DrCox Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Postad 27 April , 2008 - maxillo sitting in seat 1 with $352.20 - Beerbaby sitting in seat 2 with $79.03 - ace662 sitting in seat 3 with $220.80 - PHW sitting in seat 4 with $224.40 [Dealer] - HERO sitting in seat 5 with $192.00 - honeyfish sitting in seat 6 with $483.09 HERO posted the small blind - $1.00 honeyfish posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to HERO: K of d, J of c maxillo raised - $8.00 Beerbaby folded ace662 folded PHW called - $8.00 HERO called - $8.00 honeyfish folded Tveksamt preflopspel. Gillar det inte alls då de känns som man bara hamnar i jobbiga situationer med KJ ur pos. ** Dealing the flop: K of c, J of s, 3 of d HERO checked maxillo checked PHW bet - $13.00 HERO called - $13.00 maxillo folded Floppar top-2 och checksynar med avsikt att CR turn. Dock viker ursprungshöjaren och knappen som kallsynat höjer. Sätter honom på KQ-KT, QT eller kanske AJ. Ett PP är troligt också men då är jag bara rädd för 33. Övriga slår vi. ** Dealing the turn: 4 of h HERO checked PHW bet - $21.00 HERO raised - $84.00 PHW went all-in - $182.40 HERO?? Har väldigt svårt att säga om detta är syn. enda realistiska settet är treorna. JJ och KK höjer han väl ändå pre? Då jag inte tror att han höjer 44 utan träff på floppen känns inte de troliga heller. AK,KQ, eller kanske KJ för split? QT? Citera
DrCox Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Postad 27 April , 2008 Superstandardsyn? Ifall min analys är rätt så är det ju det så klart. Men det är ändå en rätt solid tight FI. Citera
ignat Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 du ska raisa den 100% preflop, och postflop ska du vara mer konservativ, tänk check call här eller check fold, med tanke på torra floppen så träffar tian honom ofta, i bästa fall är du mot par + oesd och du är ur position, inte bekvämt Citera
magico Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Du har, vad har jag förstått spelat ganska mkt på nl100? Jag börjar där nästa vecka efter några veckors grind på nl50. Hur tycker du att motståndet är i jämförelse med nl50(om du nu har spelat där)? Har spelat NL100 en hel del där förut men det var lääängesen. Citera
DrCox Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Postad 27 April , 2008 du ska raisa den 100% preflop, och postflop ska du vara mer konservativ, tänk check call här eller check fold, med tanke på torra floppen så träffar tian honom ofta, i bästa fall är du mot par + oesd och du är ur position, inte bekvämt I mina öron låter det väldigt löst att alltid raisa JTs UTG. Blir det verkligen lönsamt? Utgår från att du syftar på turnspelet vad gäller checkandet. För C-bet måste väl vara standard? Citera
DrCox Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Postad 27 April , 2008 Du har, vad har jag förstått spelat ganska mkt på nl100? Jag börjar där nästa vecka efter några veckors grind på nl50. Hur tycker du att motståndet är i jämförelse med nl50(om du nu har spelat där)? Har spelat NL100 en hel del där förut men det var lääängesen. Det lilla jag spelat NL50 så är min uppfattning att spelarna på nivån jmf med NL100 nästan är bättre(mindre usla). Ingen aning om hur jag fått den uppfattningen men har som sagt inte lirat så många tusen händer där. På NL100 är antalet TAG spelare så få att de är lätta att undvika med lite gameselection. Med TAG menar jag inte alla nits som spelar 12/7 utan snarare 20/18. Största omställningen är nog samma som jag jobbar med just nu på NL200, dvs den mentala. Att känna sig bekväm med summorna man rör sig med är nödvändigt och inte alltid helt självklart. Rekomenderar att du gör upp lämpliga riktlinjer för BR-management. Citera
