Gå till innehåll

Vill lära mig spela texas Holdém, igen!


Aaxel

Recommended Posts

Jo jag lyckades pressa mig ti en andra plats natten mot idag.

 

Det var en 5k gtd turre (9 dollars)

860 pers me från start

Dryga 4½ timme tog den

896 dollar vann jag!

Grattis, det är ju riiiiktigt snyggt gjort! Det kan ju inte vara helt vanligt att komma så där bra så ofta som du gör :-P

 

Skulle vara kul och se hur det går i typ 20 dollars turrar. Där blir det väl iofs mycket mer grinders kan jag tänka mig, men du har nog chans ändå.

Dock är det ju viktigt att spela där man känner sig bekväm, annars blir det svårt o spela sitt bästa spel.

 

 

Däckade däremot på färjan på väg hem. Somna i cafét på en soffa, vaknar av att det är Bingo spel på gång. En överhurtig jävla människa står där framme å skuttar och försöker vara rolig mellan varven (han kämpar tappert). Folket består bara av en massa gråhåriga individer som inte ser spec roade ut. "Ge oss våra lotter, sätt dig ner å ge oss numren", det e allt de vill. De vill int bli roade, det här ska inte vara roligt. Det e Bingo, för fan. :)

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 618
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack ska ni ha!

 

Det kan ju inte vara helt vanligt att komma så där bra så ofta som du gör :-P

 

Va säger man?

Pokergudarna tycker om mig, jätte mycket?!

Nä men, du menar att jag inte behöver hetsa upp mig om det går uselt några dagar? :)

 

Skulle vara kul och se hur det går i typ 20 dollars turrar. Där blir det väl iofs mycket mer grinders kan jag tänka mig, men du har nog chans ändå.

Dock är det ju viktigt att spela där man känner sig bekväm, annars blir det svårt o spela sitt bästa spel.

 

Det där ser jag som en utmaning... :)

 

...

 

Sitter här och spelar lite smått.

Några tända ljus, rullat in mig i täcket..det stod en stackars öl för sig själv och darra i kylskåpet, så den va jag ju tvungen att ta mig an.

 

Ganska soft och lite mys just mao

 

En liten näven från Shootout turren jag sitter i, ha gått vidare fr round 1, kom 3a och har int bra me chip me ti round 2. Så det kommer me största sannolikhet gå på skit.

 

Jag blev direkt å störa mig på 2 pers som satt och snacka en massa skit. Jag kunde dessutom förutspå första person som sku fara. Det brukar alltid vara den person som direkt bordet hoppar upp och turren precis ska börja, skriver i chatten "gl all" eller "have fun all" (får mig å vilja riva hela lägenheten). Vilket denna person gjorde, å mycket riktigt. Dröjde int länge innan han va long gone.

 

Table Shootout

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 4: ChippedSkull ( 2,940 )

Seat 3: HeadShake88 ( 3,180 )

Seat 2: Sandi410 ( 3,020 )

Seat 7: Aaxel ( 3,000 )

Seat 5: ghost18ghost ( 4,015 )

Seat 9: rayrat1955 ( 1,055 )

Seat 10: rinnertje ( 5,170 )

Seat 8: starwarrior1 ( 1,960 )

Seat 6: str8pocket ( 2,720 )

Seat 1: tim2008999 ( 2,940 )

Level: 1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :7c::6h: ] (hihi, ja ha kommi på hur man får såna fina ...tips från en annan DB)

 

starwarrior1: :-o ... usch!

 

Sandi410 calls [40]

 

starwarrior1: omg ... tyst mä´rä

ghost18ghost calls [40]

 

Aaxel checks

** Dealing Flop ** [ Qd, :6s:, :7h: ] ..nu sätter jag dit jidder asen

Aaxel bets [70]

Sandi410 calls [70]

 

HeadShake88: nice pokerface :D:D ...Suck

 

ghost18ghost raises [180]

Aaxel raises [220]

Sandi410 folds

ghost18ghost calls [110]

** Dealing Turn ** [ 3d ]

 

starwarrior1: hihii, XXXXX ...

