Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Föga förvånande började man månaden med att backa en massa. Får väl önska vidare efter något flyt värt att nämna i mer än en vecka i sträck då.

 

Utöver att jag var ruggigt kall spelade jag som ett rövhål så man kanske ska vara nöjd med 1K back på Lads och 6K på SVS :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilen såg fin ut, kul! Är bilden tagen där du bor?

 

Ty kompis, snällt av dig att säga så när du är Kungen av Bilar själv 8-)

 

Fin bil! Tror jag passar på celican, nåt är lurt då du inte ens vågar posta blocketlänken. ;)

 

Har inte ens vågat lägga ut den på Blocket än! Seriöst så gick den igenom utan anmärkning senast vilket var en sinnessjuk överraskning :mrgreen:

 

 

 

Roskilde var FETT! Tyvärr ska jag betala för min bil nu så jag får skriva mer senare :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett/hört At The Gates lira Blinded By fear [X]

Sett/hört Slayer lira Reign in Blood [X]

Rökt en feting 5 år i rad på Roskilde [ ]

 

Två viktiga livs-checkboxar avklarades faktiskt igår. Kändes mycket bra :mrgreen: Jävligt bra konserter.

Det blev en dyr dag och resan var jävligt strulig pga rälsarbete och superstress på hemvägen. Men det var värt varenda öre. Det är fan rätt lagom med en dag där :D

 

Tyvärr hann jag inte se hela konserten med Jay Z eftersom vi då hade blivit tvungna att stanna över natten och det var inte speciellt lockande. Hade den jäveln bara varit i tid hade vi nog hunnit! Det var iaf riktigt jävla bra IMO. Jag gillar när de inte bara drar med en DJ utan slår på stort och tar med ett jätteband med blås, slagverk etc.

 

Hann också se Path of No Return, något svenskt hardcore/metallband som jag aldrig hade hört talas innan, men jag blev väldigt positivt överraskad. Grymt bra spelning.

 

Lite småcoolt att se bob hund var det allt med :) Deras första spelning på fem år men jag kan inte direkt säga att det märktes. Tyckte nästan det blev lite för mycket flams stundtals men när de väl körde sina hits lät det för jävla bra faktiskt. Ska ändå bli kul att se dem på Helsingborgsfestivalen, är rätt säker på att det kommer ett djävulskt drag där :)

 

 

Tror jag kan ha lärt mig en läxa förra sessionen förresten. Då spelade jag enbart för att kände att jag måste. Det har jag känt idag också men jag känner mig trött och lite sliten sen allt igår och tror inte jag hade spelat bra så jag skippar helt enkelt att lira. GG till mig själv! Man vill ju inte arbeta ihjäl sig heller, jag menar, jag har nog nästan spelat hela TVÅ tusen händer för månaden redan!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött med ny bil? :D

Har också distansförhållande så vet hur de kan vara

 

well svarade på ditt pm btw :)

 

nU KEBAB

 

Självklart är det gött :) Den har varit avställd så den blev inte körklar förrän idag (självklart tog man en liten smygrunda i fredags ändå...), sen är det lite smågrejer som ska fixas så det känns inte helt 100 än.

 

Mmm lätt är det fan inte. Har ni också ett Atlanthav mellan er och minst 3 månader mellan varje gång ni ses? :twisted:

 

Jepp jag såg det, ska adda.

 

Hoppas kebaben smakade...Själv ska jag äta godis och kolla UFC i sängen nu 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du pt elller hm nu? Får inte mina händer från laddies att se lika fina ut när jag kopierar dom från hm.

 

Är lite avis på Roskilde, och lycka till med tjejen.

 

PT2 fortfarande :oops: Fixa HM är fortfarande på min to do-list ;)

Händerna är såklart konverterade, möjligt att det inte finns några bra till HM än?

 

Hehe tack ska du ha. Ja du har ju träffat den lilla galningen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klurat en del på mitt spel efter förra sessionen. Spelade extremt dåligt då vilket glädjande nog gjorde att mina luckor blev extremt synliga :mrgreen:

Spelade snuskigt bra idag istället IMHO och det är alltid extra trevligt när det först känns bra, och man sen får bekräftat av statsen att det verkligen stämmer. Slutade upp $2k så är tillbaka på lillplus för månaden!

 

Haft en liten shoppingdag idag. Nya skor och en ny kontorsstol, kan ju iofs varit den som gjorde att jag plussade och inte mitt spel :mrgreen: Köpte även en omvandlare från eluttag till USB. Valde mellan en noname och Apples egna. 250 spänn för Apples och 69 för den andra. Svårt val...

