Gå till innehåll

DrCox returns-slaktar primas NL100


DrCox

Recommended Posts

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Facit hand 1: Jag shovar-syn. FI plockar hem potten med KK. Känns ändå som rätt spel. Precis som nämnt reppar jag gärna AK här. Gillar inte att callsyna här. Överkort på flopp sätter oss i en jobbig situation.

 

Facit hand 2: Jag shovar även denna och FI vänder såklart upp AA. Inte nöjd med detta spel. Finns nog inget jag slår som synar. En nit synar knappast med AQ eller högt PP här. Hade föredragit en syn men det är alltid lättare att analysera efteråt.

 

Dessa två händer samt en då jag har KQ på floppen KK8 mot FI:s 88 gör att mitt stabila +$150 för dagen i stället avslutas ca 2 BI ner. Tungt.

 

Fredag idag och jag hoppas kunna köra monstergrind ikväll. Hoppas på lite tidigt flyt så jag inte måste ge upp i förtid. Har ju som mål i april att hålla ner storleken på backdagarna. Har frågat det förr utan svar: någon med åsikter kring stoplosstrategi? Bra eller dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. stoploss, det beror ju helt på om du har tiltproblem eller inte. Klarar du av att ta förluster med stora händer och så länge du spelar ditt bästa spel hela tiden så ser jag ingen anledning till att ha stoploss. Korten har inget minne. :-)

 

Skulle absolut inte säga att jag har tiltproblem. Är nog betydligt mer diciplinerad än de flesta. Har hittills aldrig börjat spela som en maniac pga tilt.

 

Däremot känns det ofta som att vid 3-4 BI back, tappar jag lite av mitt A-spel. Inte så att jag spelar dåligt...bara lite mer ofokuserat(svårt att beskriva).

Dessutom märker jag tydlig skillnad i självförtroendet efter en,för mig, ordentlig förlust(minst 6-7BI). På detta sätt påverkar inte backandet bara gällande session utan kan även påverka ett par följande dagar.

 

Samtidigt köper jag helt argumentet att så länge man har edge vid bordet så spelar det ingen roll hur mycket man backat tidigare.

 

Finns flera vinklar...svårt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle absolut inte säga att jag har tiltproblem. Är nog betydligt mer diciplinerad än de flesta. Har hittills aldrig börjat spela som en maniac pga tilt.

 

Däremot känns det ofta som att vid 3-4 BI back, tappar jag lite av mitt A-spel. Inte så att jag spelar dåligt...bara lite mer ofokuserat(svårt att beskriva).

Dessutom märker jag tydlig skillnad i självförtroendet efter en,för mig, ordentlig förlust(minst 6-7BI). På detta sätt påverkar inte backandet bara gällande session utan kan även påverka ett par följande dagar.

 

Samtidigt köper jag helt argumentet att så länge man har edge vid bordet så spelar det ingen roll hur mycket man backat tidigare.

 

Finns flera vinklar...svårt....

 

Okej, känner igen det. Tiltar själv väldigt sällan, men självförtroendet får sig en rejäl törn vid 6-7 BI back. Vissa dagar känner man ju att det inte går att vinna, då kanske det är bättre att kliva av vid 3-4 BI back.

 

Själv brukar jag stänga ner alla bord och ta 30min paus och sen försöka igen. Brukar fungera bra. Har testat på sistone att undvika att kolla i PT hur jag ligger till. Tycker att det fungerar rätt bra, men är som att man inte kan låta bli att hålla räkningen över hur man ligger till i huvudet.

 

Kanske blev mycket svammel nu, men har just varit och tränat och är rätt trött just nu :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, känner igen det. Tiltar själv väldigt sällan, men självförtroendet får sig en rejäl törn vid 6-7 BI back. Vissa dagar känner man ju att det inte går att vinna, då kanske det är bättre att kliva av vid 3-4 BI back.

 

Själv brukar jag stänga ner alla bord och ta 30min paus och sen försöka igen. Brukar fungera bra. Har testat på sistone att undvika att kolla i PT hur jag ligger till. Tycker att det fungerar rätt bra, men är som att man inte kan låta bli att hålla räkningen över hur man ligger till i huvudet.

