Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 287
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hehe, roligt att höra :D Tyvärr så kommer jag inte åt HH :-( Eftersom man var tvungen att bocka för en ruta i menyn för att dem skulle sparas, men nu har jag gjort det. Så nu sparas förhoppningsvis alla händer :)

Har bara hunnit lira en 2$ sng med 6spelare. Blev iallafall tvåa, har varit itm i de flesta sngs jag kört nu.

Detta blev handen jag åkte på ;)

Full Tilt Poker Game #5604614029: $2 + $0.25 Sit & Go (42656938), Table 1 - 40/80 - No Limit Hold'em - 11:09:40 ET - 2008/03/12

Seat 2: PePPe_61 (7,230)

Seat 3: Avatar (1,770)

Avatar posts the small blind of 40

PePPe_61 posts the big blind of 80

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Avatar Ace of SpadesAce of Clubs

PePPe_61 raises to 240

Avatar raises to 1,770, and is all in

PePPe_61 calls 1,530

Avatar shows Ace of SpadesAce of Clubs

PePPe_61 shows 10 of ClubsJack of Spades

*** FLOP *** 7 of HeartsJack of Hearts9 of Diamonds

*** TURN *** 7 of HeartsJack of Hearts9 of DiamondsQueen of Diamonds

*** RIVER *** 7 of HeartsJack of Hearts9 of DiamondsQueen of Diamonds8 of Diamonds

PePPe_61 shows a straight, Queen high

PePPe_61 wins the pot (3,540) with a straight, Queen high

PePPe_61 stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 3,540 | Rake 0

Board: 7 of HeartsJack of Hearts9 of DiamondsQueen of Diamonds8 of Diamonds

Seat 2: PePPe_61 (big blind) showed 10 of ClubsJack of Spades and won (3,540) with a straight, Queen high

Seat 3: Avatar (small blind) showed Ace of SpadesAce of Clubs and lost with a pair of Aces

Det är väl inge direkt dåligt spelat eller? Är ju trotsallt HU och liten stack, där är det väl ett måste att ställa? Han hade dock bara grymt tur att träffa sin stege på rivern.

Men det blev plus 1,95$, men hinner också med lite lir efter hockeyträningen ikväll som slutar ungefär halv åtta ;) Har dessutom sovmorgon från skolan imorrn, grymt skönt!

Rulle start: 25$

Fulltiltpoker:

3/10: +25$

3/11: -5

3/12: +1,95$

Everestpoker:

3/10: +7,25$

3/11: +2,5$

3/12: +-0

Everestrulle: 11,25$

Fulltiltrulle: 51,95$

Och om ni undrar var jag fått dessa pengar jag har på everest så är det genom gratis sng turrar ;)

Det är inte alls dåligt spelat. du får in pengarna som mastodont favorit och han köper ut.

Postad
Det är inte alls dåligt spelat. du får in pengarna som mastodont favorit och han köper ut.

Precis vad jag menar, finns inget annat alternativ där! Spelar just nu en 1$ turre 9spelare, ligger just nu tvåa. Men får se om jag hinner med fler tuneringar ikväll, har sovmorgon som sagt imorgon så det lär bli något iaf! :)

Postad

Resultat idag Sit N GO:

Antal SnG: 3

Inköp: $ 1 och 2$

Antal ITM: 3

Placeringar: 2,2,2

Resultat: + $5

Kommer att slänga upp en sådan här tabell efter varje dags slut framöver, för att ni ska ha större koll på vad jag lirat för något :)

Postad
klart jag den gör! ;) men kommer inte åt hh:n

Det här med dagböcker verkar kul :mrgreen:

Finns det ingen möjlighet att kvittera ut en HH i efterhand a'la PokerStars?

Där kan man ju välja att få HH skickad i efterhand på en massa olika sätt.

Postad

Spelade en till 1$ sng nyss, blev 3a. Plus runt 0,90$ på den. Men är ändå lite nöjd med dagen, inte så mycket plus men tillräckligt för den lilla rulle jag har just nu.

