Gå till innehåll

DrCox returns-slaktar primas NL100


DrCox

Recommended Posts

Jag slänger i varje fall.

 

Oavsett om beten är så liten för att det är en stoppbet eller en liten värdebet så ser jag inget större värde att slå upp det. Känns som att du har rätt i hans vik-range, men jag tycker viket känns mer motiverat. Potten är inte tillräckligt stor för ett move.

 

Nu har jag inte räknat på det men ett sådant move borde väl vara lönsamt om han foldar ca 2/3 av gångerna. Tycker nog att potten känns tillräckligt stor för att spela om. Det skriker stoppbet om FI:s bet och rimligtvis synar du inte ner en potthöjning om så är avsikten.

 

Körde lite HU med marginelt plus på NL50-nivån. Prima känns som ett ganska värdelöst ställe för HU-spel. Får nog sätta in lite på stars eller Full tilt igen.

Problemet är att raken käkar otroligt mycket så spel utan RB känns inte lönsamt i någon större utsträckning. Fast man får väl kanske stå ut med det i vetskapen om att det bara är tillfälligt och främst i utbildningssyfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen vidare dag. Inledde mad att loosa AA mot QQ pre och lyckades sedan aldrig hitta flytet. I sista handen sprang mitt tvåpar givetvis in i ett set. Ridå!

Totalt ca $350 back.

 

Lyckades klippa in 1,5 BI HU på NL50 vilket kändes bra. Skall försöka köra 30-45min om dagen de n närmsta vecka i kombination med lite videos. Känns redan betydligt tryggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riberfors från forumet är en av få på primas NL100 jag har respekt för. Vi har haft en del duster och trebetar nog varandra lite mer än standard på nivån.

Här flattar han vilket troligtvis tar bort AA-JJ,AK och kanske AQ från hans range.

 

- the_don76 sitting in seat 1 with $52.79

- HERO sitting in seat 2 with $98.50

- sariboxer sitting in seat 3 with $118.51 [Dealer]

- dungaa86 sitting in seat 4 with $98.50

- ribberfors sitting in seat 5 with $114.63

- Ceewyl sitting in seat 6 with $107.58

 

dungaa86 posted the small blind - $0.50

ribberfors posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: 4 of h, 5 of h

Ceewyl folded

the_don76 called - $1.00

HERO raised - $6.00

sariboxer folded

dungaa86 folded

ribberfors called - $6.00

the_don76 folded

 

** Dealing the flop: A of h, 7 of c, Q of h

ribberfors checked

HERO bet - $8.00

ribberfors raised - $24.00

HERO??

 

CR här skriker styrka. Samtidigt vet han att jag C-betar nästan alla brädor här. Finns det tillräckligt med Fold equity för en shove här??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CR här skriker styrka. Samtidigt vet han att jag C-betar nästan alla brädor här. Finns det tillräckligt med Fold equity för en shove här??

 

Jag hade definitivt pushat där. Ribberfors är ju väldigt aggressiv och detta får väl anses som en bra bräda för honom att utmana vårt c-bet.

Bara du kan pusha med set och liknande i samma läge, för en push skriker annars färgdrag känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing the flop: 2 of c, K of c, J of h

P18 checked

Hero bet - $8.00

P18 called - $8.00

 

Fram hit känns mitt spel standard

 

** Dealing the turn: 8 of d

P18 checked

Hero checked

 

Checkar för att ta gratiskortet. Denna typ av motståndare gillar normalt sett att RR turn med starka händer.

 

Jag själv hade skjutit en gång till här de flesta fall.. Du är i position mot en person som har en rätt stor range och där majoriteten av händerna är så pass svaga att de inte orkar syna en turnbet av normalstor storlek 75-85% av potten. Här lutar det definitivt åt att han är svag då steg/färgdrag är ute och att endast syna med set oop är inte en normal, logisk väg att ta med ett monster.

Att ta ett gratiskort skulle jag hellre gjort med en hand där du har 8-9 outs mot en motspelare som CR mycket. Anledningen är att du vill gärna spela den men att syna en stor CR på turn är oftast felaktigt därav Check. En hand som du har här, med fyra nötouts och EVENTUELLT A som out så är den inte lika värdefull och här tror jag att fold-equityn är mer värdefull än själva handen. Får du syn och en blank kommer på river(ingen färg, stege möjlig), så kan en bet till på 50-75% av potten vara tillräckligt vinstgivande. Dock är det väldigt read baserat move samt din egna image måste också vara rätt här.

 

Din tanke att raisa honom ur potten då han gör ett stop-bet på river är bra, men läget här kunde vara bättre... Du representerar QT eller T7. Hade en färg kommit eller J eller K så hade det sett bättre ut. Du representerar en för snäv range att det ser misstänksamt ut, tycker du inte det?

