Gå till innehåll

Från break even till massiv vinnare.


zizacon

Recommended Posts

Äntligen vänder det!

 

2.5 inköp upp med lite tidigare rakeback ligger rullen på 900 euro.

 

Många helt otroliga spel från fiskarna idag. En lirare tyckte det var en bra idee att syna med K3o pre mot en rejäl raise av mig pre, med en tight lirare med i potten också

 

floppen kommer :Qg::Jg::3g:

 

fisken bettar, tighta killen foldar och jag synar bara med AA (nötfärgdraget)

 

turn kommer :3b:

 

bra kort, mkt av hans range som jag var lite rädd för var QJ som jag nu slår med ett högre 2par och gör 33 mindre sannolikt dessutom så jag känner mig mkt bekväm med min hand och bettar in det sista och fisken synar.

 

river blank för en stor pot på ett inköp, som fanskapet klonkar.

 

 

Tycker jag spelade bra. Lite mindre varians i spelet och enklare spel, hade bra reads på de flesta så jag höll mig borta från för mkt löst spel med marginella händer och marginella höjningar med stora drag typ FD+ pair.

 

När man inte överspelar sina reads och spelar allt skräp från button och CO för att contbetta, så får man massor av respekt när man väl gör det så när man blir tillbakaspelad mot är det bara att vika, för då har dom någonting.

 

Tidigare har jag satt betydligt mer press på folk pre, som de spelar i videos från cardrunners och dylikt och visst det funkar säkert bra, men man hamnar i svårare situationer, speciellt när tightisar börjar spela tillbaks mot en och man inte har en aning om, om de bluffar eller bara råkat plocka upp bra händer.

 

Mot motståndet på den här nivån ska man nog inte behöva göra för avancerade moves, utan om folk tänker spela K3o och liknande i raiseade potter tänker jag inte tricksa utan ha hyffsade händer och ta betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Försökte kvala in till Full Tilts sunday million igår.

 

Förvånade mig väldigt vad folk slänger inköp såfort det är en rebuyturnering. Hittade AA när två fiskar åter ställde pre med precis vadsomhelst och blev naturligtvis utdragen av en JT till stege.

 

Därefter i nästa turre hittade jag inte ett kort förrän blindsen krälat upp till 60-120 och man med 10bb måste ställa At i pos. Ute mot AK.

 

Hursomhelst kändes som det var mycket värde i att spela de här sateliterna. En hade 100 platser garanterat. Säg att det ställer upp 600 kanske så bör man kunna ta sig in hyggligt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

homer-simpson-brain-1024.jpg

 

Ingen poker igår, Satt 4 timmar med Skype och fick inte den förbaskade mikrofonen att fungera. Det roliga var att när jag prövade på den bärbara datorn funkade det på tio minuter.

 

Hursomhelst efter att ha gått igenom skypes guide tio gånger och meckat sönder inställningarna visade det sig att det finns två likadana uttag på baksidan av datorn som på framsidan och kopplar man in mikrofonen där istället så funkar det problemfritt.

 

Kul förresten att dagboken har haft över tusen visningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort slag i saken och skickat in en ansökan om coaching på deucescracked.com

Nu när skype funkar och allting är okej så finns det ingen anledning att vänta längre, hoppas dom är snabba med svar.

 

Jag bestämde mig för Messiah. Jag känner att jag behöver knappast någon som lirar 10/20 normalt för att plugga mina förmodligen uppebara leaks på

0.5-1.

Den här liraren, spelar tydligen midstakes normalt och slog 0.5-1 med

8+ PTBB så det verkar lovande.

 

Framförallt slipper man betala 300$ i timmen som vissa lirare tar. Men lirar jag 2-4 eller 3-6 skulle jag mkt väl kunna betala sådana summor för att ta sig uppåt men det blir i så fall ett senare projekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marco1xq4.jpg

 

Har tittat en hel del på Kitchen nighmares och Hells kitchen, med Gordon Ramsey och Marco Pierre White.

Normalt är jag inte någon matlagningstönt och tvkockar som Tina orkar jag inte med fem minuter ens, men det här är riktigt underhållande.

 

Rekomenderas varmt till alla som gillar en blandning mellan idioter med för höga tankar om sig själva och auktoritära Michelinstjärnekockar med rejält temperament och sköna kommentarer.

 

 

Hursomhelst tänkte jag att eftersom min matlagning mest består av makaroner, hämtpizza och färdigmat, att en enkel kokbok från någon av herrarna förhoppningsvis skulle motivera till ädlare kokkonst i det zizaconska köket.

