Aaxel Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2009 ups ? Nå, tack för ditt stöd i denna svåra stund. Jag har ändå fått för mig att man ska kunna låta sådana händer få passera, om man anar ugglor. Hade ändå lite över 2mille i chip med blinds på 75/150tusen Är det ändå läge å köra stenhårt med handen i fråga? Tänker lite så här i efterhand att det är dumt å köra mot i princip den enda vid bordet som kan plocka ut en? Citera
heimdall87 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Postad 25 Augusti , 2009 ? Nå, tack för ditt stöd i denna svåra stund. Jag har ändå fått för mig att man ska kunna låta sådana händer få passera, om man anar ugglor. Hade ändå lite över 2mille i chip med blinds på 75/150tusen Är det ändå läge å köra stenhårt med handen i fråga? Tänker lite så här i efterhand att det är dumt å köra mot i princip den enda vid bordet som kan plocka ut en? Med 15 big blinds är det jättestandard i min bok. Du spelar inte för att nå finalbordet utan för att vinna turneringen. Det kräver risktagande som detta. Du ska inte vara missnöjd med ditt spel, jag är jättenöjd om jag kan få in pengarna mot chipleadern med 15bb och QQ. Det är trots allt bara två händer som du är rädd för Citera
Aaxel Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2009 Med 15 big blinds är det jättestandard i min bok. Du spelar inte för att nå finalbordet utan för att vinna turneringen. Det kräver risktagande som detta. Du ska inte vara missnöjd med ditt spel, jag är jättenöjd om jag kan få in pengarna mot chipleadern med 15bb och QQ. Det är trots allt bara två händer som du är rädd för Känns bättre nu När man ser det så där i klar text så känns det förstås rätt självklart. Igen, tack! Förövrigt, skit turren som jag regga mig till i ren frustration ha gått skapligt. Däremot snart min tur å fara ur den 19 kvar av 499 Citera
heimdall87 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Postad 25 Augusti , 2009 Jag brukar också stå och dunka huvudet i väggen trots jag vet att jag gjort rätt. Den mänskliga hjärnan är obehagligt masochistisk. Det är samhällets fel. *Hytta med näven* Citera
Aaxel Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2009 kul dagbok gl =) Tyty Citera
Aaxel Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2009 Jag brukar också stå och dunka huvudet i väggen trots jag vet att jag gjort rätt. Den mänskliga hjärnan är obehagligt masochistisk. Det är samhällets fel. *Hytta med näven* haha! Allt är samhällets fel... Lite svårt är det förstås att känna sig helnöjd med sig själv när man just fari ur en turre (spec när man känner att segern är såå nära, så nära att man nästan kan se framför sig hur man badar (!?) i vinst summan ). Det förstås obeorende av om man gjorde rätt eller fel. Jag ska tydligen spela hela natten. Har två nya projekt igång, plötsligt. Citera
heimdall87 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Postad 25 Augusti , 2009 haha! Allt är samhällets fel... Lite svårt är det förstås att känna sig helnöjd med sig själv när man just fari ur en turre (spec när man känner att segern är såå nära, så nära att man nästan kan se framför sig hur man badar (!?) i vinst summan ). Det förstås obeorende av om man gjorde rätt eller fel. Jag ska tydligen spela hela natten. Har två nya projekt igång, plötsligt. du fantiserar alltså om att bada i massa smutsiga pengar? wow samhället really did a number on you din stackare! Du behöver en doktor. Det är kul att spela på natten. Då får man lov att sova hur länge man vill på dan och skälla ut folk som ringer kl 12 med ett rungande "JAG HAR FAKTISKT JOBBAT HELA NATTEN HALLÅ" Citera