magico Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Det lilla jag spelat NL50 så är min uppfattning att spelarna på nivån jmf med NL100 nästan är bättre(mindre usla). Ingen aning om hur jag fått den uppfattningen men har som sagt inte lirat så många tusen händer där. På NL100 är antalet TAG spelare så få att de är lätta att undvika med lite gameselection. Med TAG menar jag inte alla nits som spelar 12/7 utan snarare 20/18. Största omställningen är nog samma som jag jobbar med just nu på NL200, dvs den mentala. Att känna sig bekväm med summorna man rör sig med är nödvändigt och inte alltid helt självklart. Rekomenderar att du gör upp lämpliga riktlinjer för BR-management. Tackar för snabbt svar! Det låter ju bra, skönt att det inte är överöst med TAG's då! Självklart gör jag det 8tablar nl50 atm och kommer börja köra 6nl50 och 2nl100 nästa vecka! Citera
DrCox Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Postad 27 April , 2008 Dagen slutar $431 efter närmare 1000 händer. Får ändå ses som positivt då jag låg rätt mycke back ett tag. Plockade in hälften i alla fall. Märker en del skillnad spelmässigt jämfört med NL100, främst en ökad aggresivitet hos FI. Det är tex inte lika enkelt att C-beta hem en "dry" flop utan motstånd. Well well...nya tag imorgon Citera
DrCox Postad 1 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2008 Lägesuppdatering: Har kört ca 5000händer NL200 de senaste dagarna med blandade resultat, dock främst negativa. Känns ändå som jag börjar få bättre koll på nivån och att respekten börjar försvinna lite. Resultatet totalt på NL200 är något inköp plus i alla fall. Har försökt analysera och justera mitt spel med avseende på skillnaderna mellen NL100 och NL200. Under min tid på NL100 har jag levt väldigt mycket på aggressivitet, och det har jag naturligtvis för avsikt att fortsätta med. Dock har jag kännt mig tvungen att agera mer selektivt. Bla inte C-beta lika frekvent och kanske framförallt att prioritera pottkontroll högre. Har blivit nersynad betydligt mer än jag var van vid. I övrigt känns Primas NL200 otroligt tightpassiv och merparten av regulars spelar typ 14/6, vilket inte borde vara så svårt att hantera. Är dock inte helt säker på huruvida det verkligen är det smartaste stället att spela NL200. Tips om andra siter mottages gärna. Krav ställs på hygglig trafik och action, RB och möjlighet att använda PT+HUD. Ni som har erfarenheter och åsikter att dela med er av skillnader mellan nivåerna får hjärtligt gärna dela med er. April 1/4 $153 2/4 $800 3/4 $130 4/4 $1530 5/4 $244 6/4 $97 7/4 $35 8/4 $414 9/4 $318 10/4 $182 11/4 $241 12/4 $202 13/4 $608 14/4 $30 15/4 $150 16/4 $9 17/4 $227 26/4 $846 27/4 $431 28/4 $575 29/4 $100 30/4 $215 Tot BR: $11074 Citera
DrCox Postad 1 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2008 Då börjar det bli dags att definiera resultatmål för April: April kommer tyvärr inte bli en komplett månad då jag får undvara 1 veckas semester. Kan nog iochför sig bli bra även för pokern på lite sikt, då jag får ett litet uppehåll och ny motivation. Gissningsvis borde ca 30 000händer kunna hinnas med. Räknar med en fortsatt bra period så 8bb/100händer bordet kunna vara uppnåligt. Detta ger i så fall $2400 om jag räknat rätt. RB bör kunna hamna runt $750. Tot. resultatmål: $3150 Övriga målsättningar: -Att jobba ännu mer med tiltkontroll/känsla för att stiga av. Under mars hade jag en $1100-dag vilket känns fantastiskt onödigt. -Att diciplinerat fortsätta föra denna DB och posta intressanta händer. Tror inte det finns något som utvecklar mer än att disskutera på forum med andra spelare. Kommer troligtvis komplettera med mer allt eftersom. Kan konstatera att målsättningarna för April uppfylldes ungefär som planerat. Fick inkl. RB in över $3500 vilket är bra. För Maj gäller följande: #20000 händer. Ifall jag inte börjar tappa inköp så är målet att köra vidare på NL200. Kommer gå ner om jag känner att det behövs. #5bb/100 skall gå att klara och bör ge $2000 RB ca $700 #I övrigt är målet att utveckla mitt spel så mycket som möjligt. Kommer därför att minska antalet händer till förmån för fler analystimmar. Hoppas få bra hjälp här med disskussion runt händer. #Minst 10 CR-filmer skall avverkas. I huvudsak kommer fokus ligga på filmer gällande min nivå. #Läsa in mig mer på HU-spel och börja köra lite på NL100-nivån 5000 händer känns realistiskt. Målet får vara breakeven så här i början:-) Citera
