Gå till innehåll

Consp + eisen, MTTs och annat!


Conspiracy

Recommended Posts

Är faktiskt lite orolig eftersom Alex inte spelar. Tror ändå inte gnaget ska vara något problem, 2-0 gissar jag på! (Walle, Hysén)

 

Är djurgårdare själv men precis köpt in Hysen för dyra pengar i drömelvan. Vore trevligt om han sänker råttpacket rejält ikväll.

 

Tror ni på tomten oxå? 8-) 1-2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Conspiracy: Rätta mig gärna om jag har fel. Men känns lite som du tror att du blivt nån slags övermänniska efter dina resultat. Har ingen aning om hur mkt du vunnit, men gratulerar dig stort! Det jag undrar över är varför du bytt skepnad så totalt den senaste tiden, du trollar och anser dig överlägsen andra på forumet. Har du fått storhetsvansinne eller bara tappat greppet just nu? Du verkade vara en pöjk med båda fötterna på jorden i din dabdok, men nu spårar du bara mer och mer...

 

+5 ( och ett troll samt skalman + 3 )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+5 ( och ett troll samt skalman + 3 )

 

Om det är något i det jag skrivit som du (eller nån annan) stör sig på så skriv gärna vad det är istället.

 

De som jag pratar med mycket kan nog svara på att storhetsvansinne är det sista jag har. Blir fan riktigt upprörd av detta. Egentligen skiter jag i hur jag uppfattas på ett forum men eftersom det är så otroligt långt ifrån sanningen så stör det mig.

 

EDIT: Ett exempel, jag har torskat en hel del på 550 hu sngs senaste tiden, varför? För att jag är för dålig för nivån. Därför kommer jag troligen bli coachad av en av sveriges bästa hu sng spelar. Det om något visar väl på att jag har båda fötterna på jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är något i det jag skrivit som du (eller nån annan) stör sig på så skriv gärna vad det är istället.

 

De som jag pratar med mycket kan nog svara på att storhetsvansinne är det sista jag har. Blir fan riktigt upprörd av detta. Egentligen skiter jag i hur jag uppfattas på ett forum men eftersom det är så otroligt långt ifrån sanningen så stör det mig.

 

EDIT: Ett exempel, jag har torskat en hel del på 550 hu sngs senaste tiden, varför? För att jag är för dålig för nivån. Därför kommer jag troligen bli coachad av en av sveriges bästa hu sng spelar. Det om något visar väl på att jag har båda fötterna på jorden.

 

Var sarkastisk mot alla + + + dumskalle;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Ett exempel, jag har torskat en hel del på 550 hu sngs senaste tiden, varför? För att jag är för dålig för nivån. Därför kommer jag troligen bli coachad av en av sveriges bästa hu sng spelar. Det om något visar väl på att jag har båda fötterna på jorden.

 

Emil?

 

edit: Stabil seger för övrigt :) Såg dock mindre än vanligt av matchen än vanligt då jag hade en tjej som lätt går in på topp fem snyggaste jag sett i mitt liv typ två meter ifrån mig. Hon hade pojkvän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: 2-0 resultat 2-0:) och en av målskyttarna får ses som ok;) Dock bedrövligt anfallsspel av blåvitt, inte alls kul att se. Kim i målet räddade oss.

Sov bara 2 timmar i morse så vet i fan om det blir spel inatt.

 

Komplett/posten: VART FAN ÄR MIN DATOR? Beställde den 3/4.......:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIKTIG :(

 

Full Tilt Poker Game #6125730156: Turbo $30K Guarantee (45946559), Table 18 - 600/1200 Ante 150 - No Limit Hold'em - 19:29:03 ET - 2008/04/21

Seat 2: Eddy Scharf (24,483)

Seat 3: ricemaker (11,120)

Seat 4: da_professional (16,830)

Seat 6: ATM4Life (24,707)

