Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL 100

6 spelare

De flesta sitter med runt ett inköp dvs 100$

UTG limpar

Jag på CO gör en minimihöjning till 2 med :Jh::Th:

Jag spelar så ibland med suited connectors, låga par och Ax suited för att bygga på potten utan att skrämma bort övriga spelare. En taktik som ibland kan vara mycket lönande om man träffar hårt.

SB höjer nu upp till 7

BB synar

UTG synar

Jag synar också naturligtvis

Troliga händer hos SB är väl PP (99-AA), AK, AQ. De andra har förmodligen PP SC.

Pot: 28

Flop :Qs::Js::Td:

2-par är ju inte fel men brädan ser jävligt farlig ut. Vill det sig illa kan jag ju nästan dra dött här och om jag leder löper jag stor risk att själv bli utdragen.

Märkligt nog checkar övriga spelare fram till mig.

På en sån här flop känns det som att SB borde beta ut om han har träffat hårt (det hade jag i allafall gjort). Får ändå en känsla av att han sitter med nåt riktigt bra, typ AK.

Frågan är vad jag ska göra nu? Beta ut och lägga för omslag? Checka och hoppas på ytterligare en J eller T?

Postad

Ah den är klurig. Eftersom potten inte ger några direkt stora summor så tror jag att ajg skulle chansa på en höjning med säg 12 för att sätta lite press på eventuellt svaga draghänder som bara går med för att de har suited. Har jag tur då så lägger sig även stegen med tanke på den lilla potten och det potentiela hotet från ett As. Får jag en reraise mot mig så lägger jag mig och får jag syn är det bara att hoppas på att turnen går bra, typ Xh (helst inte Q,K,A naturligtvis). träffar jag så är det bara att sattsa och missar jag kan jag lika väl chekca utan att ha förlorat några stora summor.

Postad
Ah den är klurig. Eftersom potten inte ger några direkt stora summor så tror jag att ajg skulle chansa på en höjning med säg 12 för att sätta lite press på eventuellt svaga draghänder som bara går med för att de har suited. Har jag tur då så lägger sig även stegen med tanke på den lilla potten och det potentiela hotet från ett As. Får jag en reraise mot mig så lägger jag mig och får jag syn är det bara att hoppas på att turnen går bra, typ Xh (helst inte Q,K,A naturligtvis). träffar jag så är det bara att sattsa och missar jag kan jag lika väl chekca utan att ha förlorat några stora summor.

Är det jag som är dum i huvudet och fattar nada eller menar du att stegen skulle kunna folda för att du höjer här? :shock:

Postad

slänger du 12 i den potten med den brädan skulle jag höja dig x3 även om jag satt på 54o.

till op: om du spelar mini-höj med bara de händerna blir du sönderläst, och 2. hur tar du hem potten om du missar ?

Vad har du för read på SB, skäl till att han knackar kan vara: 1. han ville bara squeeza och/eller har missat oop i en 4-vägs pott (skulle aldrig cbetta där utan träff), 2. han har träffat hårt AK/set och vill trappa (mindre troligt med den brädan) eller 3. så har han nötterna i AKs och inte bryr sig. Har han nån gång checkat med monster träff på floppen ? Vad är hans range pre, kan han 3betta med annat ?

Om du passar, vad händer om turn blankar och nån annan betar. Vad om en spader kommer ?

Personligen, tycker jag att jag ligger under, så check men beredd att släppa handen om det blir mycket action. Men eftersom jag spelar som jag gör, så skule jag nog beta där, ~20 och syna "normala" omslag

Postad
slänger du 12 i den potten med den brädan skulle jag höja dig x3 även om jag satt på 54o.

Det måste vara en sjukt stor läcka som är väldigt mycket lättare att exploatera än heros minraise på CO.

Postad

Troliga händer hos SB är väl PP (99-AA), AK, AQ. De andra har förmodligen PP SC.

Jag slår själv upp där med en ganska mycket bredare range, ungefär den du tror att resten av dina spelare plus flera Axs och Kxs. Hellre raise än syn om jag vill spela handen.

Postad

Känns som du kommer ta hem potten ofta här ifall du bettar krafitgt, men en check vore ju katastrofalt. Bettar jag 3/4 pott o får en höjning från SB som spelar tight så kommer säkert idioten med flushdraget att gå allin så då kan jag mucka utan att må dåligt.

Postad
Känns som du kommer ta hem potten ofta här ifall du bettar krafitgt, men en check vore ju katastrofalt. Bettar jag 3/4 pott o får en höjning från SB som spelar tight så kommer säkert idioten med flushdraget att gå allin så då kan jag mucka utan att må dåligt.

qft

Postad

Ok, låt säga att vi betar närmare potstorleken här, SB raisar all-in och resten viker. Du måste väl en fold vara nära till hands.

Om vi bara får syn på våran flopbet, turn blankar och SB går all-in. Bör vi då folda?

Postad

till op: om du spelar mini-höj med bara de händerna blir du sönderläst, och 2. hur tar du hem potten om du missar ?

1. Jag spelar på Everest och spelarbasen där på NL 100 är så bred att man sällan stöter på samma spelare. Så sönderläst blir jag nog inte.

2. Jag tar inte hem potten om jag missar (såvida vi inte är HU till floppen). De gånger jag träffar bra får jag dock oftast ut ganska mycket. Dessutom är den här miniraisen absolut inget standardspel från mig.

Tidigare var jag extremt emot miniraisen preflop men efter lite studier och eftertanke har jag insett att den faktiskt kan vara mycket lönande ibland.

Postad
Det måste vara en sjukt stor läcka som är väldigt mycket lättare att exploatera än heros minraise på CO.

Det var ett skämt iom att jag skulle inte göra det i en 4-manna pot, men han bjuder in höjningar från svagare händer iom en sån liten bet, så ett omslag där kan betyda allt möjligt, tom "att en 54o höjer".