Och ITM i alla :D 2,2,2 och 3!

Postad
Det här med dagböcker verkar kul :mrgreen:

Finns det ingen möjlighet att kvittera ut en HH i efterhand a'la PokerStars?

Där kan man ju välja att få HH skickad i efterhand på en massa olika sätt.

Det har jag ingen aning om, någon annan här som vet? :-D

Postad

Angående din hand så kan du väll inte spela den på nåt annat sätt. Jag skulle aksnke inte ställt preflop utan gjort er bra tre-bet men sen när jag tänker efter skulle ju FI slå om all in med TP på flop i alla fall.

Du går in som massiv favorit och ibland så får dem in mirakel kortet. bra spelat dock.

Postad
Angående din hand så kan du väll inte spela den på nåt annat sätt. Jag skulle aksnke inte ställt preflop utan gjort er bra tre-bet men sen när jag tänker efter skulle ju FI slå om all in med TP på flop i alla fall.

Du går in som massiv favorit och ibland så får dem in mirakel kortet. bra spelat dock.

ja precis! finns ingen annan utväg nästan, jag var dessutom i behov av att dubbla upp.

Postad

Lirat en till sng nyss en 1$ turre med 9pers som jag vann!

Sit N Go idag:

Antal sngs: 1

Antal ITM: 1

Placeringar: 1

spelar även en freeroll på fulltiltpoker, ligger just nu 9 av 26 :)

Postad

ligger nu 2:a av 21 :P Synd att det var en freeroll! Inga prispengar heller, utan man verkar vinna en biljett till någon liten tunering hehe.

Postad

Åkte på en sjunde plats! Ställde all in med 66 preeflop, och får syn av KQ och så klart så träffar han en dam på river och tar hem potten.

Synd att fulltiltpoker har sånna kassa freerolls, fick ingenting för min 7:e plats :-P Känns lite dåligt.

Postad

Den här tråden måste ju hållas i liv tills vi får svaret på den mystiska QQ vs. J5 handen ^^

Känns lite som att känslan som borde infinna sig hos författare är samma man själv borde få efter att ha sparkat sönder en ruta på skolgården, blivit påkommen med att fuska i kortspel, blivit tagen när man snattat ^^,

(Har iofs bara krossat en ruta, likställer bara fusket och snatteriet på ren känsla :-))

Postad

Har endast lirat 3st sngs idag, har inte så mycket tid för fler. Kan dock köra fler tuneringar samtidigt, ska även försöka lira lite fler billiga MTT turrar :)

Så här slutade dagen:

Resultat idag Sit N GO:

Antal SnG: 3

Inköp: $ 1 och 2$

Antal ITM: 2

Placeringar: 1,2,6

Resultat: + $6

Bonus 5$: 10/72FTPs

Har inte plussat så mycket, men det beror på att jag lirat så få turrar :P Men jag måste ha hamnat ITM 10ggr av 13st sitngo.

Imorgon kommer det iallafall att bli mer lir, minst 6 sitngo tuneringar och 1 MTT.

Kommer även slänga upp lite schyssta hhs!

Hare gott tills dess...

Postad
lol läste om J5 handen , hur slutade det? :) lol

hehe den har blivit populär ;) tyvärr så hade jag inte sparat min HHs vid den tiden, så ingen handhistory finns att tillgå :lol:

Postad

Lirade en till turre, blev en sng HU med inköp på 2$, som jag vann. Nu blir det inge mer lir, utan sängdags. Som tur är har man sovmorgon även idag 8-)

Postad

Idag har det gått rent utsagt åt helvetet! Jag var inte så långt ifrån att gula.

Efter att blivit utdragen i stort sett hela tiden, lirade även lite cg.

Var nere på 15$, men bestämde mig för att köpa in mig i en 11$ turre på 9pers. Lirade hur bra som helst, och slutade trea. Rullen upp på 34$ ungefär, köpte jag in mig igen till en tunering för 10$ denna gång, och slutade på 2:a plats.

