Gå till innehåll

Consp + eisen, MTTs och annat!

Recommended Posts

Postad
Conspiracy: Rätta mig gärna om jag har fel. Men känns lite som du tror att du blivt nån slags övermänniska efter dina resultat. Har ingen aning om hur mkt du vunnit, men gratulerar dig stort! Det jag undrar över är varför du bytt skepnad så totalt den senaste tiden, du trollar och anser dig överlägsen andra på forumet. Har du fått storhetsvansinne eller bara tappat greppet just nu? Du verkade vara en pöjk med båda fötterna på jorden i din dabdok, men nu spårar du bara mer och mer...

Till att börja med tack för gratulationen :). Nej, jag har verkligen inte tappat greppet. Jag skriver massor med oseriösa grejer på forumet men det är enbart riktat till emilio_15, eisen, fhaugen m.fl., detta är folk jag har pratat med på msn enormt mkt (haugen och eisen har jag även träffat irl). Jag sitter vid datorn och slösurfar så sjukt mycket att det är idiotiskt (måste verkligen sluta/skära ned på detta och planera mina dagar bättre) och då blir jag lätt lite oseriös ibland och skriver lite sarkastiska/bitska kommentarer i folks dagböcker, detta är ju bara på skämt vilket folket jag skriver till är medvetna om. Jag förstår att utomstånde kanske kan uppfatta mig som dryg och liknande ibland och ärligt talat så stör det mig inte så mycket. Men jag vill ändå poängtera att jag VERKLIGEN INTE fått något storhetsvansinne eller liknande :).

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
men shit kraclob. Jag var med dig till 100% i ditt första svar till min fråga/undran. Sen tycker jag bara att -1 till svar inte ger ett skit. så tycker man hellre kan låta bli att skriva istället för att tycka nåt utan att utveckla. Men som du säger. Jag kanske inte är tillräckligt mkt forumkille för att tycka att -1 ger nåt till en diskussion. Var knappast en påhopp till consp. kanske uppfattades så, var mest en undran eftersom jag precis som jag skrev innan tyckte (tycker?) killen är sjukt duktig men inte fått till "det" förrän på slutet och sen han lyckats verkar ha glömt hur livet var innan......

Hej, jag förstår att du är helt grön på detta och consp ska nog själv hitta några fina meningar som inte låter allt frö dryga att svara på din frågeställnig. Sedan tycker jag min förklaring på -1 var behövlig och även om det inte medför diskutionen särskilt mycket är det ändå en åsikt av en medlem so man kan välja att respektera eller inte.

Postad
Till att börja med tack för gratulationen :). Nej, jag har verkligen inte tappat greppet. Jag skriver massor med oseriösa grejer på forumet men det är enbart riktat till emilio_15, eisen, fhaugen m.fl., detta är folk jag har pratat med på msn enormt mkt (haugen och eisen har jag även träffat irl). Jag sitter vid datorn och slösurfar så sjukt mycket att det är idiotiskt (måste verkligen sluta/skära ned på detta och planera mina dagar bättre) och då blir jag lätt lite oseriös ibland och skriver lite sarkastiska/bitska kommentarer i folks dagböcker, detta är ju bara på skämt vilket folket jag skriver till är medvetna om. Jag förstår att utomstånde kanske kan uppfatta mig som dryg och liknande ibland och ärligt talat så stör det mig inte så mycket. Men jag vill ändå poängtera att jag VERKLIGEN INTE fått något storhetsvansinne eller liknande :).

Wow, snacka om snabbt svar :). Vet att du trollat med dina polare. Är inte bara det jag "stört" mig på. Men efter detta svar är jag övertygad om att du är samma lugna målmedvetna person som jag sett dig som. Tack för ett utförligt svar och hoppas du inte tog min undran som ett påhopp som kreclob och den(det?) andra :)

Till kraclob som jag ser ha srivit igen.

Fattar faktikst inte vart du vill komma. Du la ett ganska utförligt svar från början men sen börjar du spåra, gissar på fylla. Skitsamma, orkar inte med nån meningslös diskussion nu när consp, the king of mtt svarat. Gl till dig med.

Sen kan jag inte bara låta bli att skratta lite åt ditt rookieutlåtande. Men snälla, skit i att svara nå mer, både för din och min skull! Vi vill väl bara consp väl...!?

