Gå till innehåll

Önskas: Betpot script till b2b, Belöning utlovas.


jason

Recommended Posts

Är det någon som är duktig på AHK script och kan modifiera betpot scriptet så att det även fungerar på B2B klienten. Till den som kan fixa ett sådant scipt är jag villig att skicka över en slant ($30) via Moneybookers.

 

Du kan skicka över 30$ till b2b (eller mer :)) för dom har en liten knapp brevid den här betsize dragaren där dom har massa alternativ bla 1.0 pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, njaa, tycker det är bökigt att använda den funktionen, bökigare än att använda "slidern" till och med. Jag vill kunna justera betsizen med mushjulet och även kunna högerklicka för tex 3/4 pott etc. Så nej, B2B får inga pengar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 month later...

har provat koda lite script till B2B för ett tag sen, inte just för betpot men ville ha samma funktion som på ongame med snabbknapparna F1-F3 för fold, call o bet..men det strulade en del när man multitablar eftersom B2Bs fönster poppar upp varje gång det händer ngt och ibland riskerar man då att man foldar på fel bord etc.

 

kan tänka mig att det blir samma problem om man försöker koppla musscrollen till betslidern..hur fungerar andra betpotscript rent praktiskt? använder man bara musen eller tangentbordet oxå för att tex beta pot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har provat koda lite script till B2B för ett tag sen, inte just för betpot men ville ha samma funktion som på ongame med snabbknapparna F1-F3 för fold, call o bet..men det strulade en del när man multitablar eftersom B2Bs fönster poppar upp varje gång det händer ngt och ibland riskerar man då att man foldar på fel bord etc.

 

kan tänka mig att det blir samma problem om man försöker koppla musscrollen till betslidern..hur fungerar andra betpotscript rent praktiskt? använder man bara musen eller tangentbordet oxå för att tex beta pot?

 

Du kan använda tangentbordet också (tex F1 för "all in" eller liknade). All information om Betpot scriptet kan du hitta här: http://www.overcards.com/wiki/moin.cgi/BetPot

 

Hade varit enormt uppskattat om du lyckades klura ut hur man kan skapa något bra script för B2B, har som sagt utlyst en belöning om du / någon lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är en javaklient spelar inte direkt någon roll, oavsett om det är skrivet i C++ elr Java så handlar det ändå om att scanna av grafiken alternativt chattfönstret (men det är inte alltid betstorlekar o annat visas där dock).

 

Jag kollade på overcards.com-skriptet och det var ett stort arbete de lagt ner på det och det hade en del bra funktioner. Jag känner inte riktigt för att lägga ner så mkt tid på att utöka deras skript för b2b på deras sätt även om det skulle vara ett bättre sätt än det jag gjort nu.

 

Just nu har jag skrivit ett skript som använder sig av den inbyggda menyn som finns i klienten för att klicka på 1.0 pott och 0.7 pott, fast automatiskt då genom att klicka på mitten/scroll-knappen respektive högerknapp. Jag la även till en funktion för att scrolla upp och ner med musen, men det strulade lite där så man behöver hålla in CTRL-knappen samtidigt för att det ska hända något.

 

Jag har medvetet inte gjort så att den klickar själv på bet/raise efter att ha satt betstorleken, eftersom det många gånger blir så att ett annat bord poppar upp precis när man klickar på bet, och då blir det pannkaka av det. (Skulle man vilja ha den funktionen ändå så att allt blir automatiskt är det inte svårt att lägga till)

 

Nåväl, det är inte snyggt gjort och möjligt att det finns nån bugg i det, satt o skrev det nu på tio min o testade knappt fem min så helt hundra är det nog inte. Men det fungerade OK av det lilla jag provade iaf. Btw, det är naturligtvis inte värt nån belöning av ngt slag.