 

Aaxel bets [790]

ghost18ghost calls [790]

** Dealing River ** [ 2h ]

 

starwarrior1: d.anke ...äckel

 

Aaxel is all-In [1,880] ...Han har ju inget!

ghost18ghost calls [1,880] ...yea yea

 

Aaxel shows [ 7c, 6h ]two pairs, Sevens and Sixes.

ghost18ghost shows [ 4h, Qh ]a pair of Queens.

Aaxel wins 6,130 chips from the main pot with two pairs, Sevens and Sixes.

dafuer_nich ;) ... NU kan ni va tysta!

 

E handen helt galet spelad?

 

Jag for (som sagt) ur i round 2... Dåligt tajmat stöld försök...

 

Jag körde även 5k gtd regular turren. Gick skapligt bra, tills jag med KK sprang in i AA ... Floppen gav mig ett litet hopp genom att dela en K. Men, turn va ett A. Blev lite små irriterad i själen. Även om det e klart AA ska få ta´tt där.

Så jag låg alltså risigt till. Fick däremot AA nån näve strax efter och gick all in, "Hon är på tilt", tänkte samtliga deltagare i turneringen och synade (inte riktigt :)). Så jag fick fint igen.

 

Äsch..orka! För att göra en lång å skit tråkig historia kort... jag for på 105 plats. Par i kungarna satte mig ur balans helt enkelt.

 

Jag floppa även ett fyrtal, tidigare ikväll. Det är kul, händer int allt för ofta. Å skit dåligt betalt fick man för den å.

 

Nya favorit albumet, "Billy Talent III". Mycket skön musik.

 

Snart dax för kudden, int riktigt trött och int tillräkligt sur på borden ännu. Så det få bli nån SnG

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, äntligen lördag kväll!

 

Har käkat tacos och ti efterrätt blev det egen lagad blåbärspaj :). Väldigt sällan, men jag har gått å funderat på just blåbärspaj hela veckan. Idag fick det bli så. Satan va gott det va.

 

Har kört en shootout turre (11dollars) som gick på skit.

 

Dessutom kört 2 st SnGs, har smygit upp ti 11 dollars. Första kom jag 2a i och andra fick jag vinna (handen nedanför utspelade sig i den). Dessa placeringar fick min rulle att nå nya höjder, hehe.

Kom över tvåtusen strecket. Har just nu exakt 2017 dollar i rullen. Ska väl plocka någe av det. Känner mig snål på den bara :)

 

Handen här nedanför, det är ju en angenäm situation vi har här.

Frågan, e det okej spelat?

 

Table Turbo

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Bandaid66 ( 2,000 )

Seat 7: ChaosThang ( 1,720 )

Seat 8: H_arryPotter ( 1,960 )

Seat 6: Maniac0980 ( 2,000 )

Seat 4: Manuel730 ( 2,000 )

Seat 3: Qckdudie ( 2,000 )

Seat 10: RoyalForce ( 2,000 )

Seat 9: Aaxel ( 2,000 )

Seat 2: joziena ( 2,320 )

Seat 5: tomdun79 ( 2,000 )

Level: 1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :9d::9c: ]

 

Bandaid66 calls [40]

joziena calls [40]

 

ChaosThang calls [40]

 

Aaxel raises [120]

Bandaid66 calls [120]

joziena calls [120]

ChaosThang calls [120]

 

** Dealing Flop ** [ Qc, :9h:, 3d ]

 

Aaxel checks

Bandaid66 bets [330]

joziena folds

ChaosThang calls [330]

Aaxel calls [330]

 

** Dealing Turn ** [ Jd ]

 

Aaxel checks

Bandaid66 bets [825]

ChaosThang is all-In [1,230]

Aaxel is all-In [1,510]

Bandaid66 folds

** Dealing River ** [ Kd ]

 

Aaxel shows [ :9d::9c: ]three of a kind, Nines.

ChaosThang shows [ Jc, Qs ]two pairs, Queens and Jacks.

Aaxel wins 280 chips from the side pot 1 with three of a kind, Nines.

Aaxel wins 4,935 chips from the main pot with three of a kind, Nines.