Så nu är jag tillbaks på 50$ igen :P

Så länge jag håller mig till sng så kommer detta att gå vägen, men "råkade" sätta mig vid ett cg bord. Och konsekvenserna blev förödande hehe!

Så nu blir det strikt, med enbart sng. Får aldrig någonsin sätta mig vid ett cg bord.

För på sng är jag helt klart vinnande!

Men men nu ska jag och träna! Hare gott allesammans.

Postad
Idag har det gått rent utsagt åt helvetet! Jag var inte så långt ifrån att gula.

Var nere på 15$, men bestämde mig för att köpa in mig i en 11$ turre på 9pers. Lirade hur bra som helst, och slutade trea. Rullen upp på 34$ ungefär, köpte jag in mig igen till en tunering för 10$ denna gång, och slutade på 2:a plats.

Så länge jag håller mig till sng så kommer detta att gå vägen, men "råkade" sätta mig vid ett cg bord. Och konsekvenserna blev förödande hehe!

Så nu blir det strikt, med enbart sng. Får aldrig någonsin sätta mig vid ett cg bord.

Keep it up, jag kör ungefär samma projekt som du. Tog ut hela rullen på $3,500 för ungefär en vecka sen(är arbetslös för tillfället så jag behövde pengar.) Sen som sagt började jag om från scratch. Jag hade tur, vann en Winner-Takes-It-All freeroll på carbonpoker samma vecka som jag tog ut rullen och fick $60+$20k turre inträde. har dock inte använt kupongen dit men jag flyttade de $60 till FTP.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag i stort sätt bara spelar CG för o bygga rullen ;). jag spelade i stort sätt bara Sitngo, men nu tycker jag CG är skönare, även fast ajg dra en sitngo lr så.

Känns som på FTP att det finns mkt enkla pengar o tjäna på cashgamen.

Btw vad för nivå lirar du på? dvs när du inte kör $11or :D

ps: tror jag typ kapade din tråd o berätta min livshistoria, sry för de.

ville bara säga att vi har typ samma mål så GL! och kommre följa din db.

Postad

Dock så kommer jag ENBART hålla mig till SNG, sätter jag mig vid ett CG bord så skall jag ta paus i två dagar, som straff ungefär.

Eftersom jag anser mig vinnande på sng,.

Sisådärja....paus i två dagar nu!!!!

Postad
Keep it up, jag kör ungefär samma projekt som du. Tog ut hela rullen på $3,500 för ungefär en vecka sen(är arbetslös för tillfället så jag behövde pengar.) Sen som sagt började jag om från scratch. Jag hade tur, vann en Winner-Takes-It-All freeroll på carbonpoker samma vecka som jag tog ut rullen och fick $60+$20k turre inträde. har dock inte använt kupongen dit men jag flyttade de $60 till FTP.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag i stort sätt bara spelar CG för o bygga rullen ;). jag spelade i stort sätt bara Sitngo, men nu tycker jag CG är skönare, även fast ajg dra en sitngo lr så.

Känns som på FTP att det finns mkt enkla pengar o tjäna på cashgamen.

Btw vad för nivå lirar du på? dvs när du inte kör $11or :D

ps: tror jag typ kapade din tråd o berätta min livshistoria, sry för de.

ville bara säga att vi har typ samma mål så GL! och kommre följa din db.

Vad roligt att det finns andra som kör efter samma strategi ungeför!

Ja det finns helt klart mycket fisk på cg borden hos fulltilt, men jag blir bara utdragen där :-P

Ja rullen ligger som sagt på 50$ nu, så det blir 1-2$ sngs, känns lagomt.

Ingen fara! Är bara roligt att höra andras historier! :) Vad ligger rullen på då?

Lycka till själv, och vi får hoppas att vi båda kommer att lyckas kanon bra!

• Skapa nytt...