Gå till innehåll

iPoker kryllar ju av shorties


AdslVerbe

Recommended Posts

Herre gud!

 

Har börjat spela på iPoker igen. Spelar FR (jag brukar ha bäst värde där). Men stället kryllar ju för fasen av shortstackare :-(. Jag vill ju bara spela lite poker, inte tvingas pusha eller syna alla händer av lite värde pre.

 

Dom sitter där dom små tighta äckelena med sina mini-inköp å drar så fort dom dubblat upp. Sorgligt. Små SC å liknande är bara att slänga i mucken.

 

Helt seriöst men på NL50 sitter alltså runt hälften 4-6st med mininköp.

 

Har man max 100BB så borde mini vara minst 50BB imo.

Edit:

Kom för övrigt på att iPoker är berikad med 8-bord. Kollade in och på dessa bord och där såg det betydligt bättre ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full ring är värdelöst på Ipoker. Du kan lika gärna spela heads up, eftersom

antal personer som ser floppen är runt 20 procent. Och ofta lägre.

 

Alla tajta multitablare spelar ju dem. Undrar verkligen om någon går plus på spelet:)?

 

 

(Man kan ju iofs sätta sig och höja varje hand...och alla foldar.:-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full ring är värdelöst på Ipoker. Du kan lika gärna spela heads up, eftersom

antal personer som ser floppen är runt 20 procent. Och ofta lägre.

 

Alla tajta multitablare spelar ju dem. Undrar verkligen om någon går plus på spelet:)?

 

 

(Man kan ju iofs sätta sig och höja varje hand...och alla foldar.:-) )

 

Precis, men det är ju inte så kul:-).

 

Nä, tror jag skall testa 8-borden fortsättningsvis. Borde vara lite mindre horor där skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar oxå där på NL50 men 6-max, och det är likadant där. 1-2 mininköp på varje bord, men jag tycker de flesta missbrukar sin shortstack och försöker steala en hel del och trycker med rätt marginella händer.

//KeLLoGsX

 

Ja, shortstackarna är alldeles för otåliga och älskar att trycka med överkort samt färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, men det är ju inte så kul:-).

 

Nä, tror jag skall testa 8-borden fortsättningsvis. Borde vara lite mindre horor där skulle jag tro.

 

Jo, det går fortfarande att hitta fina åttamannabord.

 

Men idag är nästan Svs den enda sajten där det finns lösa fullringsbord.

 

Rakeback, bristen på aggressiva amerikanska nöjesspelare, multitablare och förmodligen också botar har verkligen förstört fullring överlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker detta. Har mest hållit till på Svs å Everest senaste året.

 

Det var enligt mej betydligt lösare på iPoker för ett år sen.

 

Ja, innan sammanslagningen mellan Tain och gamla Ipoker var det löst.

 

6 max är dock ganska löst fortfarande...mycket korkade bluffare till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som bots, finns bots som sitter på FR med mini-inköp och väntar på en hand inom en special handrange, t ex QQ+, AQs+, AKo och bara ställer direkt med. Har t o m sett det SH fastar där kör dem med bredare range då.

Så länge ni kollar upp vilken range de går all-in med pre hela tiden så vinner ni på dem i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, men det är ju inte så kul:-).

 

Nä, tror jag skall testa 8-borden fortsättningsvis. Borde vara lite mindre horor där skulle jag tro.

 

Vad det är dom horar då?

Tror inte jag sett en enda bra bonus därinne.

 

Låter som bots, finns bots som sitter på FR med mini-inköp och väntar på en hand inom en special handrange, t ex QQ+, AQs+, AKo och bara ställer direkt med. Har t o m sett det SH fastar där kör dem med bredare range då.

Så länge ni kollar upp vilken range de går all-in med pre hela tiden så vinner ni på dem i längden.

 

Hur vet du om det är bots eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det är dom horar då?

Tror inte jag sett en enda bra bonus därinne.

Nä, asså jag tror bara det är vanliga horor som sätter sprätt på överskottet8-).

 

Det går iofs att få rätt bra bonusar/deals men jag tror långt i från hälften av alla NL50 FR har det iofs. Kanske går att finna lönsamhet i det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som bots, finns bots som sitter på FR med mini-inköp och väntar på en hand inom en special handrange, t ex QQ+, AQs+, AKo och bara ställer direkt med. Har t o m sett det SH fastar där kör dem med bredare range då.

Så länge ni kollar upp vilken range de går all-in med pre hela tiden så vinner ni på dem i längden.

 

Jag skall inte säga att de ÄR botar en del, men jag misstänker starkt det då jag följde ett par 0.5/1-1/2 shortstacks beteende.

Nu kommer jag inte ihåg exakt med vilken % av händerna de gick all in med men kunde varit runt topp 15% kanske ? . Men de va alltid lika snabba att pusha, de gjorde det oavsett pos och vad som hänt innan, ALDRIG annat än fold eller push (knack på BB vid limp). Sen så satt de kvar tills de dubblat en gång, även trots det att de torskat 2 all ins innan och reloadat så lämna de första dubblingen de gjorde. Och lämnade bordet gjorde de exakt likadant....de satt ALLTID kvar och foldade tills det att BB skulle läggas, då blev de sitout och lämnade sen bordet.