 

Kör förtillfället 8k gtd speed rebuy turren (går sådär).

Om en halvtimme blir det väl en Shootout.

Om lite drygt en timme kör jag 5k gtd regular turren

 

Å mer lär det förmodligen bli va det lider... blir mer SnGs på sidan om å.

Trevlig lördag kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker tyvärr inte handen var så bra spelad =/

Limpa preflop, CR flopp =)

 

Förklara gärna (om du orkar) varför det int e så bra.

Jag blev själv å fundera när jag satt å fixa HHn, jag brukar egentligen int höja me 99 där. Har för mig att jag läst nånstans att man kan göra så (kan? klart man kan :)) ...men det tipset kanske inte gällde när folk limpat med innan.

 

Nå jag vet inte...

 

Tänker också att jag kanske lite döljer att det e 99 jag har? Eller e det kanske precis tvärtom?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turrarna går inge vidare ikväll...eller, de går rakt åt helvete. För att tala klarspråk.

 

Har blivit 2 sngs till, de går bättre (jag har läskigt flyt i dem tom). 1a och 2a har jag kommit i dem.

Pengahögen barrra växer! :)

 

Just nu sitter jag bara i en turre, skit turbo turre á 2 hela dollar!

 

Kör en 2k gtd rebuy turre om ca en halvtimme och halv 12 kör jag 10k gtd rebuy.

 

Hoppas på en "all nighter"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna (om du orkar) varför det int e så bra.

Jag blev själv å fundera när jag satt å fixa HHn, jag brukar egentligen int höja me 99 där. Har för mig att jag läst nånstans att man kan göra så (kan? klart man kan :)) ...men det tipset kanske inte gällde när folk limpat med innan.

 

Nå jag vet inte...

 

Tänker också att jag kanske lite döljer att det e 99 jag har? Eller e det kanske precis tvärtom?

 

:)

 

Okej, höja är inte ett jättestort misstag, men du får isåfall höja mer efter två har limpat =), Trodde det var en sng först därför jag tyckte det var fel att höja =) men efter flera har limpat innan så känns syn bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, höja är inte ett jättestort misstag, men du får isåfall höja mer efter två har limpat =), Trodde det var en sng först därför jag tyckte det var fel att höja =) men efter flera har limpat innan så känns syn bättre.

 

Mjo, det va ju en sng ... Du ska ha tack som påpekar detta. Jag är inte så bra på å tänka, vet oftast inte hur jag ska höja, eller varför (:))... Kör mao mest på ren känsla.

 

Dessutom i sngs, spec turbos (?) vill jag gärna inte spela (helst) en enda näve de första 3-4 nivåerna. Jo, klart man kan limpa där, Så vet int var det där kom ifrån... nu jiddrar jag en massa :)

 

 

Hej! Började läsa tråden idag kul! Läste de första inläggen , men vilken site spelar du på?`Vilka nivåer är det som gäller nu?

 

Hej, å tack! :)

Jag lirar på partypoker, nivåer från 2 - 11 dollars ...inom kort kanske ja tom vågar ta mig an lite dyrare turrar :)

 

...

 

Sjukt va sngs funkar bra ikv. Ytterliggare 2 spelade med samma resultat som i de tidigare. Dvs en 1a å en 2a placering.

 

Turrarna ...beter mig lite små äckligt i dem, av nån jävla anledning. Vet int vad fan det handlar om.

 

Måst försöka tagga ner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte vad som händer vid borden ikväll... skrämmande e det

 

2k gtd turren har på någe magiskt vis gått skapligt bra, å jag ligger hyfsat till i den just nu iaf.

 

10k gtden då, haha... vet i fan vad jag ska säga egentligen. Efter första pausen å efter att ha gjort add on va stacken på ca 14tusen. Händer inget på lite över en timme. Ja, en blir ju trött på´tt!