Postad

Meh, come on be tha Ballah! :D

fö är det sjukt intressant att du bara träffat haugen och eisen IRL. Trodde du var lite mer PF van än så :( *sicko dissapiontment

Kom på en till total random fråga till både dig och eisen och andra proffs också dvs. Hur mycket funderar ni när nån ni inte känner(enligt er kunskap) addar e3r på msn. Är det genomgång av alla kontakter av vems som tipsat eller anser ni er så säkra så ni bara acceptar och tar disskutionen därifrån?

Postad
Till kraclob som jag ser ha srivit igen.

Fattar faktikst inte vart du vill komma. Du la ett ganska utförligt svar från början men sen börjar du spåra, gissar på fylla. Skitsamma, orkar inte med nån meningslös diskussion nu när consp, the king of mtt svarat. Gl till dig med.

Sen kan jag inte bara låta bli att skratta lite åt ditt rookieutlåtande. Men snälla, skit i att svara nå mer, både för din och min skull! Vi vill väl bara consp väl...!?

Hej kära Seeho tror du läser lite fel även om jag vet att jag inte stavar rätt 100% av tiden så tror jag faktiskt att det var du som började med påhoppen i denna tråden. Amgadd som jag respekterar som postare sa att han inte tyckte som du. Han gav ingen tremil förklaring till varför men då är det upp till var och en att bedöma om man håller med eller inte. Att du senare tycker att han ska hålla käften för att ni inte delar samma åsikt är ganska löjligt.

Antar att det var mitt utlåtande av att han inte behöver förbättra sitt spel som du ansåg vara rookie so be it jag står vid min punkt att jag tror inte consp tjänar avsevärt på att sätta upp en HH från att gå igenom sin MSn lista eller liknande.

Att sen att jag inte ska svar på kritik mot mig i denna tråden får jag inte ihopp heller. Nej klart jag inte vill att consp ska gula eller liknande har bara haft bra erfarenheter av consp och han var den första personen som fick mig att få upp ögonen på att mina betzsizes var skeva i lategame MTT.

I ren statitistik synpunkt måste jag dock hävda att Mendi är king av MTT. Överbevisa mig gärna eisen consp :)

*hoppas alla tolkar detta meddelande som det var tänkt, annars är jag fucked imo....

Postad

Kom på en till total random fråga till både dig och eisen och andra proffs också dvs. Hur mycket funderar ni när nån ni inte känner(enligt er kunskap) addar e3r på msn. Är det genomgång av alla kontakter av vems som tipsat eller anser ni er så säkra så ni bara acceptar och tar disskutionen därifrån?

Jag lägger väldigt sällan till nya kontakter. Om jag gör det så är det nån här (eller på annat forum) som jag PMat med sen innan.

----

Precis nyvaken nu, ska fixa i ordning mig och sen ladda inför söndagsgrinden. Jag kommer garanterat spela de tidiga men har inte riktigt bestämt mig om jag ska köra allt, får se hur jag känner mig :).

----

Kraclob,

Att mendi är före mig och eisen på p5 beror bara på att han spelar mycket mer än oss ;).

Postad

Blir hela schemat idag :).

18.45 Stars Warmup, $215

18.45 Party 300k, $215

19.00 Stars 15k, $109

19.00 FTP 14 SH, $75

19.30 FTP 13.5k, $55 1r 1a

20.00 Stars $109 rebuy

20.00 FTP Brawl, $256

21.00 FTP 40k, $163

21.00 Party highroller, $530

22.00 Bodog 100k, $109

22.00 FTP 17.5k, $75

22.30 Stars Million, $215

00.00 FTP 1M, $536

00.30 Stars 2nd chance, $215

01.00 Stars 25k, $109

01.00 FTP 35k, $75

01.05 FTP Mulligan, $216

01.30 Stars $109 rebuy

01.30 FTP 33k SH, $109 1r 1a

02.00 FTP 65k, $163

Postad

Addade några okända ett tag vilket straffade sig..:(

Nu addar jag väldigt sällan och då ska jag ha bra koll på vem det är.

Blir grind ikväll:shock:

Skön hand direkt i big deal. Utg limpar jag slår upp till 100 med QQ på knappen flop 5d5sJs utg degar rakt av, jag synar och utg har 10hJh:)

Legat ute i solen och halvsovit en timma nu och känner mig redo för en lång grind!

