Gå till innehåll

diskutera PLO


JohanLj

Recommended Posts

Någon som är intresserad av att med jämna mellanrum diskutera PLO?

Har gått lite stå i mitt spel senaste halvåret och jag känner att jag måste utveckla mitt spel för att erhålla samma vinster som tidigare.

Har livnärt mig på det i ca 5 år och kör allt från .5/1 till 20/40 beroende på vilket flyt man har för tillfället. Det har funkat bra då det är såna svängningar i PLO. På 2/4 håller jag nog till mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en bra ide, förutom att det har en STOR nackdel.

Den lilla edge som man förhoppningsvis fortfarande har kan gå förlorad om folk lär sig hur man spelar.

Eller vad tror ni?

 

Kanske startar upp den i annat namn, phe23 verkar ju redan ha identifierat mig :)

 

Jo, jag kör på fler sajter än prima,

Stars, Svs, och några till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PF är inget bra ställe att diskutera PLO på eftersom 99% av alla här suger på det.

 

Ok, finns det nåt annat forum där man kan lägga upp dagbok och få bra respons?

 

Googlade och hittade thehendonmob som tydligen har den funktionen. Crazyhorse var ju vass på PLO så den sajten kanske är bra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har mött dig en del när jag lira prima, jag blev alltid så förundrad hur man kunde möta dig på 2-4 ena dan,sen se dig på 10-20 med fina stacks och en vecka snare short stacka 1-2 ;-) vad nickardu på de andra sajterna, du kan ju pma om du inte vill outa här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har mött dig en del när jag lira prima, jag blev alltid så förundrad hur man kunde möta dig på 2-4 ena dan,sen se dig på 10-20 med fina stacks och en vecka snare short stacka 1-2 ;-) vad nickardu på de andra sajterna, du kan ju pma om du inte vill outa här...

 

Ibland kommer ju jättetilten :)

Men 9 gånger av 10 är det ett medvetet val att gå ner i stakes när jag känner att en bad run kommer. Att ta en paus på några dagar hjälper mig inte utan jag spelar mig i form på låga stakes för att sen klättra uppåt. Och jag går ner rejält för jag vet att jag kommer att loosa under ett par dagar, och sen kan jag stanna där i veckor innan jag hittar tillbaka.

En gång lirade jag .5/1 dagen efter att jag dubblat upp en skottning 4 gånger på 50 100.

Det är mitt sätt att överleva i det långa loppet.

Men trots det gular jag mitt konto minst en gång i månaden. Dock ser jag till att aldrig ha jättesummor på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kanske ska dra igång en studiegrupp på forumet, några PLO-intresserade som vill slippa översittarkommentarerna från de få duktiga och vill slippa nybörjarkommentarerna från texasspelarna?

 

Hur skulle man då gå tillväga?

 

Översittarkommentarerna brukar komma från newbies som skottat sig upp till 10 20 och vunnit där några månader.

Kom tillbaka om 5 år brukar jag säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste oxå säga att ja tycker det är roligt att se ditt nick vid liv. Under de senaste 4-5 åren har man gästspelat på prima nån månad här och där och du finns alltid där och alltid på nån ny nivå :-D

 

Kan kanske tänka mig att va med i en diskussionsgrupp om den inte kräver allt för mkt samt att man slipper de där som tror de e guds gåva till pokerspelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle man då gå tillväga?

 

Översittarkommentarerna brukar komma från newbies som skottat sig upp till 10 20 och vunnit där några månader.

Kom tillbaka om 5 år brukar jag säga :)

Om du kollar under studiegrupper så ser du svaret - lösenordsskyddad grupp som bara inbjudna kan vara med i.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar under studiegrupper så ser du svaret - lösenordsskyddad grupp som bara inbjudna kan vara med i.

 

Ok, jag skriver ett inlägg, en intresseanmälan, under studiegrupper där jag beskriver inriktning och krav på deltagare samt under hur lång tid vi ska hålla på preleminärt (1 år till att börja med?). Sen när deltagarna är bestämda skapas den lösenordsskyddade delen och studiegruppen kan dra igång. Är jag rätt ute?

 

psykologas, jackbalsam, Lisa87, phe23, Rainb0w85, two_aces, Freson, DrRoland, tomtetomte

har visat intresse så här långt.

 

Ni kan väl beskriva hur era erfarenheter och kunskaper ser ut i studiecirkelstråden när jag har skrivit första inlägget där.

 

Om ni har lust kan ni här föreslå regler och krav på studiecirkeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...