Aaxel Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2009 Jaa, att jag har två projekt igång behöver såklart int betyda att det tar hela natten. Kan va över fortare än ... ja det kan gå jävligt fort Men ska vi köra den här dansen, kan det nog ta en stund in på natten: ... äsch tänkte lägga en hand där jag lite fint (fiskigt) fick dubbla upp, men det känns som det kvittar. Jag spelar int spec seriöst atm Citera
heimdall87 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Postad 25 Augusti , 2009 Om man spelar oseriöst är det ofta svårt för fienden att läsa en! Jag gormar och slår i bordet. Det är sällan bra tecken. Mina grannar har säkert undrat några gånger. Det kanske har något samband med min grannomsättning. Typ tre flyttar det senaste året. Jag kanske ger dem mardrömmar. Citera
Aaxel Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2009 du fantiserar alltså om att bada i massa smutsiga pengar? haha, vilken reaktion. Jag såg inte vinstsumman som några smutsiga, svininfluensa smittade slantar. Jag tänker mig att de kommer direkt från... ehm... pengamaskineriet (?)... ovikta, friska å fräscha, endast avsedda för MIG... att bada i, om jag så önskar Citera
heimdall87 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Postad 25 Augusti , 2009 haha, vilken reaktion. Jag såg inte vinstsumman som några smutsiga, svininfluensa smittade slantar. Jag tänker mig att de kommer direkt från... ehm... pengamaskineriet (?)... ovikta, friska å fräscha, endast avsedda för MIG... att bada i, om jag så önskar Haha och vanföreställningar hjälper din symptombild hur? Citera
Aaxel Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2009 Haha och vanföreställningar hjälper din symptombild hur? skit också! tyckt jag gjorde ett skapligt försök ti å rädda det hela Jag ger mig Du har rätt Jag är en sjuk jävel ... Angående grannarna du skrämmer livet ur. Brukar inte såna gnälla å nojsa å hålla på? Inte bara flytta i det tysta? Huset jag bor i så blir det ett jävla liv om man råkar harkla sig mitt i natten. Då ringer man vaktbolaget! Ha haft dem å ringa på hos mig nån gång Citera
heimdall87 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Postad 25 Augusti , 2009 En gång hade jag polisen här. De kom på natten när jag sov och lyste runt i lägenheten med ficklampor och skit. Tydligen hade någon paranoid granne tyckt sig höra "en pågående misshandel". Jag sa till farbröderna att jag och mina vänner endast haft en stillsam eftrekula med knappt hörbar dire straits. Poliserna verkade misstrogna. En annan gång fick jag en prick av hyresvärden för att ha spelat för hög musik kl 00.00 på MIDSOMMARAFTON. Ytterligare har en granne även ringt på och klagat över för hög ljudnivå kl 22 en fredagkväll med motiveringen "vi försöker faktiskt kolla på troja här inne". Men samtliga grannar är nu bortskrämda och förmodligen inspärrade nånstans! Citera
