Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Det känns som jag börjar få tillbaka rätt känsla när jag spelar igen. De senaste sessionerna tycker jag att jag spelat väldigt bra överlag. Idag blev det SVS. Ruskigt kall session som helhet verkligen men det räcker ju med att vinna sitt livs största pott för att man ska sluta upp ändå iaf :)

 

Rätt lustig graf idag

 

11082008rj0.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske måste informera dig om att din dagbok inte är någon striptease där du behöver göra dina läsares njutning utdragen och hålla dem på halster, upp med handen din jävel!:mrgreen:

 

 

Väldigt lång diskussion angående AK-handen, jag ska kika på den noggrannare imorgon och kanske komma med lite tankar om du inte redan har tröttnat på allt snack ikring den?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske måste informera dig om att din dagbok inte är någon striptease där du behöver göra dina läsares njutning utdragen och hålla dem på halster, upp med handen din jävel!:mrgreen:

 

 

Väldigt lång diskussion angående AK-handen, jag ska kika på den noggrannare imorgon och kanske komma med lite tankar om du inte redan har tröttnat på allt snack ikring den?:-)

 

Striptease, du är rolig du :mrgreen:

 

Absolut inte, skriv på bara. Tänk fi som vilken TAG som helst som du inte direkt har någon enorm history istället bara. Tycker ändå det var en rätt intressant hand :)

 

 

Jag kom på att herr Nabbes kan lista ut vem jag är om jag postar handen här men om han läser så får man väl räkna med att han är vänlig nog att hålla det för sig själv.

 

BossMedia Game: Table Julia 2 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 23:15:01 - 2008/07/11

Seat 2: nabbes666 ($11371.29)

Seat 3: Jag ($13054.68)

Seat 4: Big_N ($3789.05)

Seat 5: Wuxga ($4260.00)

nabbes666 posts the small blind of $25.00

Jag posts the big blind of $50.00

Wuxga is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mig Queen of SpadesAce of Diamonds

Big_N folds

Wuxga folds

nabbes666 raises $200.00

Jag calls $200.00

*** FLOP *** 5 of HeartsJack of DiamondsKing of Clubs

nabbes666 bets $350.00

Jag calls $350.00

*** TURN *** 5 of HeartsJack of DiamondsKing of Clubs10 of Spades

nabbes666 bets $900.00

Jag raises $2995.00

nabbes666 calls $2995.00

*** RIVER *** 5 of HeartsJack of DiamondsKing of Clubs10 of Spades8 of Hearts

nabbes666 checks

Jag goes all-in with $9509.68

nabbes666 goes all-in with $7826.29

*** SUMMARY ***

Total pot $22727.58 | Rake $15.00

Board: 5 of HeartsJack of DiamondsKing of Clubs10 of Spades8 of Hearts

nabbes666 won ($0.00), mucks

Jag won ($22727.58), showed Queen of SpadesAce of Diamonds

Big_N won ($0.00), mucks

Wuxga won ($0.00), mucks

 

Jag köper inte in för 200BB på 25/50 än egentligen men råkade göra det av misstag idag. Det var väl tur det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 5 timmar sträck nu på SVS. Hur mår jag? 8-)

Bara 7.5/15 och 10/20 idag men ändå svänger det 10K+ konstant. Rätt galet. Fortsätter att krossa 10/20 men backa på 7.5/15, men hellre det än tvärtom :mrgreen: Lär bara vara varians. Det hade iaf blivit ett standardresultat om jag inte hade haft turen att hitta en monsterpsykopat på 10/20 som gav mig 8K, uppdelat på två händer med några minuters mellanrum bara.

 

Är sinnessjukt trött nu men vad gör man inte en lördag natt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WHGraeyu42qo5åv gfs,y4wqjntr

7hdfjdfkmgfgj

fg

jf

j

yjhk

ryj

rt

 

Ehm jaså Rooney vad betyder det?

 

Tänkte gratta dig till en enormt fin pott.

Sen insåg att jag att det måste varit SvS och kronor :)

men men grattis iaf :P

 

Hahaha fyfan nä, så högt "skottar" jag inte ;) Men tack ändå, för mig kändes den stor nog kan jag ju säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är viktigast att tänka på när man skiftar mellan 100BB och 200BB. Vad var du tvungen att ändra på när du började grinda på svs?

 

Jag håller fortfarande på att lära mig. Har väldigt liten erfarenhet av djupstackat spel får jag erkänna. Framförallt blir position sjukt mycket viktigare. Det är såklart viktigt med 100BB men där stackar man ju av en massa ändå. Med 200BB bakom kan position utgöra en enorm skillnad i pottstorlek.

