Gå till innehåll

The Mona Sahlin of all OT Threads!

Recommended Posts

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
jag anländer i Göteborg imorgon kl 12:40 och är där till måndagen

lattjo lajban!!!

Var det prostitutionsstråken kring rosenlund som lockade eller hade du andra syften med denna din resa till sveriges framsida ;)

Kanske är på sin plats med några små underfundigheter i gbg:

- Statyn Kopparmärra, har sitt namn till trots en p*nis

- Göteborgare har en förkärlek till frasen E du go äller

- Om korvgubben frågar om du ska ha en hel special så stöter han inte på dig. Han undrar bara om du vill ha två korvar i ett korvbröd med potatismos ovanpå!

- Åk inte paddanbåtarna i kanalen om du har stelopererat ryggen.

Nåja, kanske inte var så hjälpfullt... ;)

/TF

Postad

då är jag inne på min andra dag i GBG, borde kanske frågat tidigare vad jag skall passa på att göra i denna vackra stad. Vill nämligen leka lite turist. Igår vandrade man mest runt i stan. Gick på avenyn, vandrade upp på nån hög kulle där en sorts vakttorn fanns. Fin utsikt.

Lite ledsen över att skivhugget har blivit så pass litet som det är nu, dock var ju Andra Långgatans skivaffär fortfarande lika bra, Köpte mig en ny LP spelare.

Jaja, skall ut i stan nu, men är här tills söndag tror jag så jag är tacksam för alla tips.

Skall även ut i helgen, och med min musiksmak har jag fått höra att Sticky Fingers är ett bra ställe.

De e la gött!

Postad
Skall även ut i helgen, och med min musiksmak har jag fått höra att Sticky Fingers är ett bra ställe.

De e la gött!

Sticky är rock n roll :D Vet inte hur det är där nuförtiden iofs men Sticky har gett mig många bra fyllor och lika många otervliga bakfyllor... Annars finns ju Rockbaren osså, men det är mer hårdrock som spelas där... Vilket är trevligt ibland... Klientelet ser dock ut som om de har bussats dit från en svettig Maiden-konsert :D

/TF

Postad

Jag gillar göteborg... stannar här två dagar längre än planerat.

Och kommer med stor sannolikhet komma tillbaka inom en snar framtid.

Mkt bra stad :D

edit: (tror också jag har gjort mig ökänd på Sticky Fingers)

Postad

Sticky: gratis innan 21, så man drar dit kl 20:55 och kommer in gratis.

Halva priset i baren till kl 22... detta hinner jag med INNAN kl 22 (start kl 21:05)

9 st cider

3 st 6 cl vodka

3 st violshot

allt detta på en timme bäddar för en fin kväll. somnade i en grushög på biskopsgården, och vaknade sedan upp i ett badkar.

edit: och som rubriken just nu lyder till denna tråden... tjejerna är söta i göteborg

Postad

Halva priset i baren till kl 22... detta hinner jag med INNAN kl 22 (start kl 21:05)

9 st cider

3 st 6 cl vodka

3 st violshot

Inte undra på att du tycker att flickorna är söta i göteborg ;)