 

Så vid ett tillfälle på knappen, får jag QK...värsta skräpet av allt skräp... Någon från mitten pos bettar 2ggr BB. Vad kan det betyda? "Ingenting", om man sitter i min sits. Mhm, jag träffar såklart den där äckliga Kungen på flopp. (det "roliga" är att jag innan flopp tänkte "den här handen ska jag int fara ut ur turren med"!)... hur de nu gick så blev vi all in där på floppen och jag stirrar med tom blick in i två ess. Jag for int ur, men hade nog helst gjort det där å då. Jag fick ist sitta kvar å skämmas med dryga 1000 chip :(.

For iaf int ur .. så lätt slipper man int undan.

 

De 1000 chipsen har jag nu lyckats omvandla ti 13tusen... ligger ju int bra till med det. Men tålamod och lite mer av de flytet jag haft ikväll, så kanske, kanske de sku kunna bli någe.

 

Men fortfarande långt kvar

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du rapporterar och berättar hur det gick! =)

 

Varför partypoker? ( Lite nyfiken bara) Haha

 

jo, berättar nog högst troligen hur det går :). Kommer de ingen uppdatering på natten betyder det förmodligen att jag åkt på stryk och är allt för äcklad just då för å orka skriva om det, hehe.

 

Partypoker ha det blivit bara av den anledningen att de slängt några 10or åt mig lite nu å då. Spelade knappt någe alls på ca 1år. Först nu de senaste månaderna som jag börjat tokspela igen.

 

Sku kunna börja lira på Unibet igen, bara för att de har en av mina favorit låtar i reklamen de kör på tv just nu, haha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var jag igång igen då...

Sov till lite efter 15 tiden, helt sjukt stört. Gick ändå int å la mig så jävla sent (runt halv 4). Tydligen behöver jag dryga 12 timmar sömn nu för tiden?!

 

Hehe okej , men det gick bra inatt?

 

nej, int speciellt bra... :)

 

jaha men du började skriva 2008 och sen har du haft uppehåll igen, och nu är du igång igen?

Hur mycket spelar du per dag?

 

Hm... hade spelat ganska länge innan jag började skriva DB. När jag började skriva då 2008 var jag arbetslös och antar jag började skriva för att ha någe mer ti pyssla med, plus att jag självklart tänkte att jag kanske sku kunna få hjälp å bli bättre.

 

Jag spelar just nu väldigt mycket. De dagar jag jobbar blir det förstås int så mycket. Brukar bara ta nån skit turre och varva ner till när jag kommer hem :).

De dagar jag int jobbar blir det säkert allt mellan 6-10 timmar, kanske mer,om det går bra vill säga och om det int dyker upp någe annat ti göra.

 

...

 

Igår natt

jag satt å knåpa ihop ett inlägg hit. Så for jag plötsligt ur 2k gtd turren och jag orkade helt enkelt int ...

 

Klistrar in det här nu iaf, annars e det ju onödigt arbete :)

 

Det gick näst intill ruskigt bra i 2k gtden.

 

Här är två lyckohänder, det är 7or som gäller ikväll.

Vet int varför, tycker de e kul antar jag.

 

Table $2K Gtd Rebuy

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 6: Moe_Perch ( 77,886 )

Seat 1: Nilzabitter ( 31,190 )

Seat 2: Aaxel ( 92,130 )

Seat 10: atownhustle1 ( 17,250 )

Seat 5: bigwihlie ( 41,010 )

Seat 8: igortsk ( 38,309 )

Seat 7: themikeparis ( 53,260 )

Seat 4: warrens888 ( 55,711 )

Seat 3: yasdaqjp ( 61,258 )

Level:11

Blinds-Antes(1 000/2 000 -75)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :7c::7d: ]

Moe_Perch calls [2,000]

 

Aaxel raises [4,000] ...kom på det, lite likt den situation vi hade med 9orna. Tar tid för mig att lära mig. Om jag nån gång gör det. *hrmpf*

 

bigwihlie calls [2,000]

Moe_Perch calls [2,000]

 

** Dealing Flop ** [ Ad, :7h:, 9c ]

 

bigwihlie checks

Moe_Perch bets [13,675]

Aaxel calls [13,675]

bigwihlie folds

 

** Dealing Turn ** [ 2d ]

 

Moe_Perch is all-In [60,136]

Aaxel calls [60,136] ...lätt å va kaxig?