 

Rent handmässigt går till exempel pocketpar upp i värde preflop medan enparshänder går ner postflop.

Preflop blir väldigt annorlunda över med, man stackar kanske inte gärna av med exempelvis JJ för 200BB medan det med 100BB bara är att dega mot de flesta.

Andra får gärna utveckla med mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch tillbaka i gamla mönster igen. Blev lite Lads idag och jag spelade brutalt dåligt, men värdet var bra så jag lyckades iaf sluta 50 dollar upp :D Gjorde debut på 5/10 och det var väl rätt händelsefattigt men jag hade en djävulsk tur med QQ när fiskig fi hade KK och bara synade min 3bet, flop kom med ett ess så jag sparade ju en massa där.

 

En hand...fi är urusel löspassiv synfisk men höjer rätt mycket pre. Han hade inte foldat för nästan ett enda CB så jag var halvt inne på att checka men tyckte det var en för bra flop att Cbeta för det ändå. Hur går vi vidare på turn? Är det dåligt att beta runt 115 med planen att pusha rätt många rivrar? Vi har hans flopsynrange fetkrossad med den turnen iaf.

 

(2.00|4.00 NL - $ Cash Game)

- _Jackanory_ sitting in seat 1 with $180.68

- Jag sitting in seat 2 with $421.00

- blomaldo sitting in seat 3 with $1816.67

- RiverKong sitting in seat 4 with $787.56

- mta05daw sitting in seat 5 with $90.00 [Dealer]

 

_Jackanory_ posted the small blind - $2.00

Jag posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Jag: A of s, J of c

blomaldo raised - $8.00

RiverKong folded

mta05daw called - $8.00

_Jackanory_ folded

Jag raised - $39.00

blomaldo called - $39.00

mta05daw folded

 

** Dealing the flop: 5 of h, 3 of h, Q of d

Jag bet - $50.00

blomaldo called - $50.00

 

** Dealing the turn: J of s

 

Converteraren funkade inte förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte funderat på att typ kanske eventuellt kommentera någon hand istället för att bara skriva torra oneliners här? Jag är rätt säker på att det hade uppskattats mer.

 

Nope, brukar inte tänka i dom banorna på pf. Men du, jag ska ta mig en funderare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det ser ut som en bra linje fast vet inte om c/c är bättre på river om ej hjärter kommer eller tror du att du får syn av händer som är sämre?Han borde iförsig slagit om på flop med träff på damen. Är dålig på tunna valuebets men hade nog c/c river få han att bluffa missat färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, brukar inte tänka i dom banorna på pf. Men du, jag ska ta mig en funderare!

 

Gör så! En sådan hingst som du skulle kunna lära en gnekhest som mig en hel del.

 

Tycker det ser ut som en bra linje fast vet inte om c/c är bättre på river om ej hjärter kommer eller tror du att du får syn av händer som är sämre?Han borde iförsig slagit om på flop med träff på damen. Är dålig på tunna valuebets men hade nog c/c river få han att bluffa missat färgdrag.

 

Eftersom han är så jävla passiv tror jag iaf inte C/C river är en bra linje alls om vi betar turn och får syn.

 

Efter mitt inlägg igår kom jag på att man kan se vad fi har i den nya klienten. Denna snubbe hade synat stort turn- och riverbet av mig med J3 på J9xxQ efter kallsyn preflop...Så angående handen ovan blev jag rätt säker på att bet bet är en bra linje :mrgreen:

 

Förlåt medaddivct jag var jättetiltad igår och var tvungen att få ut det här på PF! Jag önskar mina största förlåtelser och lyckor här från vegas! (L)

 

Jag önskar även mina smyghhälsningar till ManOuchi här på PF (L)

 

Var mest orolig för att jag hade missat någon ny trend eller så. Men då vet jag! (L)

 

GL (L)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med endast ca: 100bb mot en sådan spelare som du beskriver (speciellt när han sitter med 400bb på bordet) så tycker jag en värdepush med AJ där är klockren. Många inser inte hur bra detta move kan vara vid rätt tillfälle. Din hand är i princip top pair. Om river blankar och fi står inför en 3barrelpush, så måste han antingen sätta dig på en ruskigt stark hand eller en bluff (på denna bräda kan det betyda många missade semibluffar beroende på vilken river som kommer) Om han ska fånga en bluff så kan han syna med Jx och ännu sämre.

