Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Ah, underbart att glida in på gymet halv sex en lördag kväll efter julhelgen :mrgreen: Inte direkt lång väntetid mellan övningarna...

 

Har för övrigt fått ihop ett riktigt grymt magpass om någon mot förmodan skulle vara intresserad :)

 

Samma här, ensam på gymmet.. Stabilt!

 

Dra gärna magpasset, är uttråkad gällande magträningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ruskigt trött och börjar få huvudvärk så jag är lite arg över att TV4 Sport visar årets UFC-gala. Den börjar klockan 4 och är slut vid 7 så det blir en jävla pärs om jag ska klara det men jag har laddat upp med cola och popcorn. Hade varit kul att se en gala live på TV som uppvärmning inför England (om det inte blir rusning och biljetterna tar slut innan typ måndag då vi tänkte beställa).

 

Fortfarande inte grindat men det börjar närma sig nu tror jag :D Har äntligen kunnat sova normalt de senaste dagarna så jag känner mig mycket bättre. Till mitt försvar hade hade jag faktiskt tänkt grinda ikväll men en polare ringde och jag var ju inte sen att hugga så jag slipper göra comeback på pokerborden :oops: Kollade på lite metalDVD och käkade på Max, så verkligen lugn kväll.

 

Blir tröttare och tröttare medan jag skriver, fan vet om jag orkar med UFC :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, ensam på gymmet.. Stabilt!

 

Dra gärna magpasset, är uttråkad gällande magträningen...

 

Hehe riktigt gött är det ja!

 

Ok, här kommer det :)

 

Jag vet att många brukar köra fler reps för just magen än övriga muskelgrupper men jag gillar att köra rätt tungt här med så jag försöker ligga runt 10 reps och tre set.

 

Börjar med vanliga crunches fast i sån där ställning där man fäster benen och kan ändra vinkeln hyfsat mycket. Orkar inte leta upp hur ställningen ser ut men ni fattar nog. Rörelsen ser ut såhär iaf: http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtCrunch.html

Jag brukar lägga en vanlig viktplatta på bröstet ända upp mot hakan här då det blir på tok för lätt annars.

 

Nästa övning har jag precis börjat köra och hade idag mitt andra pass med den. Riktigt jävla jobbig och hemsk skulle jag vilja påstå att den är. Klarar inte mer än två set med nior här i nuläget...:oops:

http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/WtHangingLegHipRaise.html

 

Sist kör jag cable crunches fast "twistade". Siktar vänster armbåge mot höger knä och försöker avsluta nedåtrörelsen precis innan jag når knäet. Kör varannan sida och ca 10 åt varje håll, så totalt 20 reps. Tre set här med. Har inte kört denna övning tidigare heller men även denna är vidrigt jobbig.

http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html

 

Har mitt magpass tillsammans med lår och kör varannan övning för att inte avlida av magkramp :)

 

Har aldrig haft sån träningsvärk i magen som av detta pass men bara kört det två gånger så får väl återkomma med resultat.

GL ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör liknande övningar faktiskt. Börjar från andra hållet med kabel crunches runt 3-5 set, 25 reps typ. Tycker det är svårt att träna magen optimalt när man ligger på under 15 reps i övningarna. Känns som man tar i med hela kroppen, ryggen osv. Du har inga problem alls med det?

 

Soft med varannan övning, börjat köra det med armpassen, funkar riktigt bra med hantelcurls varvat med dips osv.

 

Tränar mycket? bra stats? = )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPOILERVARNING för UFC 92 på resterande inlägg inatt!

