Gå till innehåll

Neteller höjer avgifterna 1/4


Ekenstar

Recommended Posts

Ok. Men säg att man har en 6-7k som ska ut från neteller.

Är det smartast att sätta in det på en pokersida och köra bankwire (visa är också ett alternativ) därifrån.

Tvingas man sitta och coverspela en massa om man gör så?

 

Det gäller att hitta en site som tillåter det. Ofta mycket avgifter o skit med bankwire och VISA har ju också växlingspåslag.

 

Jag tog ut $8k från NETeller i måndags med de gamla avgifterna och byter till moneybookers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blir tydligen billigare än tidigare om man är VIP-kund (som man tydligen är då man fick mailet):

 

Dear XXXXXX,

 

Life as a NETELLER VIP is about to get better with more exclusive benefits rolling out on April 1.

 

NETELLER is reducing deposit fees and increasing withdrawal and foreign exchange rate fees effective April 1. But for you, our most valuable members, we're also reducing the foreign exchange rate to 1.75%! And that's not all - you won't pay to withdraw your funds from your NETELLER account.

 

How are we going to do this for you? Cash back!

During the regular course of your transactions, you will need to pay our full withdrawal and foreign exchange fees. But at the end of each month, we will automatically add up all of the fees you paid and rebate you on the 10th of the following month as follows:

 

* Withdrawal fees: 100% rebate

* Foreign exchange: a rebate for the difference between our normal rate of 2.5% and your reduced rate of 1.75%

 

Sit back, relax, and watch the money come back into your account. To learn more about the VIP Cash Back Program, visit the VIP Lounge.

 

The NETELLER Payment Network

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det står ganska klart att NetEller är dyrare än MoneyBookers va? Åtminstone för dom som inte är VIP-kunder.

 

Banköverföring:

 

Idag fick jag US dollarkurs på 5.85 på Neteller plus en fast avgift på $10.

 

Vs

 

MoneyBookers kurs på 5.90 plus en fast avgift på $2.8.

 

Moneybookers bör således bli billigare för alla om man inte är VIP-kund på NetEller kombination med mycket frekventa uttag av små belopp.

 

Stämmer detta eller tillkommer det någon annan växlingsavgift på Moneybookers när man överför till bankonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippat neteller i det längsta har man väl gjort sedan 2003.

 

Det bästa sättet att göra överföringar är bankwires eller creditering till visa om det tillåts.

 

Neteller tar typ samma växlingsavgift som växlingskontoren för KONTANTER.

 

En bank kanske 0.8 %. Idag fick jag 6,22 för USD för en trans typen vecka tillbaka. Vet inte exakt vad dollar stod i då men det är en bra kurs.

 

Vilken bank tar 0.8%? SEB tar väl 1.6% vad jag vet.

Om 0.8 stämmer kan det vara värt att skaffa ett konto där med ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Kan man inte få NETeller att betala ut i USD och därmed slippa 2.5% i växlingsavgift?

Nej, det gör det inte. Det gick bra fram till för drygt ett år sedan, men de ändrade reglerna för att det inte ska gå att slippa växlingsavgiften.

 

Det går inte heller att övertyta en pokersajt om att du ska få sätta in pengarna där och sedan ta ut dem till ett bankkonto i dollar utan att spela på sajten, eftersom sajten får betala en avgift till Neteller för dina insättningar som jag tror är högre än 2.5%.

 

Moneybookers tillåter uttag i dollar till vissa länder, men Sverige är inte ett av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man har ett Netellerkort i $ så blir det bara 4$ i avgift för uttag i USA?

Går det att byte valuta på kortet?

Berätta gärna lite mer hur ni använder det.

 

Borde stämma, men någon som testat i USA får svara på det.

 

Själv använder jag mitt kort dagligen i affärer och ATM, även använt det på sharkscope.com

 

Har fungerat överallt så är helt klart nöjd med kortet, synd bara på växlingsavgiften annars hadde det verkligen varit nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Någon som har koll på hur lång tid ett uttag till bank tar från Neteller? Det stod 3-5 business days när jag gjorde beställningen, men jag har för mig att det gick snabbare förra gången. (Har lite bråttom den här gången). Jag beställde det här uttaget måndag ca klockan 10. Finns det någon chans att det bara tar ett dygn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Den här gången tog det 2 dygn. Jag beställde uttaget på måndag morgon och jag hade pengarna på kontot när jag kollade idag (onsdag) runt 13:30. Sista tillfället jag kollade före det var runt 05:00, så jag vet inte vilken tid på dagen pengarna kom. Jag har också SEB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Om man tar ut dollar i USA om man har sitt konto i USD, är detta billigaste sättet om man ändå har vägarna förbi ?

 

Annars vad är billigaste sättet att casha ut, Neteller - Spelsajt - Bankkonto/Visa ?

 

Japp, förutsatt att sajten tillåter uttag dit om man har satt in med neteller innan. Nu har man ju ingen aning vilka som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...