Aaxel Postad 25 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2009 Skönt att du blev av med skit människorna. Man ska akta sig för negativa typer... de drar bara ner en ... Nu får jag anse nattens äventyr som avslutat. Dax å kasta sig Citera
heimdall87 Postad 25 Augusti , 2009 Rapport Postad 25 Augusti , 2009 Skulle jag tänkt på innan jag valde utbildning nattinatt! Citera
Aaxel Postad 26 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Gu dag! Sov länge idag... helt slut Skit väder e det å, härligt! Finns d någe bättre än å vakna å höra hur regnet slår mot fönstret? mys! Ska fixa till mig å fara å käka. Vi ska fara långa vägar för att käka pizza, inte vilken pizza som helst. Det sägs vara den bästa som går å få tag på här. Jag kommer att vara mycket kritisk. Mot kvällningen blir det å slå sig ner at the tables. Hörs! Citera
Aaxel Postad 26 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Sådär ja... nu har jag slagit mig ner i fåtöljen, snurrat in mig i täcket och knäckt en ölisch. Känner mig på grej Int helt tokig start i 8K Gtd speed turren Table $8k Gtd Speed Rebuy Table #71 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: kvadratRUS ( 2,640 ) Seat 2: wiliemwoles ( 2,960 ) Seat 3: asas0815 ( 2,800 ) Seat 4: nealdanny ( 6,000 ) Seat 5: jawoja ( 6,120 ) Seat 6: ONE4MO ( 13,600 ) Seat 7: mouchette111 ( 5,680 ) Seat 8: Guddi54 ( 5,680 ) Seat 9: Aaxel ( 5,900 ) Seat 10: mdacont ( 5,580 ) Level: 2 Blinds(30/60) ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ 4d , 4c ] nealdanny folds jawoja calls [60]. ONE4MO folds mouchette111 folds Guddi54 raises [360]. Aaxel calls [360]. ... gwahahahaa! ännu en äcklig liten fisk mdacont folds kvadratRUS calls [360]. wiliemwoles folds asas0815 folds jawoja calls [300]. ** Dealing Flop ** [ 5c, 4h, Jd ] jawoja bets [60]. ...blygsam bet Guddi54 calls [60]. Aaxel calls [60]. kvadratRUS raises [540]. .... jaha ja...ska det va på det vise? jawoja calls [480]. Guddi54 calls [480]. Aaxel is all-In [5,480] ... sa ni nu då, va va va? kvadratRUS is all-In [1,740] jawoja calls [5,000]. Guddi54 is all-In [4,780] ... jojo, klart alla ska med ** Dealing Turn ** [ Ac ] ** Dealing River ** [ 7s ] kvadratRUS shows [ Js , Qc ] a pair of Jacks jawoja shows [ 7h , 8h ] a pair of Sevens Guddi54 shows [ As , Kc ] a pair of Aces Aaxel shows [ 4d , 4c ] three of a kind, Fours Aaxel wins 440 chips from the side pot 2 with three of a kind, Fours. Aaxel wins 9,120 chips from the side pot 1 with three of a kind, Fours. Aaxel wins 10,650 chips from the main pot with three of a kind, Fours. Hit me resten nu bara! Kvällen får gärna fortsätta se ut sådär. Ge mig korten, ge mig träffarna och låt mig för tusan få plocka ut övriga deltagare. Tyvärr har jag dessutom kört 2 st turbo sngs (6dollars) som båda gått på skit... otur, sku jag kalla det. Nåja, känner mig ändå stark! Citera