DrCox Postad 2 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2008 Gårdagen slutade $356 efter stabilt spel. Ligger $34 efter en helt galen 600-händerssession. Upp till+300 följs av ett back ner till -650 för att avsluta med att rycka upp mig till lillplus:-). Skönt att ha lite tur med timingen också. Var ytterst nära att kliva av vid -500 då tilten var på ingång. Blir mer lir under kvällen. Denna handen är ganska intressant - HERO sitting in seat 1 with $419.60 - pondarosa sitting in seat 2 with $414.63 - Challe50 sitting in seat 3 with $205.00 - blaherv sitting in seat 4 with $207.00 - McNiller sitting in seat 5 with $493.31 - Mr-T sitting in seat 6 with $197.00 [Dealer] HERO posted the small blind - $1.00 pondarosa posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to HERO: K of h, A of s Challe50 raised - $8.00 blaherv folded McNiller folded Mr-T called - $8.00 HERO called - $8.00 pondarosa called - $8.00 Challe50 är en ultranit-fisk som spelar 13/5. Att han höjer UTG innebär JJ+, AK-AQ. Inget annat är realistiskt. Jag slår upp till 32 här mot alla andra FI men här känns det som hans range slår min hand och det känns tryggare att hålla ner potten. Mr-T är TAG och har troligtvis ett PP eller möjligtvis AK-AQ. Pondarosa är fisk och kan ha vad som helst. ** Dealing the flop: 7 of s, 5 of h, A of c HERO checked pondarosa checked Challe50 bet - $16.00 Mr-T folded HERO called - $16.00 pondarosa folded Här vet jag att FI har ett Ess. Han betar aldrig någonsin in i 3 pers utan TP. Synar för att fånga honom på turn. ** Dealing the turn: 8 of h HERO checked Challe50 bet - $40.00 HERO went all-in - $396.60 Åsikter om detta drag? Motivering: det finns enbart 3 händer FI kan ha.AA,AK och AQ. AA är minst troligt då jag har ett A och det ligger ett ute. Skulle tro att han med 80% säkerhet har AK precis som jag. Dock har jag spelat handen som ett slowspelat set(vilket jag nästan aldrig gör). Tror aldrig någonsin att FI synar utan AA här. Citera
JGrande Postad 2 Maj , 2008 Rapport Postad 2 Maj , 2008 Med dina reads och stats tycker jag handen är väldigt bra spelat och din motivering låter vettig, wp! Citera
DrCox Postad 2 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2008 Faaan!! Har spelat över 2000 händer under dagen och åkt på riktigt vidriga utdragningar. Tänker inte whina mer eller lägga upp några badbeat-HHs utan bara konstatera att det blir NL100 nån vecka tills jag hittat flytet och självförtroendet igen. Riktigt irriterande då jag känner att jag behärskar nivån men inte riktigt hanterar att tappa inköp som är dubbelt så stora som jag är van vid. Dagen slutar $890 så det är ingen jätteförlust i sig. Tror ändå detta är den bästa lösningen. Bara att bita ihop. Citera
JGrande Postad 2 Maj , 2008 Rapport Postad 2 Maj , 2008 Faaan!! Har spelat över 2000 händer under dagen och åkt på riktigt vidriga utdragningar. Tänker inte whina mer eller lägga upp några badbeat-HHs utan bara konstatera att det blir NL100 nån vecka tills jag hittat flytet och självförtroendet igen. Riktigt irriterande då jag känner att jag behärskar nivån men inte riktigt hanterar att tappa inköp som är dubbelt så stora som jag är van vid. Dagen slutar $890 så det är ingen jätteförlust i sig. Tror ändå detta är den bästa lösningen. Bara att bita ihop. Känner igen det där ganska så bra Bara att bita ihop, du kommer tillbaka! Citera
DrCox Postad 2 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2008 Utan tvekan!! Man kan nog inte räkna med att övergången skall gå smärtfritt, utan blir väl till att hoppa fram å tillbaka lite tills man etablerat sig. Är trots allt bara ett par inköp back totalt över ca 10k händer så det har knappast rivits några hål i bankrullen. Får glädjas åt nästa RB-utbetalning som lär vara trevlig:-) Citera