 

Kanske blev mycket svammel nu, men har just varit och tränat och är rätt trött just nu :-P

 

Bra svammel dock:-)

Funderar på att testa att låta bli PT. Ju mer man förlorar desto mer resultatinriktad blir man och kollar PT efter varje pott.

 

Tror att det kan vara vettigt att försöka sätta en gräns vid 4BI. Personligen är det betydligt vanligare att jag tappar ytterligare något BI än tar igen något när man backat 3-4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken jävla dag!

1500 händer. runt 500 ligger jag 300 back, lyckas reda upp det till 50 plus- för att sedan tappa till $300

Har uppenbarligen inte det rätta flytet just nu. Har haft den stora äran att springa in i fyrtal 4(!) gånger under kvällen.

 

 

 

 

Hur många viker här?

 

- _Koxi_ sitting in seat 1 with €92.43 [Dealer]

- Hogga1 sitting in seat 2 with €102.15

- HERO sitting in seat 3 with €277.69

- joa sitting in seat 4 with €99.16

- waynoid sitting in seat 5 with €44.54

- Jojo21k sitting in seat 6 with €43.26

 

Hogga1 posted the small blind - €0.50

HERO posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: 7 of c, 2 of s

joa called - €1.00

waynoid folded

Jojo21k called - €1.00

_Koxi_ folded

Hogga1 called - €1.00

HERO checked

 

** Dealing the flop: 2 of h, 2 of c, 9 of c

Hogga1 checked

HERO bet - €4.00

Grym flopp!!

 

joa raised - €9.00

Han limpar in och har verkat relativt vettig. Kan aldrig sätta honom på en 2:a. 99? Känns som färgdrag och att vi vill ha in pengarna här.

 

Jojo21k folded

Hogga1 folded

HERO raised - €29.00

joa went all-in - €89.16

HERO???

 

 

Hur är denna spelad?

 

- JiriHudler sitting in seat 1 with $176.86

- LOL_LivePros sitting in seat 2 with $99.50 [Dealer]

- jls22 sitting in seat 3 with $118.92

- 2_zlotny sitting in seat 4 with $107.59

- HERO sitting in seat 5 with $99.50

- knot_BE sitting in seat 6 with $102.55

 

jls22 posted the small blind - $0.50

2_zlotny posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: A of s, A of d

HERO raised - $4.00

knot_BE folded

JiriHudler called - $4.00

LOL_LivePros folded

jls22 folded

2_zlotny folded

 

** Dealing the flop: 4 of d, 4 of h, 7 of d

HERO bet - $7.00

JiriHudler called - $7.00

 

Skall tilläggas att jag spelat många potter mot honom och de senaste har: han synat CB-jag checkar turn-han betar-jag foldar.

 

** Dealing the turn: J of c

HERO checked

checkar i avsikt att CR då jag är säker på att han betar om jag visar svaghet.

Har svårt att se vad han kan ha som slår mig. tror han synar C.bet med nästan alla PP samt färgdrag. Skräphänder kan vi räkna bort då han är nit.

 

JiriHudler bet - $12.00

HERO went all-in - $88.50

All in i avsikt att reppa hand som inte vill ha syn. Bra eller fiskigt?

 

JiriHudler called - $88.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- _Koxi_ sitting in seat 1 with €92.43 [Dealer]

- Hogga1 sitting in seat 2 with €102.15

- HERO sitting in seat 3 with €277.69

- joa sitting in seat 4 with €99.16

- waynoid sitting in seat 5 with €44.54

- Jojo21k sitting in seat 6 with €43.26

 

Hogga1 posted the small blind - €0.50

HERO posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: 7 of c, 2 of s

joa called - €1.00

waynoid folded

Jojo21k called - €1.00

_Koxi_ folded

Hogga1 called - €1.00

HERO checked

 

** Dealing the flop: 2 of h, 2 of c, 9 of c

Hogga1 checked

HERO bet - €4.00

Grym flopp!!

 

joa raised - €9.00

Han limpar in och har verkat relativt vettig. Kan aldrig sätta honom på en 2:a. 99? Känns som färgdrag och att vi vill ha in pengarna här.