 

Jag orkar inte lägga upp filen nånstans nu utan postar koden direkt här, det är bara o kopiera koden och klistra in i tex Anteckningar, sen spara som tex betpotB2B.ahk (se till att det inte blir betpotB2B.ahk.txt ). Sen är det bara och köra skriptet, för jag antar att du jason redan har autohotkey installerat. Om någon annan är intresserad så finns skript-programmet att ladda ner på http://www.autohotkey.com

 

; BETPOT
~RButton::
WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y
Needle = [connected]
IfInString, Title, %Needle%
{
x := 588 * Width/799
y := 463 * Height/562
MouseClick, left, x, y
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
x := 600 * Width/735
y := 208 * Height/524
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
x := 530 * Width/800
y := 450 * Height/567
MouseMove x, y
}
return

~MButton::
WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y
Needle = [connected]
IfInString, Title, %Needle%
{
x := 588 * Width/799
y := 463 * Height/562
MouseClick, left, x, y
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
x := 650 * Width/799
y := 308 * Height/562	
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
x := 530 * Width/800
y := 450 * Height/567
MouseMove x, y
}
return

; INCREASE AMOUNT
^WheelUp::
WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y
Needle = [connected]
IfInString, Title, %Needle%
{
x := 623 * Width/735
y := 418 * Height/524	
MouseClick, left, x, y
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
}
return

; DECREASE AMOUNT
^WheelDown::
WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y
Needle = [connected]
IfInString, Title, %Needle%
{
x := 540 * Width/735
y := 418 * Height/524	
MouseClick, left, x, y
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
}
return

 

det är bara o hojta om du/ni inte får igång det så kan jag säkert hjälpa till, cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

redeye: Har precis testat det lite snabbt nu. Får mushjulet att fungera (tillsammans med CTRL) Riktigt bra, men hade varit skönt att slippa hålla inne CTRL.

 

Får dock inte Högerknappen att fungera, när jag högerklickar så hoppar pilen ner och ställer sig på "Bet" knappen men den höjer inte värdet, utan det är default värdet som är kvar (dvs miniraise). Inte heller mitten / scroll knappen lyckas jag "aktivera".

 

Är det någon mer som kan testa och se hur det fungerar för er?

 

STORT TACK för att du försöker, och lyckas du bara få ordning på detta så betalar jag mer än gärna dom $30 som jag utlovat.

 

Behöver alltså bara få Scroll & Högerklick att fungera, det är allt jag önskar.

 

Tack än en gång för dina försök!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, om du vill slippa hålla in i CTRL tar du bara bort ^ tecknet precis före WheelUp och WheelDown..då ska det funka, men problemet var att under tiden skriptet är igång funkar inte scrollen för mig i tex webbläsare elr ordprogram, vet inte varför riktigt det blir så..Men å andra sidan kanske det är lika bra så man inte sitter o surfar samtidigt som man lirar :)

 

Ditt andra problem är värre för jag kan inte tänka ut en logisk förklaring till hur det kan bli så. Musen borde röra sig till tre ställen efter att du tex högerklickar, först till den lilla pilen brevid slidern, sen upp på menyn på 0.7pott och sen slutligen till betknappen.

 

Men, jämför gärna en extra gång så att din kod ser likadan ut som den ovan. Sen kanske prova att uppdatera autohotkey om du inte redan har den senaste, ingen aning om det skulle kunna hjälpa men ändå.

 

Blir det någon skillnad om du skalar ner eller upp borden? Och som sagt, kolla om du ser att den rör sig till tre positioner efter att du mitten- eller högerklickat, att den bara skulle gå till sista positionen är väldigt skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

redeye: Har precis testat det lite snabbt nu. Får mushjulet att fungera (tillsammans med CTRL) Riktigt bra, men hade varit skönt att slippa hålla inne CTRL.

 

Får dock inte Högerknappen att fungera, när jag högerklickar så hoppar pilen ner och ställer sig på "Bet" knappen men den höjer inte värdet, utan det är default värdet som är kvar (dvs miniraise). Inte heller mitten / scroll knappen lyckas jag "aktivera".