 

Noterbart från IKEA (hidden brag obv att jag köpte stolen där) var den lilla flickan som skrek svordomar från sin barnvagn medan morsan gick och puttade på med illrött ansikte :lol: "Jävla Mamma" och "satans jävlar" skrek hon. Mycket underhållande för min del! Uppenbarligen mindre för mamman :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright, time för lite linechecks!

 

Fi är hyfsat aggro och vi hade tampats en del på sessionen. Preflop och flop är standard men turn kan man nog göra vad som helst på. Notera 150BB. Obv synar jag bet på denna river, vad gör vi på blankt kort givet vår linje?

Jag vet att det inte är så mycket pengar bakom efter turn men jag tror överlag han kan stabba turn här med lite blandat men lugna ner sig väldigt mycket om han fick syn.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Button ($810.24)

SB ($276.29)

Hero ($610.60)

UTG ($472.00)

MP ($1064.20)

 

Preflop: Hero is BB with A[:club:], K[:heart:].

1 fold, MP raises to $16, 2 folds, Hero raises to $56, MP calls $40.

 

Flop: ($114) 5[:diamond:], K[:spade:], 8[:spade:] (2 players)

Hero bets $79, MP calls $79.

 

Turn: ($272) J[:spade:] (2 players)

Hero checks, MP bets $186, Hero calls $186.

 

River: ($644) K[:diamond:] (2 players)

Hero checks, MP checks.

 

Final Pot: $644

 

Hm det var tydligen allt, en polare ringde nyss så jag drar direkt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj knepigt turnkort.

Han har pos på dig och tar den synen preflop med väldigt bred range, speciellt med era stacks och historik.

 

Fråga 1: är han en person som skulle semibluffa flop med ett färgdrag?

Fråga 2: skulle han kunna pusha turn med annat än KJ/färg typ?

 

Om svaret är nej på båda så hade jag kanske valt att bet/fold på turn.

 

Men som du säger om du checkar och han är någorlunda bra så kommer han stabba turn otroligt ofta. gillar inte check call så jättemycket då alla spader är spyor samt många andra kort, och om river blankar så får vi en till tänkare om syna en push som en bet kommer innerbära.

 

Det jobbiga med denna hand är att hur vi än gör så kommer river bli äcklig att spela ( A / K är förstås ganska lindriga). Om fi inte hade varit aggressiv och stabbat turn ofta så hade check med chans på check bakom varit en väldigt skön linje.

 

Annars är jag nog ett större fan för bet/fold turn

 

 

Nu är det ju lite tråkigt att vi vet att han inte hade det eftersom vi fått sett vad som hände på river :) *tips: ta bort det till nästa gång*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj knepigt turnkort.

Han har pos på dig och tar den synen preflop med väldigt bred range, speciellt med era stacks och historik.

 

Fråga 1: är han en person som skulle semibluffa flop med ett färgdrag?

Fråga 2: skulle han kunna pusha turn med annat än KJ/färg typ?

 

Om svaret är nej på båda så hade jag kanske valt att bet/fold på turn.

 

Men som du säger om du checkar och han är någorlunda bra så kommer han stabba turn otroligt ofta. gillar inte check call så jättemycket då alla spader är spyor samt många andra kort, och om river blankar så får vi en till tänkare om syna en push som en bet kommer innerbära.

 

Det jobbiga med denna hand är att hur vi än gör så kommer river bli äcklig att spela ( A / K är förstås ganska lindriga). Om fi inte hade varit aggressiv och stabbat turn ofta så hade check med chans på check bakom varit en väldigt skön linje.

 

Annars är jag nog ett större fan för bet/fold turn

 

 

Nu är det ju lite tråkigt att vi vet att han inte hade det eftersom vi fått sett vad som hände på river :) *tips: ta bort det till nästa gång*

 

Handen kändes sämre nu i efterhand än just när jag spelade den. Men så är det väl rätt ofta. Nu tror jag iofs det är mest för att handen var såpass svårspelad.

 

Jag skulle tro att fi kan mixa upp att bara syna mitt CB med ett FD för att ta ner potten på turn istället. Så han måste ju absolut inte ha höjt alla FD. Mitt minne i övrigt är att han brukar lira hyfsat ABC men just denna session tror jag vi hade bråkat mer än vanligt så jag tror han var lite smått out of line för tillfället.

 

Turnkortet är såklart inte bra. Stackdjupet är besvärligt med. På ett sätt ville jag nog checka turn delvis för pottkontroll, men hann inte riktigt räkna på det i stunden, för när han väl betar 186 har potten redan blivit jättestor och det känns som att jag bör ta beslut för stacken där. Mtp att checkfold känns mongovekt trots allt så känns det nu nästan som jag bör pusha turn som spelat. Jag har fått ut en bluff, och dessutom finns det som du säger jättemånga tråkiga rivrar.