 

Sagt och gjort, lyckligtvis hade Gordon precis släppt en bok med det passande namnet "fast food". Jag känner att sålänge man lagar mat som blir riktigt god så kan jag mycket väl anstränga mig lite i köket. Det är mer om man ska laga potatis eller fiskgratäng som det inte känns så våldsamt spännande att stå för länge i köket eftersom resultatet ändå inte smakar nåt vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermässigt har det inte hänt så mycket idag. Spelade ett pass nu ikväll, endast ett bord öppet på 0.25-0.50 euro så det blev 7st 0.10-0.25 tills jag tröttnade.

 

Rullen är således i stort oförändrad på 893 euro. Känns som man kan tjäna riktigt hyffsat om coachingen bär frukt så man börjar tjäna lite pengar på sin poker också och inte bara rakebacken.

 

En fördubbling av veckoinkomsten borde man kunna räkna med i snitt bara om man kommer upp i runt 3-4 PTBB/ 100.

 

Sedan bör man kunna klättra till 0.5-1 men därefter blir det svårt att hitta games. Det är iofs några games på 1-2 ibland och kanske om man lirar en del HU kan man kanske kunna få tillräckligt med action även där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lisa%20simpson%20preachy-thumb.gif

 

Tenta på tisdag. Sätter lite käppar i hjulet för veckans grinding. Tänkte börja plugga nu fast nu började såklart simpson så det får vänta.

Pratade lite med några gamla kompisar som spelar högre. Måste vara ganska svårt att motivera sig till att jobba, om du i praktiken går ner i lön rejält. Kan vara värt om man slipper swingsen iofs.

 

Väntar fortfarande på svar från Deucescracked.com angående coachingen, borde få svar snart hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens grinding blev ett ganska hyggligt pass. Tyvärr gick det plus minus noll tillslut även om jag var upp ganska ordentligt ett tag.

 

En lite irriterande utdragning han har :Tg::Qs: bettar med hålpipa och är all in på turn med dåligt toppar+ hålpipa. 4 outs.

 

seat 1. zizacon [€49.12]

seat 2. Drops81 [€16.54]

seat 3. r34dy [€52.45]

seat 4. GeoTemelie [€39.05]

seat 5. rhadoo27 [€41.42]

seat 6. BadExtasy89 [€44.00]

 

GeoTemelie posted SB (€0.25).

rhadoo27 posted BB (€0.50).

Dealing cards:

 

zizacon: :8g::8h:

BadExtasy89 folded.

zizacon raised €1.25 to €1.75.

Drops81 folded.

r34dy called €1.75.

GeoTemelie folded.

rhadoo27 called €1.25.

Betting round ended. Main pot: €5.23

 

Dealing flop: :Jg::5s::8b:

rhadoo27 bet €5.50.

zizacon called €5.50.

r34dy folded.

Betting round ended. Main pot: €15.68

Dealing turn: :Qh:

rhadoo27 bet €16.50.

zizacon raised €25.37 to €41.87.

rhadoo27 called €17.67.

zizacon gets back €7.70.

Betting round ended. Main pot: €81.84

Dealing river: :9h:

zizacon showed: [Qh Jc 8h 8d 8c ] - Three of a kind, Eights.

rhadoo27 showed: [Qs Jc Tc 9h 8d ] - Straight, Eight to Queen.

 

 

 

Har experimenterat lite med att ställa in med nöten i vissa lägen. Kändes tveksamt om jag får några pengar i det läget så om han synar ett litet bet med en dam eller ess med halvdan kicker, kan han kanske övertala sig själv att jag måste bluffa. Kanske inte bästa läget men jag tänker mig att har han något han synar bets med synar han förhoppningsvis ett stort bet med.

 

seat 1. zizacon [€21.92]

seat 2. BadExtasy89 [€38.27]

seat 3. majestic_00 [€63.78]

seat 5. Alex989 [€28.32]

seat 6. ionut7979 [€36.58]

 

majestic_00 posted SB (€0.10).

Alex989 posted BB (€0.25).

Dealing cards:

zizacon: :As::Tb:

zizacon raised €0.60 to €0.85.

BadExtasy89 folded.

majestic_00 folded.

Alex989 called €0.60.

Betting round ended. Main pot: €1.71

 

Dealing flop: :Ts:, :Tg:, :Qs:

Alex989 checked.

zizacon bet €2.00.

Alex989 called €2.00.

Betting round ended. Main pot: €5.51

Dealing turn: :Ab:

Alex989 checked.

zizacon checked.