 

1/1 på tipset än så länge. Förvånansvärt avvaktande start på Silva/Jackson men den där knocken slår nog fan tillochmed Evans knockout av Lidell! Jag blev fan orolig efter ett tag, tog riktigt lång tid innan Silva rörde sig överhuvudtaget! Bär egentligen emot att ha pengar mot en legend som Silva men wtf riktigt kul är det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var synd att matchen inte fick gå längre, jag bara älskar Silva så jävla mycket att det gjorde ont i hjärtat när han gick till backen. Men å andra sidan så var nocken ett konstverk, man kan inte få allt :-)

 

Mmm han är så skön och en legend, jag håller verkligen med. Kände likadant när jag spelade mot Couture men den gick också in så jag får väl gråta hela vägen till banken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör liknande övningar faktiskt. Börjar från andra hållet med kabel crunches runt 3-5 set, 25 reps typ. Tycker det är svårt att träna magen optimalt när man ligger på under 15 reps i övningarna. Känns som man tar i med hela kroppen, ryggen osv. Du har inga problem alls med det?

 

Soft med varannan övning, börjat köra det med armpassen, funkar riktigt bra med hantelcurls varvat med dips osv.

 

Tränar mycket? bra stats? = )

 

Missade detta i min entusiasm över UFC och grym tipskväll :D

 

Grejen är att jag alltid varit väldigt stark i magen. Tyvärr är det det enda då jag är rätt klen i resten :mrgreen: Men försöker köra tungt där med. Nu blir det ju iofs bara just lutande crunches som verkligen blir tungt belastad och den övningen tycker jag är rätt svårt att göra "fel" i. Cable crunches är lite värre men där kör jag ju nu 10 reps åt varje sida istället så blir inte så farligt hög belastning.

 

Jag har aldrig haft mer än ett år oavbruten träning och det var en gång. När jag väl är inne i det kör jag alltid överseriöst men sen räcker en skada för att jag inte ska komma igång igen :D Men nu är det nog annorlunda känns det som, mår så sjukt mycket bättre av gymet verkligen. Det jag vill komma till är NEJ, har inte så bra stats ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst fan, beställde nyss biljetter till UFC 95 i London!! Så jävla exalterad jag ärrrrrrr. Blir bara jag och Kung Kenan83 men det ska nog funka, bra att ha nån klen mes att öva lite chokes på :mrgreen:

 

Ska börja se över hotell i London och biljett till United Fulham med. Hittade på nån sida för ca 3K svenska med fint hotell och matchbiljett. Del i dubbelrum dock, får se om jag hittar sällskap dit. Flyg lär vara lugnt, finns t.ex. Köpenhamn - Manchester för en tusing ungefär :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en stor klump i magen nu. Fick det igår när jag såg det. Så många döda som säkert kunde ha levt om de bara haft en eller två nödutgångar. Har vissa tankar som jag inte ska dra här just nu, det kan faktiskt hända var som helst (se bara Göteborg)

 

Jag tror inte någon jag känner har varit där men ändå berör det mig så jävla mycket mer än om det hade varit i exempelvis Vietnam eller Kambodja. Jag har aldrig ens varit på denna klubb heller så egentligen borde man nästan känna likadant så länge man själv inte är inblandad. Men det är väl klart, Bangkok är ju väldigt speciellt för mig. Kan inte göra så mycket mer än att hoppas att det räcker såhär och de som är skadade inte också avlider.

 

Någon nytta gör det verkligen inte men whatever jag säger det ändå: RIP

 

Snackar om diskobranden i Bangkok om ni inte kopplade. Läs t.ex. här http://www.thaivisa.com/forum/Fire-Santika-t232984.html eller på aftonbladet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist ja. blev rätt orolig då rätt många forumiter bor kring ekkamai. bara några veckor sedan vi var typ 10 forumiter på grannstället escobar. har själv aldrig gillat ställena där, för mycket folk och för hög volym men hört många andra tala sig varma om gatan.

 

fick mig att tänka över vilka skitställen man hängt på och då talar jag inte "finare" ställen som santika... hur mycket leker man med döden på boss/spice/spicy/spicy(chiang mai)/tunnel/lucky egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist ja. blev rätt orolig då rätt många forumiter bor kring ekkamai. bara några veckor sedan vi var typ 10 forumiter på grannstället escobar. har själv aldrig gillat ställena där, för mycket folk och för hög volym men hört många andra tala sig varma om gatan.