Aaxel Postad 26 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Dröjde int spec länge innan jag började bli ruskigt äcklad... Ja... 8K gtd turren e förbi sen en stund, sånt som händer. Ha kört en shootout där AK blev min död. Även där höjde jag röven av mig pre.. va hjälper det? Fick en all in emot, hjälten har par i 4or. Som vanligt lyser essen och kungarna med sin frånvaro när en själv sitter på dem. Man ska int betta... djuren synar ändå, så det spelar ingen roll. Det finns de som tom är äkligar än va jag är. Det är illa det Seat 9 is the button Total number of players : 10 Seat 1: Aaxel ( 2,820 ) Seat 2: EmilHorr ( 2,790 ) Seat 3: simonmeeks ( 2,560 ) Seat 4: Horshauge ( 1,912 ) Seat 5: daJensXX ( 200 ) Seat 6: Graven6 ( 3,120 ) Seat 7: ispo77 ( 8,430 ) Seat 8: jacko613 ( 4,400 ) Seat 9: SamyOcean ( 2,230 ) Seat 10: Hungarykum ( 2,555 ) Level: 2 Blinds(30/60) ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ Ah , Kd ] EmilHorr raises [180]. simonmeeks calls [180]. Horshauge folds daJensXX is all-In [200] Graven6 calls [200]. ispo77 folds jacko613 folds SamyOcean folds Hungarykum folds Aaxel raises [440]. ... nå? EmilHorr calls [320]. simonmeeks calls [320]. Graven6 calls [300]. ... det går fan inte å få bort dem, kanske me en all in, men bara kanske ** Dealing Flop ** [ Js, 4h, 9h ] ... f*ck yeah.. j-la fint, tack, tack så jävla mycket Aaxel ... ja det e ju bara å skita i det ?!? Nu har jag helt tomt på skärmen ... allt har fari åt helvete Wohoo Ska ge fan i å skriva att jag känner mig laddad å stark osv... det slår fel på någe satans skit vänster Citera
slowboy Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Du höjer alldeles för lite, senaste handen med AK är nog push bäst =) Citera
Aaxel Postad 26 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Du höjer alldeles för lite, senaste handen med AK är nog push bäst =) Säkert e det så... med tanke på att de va så många me? Kom 23a (506 startande) i en turbo turre. Gick skapligt tills jag vid en stöld råkade springa på AA. En riktig skit afton har det mao vari, iaf vad gäller pokern. Så där e det ibland, eller allt som oftast, om jag ska va ärlig. hehe Orkar int sitta någe mer med det nu. Imorgon e det jobb som gäller, kan nog va nyttigt å komma ifrån datorn och de där äckliga borden några timmar. Tror det blir å somna ti en film nu ... Citera
Aaxel Postad 27 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Kvällers! Jaha, va ha jag smygit omkring me denna afton då? Håll i er nu! Jo, jag råkade snubbla ner vid ett PL Omaha cash game bord ... Rätt så skojigt, har däremot inte kommit så långt. Å med de menar jag att jag inte ha blivit miljonär ännu. Man far ju som en jäkla jojo upp å ner vid de där borden, å pengarna far å flyger runt skallen på en . Spännande om int annat. Har några händer. Kommentera gärna .... skratta, eller gråt... kanske tom skälla lite på mig? Var vänliga å ha i åtanke att jag allt som oftast int vet va jag håller på me . Jag vet inte va som e riktiga guld händer. Jag vet int när det e läge å sattsa, "fiska" osv... Ska man betta om man fått 2 par på flopp? Ja ni förstår vilken nivå jag ligger på. $25 USD PL Omaha Hi - Thursday, August 27, 15:01:29 ET 2009 Table Table 126901 (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 9 Seat 1: hugopsantos ( $4.87 USD ) Seat 2: bruttone ( $22.80 USD ) Seat 4: sbrommy ( $13.66 USD ) Seat 5: D1amondJenny ( $25.11 USD ) Seat 6: Aaxel ( $11.88 USD ) Seat 7: Vallentin24 ( $25 USD ) Seat 8: BigMama64 ( $36.25 USD ) Seat 9: Whoops74 ( $25 USD ) Seat 10: Lonagan1 ( $23.28 USD ) BigMama64 posts small blind [$0.10 USD]. Whoops74 posts big blind [$0.25 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ Qs , 3d , 4h , Js ] ... guld hand? Lonagan1 calls [$0.25 USD]. hugopsantos folds bruttone folds sbrommy folds D1amondJenny folds Aaxel calls [$0.25 USD]. BigMama64 calls [$0.15 USD]. Whoops74 checks ** Dealing Flop ** [ Jc, 2s, 5c ] ...