 

Detta är förstås ett spel som är väldigt motståndarberoende men fungerar jäkligt bra ibland på folk som tenderar att försöka göra mycket herocalls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med endast ca: 100bb mot en sådan spelare som du beskriver (speciellt när han sitter med 400bb på bordet) så tycker jag en värdepush med AJ där är klockren. Många inser inte hur bra detta move kan vara vid rätt tillfälle. Din hand är i princip top pair. Om river blankar och fi står inför en 3barrelpush, så måste han antingen sätta dig på en ruskigt stark hand eller en bluff (på denna bräda kan det betyda många missade semibluffar beroende på vilken river som kommer) Om han ska fånga en bluff så kan han syna med Jx och ännu sämre.

 

Detta är förstås ett spel som är väldigt motståndarberoende men fungerar jäkligt bra ibland på folk som tenderar att försöka göra mycket herocalls.

 

Jag har väl varit lite för dålig på att hämta ut allt värde i såna här lägen tidigare. Mot många av nitregsen är det på gränsen till självmord men detta är inte ens en snubbe som tenderar att göra herocalls, det är en efterbliven fisk...det var nog rätt enkelt, men man vill ju så gärna checka och se vad som händer :oops:

 

Jag betade iaf och han vek ganska fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel idag. Lite märkligt faktiskt att jag spelade 1600 händer och inte fick in mer än 100BB i en enda :) Spelade mitt A-game halva sessionen iaf! Värdet var väl sådär men det fick gå.

 

Tänkte faktiskt slänga upp inte mindre än TRE händer nu :roll: Om någon har en converter till Svenska Spel så hojta gärna.

 

Ok trebarrel? Fi är TAG. Jag tycker turn är sådär att skjuta på men jag jobbar framförallt på att höja min tvåbarrelfrekvens just nu så man måste ju börja nånstans. River är ett måsteskott va?

 

7.50/$15.00 - No Limit Hold'em - 22:55:57 - 2008/07/14

Seat 1: Jag ($4130.90)

Seat 2: MrFishy ($3374.07)

Seat 3: ari067 ($587.50)

Seat 4: Drogo ($3210.43)

Seat 5: g10 ($1404.16)

Jag posts the small blind of $7.50

MrFishy posts the big blind of $15.00

g10 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jag Jack of ClubsAce of Diamonds

ari067 folds

Drogo folds

g10 folds

Jag raises $60.00

MrFishy calls $60.00

*** FLOP *** 8 of Clubs3 of DiamondsKing of Diamonds

Jag bets $82.00

MrFishy calls $82.00

*** TURN *** 8 of Clubs3 of DiamondsKing of Diamonds7 of Hearts

Jag bets $220.00

MrFishy calls $220.00

*** RIVER *** 8 of Clubs3 of DiamondsKing of Diamonds7 of Hearts7 of Diamonds

Jag bets $600.00

___________________________________________________

 

Föredrar ni bet eller check på turn här mot två? Och är river check eller värdebet som spelat?

 

$7.50/$15.00 - No Limit Hold'em - 23:06:31 - 2008/07/14

Seat 1: Jag ($4447.90)

Seat 2: MrFishy ($2952.07)

Seat 3: rastaman1 ($1985.00)

Seat 4: Drogo ($3066.45)

Seat 5: g10 ($2213.51)

MrFishy posts the big blind of $15.00

Jag posts the small blind of $7.50

g10 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jag King of ClubsQueen of Hearts

rastaman1 calls $15.00

Drogo folds

g10 folds

Jag raises $80.00

MrFishy calls $80.00

rastaman1 calls $80.00

*** FLOP *** 2 of ClubsJack of DiamondsKing of Hearts

Jag bets $175.00

MrFishy calls $175.00

rastaman1 calls $175.00

*** TURN *** 2 of ClubsJack of DiamondsKing of Hearts6 of Spades

Jag checks

MrFishy checks

rastaman1 checks

*** RIVER *** 2 of ClubsJack of DiamondsKing of Hearts6 of Spades7 of Spades

________________________________________________

 

Turn här suger rätt hårt får man väl säga men är det ändå given trebarrel för värde utan read?