magico Postad 2 Maj , 2008 Rapport Postad 2 Maj , 2008 Utan tvekan!! Man kan nog inte räkna med att övergången skall gå smärtfritt, utan blir väl till att hoppa fram å tillbaka lite tills man etablerat sig. Är trots allt bara ett par inköp back totalt över ca 10k händer så det har knappast rivits några hål i bankrullen. Får glädjas åt nästa RB-utbetalning som lär vara trevlig:-) Tungt. Men som du säger säger så har du ju en stor BR och den är ju till för att klara sånna här swings(och mycket större såklart), detta tar du ju igen på en dag! Min dag var hemsk också, backa runt $500 idag. Känns mycket tungt men jag har fortfarande en OK rulle för 0.5/1 så jag bestämde mig för att om jag torskar 500 till går jag ner till enbart 0.25/0.5 och slickar såren. Iofs var största förlusten idag på 0.25/0.5, var helt enkelt inte min dag. Nya tag imorn! JObba! Ps. om du har lust får du gärna skicka ditt nick i PM eller något till mig så jag vet vart jag ska sätta mig å donera (du får såklart veta mitt också) Citera
DrCox Postad 7 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2008 Då var man inne på 7:e dagen i Maj då. Har haft rätt tunga dagar och backat friskt hittills. Får nog göra en avstämning om några dagar för att se hur månadsmålen skall revideras. Ligger ca $1200 back i skrivande stund. Rent spelmässigt har det varit en mix av dålig timing, och brutal variansvåldtäkt. Har nog aldrig haft andrasettet så många gånger som under senaste veckan. Menmen...inget att gnälla över. Hoppas få igen lite flyt snart. Rakebacken skall trilla in runt den 15:e + att det verkar som man ska få någon VIP-bonus av Purple. Skall kolla upp det närmre. PL och RB.se skall dessutom ha en $10000 freeroll för sina 20 mest rejkande spelare. Ligger på topp fem på den rankingen(senaste beskedet i alla fall). Hade suttit fint med en klonk där. Närmaste dagarna kommer att gå till att få tillbaka känslan och glädjen i spelet. Just nu känns det som jag bara jagar efter nollresultat vilket blir jävligt påfrestande. Skall försöka ta en monstersession med min tracker vid tillfälle och lägga upp lite händer och nån utvärdering. Citera
DrCox Postad 20 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2008 The Cox is back!!! Då börjar det bli dax att skaka liv i denna dagboken igen. Har inte haft motivationen att uppdatera senaste månaden. Mycket beroende på dåliga resultat men även pga tidsbrist. Ska försöka bättra mig väsentligt på båda punkter framöver. Så vad har hänt de sista 5-6 veckorna då? Hade min första backmånad någonsin i Maj. Cirkus $1200 tror jag det blev tillslut. Låg det dubbla back men lyckades vända det sista veckan. Inledde Maj på NL200, vilket kan följas i tidigare poster, men kännde mig inte bekväm och backade tillbaka till NL100. Här började en brant nedförsbacke som nog kan härledas till att pengarna kändes små jämfört med NL200, samt att jag försökte mig på alldeles för fancy spel. Juni har gått åt till att hitta tillbaka till ett stabilt grundspel igen. Spelar 20/17 över 14000 händer so far. Har för skojs skull varvat med SNG och lite turrar. Ca $2300 hittills. Gjorde i samband med maj-resultatet en del omstruktureringar av rullen. Har köpt lägenhet precis så det kändes bra att kunna casha ut en del och känna att det faktiskt är riktiga pengar man spelar om. Planerar dock inga uttag den närmaste tiden. Årsresultatet ligger på lite drygt $13000 Rullen ligger på $6020 i i skrivande stund. Ni som följt dagboken tidigare vet att jag är väldigt konservativ gällande BR-management. NL200 känns som att det börjar närma sig ett försök igen men vill nog upp i $7000 först i alla fall. Min förhoppning är att jag ska få ett lika bra stöd som innan min DB-paus. Har haft flera efterfrågningar gällande en uppstart igen och hoppas på bra disskussion runt de händer jag kommer posta. Kommer även göra en PT-analys när jag spelat några tusen händer till i Juni. Då kör vi!!! Citera
JGrande Postad 20 Juni , 2008 Rapport Postad 20 Juni , 2008 Lycka till! Hoppas på mkt HHs och givande diskussioner från din sida som jag tyckte var bra innan du slutade skriva Citera