 

/Lou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing card to HERO: 4 of h, 5 of h

Ceewyl folded

the_don76 called - $1.00

HERO raised - $6.00

sariboxer folded

dungaa86 folded

ribberfors called - $6.00

the_don76 folded

 

** Dealing the flop: A of h, 7 of c, Q of h

ribberfors checked

HERO bet - $8.00

ribberfors raised - $24.00

HERO??

 

CR här skriker styrka. Samtidigt vet han att jag C-betar nästan alla brädor här. Finns det tillräckligt med Fold equity för en shove här??

 

På Fulltilt är detta en monster, på Europeiska siter så lutar det åt ett drag. Dock finns det ingen färgdrag med A i hans hand så det lutar mer åt ett monster.

Hans range innehåller KJs, TJs, 89s, men även 77. Dock ser jag ibland spelare som överspelar mellanpar enbart för att de gärna inte vill folda och därför gör detta move då det är en skrämmande flopp för alla händer förutom AA, AQ, QQ, och eventuellt AK och han vet att du inte alltid har dem händerna och försöker få dig att folda JJ, KK eller sämre. Men, för det mesta är det ett monster eller ett färgdrag. oavsett vilket har du en liten foldequity och skulle du få syn så är du oftast väldigt långt efter.. Här är en fold bäst anser jag.

 

/Lou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din tanke att raisa honom ur potten då han gör ett stop-bet på river är bra, men läget här kunde vara bättre... Du representerar QT eller T7. Hade en färg kommit eller J eller K så hade det sett bättre ut. Du representerar en för snäv range att det ser misstänksamt ut, tycker du inte det?

 

K9, J9 eller 99 tycker jag nog att vi kan räkna in i min range här. Men du har rätt i att den är snäv. Dock tror jag inte att random FI tänker i ranger här utan snarare bedömmer sin egen hand mot satsningen, dvs tycker att han måste ha en väldigt bra hand för att syna(det blev konstigt, framgår det vad jag menar?:-) )

 

Sista handen är jag väldigt kluven. Färgdrag är jag död emot och det känns onekligen som ett sådant, särskillt som att det är en bra spelare vi är uppe mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snäv. Dock tror jag inte att random FI tänker i ranger här utan snarare bedömmer sin egen hand mot satsningen, dvs tycker att han måste ha en väldigt bra hand för att syna(det blev konstigt, framgår det vad jag menar? )

Jag tror det :-) , däremot så håller jag inte med dig fullt ut. Många spelare idag ser på hur handen utspelade sig, i den här specifika handen så finns det inte så självklara händer som blev till monster, 99 är dock en hand som passar precis in på hur handen utspelade sig. K9 är såklart en annan, men som jag bedömmer mindre trolig. Alltså ser det lite misstänksamt ut och synvilligheten är rätt stor vid dessa tillfällen. Men, jag kan ha fel, majoriteten kanske kollar enbart värdet på sin hand och bryr sig inte om vad motspelaren kan tänkas ha.

Jag har själv erfarenheten att när jag har ett mindre troligt monster så bettar jag väldigt kraftigt, enbart för att det ser så bluffigt ut.

 

/L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riberfors från forumet är en av få på primas NL100 jag har respekt för. Vi har haft en del duster och trebetar nog varandra lite mer än standard på nivån.

Här flattar han vilket troligtvis tar bort AA-JJ,AK och kanske AQ från hans range.

 

- the_don76 sitting in seat 1 with $52.79

- HERO sitting in seat 2 with $98.50

- sariboxer sitting in seat 3 with $118.51 [Dealer]

- dungaa86 sitting in seat 4 with $98.50

- ribberfors sitting in seat 5 with $114.63

- Ceewyl sitting in seat 6 with $107.58

 

dungaa86 posted the small blind - $0.50

ribberfors posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: 4 of h, 5 of h

Ceewyl folded

the_don76 called - $1.00

HERO raised - $6.00

sariboxer folded

dungaa86 folded

ribberfors called - $6.00

the_don76 folded

 

** Dealing the flop: A of h, 7 of c, Q of h

ribberfors checked

HERO bet - $8.00

ribberfors raised - $24.00

HERO??

 

CR här skriker styrka. Samtidigt vet han att jag C-betar nästan alla brädor här. Finns det tillräckligt med Fold equity för en shove här??

 

 

Jag lägger här, vår range spelar dåligt mot hans BBrange och jag gillar inte vår foldequity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänligen utveckla...

 

Hans range är inte air tillräckligt ofta för att vi ska trycka med FE, han kallsynar inte med AJ händer tillräckligt ofta och han checkraisar inte dom på floppen heller, hans range är alldeles för ofta set eller gutshot och färgdrag, meningen med att pusha färgdrag här är att vi har mycke FE och outs men högre färgdrag för honom är alldeles för troligt för att vi ska pusha. Jag hade inte förväntat mig att han foldar nära på så ofta som vi räknar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...