 

** Dealing River ** [ 3s ]

Moe_Perch shows [ Ac, Jc ]a pair of Aces.

Aaxel shows [ 7c, 7d ]three of a kind, Sevens.

Aaxel wins 161,297 chips from the main pot with three of a kind, Sevens.

 

 

Table $2K Gtd Rebuy

Seat 9 is the button

Total number of players : 9

Seat 8: AKRIOKA ( 113,843 )

Seat 10: Aaxel ( 147,691 )

Seat 6: VIT243 ( 150,118 )

Seat 7: buchloe1986 ( 121,867 )

Seat 2: donkdeluxe79 ( 19,850 )

Seat 3: link1898 ( 173,352 )

Seat 1: nguyen_07 ( 182,590 )

Seat 9: playboydave1 ( 257,042 )

Seat 5: sunny257 ( 11,003 )

Level:14

Blinds-Antes(3 000/6 000 -100)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :7h::7c: ]

 

VIT243 calls [6,000]

 

Aaxel calls [3,000]

nguyen_07 checks

 

** Dealing Flop ** [ Js, :7s:, Qc ] ...nåå!

 

Aaxel bets [12,000]

nguyen_07 folds

VIT243 calls [12,000]

 

** Dealing Turn ** [ Jc ]

 

Aaxel bets [24,000]

VIT243 calls [24,000]

** Dealing River ** [ Kd ]

Aaxel bets [56,175]

VIT243 calls [56,175]

Aaxel shows [ 7h, 7c ]a full house, Sevens full of Jacks.

VIT243 doesn't show [ Ks, Qs ]two pairs, Kings and Queens. ..man ska int spela QK, det för aldrig någe gott med sig.

Aaxel wins 203,250 chips from the main pot with a full house, Sevens full of Jacks.

 

30 pers kvar nu ... ligger mitt i raden atm

Heading for the finaltable! (for på 27e plats +17dollar, 542 me fr start. Minns int vad jag hade eller vad som hände. Men som jag nämnde, jag va väldigt konstig och inte alls stabil i liret igår)

 

Fick kämpa hårt i 10k gtd turren... tyvärr räckte de int hela vägen. På knappen fick jag (till sist) AK, nån jiddrare från tidig pos hade bara limpat... jag kastar in min lilla stack och han synar gladeligen med AA. ty, gg ... extra tråkigt då jag föll på 62a plats, 2 placeringar från ett litet tröst pris.

 

Så där e det ibland

 

...

 

Så gick det alltså i turrarna igår...segt, irriterande att jag int kunde köra "normalt" eller ordentligt. Jag fick fina lägen och hyfsade kort men jag kunde helt enkelt int hålla i det. Vet int vad problemet var riktigt heller.

 

Just nu då...

Sitter i en shootout turre (11 dollars), ha kommit vidare fr round 1. Fick en löjlig liten stack me mig ti round 2. Vi vet hur det kommer sluta.

 

Just börjar 8k gtd speed rebuy turren

 

Fyller väl på me turrar vart efter, får se lite vad det blir.

 

Jo, har tänt ljus och bryggt världens största kanna med kaffe

 

Mys!

/Laters

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yep yep yep...

 

Som förutspått gick de på skit, gick ändå rätt bra men föll på målsnöre.

 

Round 2 i shootouten. Fick vid ett tillfälle AJ, 6 pers kvar vid bordet. Ja, jag slänger in stacken och monster chipleadern går även han all in. Aldrig ett bra tecken. KK sitter stackarn med. Å det riddlar ut nån form av stege ti mig. Haha, ibland har man en gnutta bondtur med sig. "very very lucky" va han bara tvungen å få ur sig. Som att jag int förstod det.

 

Tyvärr for jag på 4e plats, jävla AK å den andra som å låg rätt risigt till blir tilldelad AA.

 

Thats poker?!

 

Händer just int så mycket i 8k gtd speed turren

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For precis ur 8k gtd turren...

