Gå till innehåll

Måste man deklarera om man inte får nån deklaration?


Recommended Posts

Jag har inte fått några deklarationspapper de senaste två åren. Har inte hört något från dem heller och har inte haft någon inkomst sen jag pluggade för 3 år sedan.

2007 sålde jag däremot aktier, visserligen var det lika mycket vinst som förlust.

 

Men jag har även detta år inte fått några papper från deklarationsmyndigheten. Är det upp till mig att be dom skicka eller kan jag vänta å se precis som jag gjort tidigare? Kan det vara så att de har råkat deletat mig från deras databas på människor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*om du haft inkomst av passiv näringsverksamhet på 100 kronor eller mer

 

Räknas ränta in på det? eller är näringsverksamhet=jobb?

 

 

*om du haft kapitalinkomster på 100 kronor eller mer, t.ex. ränta, utdelning eller kapitalvinst, och skatteavdrag inte gjorts på hela beloppet

 

Om man sålt aktier till vinst på 10 000 samt förlust på 10 000 behöver man deklarera då enligt den punkten? eller har skatteavdrag gjorts redan automatiskt när jag sålde aktierna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått några deklarationspapper de senaste två åren. Har inte hört något från dem heller och har inte haft någon inkomst sen jag pluggade för 3 år sedan.

2007 sålde jag däremot aktier, visserligen var det lika mycket vinst som förlust.

 

Men jag har även detta år inte fått några papper från deklarationsmyndigheten. Är det upp till mig att be dom skicka eller kan jag vänta å se precis som jag gjort tidigare? Kan det vara så att de har råkat deletat mig från deras databas på människor?

 

Vad sa du att du hette sa du?

 

//Skatteve Rket ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara intressant att få höra några cash game-spelare berätta hur de tänker (eller brukar) göra, speciellt sådana som har kört både på EES-sajter och på Full Tilt eller Pokerstars, och inte har någon annan inkomst.

 

Hur gör en pokerspelare som bara har spelat inom EES? Jag tycker inte att den där sidan på skatteverket.se ger ett glasklart svar på det (även om den får mig att tro att de vill ha in en deklaration även då). Ska man deklarera även om man vet med 100% säkerhet att hela vinsten är skattefri?

 

Kan det vara så att de har råkat deletat mig från deras databas på människor?

Hahaha...vad skönt det skulle vara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...