Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

Haha, schysst att förnedrar mitt resultat sådär ;-)

 

Bra timmlön du ligger på då, får hoppas den håller i sig =)

 

Klart du slipper möta mig, förmodligen skulle du ändå ta alla mina pengar så det ligger nog i mitt intresse att hålla mig undan. =)

 

Hehe...varit en skön månad so far...mina kort har fått stå och mina drag har suttit, iaf ibland. Det lär ju vända snart men rekordvecka hoppas jag det blir då jag är över 9k plus på typ 2000 händer hittintils...

 

För din del måste det vara grymt skönt med lite flyt i spelet med tanke på förra månaden. Tvivlar inte en sekund på att du krossar nivån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe...varit en skön månad so far...mina kort har fått stå och mina drag har suttit, iaf ibland. Det lär ju vända snart men rekordvecka hoppas jag det blir då jag är över 9k plus på typ 2000 händer hittintils...

 

För din del måste det vara grymt skönt med lite flyt i spelet med tanke på förra månaden. Tvivlar inte en sekund på att du krossar nivån...

 

Ja visst fan är det gött när det går rakt upp. Känns super att få en bra vecka nu efter en seg månad. Skönt att du tror på mig. Nu blir jag kaxig.. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, jag håller nog med faktiskt. Det finns så många händer som just nu klår mig att det känns meningslöst att spela ett par mot så många spelare. Fast i stridens hetta så tänkte jag inte så, synade och förlorade mot färdig stege 45. Men nu kanske jag kan tänka på det nästa gång. Jag underskattade min motspelare, tänke "den fisken kan ju ha vad som helst"... Underskatta aldrig dina motspelare...

 

Jo det brukar vara ett vanligt misstag :D, kan säga att jag hamnade i nästan liknande läge igår, och i stundens hetta synade jag. Killen visade upp A10 på 8 9 10 flopp och min KK höll hela vägen. Dock var det 2 way pot och inte 4 way, så lite enklare beslut :P. Men men, killen kunde lika gärna ha vikt upp A8, man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn dag idag, solat och tagit sommarens första dopp i vattnet. Kallt men skönt. Spelat ca en timmes halvfiskig poker. Slutade ändå på +111kr vilket är tacksamt. Tror det är värmen som sätter lite spinn på mina celler i skallen. Synade ner med mellanparet och liknande skitspel. Men iaf litet plus så bra det.

 

Vet dock inte hur jag ska klara mitt mål på 25h denna vecka. Imorgon ska jag titta på UFC galan med en polare och innan det sola och bada. Vi får se hur det blir med pokern. Men ändå spelat ganska mycket med tanke på det fina vädret så får vara nöjd. Men ska försöka klämma in några timmar om jag hinner med.

 

Soliga hälsningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UFC gala låter fett kul om det är live du snackar om, vad kostar sånt och går sånt ofta i svearike?

 

Tror inte att UFC-galor går i Sverige. K1 däremot..

UFC skulle nog inte funka med tanke på Sveriges regler (t.ex. man får ej armbågas).

 

Så jag antar att han ska se det på TV :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UFC går ej och kommer antagligen aldrig någonsin att komma till Sverige. Men om man vill se MMA i Sverige så kan man kolla in The Zone FC, dock inte säkert att det kommer fler galor då det tillstånd som MMA har för att få arangera matcher har gått ut/strax går ut. Om det inte blir förnyat blir det en mörk framtid för svensk MMA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UFC gala låter fett kul om det är live du snackar om, vad kostar sånt och går sånt ofta i svearike?

 

Precis som de skrev så går det inte i sverige, men jag tror det är i England nu, brukar väl vara i USA eller Canada. Så det blir att titta på Tv4sport klockan 2100.

 

 

Kul att d lossnat Neuen :D Själv går jag tillbaka på 1/2 ett tag. Variansen dödade mig tyvärr (har inte spelat jättebra heller iofs). Vi ses förhoppningsvis snart igen :)

 

Jo det är skönt att jag får vinna lite oxå. Smart att du går ner i nivå om det varit tufft resultatmässigt. Det handlar lite om att ha tur med variansen när man går upp i nivå och sen att inte tänka på summorna utan spela det spel man vet fungerar. Även om man förlorar 200bb ibland.

 

 

Jag kunde inte låta bli att vara lite halvpatetiskt ivrig om att rapportera mina resultat den senaste veckan när jag såg din rubrik.

 

+52k

7k händer

5/10

 

Snyggt jobbat! Nu känns ju mina resultat lite som småpotatis bredvid en OLW-fabrik :-D

 

Men det är gött med lite inspiration som får en att kämpa vidare mot högre resultat. För inte kommer mina nuvarande personliga rekord vara för evigt. Om några år kan jag titta tillbaks och le åt mina tidiga rekord-summor. Men man måste ju jämför med sig själv, och sett till mina resultat så har jag en super-vecka 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket lol linkkjäve var...var så kortkall på det bordet att det inte fanns...annars skulle jag kört över honom.

 

GG iaf...du blandade inte dig i mina affärer vilket alltid är positivt...:D

 

 

Btw...betongbarn är den skönaste av alla att möta...vann 1600 av honom utan en enda showdown...