åhåå! stegdrag OCH träff på knekt, detta måst man va me på (?) BigMama64 bets [$0.95 USD]. Whoops74 folds Lonagan1 folds Aaxel calls [$0.95 USD]. ** Dealing Turn ** [ 3h ] BigMama64 bets [$2.76 USD]. Aaxel calls [$2.76 USD]. ... snart e det jul ** Dealing River ** [ Jd ] BigMama64 checks Aaxel checks BigMama64 shows [ 5h , 6c , 4c , 7s ] a straight, Two to Six Aaxel shows [ Qs , 3d , 4h , Js ] a full house, Jacks full of Threes Aaxel wins $8 USD from the main pot with a full house, Jacks full of Threes. Seat 9 is the button Total number of players : 10 Seat 1: hugopsantos ( $4.87 USD ) Seat 2: bruttone ( $22.80 USD ) Seat 3: kiskonfi ( $5 USD ) Seat 4: sbrommy ( $13.66 USD ) Seat 5: D1amondJenny ( $25.11 USD ) Seat 6: Aaxel ( $15.92 USD ) Seat 7: Vallentin24 ( $24.75 USD ) Seat 8: BigMama64 ( $32.29 USD ) Seat 9: Whoops74 ( $24.50 USD ) Seat 10: Lonagan1 ( $23.50 USD ) Lonagan1 posts small blind [$0.10 USD]. hugopsantos posts big blind [$0.25 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ Ah , Qs , Ks , Td ] ... d här måst ju va en skaplig hand!? bruttone folds sbrommy folds D1amondJenny folds Aaxel raises [$0.50 USD]. ..här känner jag att jag måst kliva in å höja rösten lite *tss* Vallentin24 raises [$1 USD]. ...hrmpf BigMama64 folds Whoops74 folds Lonagan1 folds hugopsantos folds Aaxel calls [$0.50 USD]. ** Dealing Flop ** [ 6s, Tc, 4s ] ...yea, högsta paret! Aaxel checks Vallentin24 bets [$1.68 USD]. Aaxel raises [$3.36 USD]. ...va tusan håller jag på me? Vallentin24 calls [$1.68 USD]. ** Dealing Turn ** [ 4h ] Aaxel checks Vallentin24 checks ...antar att vi båda va slut efter hysterin som blev på flopp, haha ** Dealing River ** [ Ad ] ...oh yeah! Aaxel bets [$4 USD]. ...give it 2 me! Vallentin24 folds Aaxel does not show cards. Aaxel wins $12.62 USD Seat 7 is the button Total number of players : 8 Seat 1: hugopsantos ( $17.75 USD ) Seat 3: dutchhope0 ( $15 USD ) Seat 4: sbrommy ( $15.53 USD ) Seat 5: vvvlad ( $20.57 USD ) Seat 6: Aaxel ( $18.38 USD ) Seat 7: Baz71 ( $4.68 USD ) Seat 8: Kensrowe ( $23.58 USD ) Seat 9: myhann1 ( $25.75 USD ) Kensrowe posts small blind [$0.10 USD]. myhann1 posts big blind [$0.25 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ Jc , Qd , As , 7c ] ...dålig hand pga 7an? hugopsantos calls [$0.25 USD]. sbrommy folds vvvlad calls [$0.25 USD]. Aaxel calls [$0.25 USD]. Baz71 folds Kensrowe folds myhann1 checks ** Dealing Flop ** [ Ac, Qc, 7s ] ... fin träff? myhann1 checks hugopsantos bets [$0.25 USD]. vvvlad calls [$0.25 USD]. Aaxel raises [$0.75 USD]. ...bäst å ta ordet ifrån dem! myhann1 folds hugopsantos folds vvvlad calls [$0.50 USD]. ** Dealing Turn ** [ 9s ] vvvlad checks Aaxel bets [$1.80 USD]. vvvlad calls [$1.80 USD]. ** Dealing River ** [ 6s ] ... vvvlad checks Aaxel checks vvvlad shows [ Js , 6h , Ks , Th ] a flush, King high Aaxel doesn't show [ Jc , Qd , As , 7c ] two pairs, Aces and Queens vvvlad wins $6.13 USD from the main pot with a flush, King high. Seat 2 is the button Total number of players : 9 Seat 2: Lonagan1 ( $2.55 USD ) Seat 3: dutchhope0 ( $17.11 USD ) Seat 4: sbrommy ( $9.94 USD ) Seat 5: vvvlad ( $17.03 USD ) Seat 6: Aaxel ( $22.37 USD ) Seat 7: Naladchik ( $24.75 USD ) Seat 8: Kensrowe ( $24.50 USD ) Seat 9: myhann1 ( $23.80 USD ) Seat 10: Borsen555 ( $25 USD ) dutchhope0 posts small blind [$0.10 USD]. sbrommy posts big blind [$0.25 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ 9c , Kd , 9s , 8c ] vvvlad calls [$0.25 USD]. Aaxel calls [$0.25 USD]. Naladchik folds Kensrowe folds myhann1 folds Borsen555 folds Lonagan1 calls [$0.25 USD]. dutchhope0 calls [$0.15 USD]. sbrommy checks ** Dealing Flop ** [ Qc, Ah, Td ] dutchhope0 checks sbrommy checks vvvlad checks Aaxel checks Lonagan1 checks ** Dealing Turn ** [ 9d ] ...farligt dutchhope0 checks sbrommy checks vvvlad checks Aaxel checks Lonagan1 checks ** Dealing River ** [ Qh ] dutchhope0 checks sbrommy checks vvvlad bets [$1.19 USD]. Aaxel calls [$1.19 USD]. ...jo jag förstod att jag va ägd där. Lonagan1 folds dutchhope0 folds sbrommy folds vvvlad shows [ Tc , 8h , Qd , Ad ] a full house, Queens full of Aces Aaxel doesn't show [ 9c , Kd , 9s , 8c ] a full house, Nines full of Queens vvvlad wins $ $3.45 USD from the main pot with a full house, Queens full of Aces. Som sagt, jag e väldigt förvirrad. Men jag tycker det e roligt... än så länge Jag slog mig ner vid bordet med 15dollar och sitter nu med 42... Men jag är mycket väl medveten om att det lika fort kan bli noll! Nå, just nu e de ingen risk, för alla har lämnat bordet. Slött! Har även spelat de vanliga turneringarna. De flesta ha gått på skit. Kom på 40e plats av 637 i en 5k gtd regular turre... gav dryga 23 dollar. Citera
Aaxel Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Jahapp! Kom hem från jobb. Fixade lite allmänt hemma. Sen slog jag mig ner vid datorn och öppna upp 2-3 projekt. Inget av dem har gått spec lysande. Det här är lite av skörden från dagens sittning vid PLO cash game bordet Eller 3 händer, där jag träffar floppen skapligt bra i de 2 första (måst man väl få säga?), tredje handen råkar jag illa ut ...som fan Det jag undrar är, bettar jag för hårt alt. för lite när jag träffat floppen sådär? $25 USD PL Omaha Hi - Friday, August 28, 13:18:56 ET 2009 Table Table 126509 (No DP) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 9 Seat 1: skotty119 ( $34.93 USD ) Seat 2: aprajafalva ( $19.21 USD ) Seat 3: TBirdBaller ( $12.14 USD ) Seat 4: Aaxel ( $14.70 USD ) Seat 5: deskunhecido ( $1.98 USD ) Seat 6: c_d4_nu7z ( $24.54 USD ) Seat 8: Hobbbie ( $23.30 USD ) Seat 9: VidarKleppe ( $22.09 USD ) Seat 10: McPivotal ( $22.87 USD ) deskunhecido posts small blind [$0.10 USD]. c_d4_nu7z posts big blind [$0.25 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ Jd , 9s , Th , Ad ] Hobbbie raises [$0.85 USD]. VidarKleppe calls [$0.85 USD]. Aaxel calls [$0.85 USD]. deskunhecido calls [$0.75 USD]. ** Dealing Flop ** [ Qc, Js, 8c ] deskunhecido is all-In [$1.13 USD] Hobbbie calls [$1.13 USD]. VidarKleppe calls [$1.13 USD]. Aaxel raises [$3.25 USD]. ... ? Hobbbie folds VidarKleppe folds ** Dealing Turn ** [ 3h ] ** Dealing River ** [ 7d ] Aaxel shows [ Jd , 9s , Th , Ad ] a straight, Eight to Queen deskunhecido doesn't show [ 8s , Ts , 3s , 8h ] three of a kind, Eights Seat 8 is the button Total number of players : 10 Seat 1: skotty119 ( $36.26 USD ) Seat 2: aprajafalva ( $19.21 USD ) Seat 3: TBirdBaller ( $12.14 USD ) Seat 4: Aaxel ( $20.49 USD ) Seat 5: pokerhecht ( $5.50 USD ) Seat 6: c_d4_nu7z ( $23.19 USD ) Seat 7: Varnai ( $25 USD ) Seat 8: Hobbbie ( $21.22 USD ) Seat 9: KABEP3A ( $25 USD ) Seat 10: McPivotal ( $22.62 USD ) McPivotal posts small blind [$0.10 USD]. skotty119 posts big blind [$0.25 USD]. Varnai posts big blind [$0.25 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ Ts , Td , Jd , Js ] ... va gör man bäst med denna näve? Aaxel calls [$0.25 USD]. c_d4_nu7z calls [$0.25 USD]. Varnai checks Hobbbie raises [$1.60 USD]. skotty119 calls [$1.35 USD]. Aaxel calls [$1.35 USD]. ** Dealing Flop ** [ Jc, Qd, 5h ] ...fin träff! skotty119 checks Aaxel bets [$3.70 USD]. ...tar jag i ordentligt? Borde jag ta i? Hobbbie folds skotty119 folds Här far jag på en rediger nit Kanske man inte ska spela sådana händer som jag har här? Hur som helst borde man kanske int spela dem ner i graven! Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: skotty119 ( $38.50 USD ) Seat 2: aprajafalva ( $18.96 USD ) Seat 3: TBirdBaller ( $10.54 USD ) Seat 4: Aaxel ( $27.67 USD ) Seat 5: pokerhecht ( $5 USD ) Seat 6: Gieremek65 ( $10 USD ) Seat 7: Varnai ( $31.38 USD ) Seat 8: Hobbbie ( $17.96 USD ) Seat 9: KABEP3A ( $6.61 USD ) Seat 10: Larkin ( $25 USD ) aprajafalva posts small blind [$0.10 USD]. TBirdBaller posts big blind [$0.25 USD]. Larkin posts big blind [$0.25 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Aaxel [ 7h , Th , 7d , Tc ] Aaxel calls [$0.25 USD]. Gieremek65 calls [$0.25 USD]. Varnai calls [$0.25 USD]. Hobbbie raises [$1.85 USD]. Aaxel calls [$1.60 USD]. Varnai calls [$1.60 USD]. ** Dealing Flop ** [ 2c, Ts, Kc ] Aaxel bets [$3.90 USD]. Varnai folds Hobbbie is all-In [$16.11 USD] ...gulp! bäst hade väl bara varit att tänkt "jaja tursatan har väl kungar ti förbannelse"?! Aaxel calls [$12.21 USD]. ...men så långt tänkte int jag, tyvärr. Däremot fundera jag lite på att han kanske hade färgdrag, å ev någe av de andra 3 miljoner olika drag som man ska ha koll på ** Dealing Turn ** [ 4c ] ** Dealing River ** [ 5s ] Aaxel shows [ 7h , Th , 7d , Tc ] three of a kind, Tens Hobbbie shows [ Qh , Ks , As , Kh ] three of a kind, Kings Han fick en fin slant för det. Borde jag vara med å se flopp där? Citera
Aaxel Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Helt jävla normalt! fy fan säger jag Jag satt i lugn och ro och spela en flerbords sng (kom på 5e plats av 50, 10 dollar gav det) Mitt i allt hör jag en jävla smäll, å som att något går i tusen bitar. Jag höll förbanna på å skita ner mig, så jävla skraj blev jag. Jag kasta mig upp ur fåtöljen och sprang mot balkongen för å se om det sku råka stå ett gäng me inbrotts-tjuvar å tryna där, men där va nog ingen va ja kunde se. Jag sprang tibaka ti mitt finalbord, hjärtat rusade... jag folda nånting... å sen sprang ja tibaka ut ur rummet för å hitta vad fan det va som hade skrämt halvt ihjäl mig. Då ser jag att en tavla i vardagsrummet har tagit en djupdykning ner bakom tvn. Tilt! Världens största tavla dessutom. Så jäkla sjukt. Å klart när det lyckas gå bra vid borden, då... då fan ska hemmet börja rasa samman. Tack! Vilken utav de högre makterna som en nu ska tacka?! Citera
Recommended Posts