Jag vet inte, satt på SB alla foldar ti mig tänkte de kunde va värt å stjäla där. Hade Q5, hehe (kunde ju ha väntat på bättre, men men)... blindsen e ju skyhöga i det här läget, så det är väl värt å chansa på att BB foldar? Blir dyrt för han å syna. Men han har ju hittat K8...

 

Det gick riktigt bra där en stund och jag kom upp i över 100tusen, plötsligt och när det börja bli viktigt med lite bättre kort så blev det as kallt. Tråkigt.

 

Nu börjar 5k gtd regular turren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det går upp och ner, känner igen det där. Mitt spel inte just nu vet inte riktigt vad jag håller på med. Spelar på två olika siter och den ena funkar sådär och den andra inte alls nästan. Ska ta ett två dagars break nu och sen komma på nytt igen.

 

Hur gör du när du spelar rebuy, köper du in dig igen ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det går upp och ner, känner igen det där. Mitt spel inte just nu vet inte riktigt vad jag håller på med. Spelar på två olika siter och den ena funkar sådär och den andra inte alls nästan. Ska ta ett två dagars break nu och sen komma på nytt igen.

 

En paus är nog väldigt nyttigt om spelet int funkar och man känner sig allmänt illamående när man ser borden. :)

Kör du å turrar?

Nivåer?

 

Hur gör du när du spelar rebuy, köper du in dig igen ofta?

 

Yep, jag köper in mig ti dö-dagar. :) ...sen beror det lite på hur tungrott de känns.

I rebuy turrar brukar jag ibland tänka att "jag kan spela lite lösare och chansa mera". Något som nästan aldrig funkar bra för mig. Det bästa för mig verkar va å bara köpa in fullt och sen köra tight, tight, tight... tills man svimmar av tristess. Tålamod, är det som gäller!

 

...

5k gtd turren, ja den for åt helvete... inga kort, ingen känsla... no nothing!

 

Nu e det 2k gtd rebuy och 10k gtd rebuy.

 

Bjuder här på en halvdant spelad AA hand?!

Jag fundera först på å bara limpa, sen ångrade jag mig. Det blev en halvdan bet ist...

 

Table $2K Gtd Rebuy

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 7: BillyBoy6799 ( 9,190 )

Seat 10: Marvin4273 ( 3,840 )

Seat 3: Onslow90 ( 6,090 )

Seat 1: Aaxel ( 5,860 )

Seat 9: collis1607 ( 6,980 )

Seat 8: eMpTy899 ( 1,830 )

Seat 2: manxxl007 ( 5,920 )

Seat 5: riondg ( 4,870 )

Seat 4: yasmin20066 ( 3,420 )

Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Ac::Ah: ]

 

Aaxel raises [180] ...?

manxxl007 calls [180]

riondg calls [180]

 

** Dealing Flop ** [ 5c, Jc, 9h ]

Aaxel bets [480] ...?

manxxl007 folds

riondg calls [480]

 

** Dealing Turn ** [ Js ] ...Nä du! Jag vägrar tro att de blev lyckoträff för han där

 

Aaxel bets [795] ...hade de vari bättre å checka å kanske se om han andra hade någe ti säga?

riondg calls [795]

** Dealing River ** [ 8c ]

Aaxel bets [1,590] ...hur orkar jag... tänk, ffs!

riondg calls [1,590]

Aaxel shows [ Ac, Ah ]two pairs, Aces and Jacks.

riondg shows [ Jd, Ts ]three of a kind, Jacks.

riondg wins 6,360 chips from the main pot with three of a kind, Jacks.

 

Nå?

...

 

Känner mig lite uttråkad

Ha fundera lite smått på å slå mig ner vid någe omaha cash bord

 

Bra eller dålig plan?

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter/satt i 3st turrar atm.