Inte heller chatten reagerade de på.

 

Det kanske inte säger att de skulle vara botar, men tror att en människa vid något tillfälle bryter mönstret och gör något som de inte annars gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta sitter väl tills det är deras BB, men en hel del av det andra du beskriver har jag svårt att se en människa göra. Instapush tex. De flesta tar ju olika tid på sig för olika drag. Push eller fold har jag också svårt att se en människa spela helt renodlat. Är det någon som höjt innan så måste man ju fundera lite med AQ eller TT tex.

Sen att man lämnar bordet exakt efter en dubbling. Även om man är en kass storstackspelare så lär man ju sitta kvar ett tag till och utnyttja readsen.

Chatten är ovanligt tyst numera på de flesta sajter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

Är man hora och idiot om man inte köper ett visst antal marker?!

Ett antal som motspelaren (ni) bestämmer?!

OK, då vet jag...

 

Jag säger inte att shortstackare är det du påstår på något sätt, men jag gillar inte att sitta på samma bord som ett gäng shortstacks som bara vill ta coinflips eller folda. Men de som köper in för tex 50 bb är inte så stor fara då de iaf försöker spela lite poker...men brukar dock inte vara så vassa, som tex de som kliver in med 103,65 på 1/2, nåt säger mej att de inte är några stjärnor :D.

 

Man kanske skulle köra det som taktik...köpa in för en sån konstig summa som gör att alla regulars tror man är en pajas :D, eller mer pajas kanske man skall säga :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går ju en del rake-race där antal händer på nivån räknas. så himla mycket hinner de inte backa på 100k shortstackade händer.

 

Rake race är väl ingen som kör på NL50?

Lär ju inte vara det minsta lönsamt iaf.

 

Läs om läs rätt Roland. ANTAL HÄNDER är det som räknas i vissa race. Korkat tycker jag, men så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om läs rätt Roland. ANTAL HÄNDER är det som räknas i vissa race. Korkat tycker jag, men så är det.

 

Det brukar röra sig om RAKED HANDS i alla racen jag sätt, och då får man inte lika mycket raked hands av att spela 025/050 som man får av att spela t.ex 0.5/1 eller 1/2 för att dom åtminstånde på prima måste ta minst 25cent eller något för att det ska räknas som en raked hand, så på 025/050 räcker det inte med att det bara är en raisad hand sen foldar dom på floppen, men på t.ex 0.5/1 så blir en raisad pott alltid raked hand, och på 1.5/3 eller högre blir en LIMP POTT alltid raked hand.. (och vissa race finns där det enbart är hur mycket $$$ man rakeat bort)

Om det ENBART vore antal händer och inte raked hands skulle man ju lika gärna kunna spela på 0.02/0.05 som på 025/050 och göra jätte profit på det så jag är väldigt tveksam på att det finns race som enbart räknar hur många händer man spelar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om läs rätt Roland. ANTAL HÄNDER är det som räknas i vissa race. Korkat tycker jag, men så är det.

 

nästan säker på att heltok menade att det finns sidor som har separata race för olika nivåer :)

 

NL50 (10k race)

NL100-200 (30k race)

NL400+ (50k race)

 

Typ något i den stilen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full ring är värdelöst på Ipoker. Du kan lika gärna spela heads up, eftersom

antal personer som ser floppen är runt 20 procent. Och ofta lägre.

 

Alla tajta multitablare spelar ju dem. Undrar verkligen om någon går plus på spelet:)?

 

 

(Man kan ju iofs sätta sig och höja varje hand...och alla foldar.:-) )

 

va? nej. hu snittar spelarna 50-60% sedda floppar.

eller så menar du inte det men har formulerat dej galet. finns bara värde på HUn fyi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nästan säker på att heltok menade att det finns sidor som har separata race för olika nivåer :)

 

NL50 (10k race)

NL100-200 (30k race)

NL400+ (50k race)

 

Typ något i den stilen ;)

 

Och är det 10k totalt så är det bara en liten del av det som går att tjäna typ 500$ i första, resten kaffepengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar röra sig om RAKED HANDS i alla racen jag sätt, och då får man inte lika mycket raked hands av att spela 025/050 som man får av att spela t.ex 0.5/1 eller 1/2 för att dom åtminstånde på prima måste ta minst 25cent eller något för att det ska räknas som en raked hand, så på 025/050 räcker det inte med att det bara är en raisad hand sen foldar dom på floppen, men på t.ex 0.5/1 så blir en raisad pott alltid raked hand, och på 1.5/3 eller högre blir en LIMP POTT alltid raked hand.. (och vissa race finns där det enbart är hur mycket $$$ man rakeat bort)

Om det ENBART vore antal händer och inte raked hands skulle man ju lika gärna kunna spela på 0.02/0.05 som på 025/050 och göra jätte profit på det så jag är väldigt tveksam på att det finns race som enbart räknar hur många händer man spelar

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...