Gå till innehåll

NL100 FR: straight flush-drag


Recommended Posts

Jag är intresserad av att höra synpunkter på den här handen. Fi är en gnetigt tajt snubbe (11/4/1,5). Om han har observerat mig, bör han ha sett positionsmedvetet TAG-spel.

 

Jag tror hans raise-range är nånting i stil med 99+, AJ+ och KQs. Checkraisen på floppen tajtar upp hans range till TT+. Jag har lite mer tankar om handen och jag har räknat på lite scenarios, men jag vill gärna höra lite åsikter först.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (8 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($100)

BB ($54.80)

UTG ($19.50)

UTG+1 ($36.40)

MP1 ($42.30)

MP2 ($137.15)

CO ($146.50)

Hero ($100)

 

Preflop: Hero is Button with 9diamond.gif, 8diamond.gif.

4 folds, CO raises to $3.5, Hero calls $3.50, 2 folds.

 

Flop: ($8.50) 2spade.gif, Tdiamond.gif, 7diamond.gif(2 players)

CO checks, Hero bets $6.5, CO raises to $15, Hero calls $8.50.

 

Turn: ($38.50) Aclub.gif(2 players)

CO checks,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om 3-bet flopp.

Skulle gärna höra lite fler tankar om varför ni vill checka turn.

Hans range på flopp var ju TT+.

Vi kommer ju typ alltid ha drag eller set när vi synar han check-raise på flopp om vi sätter honom på TT+, right?

Om han har TT eller AA så borde han ju alltså betta turn för att inte ge frikort till drag och för att få betalt av lägre set.

När han inte bettar turn verkar det ju som att han har JJ-KK, som borde utgöra mer än 65% av hans flopprange.

Om vi bettar tillräckligt mycket på turn för att få odds för att syna omslag tycker jag att det ser bättre ut än check. Borde han inte ha svårt att CRAI turn med KK-JJ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med er, jag spelade den skitdåligt. Men vill man verkligen reraisa honom all in? Om han ställer för re-raisen på floppen, så måste man ju syna om oddsen är 2 för 1. Om han har JJ, QQ eller KK, har vi ungefär 30% equity på turn. Höjer vi till minst 45 på floppen, så har vi odds att syna en all in på turn mot den rangen. Jag tror inte han checkar AA eller TT på turn.

 

Jag gjorde nåt så jävla dumt på turn - jag gick all in. Han kan ju räkna ut att jag inte har ett ess. Han kan också räkna ut att jag knappast har ett set eller ett tvåpar.

 

Pinsamt dåligt spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med er, jag spelade den skitdåligt. Men vill man verkligen reraisa honom all in? Om han ställer för re-raisen på floppen, så måste man ju syna om oddsen är 2 för 1. Om han har JJ, QQ eller KK, har vi ungefär 30% equity på turn. Höjer vi till minst 45 på floppen, så har vi odds att syna en all in på turn mot den rangen. Jag tror inte han checkar AA eller TT på turn.

 

Jag gjorde nåt så jävla dumt på turn - jag gick all in. Han kan ju räkna ut att jag inte har ett ess. Han kan också räkna ut att jag knappast har ett set eller ett tvåpar.

 

Pinsamt dåligt spelat.

 

Gå allin på floppen nästa gång så mycket enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...