MJ Postad 28 Mars , 2008 Rapport Postad 28 Mars , 2008 Du behöver faktiskt inte sätta in en rejäl rulle (om du inte har råd). Du vet ju inte om du är vinnande. Spela lägre istället. Citera
ackeman Postad 28 Mars , 2008 Rapport Postad 28 Mars , 2008 Var det bara jag som slogs av hur trevliga alla inlägg var i denna tråd? Jag hade väntat mig en radda påhopp och idiotförklaringar efter det första inlägget, men istället blev det trevliga diskussioner om money managment. Förslår att tråden stängs, sparas och blir förstasida på pokerforum.nu Citera
strater Postad 28 Mars , 2008 Rapport Postad 28 Mars , 2008 strater du har ju uppenbarligen dragit en lina för mycket .Förstår inte vad du gör i tråden ens, leker dryg och är allmänt slampig. Jag tror också att det kan vara bättre att lira aggresivt om du är grymt bra på det på lägre nivåer men jag tycker det är bättre att lära sig spela tight innan tills man får mer erfarenhet. alltså, saken är ju att en mening som "lira inte aggressivt, lira mer tight..." möjligtvis säger något för dig (du kanske menar något annat) men om du ger ett såpass intetsägande+felaktigt tips till någon som vill ha hjälp är väl ganska självklart att man försöker rätta/utveckla? eller? att ha som grundstrategi att lira aggressivt med träff är alltid bra, oavsett nivå, därifrån kan man alltid spinna vidare och lira aggressivt preflop med större mängd händer och sedan på flopp oavsett träff. Att lira tight kan även det vara bra men det hänger liksom inte samman vilket kan vara bra att förtydliga... tight=få händer, loose=fler händer ps. styckeindelning skulle uppskattas nåt ofantligt... Citera
Sourzie Postad 28 Mars , 2008 Rapport Postad 28 Mars , 2008 Okej kanske har utryckt mig otydligt. Eftersom många spelare på svs synar alla dina raises så tror jag att man inte ska höja alla tex Ax händer från mitten eller tom knappen ibland pga att sånna händer är jobbiga att spela 4-vägspotter tex. Raisar du för många händer så kommer det enligt min erfarenhet bli 3-4vägspotter nästan varje gång du raisar och då förlorar du en av dina huvudsakliga själ att höja. Du ska höja lagom vilket är svårt hur många händer exakt, men det kommer efter ett tag. Möjligt att det finns ett effektivare spelsätt men om du vill bygga rulle och gå upp i nivå samtidigt som du lär dig mer så skulle jag rekommendera att inte lira för avancerat på lägre nivåer. Du kommer ändå allt som oftast få betalt för dina bra händer iaf. Jag tror inte på att lira aggresivt med A4 4vägspott flopp Axx tex. Självklart ska du beta ut vid bra träff...men du träffar oftast inte och då är det svårt att ta ner potten med 3 synare.... Citera
protte Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Kör hårt bara.Det mesta har nog sagts men skriver detta iaf. Blir liksom du vääldigt intresserad av saker när jag får ett intresse och det "ska" inte vara så svårt bli vinnade på nivåer upp till 5krs lr så. 1)Sätt in en rulle låt oss säga 3k om möjligt 2)Skaffa pokertracker,där om någonstans kan man se om du gör misstag lätt 3)Köp in dig för 100bb=100kr på 1krs nivån så har du 30 inköp 4)spela tight och spela fullring är mitt förslag men bli inte en NIT för det.Ligg mellan 15-19% VP$IP kanske. 5)Skriv notes på alla spelare så fort du får en uppfattning om dom,tar några mån att få en hyffsat komplett samling med notes men är helt klart värt det. 6)Lycka till och återkom med lite pokertracker stats om det fortsätter gå dåligt. skål Citera
zuupah Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Du brydde dig säkert inte så mycket om begreppet varians. Man gör sällan det i början om man rushar. Man får lära sig den hårda vägen istället. Jaa, varians ja... kan du förklara det för mig!? Har fått 3 raka AA mosade av andra pocket (KK, 44 samt QQ) all-in preflop. Eller som nyss när jag fick AJ på given tre gånger, Eller när jag plockade upp spader 4 SEX gånger på raken, varav pocket fyror två gånger på raken. inte nog med det. En tredje pocket 4 skulle dyka upp innan dealern (slumpgeneratorn) tyckte att jag fått tillräckligt med spader 4!! Eller när jag plockade upp Royal Straight Flush (hjärter A-T) TVÅ gånger INOM en timme!! Eller när jag i en SnG (10$) förra veckan får upp KK, AA, QQ, 99 som mina fyra första händer! Allt detta (och det finns mer, kommer bara inte håg alla "osannolika" händelser) finns dokumenterat ifa dumpar och history. Dessa alla "osannolika" händelser har jag fått INOM ett år! Wow, du måste spela många händer? Knappast, jag lirar inte mycket poker så jag tippar att antalet händer ligger under 3000. Varians? Sump? Sannolikhet inom nätpokern är = ZERO! Citera
