Gå till innehåll

The Mona Sahlin of all OT Threads!

Recommended Posts

Postad
Nu ska vi se om gamla gubben fortfarande klarar av en fyradagarsfylla. Nån mer umebo som är brännbolls-peppad?

Håller gamla gubbar också till på brännbollsyran? :D

Finns nog en del. Notera att jag själv bara(?) är 21, men att det var ett tag sen jag orkade med en 4-dagars,

Sen så går det ju inte att kolla på Rocky annat än just "Rocky", d.v.s Rocky 1, hallå liksom.

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

21 är inte bara :(

Är också 21 och börjar bli kass på att dricka nu, orkar ibland inte ens fredag+lördag. Bakfull blir man också. Allt går utför!

Kanske prova en riktig bender..

Postad
MaLiik blev avstängd pga upprepade och grova sexistiska inlägg.

Var det han som diskuterade Kens AKs i WSOP?

Mannen, myten, legenden.

För att inte tala om geniet.

Personligen tycker jag att det roligaste var när han förespråkade att höja pre-flop i fl för att få odds att syna ned efteråt. Eller det fantastiska citatet "Om du gjorde rätt eller fel är en filosofisk fråga, du tog potten och det är viktigast!"

Tror att jag ska sätta tillbaka det i min signatur någon gång. Det är nästan lika snyggt som min nuvarande sig på dvdforum:

signatur.png

Postad

Svensk mat regerar!

När jag åker tillbaka till London om en vecka ska jag fan plocka med mig lingonsylt, knäckebröd, ärtsoppa, leverpastej, grovt bröd, svensk korv, skorpor, rotmos, bacon, köttbullar, leverkorv, jordgubbssylt, pannbiff, fläderblomssaft, Zoégas skånerost och börnesås (bearnaisesås alltså). Överväger nästan att köpa med mig en "svensk" pizza och förvara den i en frysbox på planet...

Postad
Svensk mat regerar!

När jag åker tillbaka till London om en vecka ska jag fan plocka med mig lingonsylt, knäckebröd, ärtsoppa, leverpastej, grovt bröd, svensk korv, skorpor, rotmos, bacon, köttbullar, leverkorv, jordgubbssylt, pannbiff, fläderblomssaft, Zoégas skånerost och börnesås (bearnaisesås alltså). Överväger nästan att köpa med mig en "svensk" pizza och förvara den i en frysbox på planet...

Annars lär du väl hitta en del svensk mat här..

Postad
Svensk mat regerar!

Annars lär du väl hitta en del svensk mat här..

Jajjemän, där finns allt! Problemet är att det kostar en mindre förmögenhet att ta sig dit (enkel med tuben kostar £ 3) samt att det tar en evinnerlig tid. Bättre att ha massäck med sig från gamla Svedala då... 8-)

Postad

Nere på butiken och handlar en liter mjölk till kvällsflingorna när tanten i kassan bredvid börjar gaffla med kassörskan:

- Jag var här i lördags och handlade och när jag kom hem såg jag att jag inte fått med mig mitt paket med lasagneplattor. Är det nån som har lämnat in det?!

- Eeeh, *tittar sig omkring i kassan* nej.

- Ja, då tycker jag faktiskt att du kan gå och hämta ett åt mig för jag har ju betalat för det.

- Men så kan vi ju inte bara... *blir avbruten*

- Jag har faktiskt betalat för det!

- Jag tror dig, det är inte det. Men vi kan ju inte bara ge ut varor till folk som har glömt kvar dem.

- Men nu har jag ju faktiskt betalat för den. Jag tycker att det är väldigt lustigt att jag ska behöva betala två gånger för samma vara!

Och så höll de på tills tanten gav med sig och gick och hämtade ett nytt paket lasagneplattor á 12.90:- eller vad det kan kosta.

Kapten Egenansvar surrenders :P

/TF

Postad

Nere på butiken och handlar en liter mjölk till kvällsflingorna när tanten i kassan bredvid börjar gaffla med kassörskan:

- Jag var här i lördags och handlade och när jag kom hem såg jag att jag inte fått med mig mitt paket med lasagneplattor. Är det nån som har lämnat in det?!

- Eeeh, *tittar sig omkring i kassan* nej.

- Ja, då tycker jag faktiskt att du kan gå och hämta ett åt mig för jag har ju betalat för det.

- Men så kan vi ju inte bara... *blir avbruten*

- Jag har faktiskt betalat för det!

- Jag tror dig, det är inte det. Men vi kan ju inte bara ge ut varor till folk som har glömt kvar dem.

- Men nu har jag ju faktiskt betalat för den. Jag tycker att det är väldigt lustigt att jag ska behöva betala två gånger för samma vara!

Och så höll de på tills tanten gav med sig och gick och hämtade ett nytt paket lasagneplattor á 12.90:- eller vad det kan kosta.

/TF

Postad

/TF

Men det kostar ju inget att försöka. Själva försöken i sig måste ju vara +EV om man ändå har andra ärenden dit.

Jag tycker för övrigt att böckling är äckligt. Köpte en gång en böckling som var orensad. Alla inälvor var som en gegga som inte gick att få bort. Det var till en picknick med en dunk vin och jag var skithungrig så jag tuggade, hulkade och svalde mig igenom nästan hela firren ändå. Fy fan.