Eddy Scharf antes 150

ricemaker antes 150

da_professional antes 150

ATM4Life antes 150

Eddy Scharf posts the small blind of 600

ricemaker posts the big blind of 1,200

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life 5 of Clubs5 of Diamonds

da_professional folds

ATM4Life raises to 3,085

Eddy Scharf folds

ricemaker raises to 10,970, and is all in

ATM4Life calls 7,885

ricemaker shows Ace of ClubsJack of Hearts

ATM4Life shows 5 of Clubs5 of Diamonds

*** FLOP *** Ace of Hearts3 of Diamonds4 of Diamonds

*** TURN *** Ace of Hearts3 of Diamonds4 of Diamonds9 of Hearts

*** RIVER *** Ace of Hearts3 of Diamonds4 of Diamonds9 of Hearts10 of Diamonds

ricemaker shows a pair of Aces

ATM4Life shows a pair of Fives

ricemaker wins the pot (23,140) with a pair of Aces

*** SUMMARY ***

Total pot 23,140 | Rake 0

Board: Ace of Hearts3 of Diamonds4 of Diamonds9 of Hearts10 of Diamonds

Seat 2: Eddy Scharf (small blind) folded before the Flop

Seat 3: ricemaker (big blind) showed Ace of ClubsJack of Hearts and won (23,140) with a pair of Aces

Seat 4: da_professional folded before the Flop

Seat 6: ATM4Life (button) showed 5 of Clubs5 of Diamonds and lost with a pair of Fives

 

EDIT: Gör sen en marginell syn i BB med K9 och är uppe mot KQ...typ ute då med 500 marker kvar... Turar upp det till 5k, får in det med K9s vs K3o, fi turnar 3...fick väl 500 eller nåt :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en MTT idag och det är FTP 200 turbo..5/16 just nu gogogogo

 

Jag åkte på bubblan har hamnat i en disskusion om handen.

Ursäkta intrång i dbn men tror jag får dom bästa svaren här.

Jag höjer utg till 3k på 1k blinds har ca 20k i stacken bb som täcker mig pushar. Jag synar men tycker i efterhand att det är en fullständigt värdelös syn. Han har kqs och vinner den.

Men det jag undrar är om det kan vara ev+ att folda även om jag vet att jag flippar. När det är så få itm och jag har en ok stack kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte på bubblan har hamnat i en disskusion om handen.

Ursäkta intrång i dbn men tror jag får dom bästa svaren här.

Jag höjer utg till 3k på 1k blinds har ca 20k i stacken bb som täcker mig pushar. Jag synar men tycker i efterhand att det är en fullständigt värdelös syn. Han har kqs och vinner den.

Men det jag undrar är om det kan vara ev+ att folda även om jag vet att jag flippar. När det är så få itm och jag har en ok stack kvar.

 

hand? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte jag fan inte på ens men det har du nog rätt i.

 

lol, sry om ja va dryg. inte direkt (men kommentaren kommer ju därifrån, indirekt eller nåt...) riktat till din tanke om hellre openfold

 

 

men kan man argumentera om att openpush> raise/call>>>> openfold>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>raise/fold tro??

 

särskilt inriktat på den exakta bubblan och cev/ev skillnader just då typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, sry om ja va dryg. inte direkt (men kommentaren kommer ju därifrån, indirekt eller nåt...) riktat till din tanke om hellre openfold

 

 

men kan man argumentera om att openpush> raise/call>>>> openfold>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>raise/fold tro??

 

särskilt inriktat på den exakta bubblan och cev/ev skillnader just då typ

 

Oh nej du var inte alls dryg :). Tycker det var bra sagt av dig innan , kände mig som en noob som inte tänkt på openpush öht :D.

 

Jag skulle nog vilja säga raise/call >openpush>openfold>raise/fold. Raise/fold är överlägset sämst imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det håller ja med om egentligen och vad ja skulle göra och va nöjd med det. men tänker att det skulle kunna gå att argumentera för att det på den exakta bubblan så kan det förhållandet ändras lite på grund av att det e en av dom få gånger där cev och ev skiljer sig märkvärt, kanske särskilt med en rätt högvariansrik hand som midpp.

 

cev är ju utan tvekan raise/call>>> openpush>>>openfold>>>>>>>>>raise/fold

 

medan ja tänker att ev i den här situationen så ligger dom två första mkt närmare varandra även om ja har svårt att tro att openpush kan gå om egentligen, men situationen kanske gör det till ett mkt mindre misstag att göra det över raise/call iaf.

 

eller så svamlar ja bara...:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...