Betting round ended. Main pot: €5.51

Dealing river: :2b:

Alex989 checked.

zizacon bet €19.07.

Alex989 folded.

 

 

Den här är jag lite osäker på och tar gärna emot kommentarer på. Jag vet inte riktigt vad han synar med där mer än en bättre dam. Jag tänkte mest på att jag hade återdraget i färg om han nu har mig utkickad. Men det kanske är svårt att spela på något annat sätt.

 

seat 1. dezro [€49.92]

seat 3. petyka571 [€3.12]

seat 4. zizacon [€31.06]

seat 6. lehelk [€8.37]

 

lehelk posted SB (€0.10).

dezro posted BB (€0.25).

Dealing cards:

zizacon: :Qs::Ts:

petyka571 folded.

zizacon raised €0.60 to €0.85.

lehelk folded.

dezro called €0.60.

Betting round ended. Main pot: €1.71

Dealing flop: :Qb::8s::Ks:

dezro checked.

zizacon bet €1.20.

dezro called €1.20.

Betting round ended. Main pot: €3.99

Dealing turn: :Qg:

dezro checked.

zizacon bet €3.00.

dezro raised €3.00 to €6.00.

zizacon raised €23.01 to €29.01.

dezro called €23.01.

Betting round ended. Main pot: €60.22

Dealing river: 3c

zizacon showed: [Ks Qs Qd Qc Ts ] - Three of a kind, Queens.

dezro showed: [Ks Qh Qd Qc Jc ] - Three of a kind, Queens.

dezro won main pot with Three of a kind, Queens.

dezro won €60.22.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från Deucescracked.com idag angående coachingen. Tydligen är han Messiah borta över påsk och det var inte helt säkert han kunde ta fler. Men i så fall blir det väl lite dyrare helt enkelt. Sthief09 verkar också väldigt duktig så det kanske är ett alternativ.

Vi får väl se hur det utvecklar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8357_165x80.jpg

 

Fick precis lite påskgodis av Nextpoker i brevlådan. Alltid trevligt med lite choklad. Jag har alltid gillat Nextpoker, de har generösa bonusar (via rätt affiliate) och Ongame är ganska trevligt att spela på.

 

Helst ska man dock spela Sngs om bonusen ska vara nåt att ha, annars är den ganska medelmåttig, så det var därför jag bytte när jag gick över till cashgame. Dessutom är ju dollarn så låg så det känns bättre att spela med euro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte åter kvala in till söndagens 750k på full tilt. Var bara 10 man med i denna 3 stolar. Folk spelade uselt som vanligt i dessa kval och åkte ut på de mest märkliga händer redan på 15-30 och 20-40.

 

Inget anmärkningsvärt inträffade direkt, mer än att jag noterade att det gick bra att plocka hem massor av blinds med minbets.

Fem man kvar, blindsen ligger på 25-50 och jag har AA. Minbettar åter från button, En lite småtight lirare på SB ställer in 2500 och jag synar naturligtvis omedelbart.

Han har 88 och är uppenbarligen en aning tiltad mot mitt konstanta hackande på hans blinds men klonkar såklart en 8:a på turn.

 

Andra kvalet i rad jag blir badbeatad som 80-20 favorit.

 

 

Nu spelar jag en cashturre som jag inte riktigt har tid att spela, vilket är lite jobbigt. Ska med ett tåg som går 18:42 Så jag kan kanske spela lite över en timme till, det var deepstack vilket jag missade.

Det blir väl lite mer risky play, om tiden börjar ta slut, men blindsen är rätt höga så det löser sig väl, annars får man väl sitta ut ett tag och återta spelande på tåget. Undrar hur många blinds man förlorar på en halvtimme 10 manna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SJ.jpg

 

Precis hemkommen från en knapp tre timmars färd med SJ till föräldrahemmet i Stockholm för lite påskfirande. Eller nja så mycket påskfirande vet jag inte om det blir, föräldrarna och syrran sticker utomlands och hälsar på släkten så jag och min bror blir kvar här.

 

Man kan se helgen som en trevägspot, Att spela livepoker med Bill och Bull kan liknas vid ett ståtligt toppset, det är bokat. Festa ett gäng är som nötfärgdraget dvs stor potential. Kommande tentan är villain som checkraisear lite oroväckande i bakgrunden. Att måla ägg är som ett bottenpar i treor, som i princip drar dött.

 

Åter till Sj då, Mycket irriterande att nätverket inte fungerade. Tänkte passa på att lira lite när man ändå sitter där, nu fick jag plugga och glo på Behind enemy lines 2 vilket nästan fick plugget att framstå som roligast.