 

Jojo21k folded

Hogga1 folded

HERO raised - €29.00

joa went all-in - €89.16

HERO???

 

Beror på din read på denna spelare. Har han AF>3 så kan han ha ett färgdrag. Under 3 så kan det vara ett överspelat Överpar/9 med A kicker etc. exempelvis så kanske han limpade med AA/KK och vill nu inte att någon med färgdraget skall få en billig turn. Det kan så klart vara en A2s, som vill ha in pengarna i mitten.. 99 tror jag inte raisar flop. Om du har han som en superaggressiv spelare som spelar sitt färgdrag så här, så skulle jag syna. Eller en Tomte som överspelar sitt TT-AA, och kan också vara A9 som sätter dig på ett färgdrag. Tight, soldid spelare = easy fold

 

 

- JiriHudler sitting in seat 1 with $176.86

- LOL_LivePros sitting in seat 2 with $99.50 [Dealer]

- jls22 sitting in seat 3 with $118.92

- 2_zlotny sitting in seat 4 with $107.59

- HERO sitting in seat 5 with $99.50

- knot_BE sitting in seat 6 with $102.55

 

jls22 posted the small blind - $0.50

2_zlotny posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: A of s, A of d

HERO raised - $4.00

knot_BE folded

JiriHudler called - $4.00

LOL_LivePros folded

jls22 folded

2_zlotny folded

 

** Dealing the flop: 4 of d, 4 of h, 7 of d

HERO bet - $7.00

JiriHudler called - $7.00

 

Skall tilläggas att jag spelat många potter mot honom och de senaste har: han synat CB-jag checkar turn-han betar-jag foldar.

 

** Dealing the turn: J of c

HERO checked

checkar i avsikt att CR då jag är säker på att han betar om jag visar svaghet.

Har svårt att se vad han kan ha som slår mig. tror han synar C.bet med nästan alla PP samt färgdrag. Skräphänder kan vi räkna bort då han är nit.

 

JiriHudler bet - $12.00

HERO went all-in - $88.50

All in i avsikt att reppa hand som inte vill ha syn. Bra eller fiskigt?

 

JiriHudler called - $88.50

 

Tycker det var väl bra spelat, din shove signalerar weakness framför styrka här. Pockets och AJ synar här ofta(du är ju inte så djup). Du maximerar din profit samt signalerar till din motspelare att du inte alltid check-foldar turn.

Men, vet inte om det är den optimala vägen att gå här mot en unknown. Då hade nog en bet varit att föredra.

 

/L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlas vad sista synen svider mot Jiri där :/

Men linjen är fin, använde den mot dig nån gång igår också vill jag minnas.

 

Går det bra annars?

 

Har väl gått sisådär den sista tiden. Ska uppdatera mer under dagen.

Tror bara vi spelade någon stor pott mot varandra där jag floatade och du svarade med en shove:-)

I övrigt var det fina bord. Fick inte riktigt så bra betalt av fiskarna som jag velat men slutade ca 2 BI upp.

 

Lycka till framöver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag letade nu hittar jag 1 $SHNL100 igång och jag vet ju att du brukar spela fler än 1 bord när du grindar så? Eller vad menar du?

 

Spelar inte på Unibet. Vet att de e någåt skumt där. Typ att de har egna bord men Primas klient eller något sånt.

Här e säkert 20 bord öppna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :-P

 

Hur funkar det då? Har inte sett någon "dagsgraf" på länge, men ditt spel ser väldigt stabilt ut när man kikar in dina HH och tillhörande analyser ;)

 

Kommer under dagen. Har spelat väldigt mycket de senaste dagarna och inte orkat redovisa resultat. Ska bättra mig. Det är trots allt en av anledningarna till varför jag för dagbok.

 

Kul att du gillar analyserna. Känner att det finns många här som varit villiga att hjälpa till att analysera händer på ett fantastiskt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Ska försöka presentera lite vettiga PT-resultat. Har 19400 händer i April och de är dem jag använt som underlag. Jag är mycket medveten om att det egentligen är ett för litet urval men det borde gå att dra en del slutsatser ändå.

