Gå till innehåll

LÄNK: SnG-bot hos Partypoker!


Ingpin

Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sök på mig får ni se. Jag är ett Pro :lol:

Lite missvisande om jag skrämmer bort någon med tanke på att jag vunnit tre 5+1 och ej lyckats på alla mina två 10+1.

 

Jaja, ännu en anledning att aldrig mer spela SnG på Party. Jag slutar som Pro. Är det någon som bräcker mig?

 

Haha, klå mina två förluster på två försök. Lustigt att det stod någonting i stil med "antal sämre spelare: 0"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte problemet stort när någon programerar en bot och sen sitter och bombar i chatten samtidigt? Då blir det svårt att upptäcka boten... Sen är det väl lite klantigt av någon att köra så lång tid som den verkar ha varit uppe. 10 h/dag borde väl räcka???

Jo, jag tror också att det är jättesvårt att upptäcka om bara personen bakom botten är lite smart. Att inte köra botten på samma skin hela tiden, och att lägga in en komponent som gör att den inte agerar 100% förutsägbart borde vara ett relativt säkert sätt att ungå upptäckt. Jag blir nästan lite sugen på att göra det själv om jag ska vara ärlig... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är att jag körde exakt samma system när jag började spela på låglimit SNG fast utan bot dvs all in eller fold. Första nivåerna körde jag bara AK,AA,KK till blindsen träffar 50/100 då jag körde vilket ess som helst + vilket par som helst. HU kör man alla häner som inte raisats.

 

Så länge man inte synar andras all in funkar den här strategin grymt bra vad jag minns och är väldigt svår att försvara sig mot för motspelarna även om man vet vad som är på gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle visst funka även om idén kanske inte är den bästa. Man spelar ca 52 händer per fullbord/h vilket blir 416händer/h på 8 fullbord. Ponera att man ska svara på en fråga en gång per runda vilket blir 42 frågor/h. Dvs. en gång varje 1,5 minut ska man svara och det bör inte vara några problem och hinna med även om det blir lite mera stressigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle aldrig fungera, tänk om jag 8-tablar, jag skulle ju inte hinna spela, utan vara tvungen att ta ner pop-up:sen var 10:e sekund

 

Hmm...kan du alltså köra 8 bord samtidigt på Party? Jag tror att bara fyra funkar för mig - sen får jag ett mess att jag redan är uppe på fyra.

 

Annars är idén med en livefråga bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen behöver det ju inte ske en gång per runda, var bara något jag skrev utan att fundera över funktionalitet, haha... Men själva grejjen är väl genomförbar... Och borde väl innebära ett starkt motmedel mot botar...

 

/TF

Kan man programera en vass pokerbot kan man säkert även programera en bot som svarar på enkla frågor. Därmed inte sagt att botarna inte går att stoppa.

 

Tror att botar inom nätpokern framtiden kommer att vara ungefär som kriminaliteten i samhället eller doping inom idrotten, dvs det kommer ständigt nya sätt att fuska och nya sätt att upptäcka fusk på.

 

Har för mig det finns annan tråd om detta ämne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man programera en vass pokerbot kan man säkert även programera en bot som svarar på enkla frågor.

Eh, steget mellan att skriva en enkel sng-bot och ett program som kan svara på enkla men godtyckligt formulerade frågor är nog rätt mycket större än vad du tror. Att få ett program att svara på frågan "Vilken dag är det idag?" är jättelätt om man vet att frågan alltid kommer att vara formulerad exakt så. Men om man istället frågar, "Skriv dagens namn:" eller "I morgon är det tisdag, vad är det idag?" lite blandat och lägger till nya frågor då och då är det nog ett kvalificerat heltidsjobb att få en bot att funka någorlunda ok.

 

Tyvärr tror jag att siterna skiter fullständigt i att utveckla botskydd så länge de inte märker att användandet av bottar påverkar deras inkomster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man istället frågar, "Skriv dagens namn:" eller "I morgon är det tisdag, vad är det idag?" lite blandat och lägger till nya frågor då och då är det nog ett kvalificerat heltidsjobb att få en bot att funka någorlunda.

 

Man kan inte ha sådana frågor. Blir det allt för svåra frågor kommer man att förlora spelare på borden. Spelare som man vill ha på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte ha sådana frågor. Blir det allt för svåra frågor kommer man att förlora spelare på borden. Spelare som man vill ha på borden.

Ja, de var ju verkligen svåra :P . Sen är det väl upp till siten att avgöra om det är en större risk att folk slutar spela för att de inte vill möta bottar eller för att botskyddet är för störigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...