 

$7.50/$15.00 - No Limit Hold'em - 23:32:25 - 2008/07/14

Seat 1: rados789 ($3899.55)

Seat 2: ynotkan ($1167.56)

Seat 3: buz01 ($1427.08)

Seat 4: G.Blanche ($3396.26)

Seat 5: Jag ($3989.38)

buz01 posts the big blind of $15.00

ynotkan posts the small blind of $7.50

rados789 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jag Queen of DiamondsQueen of Hearts

G.Blanche foldsJag

Jag raises $52.50

rados789 folds

ynotkan folds

buz01 calls $52.50

*** FLOP *** Jack of Diamonds9 of Spades5 of Spades

buz01 checks

Jag bets $105.00

buz01 calls $105.00

*** TURN *** Jack of Diamonds9 of Spades5 of SpadesJack of Hearts

buz01 checks

vbets $250.00

buz01 calls $250.00

*** RIVER *** Jack of Diamonds9 of Spades5 of SpadesJack of Hearts10 of Clubs

buz01 checks

Jag bets $590.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit sjukt dålig på att kommentera andras händer men jag måste väl börja med det någon gång :-)

 

Hand 1: blind vs blind. Jag ger nog upp redan på turn här. Sen tror jag inte han foldar en kung på river och färgdraget är nog hyfsad del av hans range. Tror inte heller att han synar med air både flopp och turn. Så du kan få bort hans par som han valde att inte 3beta och par i 8or. Kanske jag som är vek men jag betar inte turn och får jag syn så betar jag inte den rivern.

 

Hand 2: Här hade jag valt att beta turn och checka river. Med din linje betar jag nog ut på river då jag inte vill att någon ska checka bakom med en J.

 

Hand 3: denna hand tycker jag är riktigt fint spelad. Du leder nästan alltid här då han knappast slowplayar en bättre hand med den brädan. Skulle jag ha sett i 9or och 5or och bara valt att bara syna floppen, tycker jag att det är utmärkt att syna turn och sen gå för checkraise på river. Detta är om jag varit den andra killen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått in 4K händer på SVS nu på två dagar. Jag är plus lite drygt 6K vilket är helt jävla CP egentligen, jag har i princip varit konstant tiltad dessa händer. Vet inte hur många runner runners jag åkt på med set, stege eller överpar. Att fisken har synat ner till river med sitt mellanpar och klonkat där har varit standard. Ärligt talat fattar jag inte ens hur jag hamnade på plus så jag är riktigt nöjd :mrgreen: Idag trodde jag ärligt talat att jag var lillback och såg sen att jag slutade på 6.5K upp :oops:

 

Eftersom jag slitit så oerhört hårt *host* blir det nu semester i de småländska skogarna. En mil utanför Vetlanda i släktens gamla torp mitt ute i skogen. Blir tufft med mitt enorma internetberoende men det får väl gå. Älskar att komma ut dit men efter 2-3 dagar är man rätt nöjd redan. Inget varmvatten i kombination med utedass är inte så spännande som det låter 8-)

 

Har inte bestämt om jag ska ta min egen bil eller bara åka med i morsans. Var lite sugen på att testa vad kärran går för men då började morsan tjjafsa om att det väl var onödigt så nu börjar snålheten komma krypande :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit sjukt dålig på att kommentera andras händer men jag måste väl börja med det någon gång :-)

 

Hand 1: blind vs blind. Jag ger nog upp redan på turn här. Sen tror jag inte han foldar en kung på river och färgdraget är nog hyfsad del av hans range. Tror inte heller att han synar med air både flopp och turn. Så du kan få bort hans par som han valde att inte 3beta och par i 8or. Kanske jag som är vek men jag betar inte turn och får jag syn så betar jag inte den rivern.

 

Hand 2: Här hade jag valt att beta turn och checka river. Med din linje betar jag nog ut på river då jag inte vill att någon ska checka bakom med en J.

 

Hand 3: denna hand tycker jag är riktigt fint spelad. Du leder nästan alltid här då han knappast slowplayar en bättre hand med den brädan. Skulle jag ha sett i 9or och 5or och bara valt att bara syna floppen, tycker jag att det är utmärkt att syna turn och sen gå för checkraise på river. Detta är om jag varit den andra killen då.

 

I första handen är vi ju helt överens om turn men river kan jag inte se hur man inte bör skjuta. Jag tror inte en duglig reg synar två gator med färgdrag speciellt ofta, det är nog större del i min range. Någon hyfsad kung viker väl kanske inte nä men åttorna lär man kunna få bort.

 

Jag är mer överens med riosaty i hand två. Betfolda TP på turn där känns rätt tråkigt och det känns nästan som vi överreppar vår hand om vi betar in i två pers igen. Det finns iaf något scenario som kan göra att man kan slinka handen om man checkar.

 

Hand2: I första position som du är gillar jag check på turn.

Som spelat (men även med tanke på hur rastaman1 spelat(fiskigt)) så skulle jag värdebetta.

 

Hand3: Solklar bet imo

 

Eftersom vi är helt överens måste jag säga att dina åsikter om dessa händer är helt superba ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...