 

Fotboll nu!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket lol linkkjäve var...var så kortkall på det bordet att det inte fanns...annars skulle jag kört över honom.

 

GG iaf...du blandade inte dig i mina affärer vilket alltid är positivt...:D

 

 

Btw...betongbarn är den skönaste av alla att möta...vann 1600 av honom utan en enda showdown...

 

Fotboll nu!!!

 

Ja men det är bra när man chattar lite då kan folk börja spela konstigt. Ibland även jag själv, men försöker sluta med det 8-)

 

Jo betongen kan man vinna en hel del av om man får några kort. Men annars är han jobbig, det kostar att syna honom lixom.

 

Jag var oxå typ kortkall på bordet. Fick några händer men såklart foldas det runtom då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det är bra när man chattar lite då kan folk börja spela konstigt. Ibland även jag själv, men försöker sluta med det 8-)

 

Jo betongen kan man vinna en hel del av om man får några kort. Men annars är han jobbig, det kostar att syna honom lixom.

 

Jag var oxå typ kortkall på bordet. Fick några händer men såklart foldas det runtom då.

 

han gör helt gigantiska över3bet...typ 150kr...sen bettar han ALLTID maxpott som cont bet...går man då allin lägger han sig eftersom han sitter med 72o...typ...:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar den väl typ optimalt tycker jag, men tror inte jag sett en sämre spelad KK om han nu hade det..

 

Kommer fan inte ihåg vad jag hade (jupp, det är jag som är MagnusD). Har spelat på en hel del tighta bord nu på slutet. Kanske var det därför som jag gjorde som jag gjorde, om jag nu hade KK? Äh, skit samma. Skönt att jag inte synade sista beten hur som helst... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jävla seg söndag, spelat en hel del. Men ligger väl nästan -2k för idag. Det är bara prutt. Ingen rekordvecka just nu, men det är väl ok med ett plus ändå. Nu ska jag vila lite och se till att spela bra som fan nästa session.

 

 

Vecka 23 18h/25h +6516kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite småsegt för mig med...lillbacket iofs...-650kr. Var över 1300 händer vilket gör passet riktigt segt.

 

Hut gick det för dig till slut? Förstår inte hur du tänker med din table selection...varför spela kvar på bordet med alla regs? Jag stack efter 20 händer eller nåt...värdet är ju noll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite småsegt för mig med...lillbacket iofs...-650kr. Var över 1300 händer vilket gör passet riktigt segt.

 

Hut gick det för dig till slut? Förstår inte hur du tänker med din table selection...varför spela kvar på bordet med alla regs? Jag stack efter 20 händer eller nåt...värdet är ju noll.

 

Sluta väl dagen på ca -3500kr, tröttsam avslutning på en bra vecka. :-(

Jag tänkte inte alls när jag valde bordet. Satte mig vid borden och orkade inte byta. Frustrerad och småtiltad. Ibland så tröttnar man bara. Fast du kanske aldrig gör något sådant?

Sen kan jag ibland tycka att det är kul/utvecklande att spela med duktiga motspelare. Inte bara jaga fiskar.

 

Tar nog en liten paus nu om jag kan... blir stressad av poker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta väl dagen på ca -3500kr, tröttsam avslutning på en bra vecka. :-(

Jag tänkte inte alls när jag valde bordet. Satte mig vid borden och orkade inte byta. Frustrerad och småtiltad. Ibland så tröttnar man bara. Fast du kanske aldrig gör något sådant?

Sen kan jag ibland tycka att det är kul/utvecklande att spela med duktiga motspelare. Inte bara jaga fiskar.

 

Tar nog en liten paus nu om jag kan... blir stressad av poker..

 

Jag sätter mig ALDRIG ur pos på en spelare som jag anser duktig...i mina ögon är det totalt meningslöst. Huvudsyftet med mitt spelande är att tjäna pengar och sitta och nöta med 4 andra regs är EV-, för mig iaf. Sätter mig helst inte på bord med regs överhuvudtaget...Kanske bara är jag som är så "mesig"...:D

 

Det vänder som det alltid gör...även för dig..:) Keep it up

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sätter mig ALDRIG ur pos på en spelare som jag anser duktig...i mina ögon är det totalt meningslöst. Huvudsyftet med mitt spelande är att tjäna pengar och sitta och nöta med 4 andra regs är EV-, för mig iaf. Sätter mig helst inte på bord med regs överhuvudtaget...Kanske bara är jag som är så "mesig"...:D

 

Det vänder som det alltid gör...även för dig..:) Keep it up

 

Nä jag vet det är väl dumt att spela mot bra spelar när det finns sämre. Men igår på dagen var det inte många bord uppe, så då blev de som de blev. Men det är väl kul att spela lite mera psykologisk poker oxå ibland, även om det är EV-. Inte bara sitta och grinda och vänta på bra kort.