 

fick mig att tänka över vilka skitställen man hängt på och då talar jag inte "finare" ställen som santika... hur mycket leker man med döden på boss/spice/spicy/spicy(chiang mai)/tunnel/lucky egentligen?

 

Mm har väl en del med det att göra trots allt, att man varit i närheten själv och får "kunde lika gärna varit jag"-vibbar nånstans i magtrakten.

 

Hög volym har de fan överallt :D Hur säkerheten är vet jag inte, jag har trots allt inte varit på så jättemånga klubbar i ***. Bara att hoppas att de drar lärdom av detta. Tyvärr är ju korruptionen ett problem som är mycket svårare att lösa. Betalar man bara rätt personer kan man fuska ordentligt med säkerheten.

 

En sak som inte har med detta att göra men är rätt sjuk är att Gulliver Khaosan på min senaste resa fick stänga ett av biljardborden två kvällar för att någon hög polischef fick för sig att han skulle lira med nån homie...sjukt, mycket sjukt.

 

edit: Kom på igen att förkortningen för Bangkok censureras av någon outgrundlig anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm märker att jag inte skrivit om nyår. Jag valde rätt natt att göra comeback på pokerborden iaf, det var semifiskigt...

 

Döm nu inte ut mig för att jag grindade på nyårsafton :D Jag hade planer som blev inställda väldigt sent av rätt korkade skäl och hade redan tackat nej till att åka till Malmö med i princip hela mitt umgänge. Malmöfesten var totalt överbefolkad och den enda jag umgås litegrann med som var kvar i HBG skulle på parmiddag. Jag hade eventuellt kunnat dra dit efter middagen men då är fan valet att stanna hemma själv jävligt enkelt!

 

 

MÅL januari 2009

Rekord

 

Jag planerade länge att sätta 100K händer som mål eftersom det känns som en magisk gräns litegrann, men ju mer jag tänkt på det desto mindre bra idé tycker jag att det är. För det första skulle jag sannolikt misslyckats, speciellt när jag bara spelat några enstaka sessioner över ca tre månaders tid och nu ska starta upp. Dessutom finns det faktiskt en risk att man bränner ut sig om man ska nöta SÅ mycket ensam hemma i mörkret och vara uppe till 4-5 varenda jävla morgon. Sen tänkte jag 80K händer ett tag men det finns ingen som helst anledninga att sätta just den gränsen.

 

Nu har jag satt målet till det väldigt rättframma "spela fler händer än någon tidigare månad och plussa mer totalt än någon tidigare månad". Jag spelade i början av förra året ca 70K händer en månad när vi bolagade. Detta var med ganska tajt schema och jag tyckte det var seeeegt nog. Så målet är helt enkelt att spela fler händer än det. Om jag lyckas är det verkligen inte orimligt att jag slår mitt tidigare resultatrekord som för övrigt är relativt lågt då jag varit på tok för slö :(

 

Jag tror inte jag kommer uppdatera resultat förrän vid månadsslut eftersom jag sjukt nog blivit lite vidskeplig :oops: Antal händer ska jag dock försöka uppdatera varje dag. Inatt spelade jag ca 2500 och jag tror att jag fick in ca 11-1200 på nyårsafton så vi säger så länge:

 

ANTAL HÄNDER I JANUARI

3650/70001

 

Wish me luck för jag behöver det verkligen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL ggr 2! Så mkt lycka önskar jag dig inför din stundande rekordmånad:-D

 

Gör mig inte besviken nu då jag "slösar" två GL på dig!

 

Nädå jag ska verkligen slita dem med hälsan. Ångest över hur slö jag blivit igen senaste tiden så jag tror detta ska kunna gå :D

 

Tyckte jag såg nåt om rekord för dig, grattis isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...