DrRoland Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 motsatsen till aggressivt är inte löst utan passivt... finns ingen som helst anledning att vara tight på låga nivåer, snarare tvärtom (bättre odds då fjantbets etc, lättare få betalt om man läst rätt). Hur läser du spelare som sitter på en sån där bred HD som folk har då? Citera
strater Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Jaa, varians ja... kan du förklara det för mig!?Har fått 3 raka AA mosade av andra pocket (KK, 44 samt QQ) all-in preflop. Eller som nyss när jag fick AJ på given tre gånger, Eller när jag plockade upp spader 4 SEX gånger på raken, varav pocket fyror två gånger på raken. inte nog med det. En tredje pocket 4 skulle dyka upp innan dealern (slumpgeneratorn) tyckte att jag fått tillräckligt med spader 4!! Eller när jag plockade upp Royal Straight Flush (hjärter A-T) TVÅ gånger INOM en timme!! Eller när jag i en SnG (10$) förra veckan får upp KK, AA, QQ, 99 som mina fyra första händer! Allt detta (och det finns mer, kommer bara inte håg alla "osannolika" händelser) finns dokumenterat ifa dumpar och history. Dessa alla "osannolika" händelser har jag fått INOM ett år! Wow, du måste spela många händer? Knappast, jag lirar inte mycket poker så jag tippar att antalet händer ligger under 3000. Varians? Sump? Sannolikhet inom nätpokern är = ZERO! AHA! det är alltså du som är riggens vän! Låt mig gissa, din bankrulle är mindre än de andras, du spelar som en idiot och gular konstant? För någon annan förklaring till vad hände ser jag inte... Tycker du ska gå till stora rigg-tråden å skriva ner dina iaktagelser Citera
DocLame Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Jaa, varians ja... kan du förklara det för mig!?Har fått 3 raka AA mosade av andra pocket (KK, 44 samt QQ) all-in preflop. Eller som nyss när jag fick AJ på given tre gånger, Eller när jag plockade upp spader 4 SEX gånger på raken, varav pocket fyror två gånger på raken. inte nog med det. En tredje pocket 4 skulle dyka upp innan dealern (slumpgeneratorn) tyckte att jag fått tillräckligt med spader 4!! Eller när jag plockade upp Royal Straight Flush (hjärter A-T) TVÅ gånger INOM en timme!! Eller när jag i en SnG (10$) förra veckan får upp KK, AA, QQ, 99 som mina fyra första händer! Allt detta (och det finns mer, kommer bara inte håg alla "osannolika" händelser) finns dokumenterat ifa dumpar och history. Dessa alla "osannolika" händelser har jag fått INOM ett år! Wow, du måste spela många händer? Knappast, jag lirar inte mycket poker så jag tippar att antalet händer ligger under 3000. Varians? Sump? Sannolikhet inom nätpokern är = ZERO! När jag spelade en MTT igår blev de tre första händerna jag fick 3c4d, 7d5d, Js2c. Sannolikheten för att det skulle hända var 1 på 2331473976. Citera
Juggler Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Uppmuntra honom inte Strater, Zuupah är redan överallt med sina historier. Citera
Sebas Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 När jag spelade en MTT igår blev de tre första händerna jag fick 3c4d, 7d5d, Js2c. Sannolikheten för att det skulle hända var 1 på 2331473976. Citera
zuupah Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Uppmuntra honom inte Strater, Zuupah är redan överallt med sina historier. Menar du att jag hittar på allt? Citera
zuupah Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 När jag spelade en MTT igår blev de tre första händerna jag fick 3c4d, 7d5d, Js2c. Sannolikheten för att det skulle hända var 1 på 2331473976. Har du räknat ut det där alldeles själv? Vill du ha guldstjärna nu? Citera
DocLame Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Har du räknat ut det där alldeles själv? Vill du ha guldstjärna nu? Nej tack, om du inte förstod min poäng så har jag inte förtjänat guldstjärnan. Citera
zuupah Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Nej tack, om du inte förstod min poäng så har jag inte förtjänat guldstjärnan. Nej, Jag är så dum att jag inte fattar, men berätta gärna så ska vi se om du får guldstjärna sen. Med drygt 1000 inlägg på kortare tid än mig så verkar du ha mycket att berätta och kommentera uppenbarligen, så nån minut att tala om för mig har du väl? Citera
Rackad Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Vet inte varför jag hjälper dig men köp No Limit Holdem Teori o praktik och läs. s179-187 Citera
raptorjr Postad 29 Mars , 2008 Rapport Postad 29 Mars , 2008 Var det bara jag som slogs av hur trevliga alla inlägg var i denna tråd? Jag hade väntat mig en radda påhopp och idiotförklaringar efter det första inlägget, men istället blev det trevliga diskussioner om money managment. Förslår att tråden stängs, sparas och blir förstasida på pokerforum.nu You spoke too soon Citera
Recommended Posts