 

Är det någon mer som kan testa och se hur det fungerar för er?

 

STORT TACK för att du försöker, och lyckas du bara få ordning på detta så betalar jag mer än gärna dom $30 som jag utlovat.

 

Behöver alltså bara få Scroll & Högerklick att fungera, det är allt jag önskar.

 

Tack än en gång för dina försök!

 

 

 

Hade samma problem, dels måste du kanske redigera kordinaterna lite så att den faktiskt trycker på en ruta och inte imellan, så var det för mig. Sen måst du ändra MouseMove till MouseClick, Left, ...

 

 

Det enda problem jag har nu är att om man multitablar så kan ett bord hoppa upp mitt i "3 stegsprocessen" och avbryta. Skulle behöva låsa till det fönstret från första klicket till det 3e. Någon som vet vad man kan skriva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem, dels måste du kanske redigera kordinaterna lite så att den faktiskt trycker på en ruta och inte imellan, så var det för mig. Sen måst du ändra MouseMove till MouseClick, Left, ...

 

 

Det enda problem jag har nu är att om man multitablar så kan ett bord hoppa upp mitt i "3 stegsprocessen" och avbryta. Skulle behöva låsa till det fönstret från första klicket till det 3e. Någon som vet vad man kan skriva?

 

Kan du posta ditt script. Vore vänligt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kör jag ju bara heads up och har väl försökt pilla och trixa lite.

 

Men med den här koden funkar det bra.

 

Högerklicka för raise på knappen och bet på flop/turn osv om han inte Bettat.

 

Har han bettat på flop/turn eller nåt eller om du ska 3betta pre tryck mouse wheel.

 

Blir lite bugg ibland bara, vet inte varför han vill försöka raisa all-in ibland när ett annat bord ploppar upp. Skulle därför behövas kod för att losa fönstret så det blir auto-active under nästkommande 3-6 klick :)

 

Försökte göra någon provosorik lösning med att spam-klicka snabbt i fönstret lite ovanför bettingmojengen.

 

Prova, men som sagt, måste gå att låsa fönstret då funkar det nog perfekt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

; BETPOT

~RButton::

WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y

Needle = [connected]

IfInString, Title, %Needle%

{

x := 588 * Width/799

y := 365 * Height/562

MouseClick, left, x, y

MouseClick, left, x, y

Sleep, 15

x := 588 * Width/799

y := 364 * Height/562

MouseClick, left, x, y

MouseClick, left, x, y

Sleep, 15

x := 588 * Width/799

y := 363 * Height/562

MouseClick, left, x, y

MouseClick, left, x, y

Sleep, 15

x := 588 * Width/799

y := 463 * Height/562

MouseClick, left, x, y

MouseClick, left, x, y

Sleep, 15

x := 600 * Width/735

y := 265 * Height/524

MouseClick, left, x, y

Sleep, 15

x := 530 * Width/800

y := 450 * Height/567

MouseClick, left, x, y

}

return

 

~MButton::

WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y

Needle = [connected]

IfInString, Title, %Needle%

{

x := 588 * Width/799

y := 463 * Height/562

MouseClick, left, x, y

MouseClick, left, x, y

Sleep, 50

x := 600 * Width/735

y := 305 * Height/524

MouseClick, left, x, y

Sleep, 50

x := 530 * Width/800

y := 450 * Height/567

MouseClick, left, x, y

}

return

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

märkte själv att det blir skumt när man skalar om borden, det att jag delar koordinaterna med höjd och bredd på fönstret trodde jag skulle lösa det men det verkar bugga för mig, och tydligen för er oxå..

