Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

Lirat lite på ftp idag. Dryga timmens spel på NL100 resulterade i $200 till rullen som nu vuxit sig till $7100 på sidan. Är sugen på att skita i mina tidigare regeler och kliva upp på NL200 redan nu, men eftersom jag har en så dålig vana med att bryta mot regler så ska jag göra allt för att hålla de jag satt upp den här gången.. Alltså inget NL200 förrän jag har $10k på ftp.

 

Läskigt spännande grupp ikväll! Det vore ju så roligt om Rumänien knep kvartsfinalen framför näsan på jättarna Frankrike och Italien :-)

 

7000 dolls räcker bra till nl200. sluta upp med att vara så duktig, du slösar bara tid på nl100. upp med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

7000 dolls räcker bra till nl200. sluta upp med att vara så duktig, du slösar bara tid på nl100. upp med dig.

 

;-)

 

Misstänkte att du skulle komma med ett instick :-P

 

Jo jag vet att det räcker gott och väl, men jag gillar att skynda långsamt. FTP är för tillfället bara vid sidan av mitt spel på svs där jag nu börjat känna på högre nivåer. Ftp slölirar jag mest på dagarna när jag inte orkar eller har lust att dra igång en riktigt grind. Känns helt okej att ta det lilla lugna på NL100 tills rullen når $10k.

 

Sen känner jag mig inte heller helt bekväm med 100bb ännu efter att ha spelat så mkt på svs. Måste få in fler händer med 100bb för att bli säker på vad som är bäst i vissa situationer. Därför har jag inget emot att hålla till på NL100 tills jag känner mig mer säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du resonerar bra och du e en klok pojk du.

 

 

Dessutom slipper jag springa på dig på 1/2 eller 2/4 :mrgreen:

 

Jag försöker vara både klok och förståndig :-)

 

Jag visste inte att du fanns i vassen på ftp! Intressant om några veckor då jag förhoppningsvis hoppat upp ett snäpp 8-)

 

Vad upplever du är det största problemet med att ställa om från 200bb till 100bb? Jag har själv börjat spela lite på stars nl100 efter att mest spelat på svs innan och har också lite problem.

 

De största problemet fö mig är väl främst att jag committar mig alldeles för mycket.. Jag får in för mycket me marginella händer och får in det med drag lite för ofta.. Sen har jag lite problem med 3-betsranges osv men jag antar att det kommer med antalet händer man lirar.

 

Vad känner du själv är värst?

 

 

Idag har jag btw grindstuga här hemma med några polare, bla heltoker som fortsätter att tömma svs på pengar! Just nu är det grinduppehåll för att heja fram Lakers som vi har lite deg på. Är för tillfället ca 1500 upp på svs och $200 på NL100 HU på ftp. Great success.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig riktigt tight och passiv preflop då jag tror att jag ger utg och utg+1 lite för mycket respekt och sen har jag en tendens att vilja dega in med TP alldeles för ofta och i vis mån med AK för ofta pre. Sen tycker jag det är svårt mot 3bets då man har mycket mindre bakom så man inte syna lika ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindstugan lever ännu hemma hos mig! Vi har nästan lirat i två dygn nu och de har väl gått skapligt för alla i sällskapet. Idag (igår) så lirade jag enbart NL100 HU på ftp. Hu är sjukt roligt, men svängigt som Zlatan (inte som han var idag) Började med att backa $600 på 20 min. En timme senare var jag $1k upp. När jag sedan återupptog grinden efter den Svenska förnedringen så plussade jag typ $300 till innan det vände totalt. Slutade nattsessionen ¨på trista $500 back, vilket gav det lite sega dagsresultatet $500 upp.

 

De är roligt med HU, kommer förmodligen att lira det en del framöver.

 

Imorgon ska vi flytta grindstugan till en annan kompis, jag räknar med att dubbla månadens spelade händer imorgon 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice med ny laptop?

 

jäävligt najs :-)

 

nu blev jag klar med nattens grind! lirade NL100 HU igen och lyckades plussa efter mycket om och men.. jag lirade säkert 7-8 timmar och skulle behöva en båtlast med människor för att kunna räkna alla utdragningar på finrarna.. hur som helst så känns det som jag spelar riktigt riktigt bra poker för det mesta, det var först nu fram mot morgonen som jag började spela sämre då tröttheten kom ikapp mig. jag slutade iaf $700 upp efter att ha varit $1100+ för nån timme sedan, men det är sånt som händer.