 

Behind enemy lines 2 är dock väldigt bra filmad, creds till James Dodson.Tyvärr suger storyn James totat ihop som en centraldammsugare, således går James Dodson plus minus noll och filmen får 2 rönnbär av fem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom goda nyheter angående coachingen på Deucescracked.com. De hade pratat med Messiah och tydligen var allt okej. Således börjar coaching troligtvis nästa vecka.

 

Såg att man på Full Tilt kunde spela sngs om 26 dollars tokkens för sina Full tilt points. Eftersom jag har pokerböcker och muggar så det räcker känns det som en bra grej att slösa sina points på. Har en del sedan min 12 bords grindande, fullring.

 

Spelade en väldigt stor turnering där det inte gick nåt vidare, och ett nytt kval till sunday 750k guranteen med 50 deltagare. I kvalet kom jag ganska enkelt till finalbordet, shortstackad tyvärr. Vid runt 9 kvar gjorde jag en sjuk utdragning med AJ mot AA, då två knektar kom. Hjälpte inte mycket då jag åkte ut som nummer sju med A8 på CO med 8 bb kvar mot storstacken som synar med 33. Känns lite tveksam, men han har ju råd. Synd bara att topp 5 fick pris och topp 4 fick en stol till söndagsturren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brutalt. Var upp ett inköp mot fisken jag spelade mot innan. Så kommer den här. Total sopa som i alla stora potter hittar AA (3 gånger på 20 minuter), mot TPTK, för mig i samtliga. Otroligt, när jag vet att han spelar så mkt skit också och synar ner.

 

Rullen backar till 822. Tur att man får lite coaching snart så man kanske kan tjäna några pengar på pokern nån gång istället.

 

Spelade 4-5 turneringar också med mina FTPs. Hade förmodligen varit billigare att plocka ut en ipod, sälja skiten och köpa in sig i sunday main event istället. Märkligt att man inte kan klonka någonting när man är i närheten hela tiden.

Turneringar är verkligen någon som kan få en att tilta rejält. När man spelat två timmar för att hamna i ett lotteri när blindsen går upp eller springa in i AK hos en supertight lirare när du måste ställa medans de till höger om dig ställt 78 gånger i sträck så du inte kan ställa när du är short.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

scotty-nguyen-5590.jpg

 

Scotty Nguyen

 

Någon som inte irriterar sig på Scotty? Scotty win baby, baby, baby, baby. Scotty måste vara som lyckligast när han kan dräpa ur sig en baby kommentar som inte låter konstlad typ "it's poker baby" när han drar ut någon.

Jag slår vad om han har står vid crapsbordet enbart för att kunna skrika ut "Only in vegas baby" när han vinner.

 

Frisyren skulle få Gianni Versace att vända sig om i sin grav, om scotty ens visade sig i samma kvarter. Så kommer vi till smyckena, se på bilden, kommer du ihåg när man var liten och samlade på fantomenringar. Scotty har uppenbarligen inte slutat och måste absolut visa upp alla halsband, armband och ringar på samma gång.

 

Det är lite som Seinfelds förhållande till Newman. Man slår sig ner i tvsoffan uppdukat med chips, dipp och lite läsk. Tänker se poker after dark innan filmen börjar, och redan innan man hunnit se skärmen hör man det välbekanta "Scotty win baby" "It's poker baby" "ooh bad beat bay". Ögonen smalnar genast och man tänker för sig själv "SCOTTY!" och hytter med näven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bokat och betalat första coachingsesisonen. Blir troligtvis tisdag med Messiah, fast datumet är inte bekräftat än.

 

Ska bli väldigt intressant att få lite respons på sitt cashgamespel. Jag måste rimligtvis ha en del stora luckor som jag inte vet om eftersom motståndet där jag spelar inte är det allra bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske lite dum fråga, men hur fungerar en sådan coashing egentligen? Snackar ni över skype och du berättar för honom vad du sitter med, sen ger han tips osv utifrn det?

 

Drt ä inte alls en dum fråga. Det fungerar nämligen lite olika beroende på vilken coach man har och hur de lägger upp det hela. Oftast har man skype plus ett program till som gör så att din coach kan se hela din skärm när du spelar.

 

Annars kan man spela in en video med programmet camtasia som coachen tittar på och ger kommentarer till i en ljudfil, så du kan se hur du spelar och få kommentarer i efterhand

 

Vanligast, och det jag ska satsa på är dock att spela i realtid med programmet igång så han ser precis allting som händer på alla bord och diskutera i skype. Sedan hoppas jag få många kommentarer i vart jag läcker och hur jag pluggar de läckorna.