2k gtd rebuy - går skapligt efter dryga 1½ timme -håller på å fara om intet när detta inlägg postas :)

10k gtd rebuy - går int spec bra, 1 timme passerat (for just, KK vs AJ -A på flopp)

3k gtd regular - väldigt fin början, dryga timmen spelad

 

 

Skoj att man kan få in dragen nån gång...extra skoj att de e mot turrens kaxiga chipleader, som förövrigt spelar varenda hand han får och vinner nästans varje å

Table $2K Gtd Rebuy

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: MaxMad112 ( 11,500 )

Seat 7: Aaxel ( 8,825 )

Seat 6: abuleyy ( 41,300 )

Seat 4: batzi100 ( 7,500 )

Seat 1: denesd88 ( 9,900 )

Seat 8: ericht123 ( 10,900 )

Seat 2: maga1971 ( 24,965 )

Seat 10: reynevan1 ( 22,230 )

Seat 5: smillasfar ( 127,900 )

Seat 9: stoned2332 ( 18,240 )

 

Blinds(150/300)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :7d::9d: ]

 

maga1971 calls [300]

smillasfar calls [300]

Aaxel calls [300]

 

stoned2332 checks

 

** Dealing Flop ** [ Ad, 6s, 5d ]

 

stoned2332 checks

maga1971 checks

smillasfar bets [600]

Aaxel calls [600] ...de här måst ju bara ses!

stoned2332 folds

maga1971 folds

 

** Dealing Turn ** [ 8h ] ...mhm mhm

 

smillasfar bets [900]

Aaxel calls [900]

** Dealing River ** [ 2c ]

 

smillasfar bets [7,800]

Aaxel is all-In [7,025]

smillasfar shows [ Kh, 6d ]a pair of Sixes.

Aaxel shows [ 7d, 9d ]a straight, Five to Nine.

smillasfar wins 775 chips from the side pot 1 with a pair of Sixes.

Aaxel wins 18,400 chips from the main pot with a straight, Five to Nine.

 

 

En blir ju nervös:

 

Table $3K Gtd Regular

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 9: Bifor ( 2,860 )

Seat 4: Cleeblatt ( 3,320 )

Seat 1: Gu1tar ( 2,920 )

Seat 8: MichaPB ( 3,920 )

Seat 10: PLAYtMAX ( 3,000 )

Seat 2: Aaxel ( 2,790 )

Seat 5: blochon ( 7,330 )

Seat 3: essexjc ( 2,980 )

Seat 6: patryk1212 ( 2,940 )

Seat 7: paullus333 ( 1,140 )

Level: 1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [:Qd::Qh: ]

 

PLAYtMAX calls [40]

Aaxel raises [200]

blochon calls [200]

 

paullus333 is all-In [1,140]

MichaPB calls [1,120]

 

Aaxel is all-In [2,590]

blochon calls [2,590] ... wtf!

MichaPB calls [1,650] ...ja ja ja

 

** Dealing Flop ** [ Th, 7d, 4c ]

 

MichaPB checks

blochon checks

 

** Dealing Turn ** [ Js ]

MichaPB checks

blochon is all-In [4,540]

MichaPB folds

 

** Dealing River ** [ 9c ]

 

Aaxel shows [ Qd, Qh ]a pair of Queens.

blochon shows [ Kc, Jc ]a pair of Jacks.

paullus333 shows [ 9h, 3h ]a pair of Nines.

blochon wins 4,540 chips from the side pot 2 with a pair of Jacks.

Aaxel wins 4,950 chips from the side pot 1 with a pair of Queens.

Aaxel wins 4,640 chips from the main pot with a pair of Queens. ...ty

 

 

Table $3K Gtd Regular

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 9: Bifor ( 2,210 )

Seat 4: Cleeblatt ( 3,090 )

Seat 1: Gu1tar ( 2,860 )

Seat 8: MichaPB ( 1,760 )

Seat 10: PLAYtMAX ( 2,880 )

Seat 2: Aaxel ( 9,400 )

Seat 5: blochon ( 4,540 )

Seat 7: elmore65 ( 5,855 )

Seat 3: essexjc ( 2,875 )

Seat 6: patryk1212 ( 3,090 )

Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :Js::As: ]

 

MichaPB calls [60]

 

Aaxel raises [240]

essexjc is all-In [2,875] ...Sku ni ha synat?

 

(rörig post?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For just ur 2k gtd turren, va plågsamt short. Fick 1010, blev å köra på det... tyvärr sprang jag på QQ.