DrCox Postad 21 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2008 Lycka till! Hoppas på mkt HHs och givande diskussioner från din sida som jag tyckte var bra innan du slutade skriva Tackar tackar. Ambitionen är att lägga upp händer och analyser på samma sätt som tidigare. Roligt att höra att de uppskattas. Gårdagen slutade ett par inköp upp. Målsättningen är att hinna spela 800 händer under dagen. Citera
DrCox Postad 21 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2008 Dagen slutar med lillback.$55 Tycker att mitt spel kändes stabilt trots att jag valde att spela lite lösare än vanligt. Backet kommer främst från två QQ som åkte in pre mot KK resp. AA. Borde kanske kunna hålla igen med den handen. Tycker generellt att värdet på prima för närvarande är väldigt lågt. Väldigt hög andel regulars som sitter och nittar. Jag gjorde idag ett försök idag att anpassa mig och öppnade upp spelet ordentligt, men tycker det är jäkligt svårt att få ut ordentligt med värde. Förslag på nya jaktmarker tages tacksamt emot. Följande krav finns: -Möjlighet att tableselecta lite(i alla fall typ 10-15 bord igång vid "normala"tider") -En generellt lös-passiv spelarbas -Möjlighet att använda PT -RB-tillgång/alternativt bonus som motsvarar RB -Skattefritt Förhoppningsvis kan man få smaka på lite medrigg de närmsta dagarna. Citera
DrCox Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2008 Lyckades vända dagsresultatet och slutar ca $150 upp för dagen. Kommer nog inte redovisa dagresultat mer ingående föränn vid början av nästa månad. Skall försöka posta ett par intressanta händer under morgondagen. Har funderat en del kring läckor i mitt spel vilket jag också skall försöka stolpa upp. Citera
DrCox Postad 22 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2008 Avslutar dagens första session $75 Tycker jag spelade bra. På slutet var det dock bara regs till vänster om mig och det kändes som ett bra tillfälle att bryta. Ett intressant riverbeslut. Fi spelar typ 23/12 över 350 händer, dvs inte solid a stats men inte heller totala fisksiffror. - P18 sitting in seat 1 with $96.13 - _Jermo_ sitting in seat 2 with $107.90 - ahlbad sitting in seat 3 with $47.91 - Hero sitting in seat 4 with $151.02 [Dealer] - bamseboy sitting in seat 5 with $90.25 - Snurra79 sitting in seat 6 with $60.78 bamseboy posted the small blind - $0.50 Snurra79 posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Hero: 10 of h, A of s P18 called - $1.00 _Jermo_ folded ahlbad folded Hero raised - $6.00 bamseboy folded Snurra79 folded P18 called - $6.00 ** Dealing the flop: 2 of c, K of c, J of h P18 checked Hero bet - $8.00 P18 called - $8.00 Fram hit känns mitt spel standard ** Dealing the turn: 8 of d P18 checked Hero checked Checkar för att ta gratiskortet. Denna typ av motståndare gillar normalt sett att RR turn med starka händer. ** Dealing the river: 9 of d P18 bet - $8.00 Vi ställs emot något som antingen är ett stoppbet eller en värdebet. Fold eller RR till typ $30. Förutsatt att fi inte är en total fisk så borde han vika allt upp till och med TPTK. Dock har en del drag träffat. Ett set i tvåor är inte omöjligt heller. Synpunkter? Har kikat på mina PT-stats och hittat en stor läcka. Jag backar ganska ordentligt då det är nere på 3-handat eller heads up. Känns som att mitt headsup-spel inte räcker till(vilket inte är så konstigt då jag aldrig fokuserat på det tidigare). Därför blir det till att följa MasterLJs filmer på CR för att försöka täta lite, och samtidigt få lite inspiration. Har fått de rekomenderade tidigare. Är det många här som kikat på dem? Hoppas fortfarande på intressanta tips ang. nytt nätverk/skin enl. tidigare post. Over and out:-) Citera
Relativitet Postad 22 Juni , 2008 Rapport Postad 22 Juni , 2008 Jag slänger i varje fall. Oavsett om beten är så liten för att det är en stoppbet eller en liten värdebet så ser jag inget större värde att slå upp det. Känns som att du har rätt i hans vik-range, men jag tycker viket känns mer motiverat. Potten är inte tillräckligt stor för ett move. Citera
Recommended Posts