Gå till innehåll

är det inte dags att forlåta Ken?


asfalten

Recommended Posts

Skönt att alla äckel som vill ha kvar honom som kommentator aldrig kommer vara inflytelserika nog att påverka den typen av beslut.

 

Om jag fattar allt så är roten till ditt hat att han försökt fuska och blåsa sina polare. Men ärligt, var tex inte där djävla fiskmåsen han hade med sig till pokermiljonen en större anledning till hat, spott och spe?

 

Jag diggar Ken, jag vill ha mer Ken. Men då, när han satt där i Pokermiljonen och kväkte med näven uppkörd i röven på en fiskmås, då passerade han en gräns man inte skall passera....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om jag fattar allt så är roten till ditt hat att han försökt fuska och blåsa sina polare. Men ärligt, var tex inte där djävla fiskmåsen han hade med sig till pokermiljonen en större anledning till hat, spott och spe?

 

Jag diggar Ken, jag vill ha mer Ken. Men då, när han satt där i Pokermiljonen och kväkte med näven uppkörd i röven på en fiskmås, då passerade han en gräns man inte skall passera....

 

För att inte tala om då han gick mot rött ljus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana som Ken ska inte ges utrymme i massmedia överhuvudtaget. Och ges han utrymme så bojkottar jag fan i mig skiten - inte för att jag är någon flitig läsare av tex aftonhoran i dagsläget direkt. Jag blir rabiat och obstinat när jag tänker på sådana figurer som Ken och hur dom kan ges utrymme i media.

Här finns utrymme för mycket raljerande om dylika skithögar. Jag pratar generellt här och citerar ingen som försvarar Ken så jag inte åker på personanangrepp.

 

 

Agreed!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
han kommer inte att komma så lindrigt undan, han e så tvålfager så i finkan får han nog mkt stock där bak.

 

Tyvärr funkar inte hackordningen på det sättet på de svenska kåkarna.

Jag är mer ute efter att fjollförklara varenda jävel som fortfarande lirar kort med aset. Tragiskt...Och eftersom jag inte får dra in Svepof i den svängen, så gör jag inte det...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stilla undran...

I vilken annan bransch än pokersvängen, skulle en utpräglad kompistjyv komma så lindrigt undan som Lennard gjort?

 

Jag tycker frågan är bra och har funderat lite på den. Jag kan inte komma på någon person som utfört bedrägeri eller dylikt och blvit påkommen utan att det blivit digra konsekvenser av det.

 

Vad hette han snubben som lurade PG och svenska folket att han var "doktor"? (utlänskt namn, "Enjat Bayad" eller så typ...mitt minne utan kaffe är lika med noll) :roll:

-Fängelse blev det. Fast nu rätt många år senare vet jag inte vad han gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den här grejen var rätt rolig faktisk och den fick mig verkligen att gilla ken mer än tidigare.

 

Eury, tycker du verkar ha lite konstiga moraliska värderingar.

I mina ögon känns det värre att sitta och sno inköp på inköp av en tiltande spelmissbrukare, som efter varje bust sitter ut för att ladda på med visakortet.

Än att på ett roligt och raffinerat sätt försöka blåsa ett gäng rika pokerspelare som ändå inte behöver pengarna.

 

Är det själva grejen att han försöker luras som tar så hårt på dig?

 

Tycker du även att ken skulle förtjäna kallahanden om han lät bli att skänka 100kkr till svältande för varje 200k han tjänade, hur många liv räddar 100kkr?

Eller hur många liv tar ken indirekt genom att låta bli att skänka dessa pengar som han inte behöver.

I mina ögon känns det som en mer förkastlig gärning att avstå från det senare än att utföra det förra.

 

Inte för att Ken skulle vara någon välgörare av stora mått, snarare som en tanke lek om moral och etik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den här grejen var rätt rolig faktisk och den fick mig verkligen att gilla ken mer än tidigare.

 

Eury, tycker du verkar ha lite konstiga moraliska värderingar.

I mina ögon känns det värre att sitta och sno inköp på inköp av en tiltande spelmissbrukare, som efter varje bust sitter ut för att ladda på med visakortet.

Än att på ett roligt och raffinerat sätt försöka blåsa ett gäng rika pokerspelare som ändå inte behöver pengarna.

 

Är det själva grejen att han försöker luras som tar så hårt på dig?

 

Tycker du även att ken skulle förtjäna kallahanden om han lät bli att skänka 100kkr till svältande för varje 200k han tjänade, hur många liv räddar 100kkr?

Eller hur många liv tar ken indirekt genom att låta bli att skänka dessa pengar som han inte behöver.

I mina ögon känns det som en mer förkastlig gärning att avstå från det senare än att utföra det förra.

 

Inte för att Ken skulle vara någon välgörare av stora mått, snarare som en tanke lek om moral och etik.

