Classebruun Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 -------------------------------------------------------------------------------- Hej! Jag har i en del tid nu spelat poker från och till. nästan 2 år nu. Det har varit halvhjärtade insättningar på 20-50$ och intresset med att sätta in pengar har övervägande varit för att ha skoj. Jag spelade en del MTT och lyckades vinna en och komma tvåa i en vilket resulterade i 15k. (tog ut och spenderade på skit) Jag ser inte detta direkt som min väg till pengar, mer intresserad av CG eller SNGs. Jag har läst lite böcker och kan ett eller två knep. Men nu känner jag att jag vill ta min poker till en ny nivå, jag vill alltså tjäna pengar på det och spela strategiskt hela tiden. Men inför en satsning vet jag verkligen inte hur jag ska börja och har 1000 frågor. Listar några frågor här och hoppas ni kan svara på en eller två eller kanske kortfattat berätta hur ni gjorde när ni tog steget från nöje till seriöst. Jag vet att det är väldigt öppna frågor och att det finns många svar på dem, men om ni bara har några generella svar eller tips blir jag glad, ni förstår nog vad jag är ute efter. =) Hur mycket pengar behöver jag gå in med? Vilka nivåer börjar andra spela seriöst så man får vettigt motstånd? Hur många timmar bör jag lägga? Hur ska jag främja min inlärning bortsett från att läsa böcker? Vilka böcker är bra att läsa? (har läst harringtons, sklanskys, och hellmuth) Hur många bord kan man lira samtidigt och fortfarande lära sig något? Hur analyserar jag bäst mitt spel i efterhand? Jag har också problem att jag som vanligt förlorar mycket pengar på slantsinglings situationer. Det är inte ofta jag går in med sämsta handen men känner ändå att, här kommer det!, jag blir utragen hela tiden. Jag har inte så många polare som satsat i min umgängeskrets men med de få jag har diskuterat det så verkar det som jag spelar för många händer. Men som jag, i min trångsinta soffa ser det, så spelar jag ju fortfarande bra. Tack på förhand // Classe Citera
Juggler Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Det räcker att skriva en tråd. Låser denna. Citera
Recommended Posts