 

hade en idé om att om man sparar det fönster man senast aktiverat med ett musklick, o sen har en loop som alltid aktiverar det sparade fönstret..dock tror jag det nog kommer slöa upp datorn en del och det är möjligt att så fort man aktiverar ett fönster så åker menyn ner igen och isåfall gör det ju ingen skillnad..

 

aja tänkte lite högt där mest, får spåna vidare på det här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

----------------------------------!

WinSet, AlwaysOnTop, [On]

 

BettingActions...

 

WinSet, AlwaysOnTop, [Off]

!--------------------------------

Borde detta kanske funka?

 

Står mer om det här;

http://www.autohotkey.com/docs/commands/WinSet.htm#AlwaysOnTop

 

Vet bara inte vafan man ska skriva in, du verkar vara lite mer high på detta redeye. Hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat lite på det där nu men det fungerar inte riktigt som vi vill..always on top betyder bara att fönstret kommer ligga grafiskt längst upp, det kommer inte att ha fokus/vara aktiverat vilket är det som krävs..såg ditt inlägg på ahkforumet, jag försöker utveckla det lite där så får vi se om de svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en idé till.

 

Borde det inte gå att veta vad "windowet" heter? Det vet ju iaf AutoIt3 Window Spy.

 

Kan man inte säga till AHK't att utföra dessa klickningar i just ett specifikt window? Då borde det ju kvitta om ett annat ploppar upp eftersom den ändå ska utföra musklicken i det aktiva fönstret.

 

 

En annan lösning kan väl vara när man högerklickar, så utför den klicken i det fönstret som musen är över istället för det aktiva fönstret? Borde väl gå också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga framsteg?

 

Sry, har varit bra väder och jagar lite rb-mål så inte haft tid. Kollade lite på en idé du hade där och som verkar fungera okej..jag provade inte så lång tid nu med det men iaf en gång uppstod det så att jag hade börjat klicka i en ruta, en annan ruta hoppade upp men den klickade fortfarande i rätt ruta.

 

Det enda du behöver lägga till i koden är innan MouseClick / MouseMove skriver du: WinActivate, Title

Titlevariablen hämtas ju varje gång man klickar i ett fönster och ändras inte förrän man höger/scroll-klickar i ett nytt fönster så teoretiskt sätt bör det fungera bra. Bifogar min kod (även om koordinaterna kanske inte stämmer för alla :roll:) så kan du jämföra -->

 

; BETPOT
~RButton::
WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y
Needle = [connected]
IfInString, Title, %Needle%
{
       x := 588 * Width/799
y := 463 * Height/562
[i]WinActivate, Title[/i]   
MouseClick, left, x, y
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
       x := 600 * Width/735
y := 208 * Height/524
[i]WinActivate, Title[/i]
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
[i]WinActivate, Title[/i]
x := 530 * Width/800
y := 450 * Height/567
[i]WinActivate, Title[/i]
MouseMove x, y
}
return

~MButton::
WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y
Needle = [connected]
IfInString, Title, %Needle%
{
       x := 588 * Width/799
y := 463 * Height/562
[i]WinActivate, Title[/i]
MouseClick, left, x, y
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
       x := 650 * Width/799
y := 308 * Height/562	
[i]WinActivate, Title[/i]
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
x := 530 * Width/800
y := 450 * Height/567
[i]WinActivate, Title[/i]
MouseMove x, y
}
return

; INCREASE AMOUNT
^WheelUp::
WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y
Needle = [connected]
IfInString, Title, %Needle%
{
       x := 623 * Width/735
y := 418 * Height/524	
[i]WinActivate, Title[/i]
MouseClick, left, x, y
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
}
return

; DECREASE AMOUNT
^WheelDown::
WinGetActiveStats, Title, Width, Height, X, Y
Needle = [connected]
IfInString, Title, %Needle%
{
       x := 540 * Width/735
y := 418 * Height/524	
[i]WinActivate, Title[/i]
MouseClick, left, x, y
MouseClick, left, x, y
Sleep, 50
}
return

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...