Planen blir troligtvis att spela mycket efter min session och hoppa på en ny coaching till helgen för att utvärdera lite och så får vi se hur det ser ut därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bio2.gif

 

Phil Gordon

 

De illasittande skjortornas okrönte konung. Om man kunde ge termen den amerikanska termen "average joe" ett ansikte så är de Philly. Tunnhårig, taskig klädsmak, lite småtönting. Definitvt typen som skulle bjuda en tjej på en resa till Paris eller ett dyrt halsband på andra dejten för att sedan lite hokos pokus bli dumpad och deprimerad. Try hard kallas det också.

 

Hursomhelst nu är ju Gordon kändis så det löser ju alla problem. Gordon är faktiskt så superkänd nu att alla spel som inte Gordon själv inte hade gjort per definition numera är dåliga. Lite som i trean när man lärde sig matte, Gordon är facit.

 

Maken till mer självbelåten människa har jag inte sett på länge. Skräckexemplet var i Poker after dark där han ligger tillbakalutad i sin skinnjacka med sitt självbelåtna leende och tänker "jag är kändis, jag är kändis, var cool, jag är kändis, var cool, jag är kändis."

 

Daniel Negranu sa något träffande angående, personer som har lite för höga tankar som sig själva efter att ha blivit pokerkändisar. Han nämnde såklart vår allas pokertönt Hellmuth och inte helt oväntat Phil Gordon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

train-Pendeltag.jpg

 

Tydligen byggs pendeltågsspåren om lagom tills jag kommer till Stockholm, vilket förvandlar en bekväm 35minutersresa utan byten till en enormt bökig resa med massor av byten på över en timme såvida allting funkar som det ska, vilket är ganska osannolikt med tanke på att det är SL och över 3 byten.

 

Jag håller mig alltså hemma ikväll, brorsan skulle ha över några kompisar iaf så vi får väl se hur det utvecklar sig. Om inte annat börjar det åtminstone tennis om 25 minuter, masters series i Indian Wells.

Har för mig att Federer skulle spela, ska bli intressant att se om han är tillbaks i gammalt gott slag. Andra semifinalen är Nadal - Djokovic, och med tennis på den nivån känns båda matcherna riktigt bra.

Mardy Fish såg jag lite i förra matchen mot Nalbandian. Han spelar konstigt och ser ut som en gammal skateare, men uppenbarligen har han kommit igång ordentligt.

Jag har både sett Federer och Fish kämpandes på sidobanor i Stockholm Open för jättelänge sen när man var junior och spelade seriöst själv, möjligen var det t.om kval till Stockholm Open. Kul när det lossnar för spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bio2.gif

 

Phil Gordon

 

De illasittande skjortornas okrönte konung. Om man kunde ge termen den amerikanska termen "average joe" ett ansikte så är de Philly. Tunnhårig, taskig klädsmak, lite småtönting. Definitvt typen som skulle bjuda en tjej på en resa till Paris eller ett dyrt halsband på andra dejten för att sedan lite hokos pokus bli dumpad och deprimerad. Try hard kallas det också.

 

Hursomhelst nu är ju Gordon kändis så det löser ju alla problem. Gordon är faktiskt så superkänd nu att alla spel som inte Gordon själv inte hade gjort per definition numera är dåliga. Lite som i trean när man lärde sig matte, Gordon är facit.

 

Maken till mer självbelåten människa har jag inte sett på länge. Skräckexemplet var i Poker after dark där han ligger tillbakalutad i sin skinnjacka med sitt självbelåtna leende och tänker "jag är kändis, jag är kändis, var cool, jag är kändis, var cool, jag är kändis."

 

Daniel Negranu sa något träffande angående, personer som har lite för höga tankar som sig själva efter att ha blivit pokerkändisar. Han nämnde såklart vår allas pokertönt Hellmuth och inte helt oväntat Phil Gordon.

 

Hahahahahahaha!

 

Du summerar det jag känner. Snubben tror att det klassiga programmet Celeb yadda yadda Showdown har gjort honom till någon sorts superstar.

 

EDIT: Tilläggas bör att jag verkligen verkligen avskydde James Blunts första supersmöriga album och skydde honom som pesten, men helt plöstligt så släpper han ett nytt album utan supercatchiga låtar och nu måste jag erkänna att det låter helt ok. Riktigt irriterande faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...