 

Just med det gameflow som rådde så gillar jag iaf just turnchecken i efterhand, det är definitivt ett "bra" kort för honom att hugga på.

En nackdelen med check kontra bet är nog att det blir lite mer svårspelat. Det jag skrev angående pottstorlek gäller förvisso även om jag betar. Om det istället är jag som säger 186 på turn blir det lite småskumt att vika mot eventuell push med ca 300 bakom när potten då kommer vara runt 900 redan. Känns nästan som runt 50/50 mellan fold och syn.

 

Men trots att jag inte i något av fallen ovan viker min hand är jag inte säker på om jag vill få in 150BB på den brädan. Lite svår hand :)

 

Jepp, borde inte tagit med hans riveraction, jag fick sticka rätt hastigt så jag skyller på det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betfolda turn lär ju vara den sämsta linjen du kan ta, sen c/f, betcall och mest gillar jag nog crai. Men inget spot man gillar att hamna i direkt och alla alternativ är rätt jobbiga.

 

crai mot denna motståndare kan mycket väl vara bra, det kan endast meta känna. Men generellt med dessa stackdjup så är det iaf inte den bästa linjen.

 

kan du utveckla lite mer varför du tänker som du tänker?

man måste kunna slänga här efter ett bet om man är säker på att man är slagen, bara för att det är mycket i potten. Så lite pengar har vi inte kvar.

 

Som su säger så är alla alternativ rätt jobbiga, men jag har väldigt svårt att ranka det som det sämsta.

 

Nu känns detta lite som ett gränsfall, men om vi hade ännu djupare stacks så hade jag gillat bet/fold mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

crai mot denna motståndare kan mycket väl vara bra, det kan endast meta känna. Men generellt med dessa stackdjup så är det iaf inte den bästa linjen.

 

kan du utveckla lite mer varför du tänker som du tänker?

man måste kunna slänga här efter ett bet om man är säker på att man är slagen, bara för att det är mycket i potten. Så lite pengar har vi inte kvar.

 

Som su säger så är alla alternativ rätt jobbiga, men jag har väldigt svårt att ranka det som det sämsta.

 

Nu känns detta lite som ett gränsfall, men om vi hade ännu djupare stacks så hade jag gillat bet/fold mer.

 

Varför gillar du inte CRAI generellt? Frikortsproblemet?

 

Jag lade upp handen som en handanalys på ett annat forum och folk verkar hittills eniga om betsyn. Ingen har velat vika handen på något sätt än så länge.

 

Jag var väl mest ute efter om man skulle kunna hitta fold på något sätt men efter lite funderingar tror jag inte det - och då blir helt enkelt CRAI bäst. Men det är ju som sagt för att just jag själv är rätt säker på att check turn passar bäst i det givna flowet mot just den motståndaren.

Det hade inte riktigt gått så långt att jag inte tror ett bet från mig på den turnen skulle få respekt, men iaf tillräckligt för att han inte skulle vilja vika preflop eller flop speciellt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att betta turn med AK för info är ju kasst, du har stoppat in för mkt pengar i potten, AK är i toppen av vår HD och finns ingen anledning att betta turn om vi tänkt vika mot push, då tjänar ju bettet till absolut ingeting. c/f > b/f

 

c/c är rätt kallt mtp stackdjupen så kvar är betcall eller crai. Då gillar jag crai mer då han ev kan stabba på potten med whatever han kan ha. Han är dessutom i stort sett commited med färgdrag. Fast han lär checka bakom rätt mkt men tycker inte alls det är så farligt om han gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske var lite dumt att använda ordet generellt med tanke på att det bygger mycket på hur vi som hero spelar generellt i alla andra lägen.

 

Jag som iaf ligger mycket åt aggro hållet generellt sätt betar ut här 90% av flera anledningar.

Om jag och fi har fightats mycket så kan jag nog backa upp stacken här med AK.

 

Om jag väl har bestämmt mig för att spela för stacks här så:

 

1 anledning att jag inte vill checka här är att jag vill fortsätta vara aggressiv

1 anledning är att jag inte vill ge frikort till en hand som jag annars skulle slå såklart.

 

Jag förstår resonemanget om att fi kommer stabba här väldigt ofta.

Missuppfatta mig inte, är inget fel i CRAI.

Problemet där tycker jag är att när checkraisen kommer så släpper fi mycket händer som jag annars kan få värde utav.

 

Om jag däremot betar så kan fi pusha ofta med andra träffar och semibluffar som normalt foldar mot CRAI.