 

Bara ett projekt kvar mao

Där går det riktigt bra, just chip 1a :)

 

Nu gäller det för mig å int tomta iväg detta. Brukar kunna bli lite kaxig och vilja ha respekten! hehe

Table $3K Gtd Regular

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 10: PLAYtMAX ( 12,645 )

Seat 3: P_uma ( 6,750 )

Seat 2: Aaxel ( 19,705 )

Seat 7: Ulvehjerte ( 5,652 )

Seat 4: Zen32 ( 7,945 )

Seat 5: blochon ( 4,554 )

Seat 1: brasil171171 ( 13,285 )

Seat 6: kocember ( 7,610 )

Seat 9: maradonna861 ( 9,690 )

Seat 8: sitzberger1 ( 7,760 )

Level: 4

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ :7d::8d: ]

 

blochon raises [800]

maradonna861 calls [800]

Aaxel calls [800] ...i feel lucky tonight :)

Zen32 calls [600]

 

** Dealing Flop ** [ 5d, 6h, 2d ] ...det ser ut å kunna bli någe fint av detta?!

 

Zen32 checks

blochon checks

maradonna861 bets [1,650]

Aaxel raises [3,300] ...vansinne? Tänkte de kanske sku finnas nån form av "chiplead respekt" där ute

Zen32 calls [3,300]

blochon is all-In [3,754] ...det där med "respekt" kan jag ju glömma iaf, haha

maradonna861 folds

Aaxel calls [454]

Zen32 calls [454]

 

** Dealing Turn ** [ Qh ]

 

Zen32 checks

Aaxel checks

 

** Dealing River ** [ 9s ] ...just det... Bingo!

 

Zen32 is all-In [3,391]

Aaxel calls [3,391]

Zen32 shows [ Qd, Ad ]a pair of Queens with Ace kicker.

blochon shows [ Kd, Qc ]a pair of Queens.

Aaxel shows [ 7d, 8d ]a straight, Five to Nine.

Aaxel wins 6,782 chips from the side pot 1 with a straight, Five to Nine.

Aaxel wins 16,212 chips from the main pot with a straight, Five to Nine.

 

Lirar med Boys night out vrålandes i min hjärna (hörlurar)...främst albumet "Trainwreck", favorit album.

 

Va kan gå fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

 

Check syn AA handen, check fåld river tror jag.. men jag suger på turrar

 

:) yep, hade nog vari bättre

 

...

SKa vi roa oss me lite gissningslekar?

Innan jag somnar :)

 

Vad har han på handen här?

Vad har jag?

 

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 8: AnubisS69 ( 13,120 )

Seat 10: DRUNKDONK ( 9,224 )

Seat 2: Fish1306 ( 12,449 )

Seat 7: K8Cake ( 15,311 )

Seat 1: Legion25 ( 4,655 )

Seat 4: Aaxel ( 31,954 )

Seat 6: Sotaren ( 17,681 )

Seat 9: Vapulio74 ( 2,895 )

Seat 3: ZamDira ( 16,410 )

Level: 6

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to Aaxel [ X X ]

 

Fish1306 calls [400]

 

Aaxel raises [1,000]

 

Fish1306 calls [800]

 

** Dealing Flop ** [ 3c, 8c, 5s ]

 

Aaxel bets [2,800]

Fish1306 calls [2,800]

 

** Dealing Turn ** [ Qh ]

 

Aaxel bets [8,400]

Fish1306 calls [8,400]

 

** Dealing River ** [ Qd ]

 

Aaxel bets [400]

Fish1306 is all-In [49]

 

... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu...

 

13 kvar i turren

 

Det har varit och är fortfarande en lång och plågsam process. Har väl suttit i drygt 1½ (kanske mer) timme och bara foldat, foldat.. fick AA - all in, alla folda ... sen fortsatt folda folda, å folda - ti förbannelse

 

Så kom QQ, någon jiddrare gick all in (han hade dryga 100k, jag ca 50k)... jag höll på å dö (av nån anledning), blunda å tröck. JJ satt han på. Fin och efterlängtad dubbling. Plus att jag piggna i lite

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...