 

 

BB/100händer: 5.62(den $-intresserade kan räkna ut vad det blir i vinst)

Är besviken över detta då jag tycker att det borde gå att ligga uppåt 8. Ioch för sig har jag haft några fler backdagar än jag tänkt. Borde gå att få upp denna med tiden.

 

Nedan de vanliga karaktärssiffrorna. Ser perfekt ut enligt mig. Precis där jag vill att de ska ligga.

VPIP: 21.23

PFR: 18.11

AF: 4,46

 

Tror att det bar är en fördel att ligga på 21/18 jämfört med alla miljoner nits på Prima. Så länge VPIP inte glider uppåt 24 så känndet bra.

Känns som att man hade kunnat få upp PFR någon % ytterligare. Verkar som en liten läcka i nuläget. Kan jag fylla upp mindre i SB samt RR fler PP i position så är det gjort. Då har jag dessutom ökat aggresiviteten i mitt spel ytterligare.

 

Won $ at SD: 49,29%.

Denna känns inte bra. Borde vara minst 51%. Hur ökar man denna? Synar jag ner för mycket på river? Samtidigt har jag "folded to river bet": 76,63% vilket känns väldigt högt.

Någon som har en förklaring på hur detta går ihop?

 

 

Mina positionstats känns överlag godkännda men VPIP 14% UTG känns för högt och 27% på knappen för lågt. Slutsats: tightare ur, och lösare i position.

 

 

Om vi filtrerar så bara headsup-potter visas så har jag ett ordentligt minus där. Detta är intressant och en stor läcka som måste tätas. Vad blir lösningen? En tanke är att plugga in lite CR-filmer och köra typ var tredje/fjärde session på HU NL50. Kommer tappa i ren profit på det men det borde vara lönsamt i längden. Synpunkter?

 

Största förlusthänder:

 

88: inte helt överaskande. Tittar man på de händer jag förlorar med den så är många förluster 10-30$. Tolkar detta som att jag synar RR preflop för ofta då jag egentligen borde släppa handen.

 

QJs: Ser fin ut men vinner sällan. Verkar som jag her en benägenhet att övervärdera denna. Alldeles för många händer då jag spelat vidare mot en höjning. Skärpning!

 

KJo: Verkar vara samma problematik som QJs. Positionsberoende. Härmed skall denna bara spelas från CO och knappen.

 

99: Se 88

 

 

 

Har kanske glömt några siffror som spelar roll. Påmin mig gärna i så fall. Hoppas på bra respons på dessa siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixade en fin avslutning på helgen med 6 BI upp. Har grindat väldigt många händer fre-sön och det har gått rätt trögt största delen av tiden. Skönt att få lite lön för mödan. Kan nog dessutom räkna med en RB på närmare $500 om några dagar.

 

 

April

 

1/4 $153

2/4 $800

3/4 $130

4/4 $1530

5/4 $244

6/4 $97

7/4 $35

8/4 $414

9/4 $318

10/4 $182

11/4 $241

12/4 $202

13/4 $608

 

Åsikter mottages gärna angående PT-sammanställningen i föregående inlägg.

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar dagen $31 efter 1300 händer. Ingen summa som påverkar månadsresultatet men alltid skönt med en grön dag.

 

Överlag otroligt svårt att få action på Prima ikväll.

Personligen tycker jag bara det är pinsamt att se alla regulars som sitter och spelar typ 13/6. Har väldigt svårt att se hur man kan vara vinnande då. Gissningsvis är det väl RB:n som lyfter deras resultat. Men det är ändå helt fantastiskt hur N_W_, Challe50 mfl orkar hålla på när de uppenbarligen totalt saknar känsla för shorthandedspel. Tror alldrig jag sett någon av dem göra något move någonsin.

 

Ska väl inte spy för mycket galla då dessa lirare inte är särskillt svårspelade. Att ha någon vid sitt bord är väl OK men det blir rätt löjligt när 4-5 sådana nits sitter vid samma bord.

Kanske skulle man sammanställa en lista över de sämsta regularsen:-)

 

Nog om det. Hopps fortfarande på lite respons ang. min PT-utvärdering i tidigare inlägg. Vore väldigt intressant att få lite input där. Var inte blyga mina vänner;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...