 

Imorgon blir det lite midsommarparty, och alltså inget spel. Men på lördag är det snack om mera grind.

 

Var rädda om er iorgon mina vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åhå du lirar HU på ftp :-) där tänkte jag sätta in pengar och börja spela HU snart ;-)

 

japp, tycker de är skitkul med HU faktiskt och kommer förmodligen att köra på de ett tag framöver.

 

Ikväll blir de grind hos polaren igen, han har ett rakerace att vinna så han tvingar oss att grinda varje natt numera :-)

 

Njut av den här låten nu på bakfyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade precis.. Känner mig måttligt sliten efter ytterligare en långgrind. Resutaten har under dessa grindnätter varit helt okej, men till vilket pris? Att man totalt fuckar upp dygnsrytmen och sitter som en zombie på dagarna då vanligt folk faktiskt är vakna.. På det stora hela så är det inte så skönt att sitta och lira poker till 08:00 på morgonen.. Jag vill få lite ordning på dagarna så jag hinner och orkar med saker som jag vill, exempelvis träna.

 

Antar att jag kommer ha dugligt svårt att somna ikväll, och på sätt och vis så passar det ju ganska så bra att det är söndag. ommmer nog att lira en hel drös turrar ikväll och kanske kanske man man hitta nån liten klonk. Lägger upp ett preliminärt schema här nedan, kommer säkert att bli een del förändringar och tillägg.

 

20:00 100kr återköp SVS

20:00 $24, $24k guarantee FTP

20:30 $20r, $12k guarantee FTP

20:30 Sverigerankingen SVS

22:00 500kr texas SVS

22:00 $69, $17,5k guarantee FTP

00:00 Midnattsmöte SVS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid skönt att vinna tillbaka inköpen till de turrar man ska lira innan de börjar, då känns det som en freeroll ungefär :-P Trots att jag plussade så lyckades jag förlora en ganska sjuk pott för fulla inköp där fi floppade fyrtal och på 2 6 6 brädan mot min AT. Jag cbetar flopp och får syn, turn A check check, river A han leder för nästan pott, jag slår om och får givetvis in det. Kan han inte ha fyrtal där en gång liksom? ;-)

 

Ska försöka plocka in $ inköpen nu på NL100 HU på ftp oxå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt var jag fullständigt iskall i de turrar jag lirade. Var nära i sverigerankingen där jag slutade på 19e plats efter att ha blivit brutalt behandlad av slumpgeneratorn för stor stack i ett tidigt skede. När jag sedan plockade AQ med 10bb var det inte mkt att göra när man fick stirra in i essen.

 

Slutar änså + på svs för dagen, men back några 100 $ på ftp. Ska kolla nån film nu hade jag tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Burgendy :mrgreen:

Vi har lirat en del nu på slutet på Svenska Spel. Tycker du är hyfsat duktig men lite väl nittig IMO ;) Tänkt hålla mitt nick lite hemligt tyvärr men gl iaf.

 

Tja tja!

 

Ere på 5/10 eller 7.5/15 vi har mötts mest?

Nittigheten är nåt som jag jobbar på en hel del och jag har kommit en bit på vägen även om det är en bra bit kvar. Att helt ändra spelstil är ingenting som kan ske över en natt direkt :-P

Om vi har lirat en del på slutet så har jag nog ett par alternativ på vem du kan vara, men jag ska inte yttra något här så du behöver inte vara orolig ;-)

 

Lycka till med liret.

 

ska sova nu, sen göra ett uttag på 5lax, pissa på uttagsriggen o göra nytt konto o välkomna välkomstriggen,WEEIIIIII :D:DD:D

 

Men älskling, NEJ! Vad har vi sagt om att plocka ut rullen vid första motgång, de är inte så du ska klättra i nivå mannen. Ta en paus idag, lira 2 bord imorgon så är du tillbaka igen. Alla vet att man ger svenskaspelsriggen öppen gata in i rektrum om man börjar plocka ut pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...