 

Men visst det är väl pengarna som lockar mer än spelet. Så ska kamma mig och spela fisken istället för hajen. 8-)

 

Kommer dock inte spela så mycket denna månad som jag först tänkte/ville. Jag kommer typ satsa på att lira ca 2h om dagen. Jag trivs med det och sen så är det massa fotboll nu på TVn som man måste se. Men om jag spelar snyggt och har lite medgång så kan jag väl vinna lite cash att köpa öl för ändå :-D

 

Lirade just en timmes session slutade på +1400, känns bra att hämta tillbax lite...

 

Vecka 24 1h +1400kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Emppu (604.26)

Plats 2: mogge88 (287.67)

Plats 3: Walleder X (177.60)

Plats 4: Neuen (407.25)

Plats 5: BigFish_ (206.13)

Neuen lägg LM 2.50

BigFish_ lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [4r, 4k]

*** Bet Runda 1 ***

Emppu Syna 5.00

mogge88 Lägg

Walleder X Lägg

Neuen Höj till 20.00

BigFish_ Lägg

Emppu Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [9h, Ek, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Passa

Emppu Passa

*** Turn(Board): *** : [9h, Ek, 8r, 4h]

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Satsa 30.00

Emppu Syna 30.00

*** River(Board): *** : [9h, Ek, 8r, 4h, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

Neuen Satsa 75.00

Emppu All-in 554.26

Neuen All-in 357.25

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 804.50

Emppu [10s, Dr] Stege med högsta kort dam Vinst: 804.50

 

Dumt att syna river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Emppu (604.26)

Plats 2: mogge88 (287.67)

Plats 3: Walleder X (177.60)

Plats 4: Neuen (407.25)

Plats 5: BigFish_ (206.13)

Neuen lägg LM 2.50

BigFish_ lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [4r, 4k]

*** Bet Runda 1 ***

Emppu Syna 5.00

mogge88 Lägg

Walleder X Lägg

Neuen Höj till 20.00

BigFish_ Lägg

Emppu Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [9h, Ek, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Passa

Emppu Passa

*** Turn(Board): *** : [9h, Ek, 8r, 4h]

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Satsa 30.00

Emppu Syna 30.00

*** River(Board): *** : [9h, Ek, 8r, 4h, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

Neuen Satsa 75.00

Emppu All-in 554.26

Neuen All-in 357.25

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 804.50

Emppu [10s, Dr] Stege med högsta kort dam Vinst: 804.50

 

Dumt att syna river?

 

Känns väl som att han måste ha dig slagen här om du inte har read på FI att han är komplett retarderad. Har han gått för ngt drag borde han ju rimligtvis satt det på rivern. Eller om han träffat högre set och slowar det. Får nog säga att det blir fold mot riverstället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant känns det ju som en fold men jag hade nog synat också, som den station jag är... :-D Dock hade jag nog bara valt att limpa med 44 pre, och om du skall raisa måste du ta mer betalt för att spela ur position. Säg 4bb std-öppning, + 1bb för limp + 1bb för det faktum att du kommer vara ur position om du får syn, så 30 pre brukar jag dra upp det till här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker så här i efterhand att det är en självklar fold. Fast jag blev så förbannad på mig själv när jag synade och visste att jag var slagen så tänkte kolla om någon kanske tyckte att det var en bra syn =)

 

Lagomt segt spel idag. Men några hundra plus iaf

 

Hand 1

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (569.08)

Plats 2: Luchiano (1406.93)

Plats 3: åkre (933.57)

Plats 4: Pokerowe (639.55)

Plats 5: Branco86 (713.92)

Pokerowe lägg LM 2.50

Branco86 lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Kh, Kr]

*** Bet Runda 1 ***

Neuen Höj till 20.00

Luchiano Lägg

åkre Lägg

Pokerowe Lägg

Branco86 Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [7s, Kns, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

Branco86 Satsa 20.00

Neuen Höj till 80.00

Branco86 Syna 80.00

*** Turn(Board): *** : [7s, Kns, 10s, 4k]

*** Bet Runda 3 ***

Branco86 Passa

Neuen ?

 

Vad gör man nu?

 

 

 

Hand 2

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: MrArnan (627.19)

Plats 2: CeeJay (1351.95)

Plats 3: bandy68 (195.71)

Plats 4: Neuen (606.86)

Plats 5: Kung_Keno (487.02)

Kung_Keno lägg LM 2.50

MrArnan lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Eh, Kr]

*** Bet Runda 1 ***

CeeJay Lägg

bandy68 Lägg

Neuen Höj till 20.00

Kung_Keno Syna 20.00

MrArnan Höj till 80.00

Neuen Syna 80.00

Kung_Keno Lägg

*** Flop(Board): *** : [Knk, 10s, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

MrArnan Passa

Neuen Passa

*** Turn(Board): *** : [Knk, 10s, 9k, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

MrArnan Satsa 155.00

Neuen Syna 155.00

*** River(Board): *** : [Knk, 10s, 9k, Ek, 5r]

*** Bet Runda 4 ***

MrArnan Satsa 360.00

Neuen All-in 371.86

MrArnan Syna 371.86

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1218.72

Neuen [Eh, Kr] Par i ess Vinst: 1218.72

 

Hur fan spelar jag? Är något bra i denna handen? Hur bör man spela den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...