Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jak kör ett mål om dagen med ordentligt med kolisar och det är dirr efter träningen.. De andra samt frullen är mest banan alt bär eller salladen/woken till som är kolisar i, tycker de är överhypat att vara rädd för dom små krabbaterna.. dom behövs :)

Postad

nu ska jag växla in mina sista mynt och köpa en kniv.... 1k under ev idag igen, ooooooooorkar inte

edit: menar 1200..

edit2:

edit3: har stängt ner alla utom ett bord och gör mig redo för gymmet, muttrar något om globalknivar osv när jag ser AA...

Entraction $200.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 759362

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BTN: $61.24

SB: $412.15

BB: $40.00

Hero (UTG): $387.21

MP: $438.70

CO: $200.00

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with A :spade: A :diamond:

Hero raises to $7, MP calls $7, 1 fold, BTN calls $7, 2 folds

Flop: ($24.00) K :diamond: K :club: 8 :heart:(3 players)

Hero bets $16.00, MP calls $16, BTN folds

Turn: ($56.00) Q :diamond:(2 players)

Hero checks, MP bets $28.00, Hero calls $28

River: ($112.00) K :heart:(2 players)

Hero checks, MP bets $84.00, Hero raises to $336.21, MP calls $252.21

Final Pot: $784.42

Hero shows A :spade: A :diamond:

MP shows J :spade: K :spade:

MP wins $781.42

(Rake: $3.00)

mot en fisk också såklaaaaaart

Postad

Bleee lite tiltad så skrev ett långt inlägg på shanins vis..

När jag satte mig ner för en lockdown som skulle ta mig närmare mina monetära och kroppsliga mål fanns hela tiden en tanke lång bak någonstans att det som jag numera sysslar med mer eller mindre på heltid är ett spel baserat på en statistisk edge. Med detta följer det fruktade begreppet varians..

I nästan alla games spelar vi en så liten edge att det i teorin är absurt att ha ett kortsiktig perspektiv baserat på vinster, men lik förbannat så vägrar mina och jag antar många andras förnuft ta till sig det på en känslomässigt plan. Även om jag vet och accepterar dess konsekvenser kan jag inte med just rationellt tänkade tygla mina känslor fullständigt och med negativ varians medföljer därmed även "försämrat" spel, dvs vi spelar med ännu mindre egde (om ens någon).

Det värsta farhågen för någon pokerspelare är att vi just hamnar i denna negativa spiral av selectiv perseption, emotionell instabilitet och frustration som leder till att man börjar tvivla på sina egna förmågor. Jag har under de år jag spelat poker haft som ett av mina största problem att varje gång jag kommer i en kännbar downswing börja tvivla på migsjälv och ändra mitt spel.

Tankar såsom "nu ska jag spela jättetight", "det kanske inte är så bra att ha så hög bluff frekevent på river" börjar florera när man ligger där i sängen och ska försöka sova. Stora förlusthänder och dåliga spel blixtrar framför ögonen och man glömmer allting i livet som inte är pokerrelaterat.

Detta är den absoluta baksidan med poker för min del och något som jag förr hade mycket större problem med, men fortfarande får små "återfall" av. I och med att jag inte besitter de matematiska och spelteoretiska kunskaperna att själv validera mitt eget spel och lite på det så söker man bekräftelse av det hos andra, såväl i person som över internet. Därför är det skönt att just ha forumet och lite kontakter med pokerfolk som har knutit här.

Jag har under denna lockdownen hittildags spelat 21k händer och är med rakeback exakt BE. Uppgivenheten av att ha lagt ner nästan 40 timmars spel på en så kort period är svår att förtränga och den horisont som hägrar med midsommar och festivaler känns avlägsen och inte alls lika rolig när man tvingas ta av "sparade" pengar för att finansiera skojigheterna. Men det är såklart ändå totalt värt det och det är så jäävla många som har det så mycket sämre och inte ens kan drömma om att tjäna de pengar man både har möjlighet och ibland även tjänar på pokern.

Med detta ville jag bara skriva av mig lite i och med detta så är det slut på allt wajn om EV, sjuka händer osv. Nu kör vi så blir det bästa sommaren ever sen!!! =DDDDDDDDDDD

fejkedit; kändes smågay att posta detta men kanske hjälper någon vad vet jag...,.

Postad

plös 1

Jag och Heroinhero håller med.....wöwöwöwöwö

Som grädde på moset ber vi er vi dig *paus för shot* ta tag i pf-utgången.

vi är:

1) villiga att umgås med dig

2) dricka upp din sprit & brightöl

3) winga för dig

4) göra ovanstånde 3 punkter för endast 100€ timmen.

/najvik & heroinhero

Postad

Wow, jag trodde du var monsterback SF. Fattar såklart att det är jobbigt och suger pung när du lockdownat så hårt men då kunde det iaf ha varit mycket värre. Hatar när folk är dum-positiva men det där tar du ju igen fort :) Keep grinding buddy!

plös 1

Jag och Heroinhero håller med.....wöwöwöwöwö

Som grädde på moset ber vi er vi dig *paus för shot* ta tag i pf-utgången.

vi är:

1) villiga att umgås med dig

2) dricka upp din sprit & brightöl

3) winga för dig

4) göra ovanstånde 3 punkter för endast 100€ timmen.

/najvik & heroinhero

Jag gör det gratis...

Postad

Jag och najvik förstår inget men vi vill fortf ha pfutgång vi har druckit rätt friskt och nduelrat guitarhetro hela kvällen, najvik skvätte precis whisky i ögat han är ledsen hest nu

Postad
Jag och najvik förstår inget men vi vill fortf ha pfutgång vi har druckit rätt friskt och nduelrat guitarhetro hela kvällen, najvik skvätte precis whisky i ögat han är ledsen hest nu

hahah sötnosar, ska styra såfort jag lägger mig i sängen :)

ooooooooch shippa najviks tele på sms/msn sen, ska våldsgästa honom på p&l

edit: http://pokerforum.nu/forum/off-topic/61893-pf-utgang-malmoe-style.html#post1496691

Postad
200g kycklingfile å bea x3 är min nya deff, + lite vitagro. Såg dig presssa hantelpress i onsdags, kan det stämma meta?

Kanske det kan ;) Men vafan det var inte mycket folk alls då så jag borde ha skymtat dig. Nu vet du vem jag är iaf så du får fan hälsa nästa gång! :P

Postad

Men fyfan va klantig jag är :( Kollade halva Strikeforce-galan igår. Skulle kolla vidare nu och se Zaromskis - Cyborg innan fotbollen men missklickar i VLC och kommer rakt in i vinnarposen. Tilt...

Tre bra matcher so far så får väl tipsa om att tanka Strikeforce Live.

Postad

Benpass idag. Körde utfall istället för benpress efter att jag fått migrän 2 av 4 pass med benpress sedan jag startade benträningen igen...hade fan glömt hur krävande det är för balansen med utfall :mrgreen: Fick "bara" huvudvärk som tur var.

Det har inte hänt ett skit ikväll så jag funderar faktiskt på att grinda :S