Speciellt om jag hållt min vanliga aggro stil innan.

 

Bet/Fold handlade mer om vi hade varit ännu djupare och fi var mer åt nit-hållet (jag vet inget om denna fi)

 

Bet/Call > CRAI > Bet/fold > check/call > check/fold

 

USCH VAD kass jag är på att formulera mina tankar i text på ett foruminlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske var lite dumt att använda ordet generellt med tanke på att det bygger mycket på hur vi som hero spelar generellt i alla andra lägen.

 

Jag som iaf ligger mycket åt aggro hållet generellt sätt betar ut här 90% av flera anledningar.

Om jag och fi har fightats mycket så kan jag nog backa upp stacken här med AK.

 

Om jag väl har bestämmt mig för att spela för stacks här så:

 

1 anledning att jag inte vill checka här är att jag vill fortsätta vara aggressiv

1 anledning är att jag inte vill ge frikort till en hand som jag annars skulle slå såklart.

 

Jag förstår resonemanget om att fi kommer stabba här väldigt ofta.

Missuppfatta mig inte, är inget fel i CRAI.

Problemet där tycker jag är att när checkraisen kommer så släpper fi mycket händer som jag annars kan få värde utav.

 

Om jag däremot betar så kan fi pusha ofta med andra träffar och semibluffar som normalt foldar mot CRAI.

Speciellt om jag hållt min vanliga aggro stil innan.

 

Bet/Fold handlade mer om vi hade varit ännu djupare och fi var mer åt nit-hållet (jag vet inget om denna fi)

 

Bet/Call > CRAI > Bet/fold > check/call > check/fold

 

USCH VAD kass jag är på att formulera mina tankar i text på ett foruminlägg

 

Nädå jag tyckte du formulerade det rätt bra :)

 

Jag köper alla resonemang om betsyn med egentligen. Utöver dina resonemang kan man ju alltid säga att man kommer beta den turnen tom väldigt ofta och då "måste" beta med AK också. Men samtidigt händer det definitivt att jag vill checkfolda turn här så man kan nästan lika gärna säga att man vill balansera upp sin checkrange med.

 

Tyvärr har man inte såhär gott om tid när man spelar handen och beslutet man tar är ofta beroende på gameflow och historia med fi etc. Just här kände jag att check var bättre. Dock håller jag nog med om att checksyn inte är bra men ibland har man beslut på andra bord samtidigt och hinner inte tänka igenom handen så bra som man vill.

 

För att betfold ska vara aktuellt krävs som sagt nog djupare stack och nittigare fi.

 

Tack för bra input båda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har man inte såhär gott om tid när man spelar handen

 

Detta är ju faktiskt en utav dem största faktorerna att onlinepokerhänder blir extremt krångliga ibland. :)

 

Har inte dykt upp någon Metaddict på msn btw :P

Förresten ditt nick, är det Met-addict som i drogen? eller som i att meta fisk?

eller är det Meta+addict ? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju faktiskt en utav dem största faktorerna att onlinepokerhänder blir extremt krångliga ibland. :)

 

Har inte dykt upp någon Metaddict på msn btw :P

Förresten ditt nick, är det Met-addict som i drogen? eller som i att meta fisk?

eller är det Meta+addict ? :P

 

haha ja hade också funderat på det... alltid tänkt på skabbdrogen men nu slog det mig att det borde betyda metal som i den där högljudda "musiken" :lol:;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju faktiskt en utav dem största faktorerna att onlinepokerhänder blir extremt krångliga ibland. :)

 

Har inte dykt upp någon Metaddict på msn btw :P

Förresten ditt nick, är det Met-addict som i drogen? eller som i att meta fisk?

eller är det Meta+addict ? :P

 

Haha precis. Men nu har jag klarare linjer i huvudet för nästa liknande läge :)

 

Oj, glömde, addat nu!

 

DubbelOj, den frågan har jag aldrig fått förut *host host host host* Jag tänkte heta Metal-Addict men tyckte det var fräckare att slå ihop det till ett ord, Metaddict. Tyvärr visste jag inte vad meth var då :oops: Hade jag vetat att massor av folk skulle ta mig för en pundare hade jag inte tagit det nicket! Det är några år sen nu men blev att jag använt det överallt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte heta Metal-Addict men tyckte det var fräckare att slå ihop det till ett ord, Metaddict. Tyvärr visste jag inte vad meth var då :oops: Hade jag vetat att massor av folk skulle ta mig för en pundare hade jag inte tagit det nicket!

 

Lugnt, det hade de gjort även om du nickat Metal-Addict :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...