Postad
?????????

lol orka börja vid 18 och spela på ongame :). Kanske lägger till 200r sen oxå, beror lite på hur jag känner mig ;).

Postad
.

haha läste igenom det jag skrev nu och sorry om det lät drygt :).

Du är ju grym och jag menade inte att framställa mig som bättre eller nåt.

Postad

måste posta en rolig hand, trodde verkligen jag skulle få synen på rivern, men ack!

hoppas ni inte har nått emot

PokerStars Game #16866947465: Tournament #84447495, $200+$15 Hold'em No Limit - Level II (50/100) - 2008/04/20 - 13:01:42 (ET)

Table '84447495 225' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: LoneHixx (9850 in chips)

Seat 2: mattidm (9850 in chips)

Seat 3: ingenskillz (11000 in chips)

Seat 4: jkcva (11800 in chips)

Seat 5: marecek (9725 in chips)

Seat 6: playx (7675 in chips)

Seat 7: tysonduke23 (9675 in chips)

Seat 8: Conner28 (7375 in chips)

Seat 9: Tiltkorv (10725 in chips)

Conner28: posts small blind 50

Tiltkorv: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ingenskillz 3 of Diamonds3 of Hearts

LoneHixx: folds

mattidm: folds

ingenskillz: calls 100

jkcva: folds

marecek: raises 400 to 500

playx: folds

tysonduke23: calls 500

Conner28: calls 450

Tiltkorv: folds

ingenskillz: calls 400

*** FLOP *** 3 of SpadesKing of Spades3 of Clubs

Conner28: checks

ingenskillz: checks

marecek: checks

tysonduke23: checks

*** TURN *** 3 of SpadesKing of Spades3 of Clubs5 of Diamonds

Conner28: bets 900

ingenskillz: calls 900

marecek: folds

tysonduke23: folds

*** RIVER *** 3 of SpadesKing of Spades3 of Clubs5 of DiamondsKing of Hearts

Conner28: bets 1800

ingenskillz: raises 7800 to 9600 and is all-in

Conner28: folds

ingenskillz collected 7500 from pot

ingenskillz: shows 3 of Diamonds3 of Hearts (four of a kind, Threes)

*** SUMMARY ***

Total pot 7500 | Rake 0

Board 3 of SpadesKing of Spades3 of Clubs5 of DiamondsKing of Hearts

Seat 1: LoneHixx folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: mattidm folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: ingenskillz collected (7500)

Seat 4: jkcva folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: marecek folded on the Turn

Seat 6: playx folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: tysonduke23 (button) folded on the Turn

Seat 8: Conner28 (small blind) folded on the River

Seat 9: Tiltkorv (big blind) folded before Flop

Postad
kan nån ringa gibbson och säga till honom att det är dags att sätta igång pokerstarsklienten, han är sit out i million turneringen :)

edit: nu har han vaknat

hehehe tyty:D, hade tiltpaus. Vunnit typ 2/12 flippar idag........

Postad

För mig gick det dåligt som fan igår, en enda ITM och -3500. Var säker på att det var minst 5k så känns som en vinst i sig nästan :D.

Postad
Sen IFK-AIK!

Lite synd att ni ska behöva sörja en sån här fin vårkväll :mrgreen:

Trevligt! Ska du spela eller tar du pengarna istället? :roll:

ett till WSOP-paket

Undrar om han då för enkelhetens skull får sitta vid samma bord som sig själv :mrgreen:

Postad
Lite synd att ni ska behöva sörja en sån här fin vårkväll :mrgreen:

Är faktiskt lite orolig eftersom Alex inte spelar. Tror ändå inte gnaget ska vara något problem, 2-0 gissar jag på! (Walle, Hysén)

Undrar om han då för enkelhetens skull får sitta vid samma bord som sig själv :mrgreen:

:mrgreen:

Postad
Är faktiskt lite orolig eftersom Alex inte spelar. Tror ändå inte gnaget ska vara något problem, 2-0 gissar jag på! (Walle, Hysén)

Är djurgårdare själv men precis köpt in Hysen för dyra pengar i drömelvan. Vore trevligt om han sänker råttpacket rejält ikväll.

Postad
Inkvalad på party sen tidigare så det blir spel=)

Härligt!

Vilka från pf är det som är klara för main event än så länge? Du och mrdawwe är två som jag har koll på iaf :) Får önska er lycka till.