinne gör en minimal skillnad, rör sig om nån % under ett spann av ett fåtal timmar. Jag skulle hävda att det är post-fylla faktorn som fibbar träningen mer än själva testosänkningen, att man äter skräpmat dagen efter, tränar kasst om man tränar, sovit lite(especially vid lyckad jakt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressera dig för whisky. Se serierna framför tv'n istället för datorn. Favoritdagarna är måndagar(GoT) onsdagar(Justified) och lördagar(spartacus) och en god pinne till. Några förslag är ardbeg 10yo, highlandpark 18yo, macallan 12yo.

 

Behövs bara en pinne, ibland två och man mår gott. Nedvarvad och en god sömn på det.

 

God fortsättning :)

 

(nej, lite alkohol fibbar inte upp träningen.) Super du dig till apstadiet så sänker du testonivån med ca ~22-28%(vid cp-fyllor), enligt en studie jag läste under den tid kroppen krigar med att rensa ut alkoholen. En pinne gör en minimal skillnad, rör sig om nån % under ett spann av ett fåtal timmar. Jag skulle hävda att det är post-fylla faktorn som fibbar träningen mer än själva testosänkningen, att man äter skräpmat dagen efter, tränar kasst om man tränar, sovit lite(especially vid lyckad jakt).

 

Det må hjälpa med insomningen, men man sover sämre och blir inte lika utvilad per timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen tappat förmågan att slappna av.

Det är ett seriöst problem, börjar t.o.m göra upp listor på serier/filmer jag vill se, ställen jag vill besöka i syfte att kunna boka av dem.

Min g-kalender är smockfull och jag får alldeles för bra känsla av att få saker gjorda. Meningslösa saker.

 

Skola, deff, jobb, bestyr i vardagen.

 

 

Är det någon som har haft liknande problem?

Tror inte det kan vara bra i längden att inte kunna släppa produktiviteten.

 

Missförstå mig inte, jag älskar mitt liv på väldigt många sätt och har aldrig haft det så här bra men tror ändå vissa aspekter i längden kan medföra väldigt negativa effekter.

Det sista jag vill vara är någon som lever för att jobba och producera och aldrig stanna upp för att njuta.

 

Känner verkligen igen mig i ditt tänk. Schemaläggandet/listorna och optimaltänket kan bli stressande. Jag tror att det är bra att optimera och planera sin vardag till en viss nivå, men det kan gå till överdrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina ni e krappar!

 

Mynna ut i en riktigt värdelös natt med orolig sömn (GF-bortrest med) och att jag åkte på en skvätt sömnparalysering.

Halva dagen idag var också iskall men det ordnade upp sig framåt eftermiddagen så rätt lugnt nu.

 

 

Gällande släppa taget så är IMO weed överlägset en pinne till serier.

Går ju blir finsmakare där också och bli proffs på olika strains.

Problemet är att jag som sagt deffar och allt som intas i berusande syfte kommer slå kanonstora hål på den lilla disciplin och karaktär jag har när det kommer till kakor osv.

Samma sak med alkoholen, om jag inte vore på deff är jag inte spec rädd för den men nu har jag en deadline som är vidrigt tight även om jag inte fuskar något alls.

 

Efter 1 juni blir det andra BULLAR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjuuuukt :D Kom av nån anledning att tänka på min första kärlek. Sedan högstadiet. Hon sjöng och var jätteduktig. Hörde sen att hon flyttat till USA för att satsa...

 

...hon har nu sjungit bakom Stevie Wonder, Seal, Dolly Parton och Joe Cocker. Sjungit på finalen i American Idol. Och varit i studion med Jamie Foxx :mrgreen:

 

Var på dejt med henne och tydligen hade hon varit kär i mig samtidigt. Ganska jävla EPIC FAIL från min sida att sumpa den chansen :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon har även gjort egna skivor och videos (finns på youtube men jag tror inte jag vill outa tyvärr :D) och så men det verkar inte som det blev minsta lilla genomslag på den fronten. Tur för min del typ, tänk om hon blivit superstjärna och jag missade för att jag inte vågade :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är fan nåt för Sherlock Holmes. Blev så jävla nyfiken på varför det inte dök upp mer info om damen ifråga och jag har letat runt som fan nu av ren princip :mrgreen: Hittar gamla poster på forum och någon intervju eller två från runt 2009 när det skulle släppas skiva osv. Sen finns det bilder i bloggen från 2010 och efter det är det som att alla spår raderats :rolleyes:

 

Hittade länkar till låtarna på iTunes men allt är borttagna. Ska finnas videos och myspace men allt sen typ 2008 är sen borttaget.

 

Måste vetaaaaaaaaah :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...