 

Men det är ju själva grejen att man ska hålla sig inom spelreglerna som han har felat. Folk får ge bort pengar till svältande barn bäst dom vill själv skänker jag inte en krona. Var och en är sig själv närmast. Skillnaden ligger i att den tiltande spelmissbrukare har bara sig själv att skylla det är helt inom spelreglerna och är ju något man försöker uppmuntra. Däremot skulle jag inte uppskatta om pengarna jag vinner kommer från oskyldig tredjepart (läs stulna pengar)

 

Att låta bli att ge bort pengar till skänkande barn är normalt. Att försöka blåsa sina "polare" på miljoner är helt förkastligt och går knappast att jämföra i min värld. Ken är inte Robin Hood.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju själva grejen att man ska hålla sig inom spelreglerna som han har felat. Folk får ge bort pengar till svältande barn bäst dom vill själv skänker jag inte en krona. Var och en är sig själv närmast. Skillnaden ligger i att den tiltande spelmissbrukare har bara sig själv att skylla det är helt inom spelreglerna och är ju något man försöker uppmuntra. Däremot skulle jag inte uppskatta om pengarna jag vinner kommer från oskyldig tredjepart (läs stulna pengar)

 

Att låta bli att ge bort pengar till skänkande barn är normalt. Att försöka blåsa sina "polare" på miljoner är helt förkastligt och går knappast att jämföra i min värld. Ken är inte Robin Hood.

 

Just det som är så sjukt, att det är normalt. Varför är det som är normalt ok trots att det är fel? När någonting som inte är normalt men egentligen inte särskilt förkastligt inte är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den argumentationen så är det helt okej att göra bankrån eller för den del rycka din mammas väska, om man skänker bort hälften sen?

 

Ja det tycker jag låter ok.

Jag skulle inte uppskatta att bli blåst såklart men som icke inblandat part har jag svårt att se hur man enns kan bli upprörd över detta.

Tycker inte mitt exempel är särskilt korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tycker jag låter ok.

Jag skulle inte uppskatta att bli blåst såklart men som icke inblandat part har jag svårt att se hur man enns kan bli upprörd över detta.

Tycker inte mitt exempel är särskilt korkat.

 

Brr...det är kallt i din värld. Jag vet inte ens var jag skall börja och jag har en stark känsla av att det inte ens är mening att försöka få dig förstå hur korkat det är det du säger och tror på. Nä, lika bra jag överlåter det åt de proffessionella som håller på med sådant här daglidags, så det var inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brr...det är kallt i din värld. Jag vet inte ens var jag skall börja och jag har en stark känsla av att det inte ens är mening att försöka få dig förstå hur korkat det är det du säger och tror på. Nä, lika bra jag överlåter det åt de proffessionella som håller på med sådant här daglidags, så det var inget.

 

Läste du min liknelse på förra sida?

 

Han försökte blåsa ett gäng knösar men det lyckades inte enns.

Hur kan man villja utesluta honom från allt vad media och tv heter på dom grunderna.

Tv handlar väll om underhållning jag skiter väll vad han har gjort.

Finns säkert mängder av skådespelare som har begått brott tidigare i livet, tycker ni att dom alldrig mer ska få vara med i en film?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tv handlar väll om underhållning jag skiter väll vad han har gjort.

 

Och med det tillhör du garanterat inte majoriteten.

 

Det du skrev på förra sidan tillhör nog det dummaste jag läst på pf genom alla tider, du tycker på fullaste allvar att det är bättre att vinna pengar mot de som har mkt pengar genom oärligt spel än att vinna pengar mot de som har mindre pengar fast med ärligt spel?

 

Spelar fan ingen roll om han gjorde det på ett "raffinerat" sätt, fusk är fusk oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste du min liknelse på förra sida?

 

Han försökte blåsa ett gäng knösar men det lyckades inte enns.

Hur kan man villja utesluta honom från allt vad media och tv heter på dom grunderna.

Tv handlar väll om underhållning jag skiter väll vad han har gjort.

Finns säkert mängder av skådespelare som har begått brott tidigare i livet, tycker ni att dom alldrig mer ska få vara med i en film?

 

Det beror på vad skådespelaren representerar. Ponera att skådespelaren har är frontfigur för Sveriges riksskådespelareförbund och han utför en förkastlig handling som inte är förenligt med varken förbundet eller samhällets normer. I det fallet kommer det inte vara en god ide att låta skådespelaren framträda som om inget hänt. Men som sagt, jag tror du har en helt annan syn som är så långt ifrån min och vi kommer aldrig att hitta en gemensam yta att diskutera sansat på. Enligt mitt sätt att se på det jämför du äpplen med päron i ett inlägg för att i nästa byta ut päronen till fikon. :shock:

 

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tomas dileva och sean penn "ar" kvinnomisshandlare, men far fortsatt fortroende.

 

Och bägge dessa representerar ett förbund?

Skådespeleri är också en smal gren som har diverse juridisk problematik som många hoppas kunnas förenklas?

 

Och har Sean Penn verkligen fortsatt förtroende? DiLeva vet jag inget om, men Penns förtroende i Hollywood är rätt ljummet. Dock har du en poäng, det hade varit trevligare om Hollwood verklgen tog avstånd, öppet och konsekvent Problemet är att då måste de förstås dra gränserna även vid knark och det tycker nog många är alldeles för götteligöttgött för att sluta med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...