Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag hade spelat ett set precis som denna snubbe....eftersom hero tydligt visat att han har kungen. däremot hade jag knappast synat på turnen med

j-10 och 4 outs om jag nu inte varit totaltiltad.

Jag skulle heller aldrig tro att hacka bluffar när han går allin efter att ha fått så många satsningar emot sig. Jag menar han vet ju att hero har minst en kung.

edit:8 outs till stege....) samma svar dock.

Postad
Jag hade spelat ett set precis som denna snubbe....eftersom hero tydligt visat att han har kungen. däremot hade jag knappast synat på turnen med

Jag skulle heller aldrig tro att hacka bluffar när han går allin efter att ha fått så många satsningar emot sig. Jag menar han vet ju att hero har minst en kung.

Ja, han har ju 4 outs på turn.

Postad
Jag hade spelat ett set precis som denna snubbe....eftersom hero tydligt visat att han har kungen.

Då är du riktigt jävla dålig. Ett tips är att försöka bygga pott när du har set, speciellt när hero tydligt visat att han har kungen. Du vill inte försöka få in all deg på river med ditt set.

Postad

Varifrån får du fyra outs?

Varför skulle inte hero kunna vara tom?

Varför skulle hero inte kunna lägga Kx eller bättre på river?

Syna ner river och ta tillbaka pengarna ifall han nu har JT (set?).

Han kommer ju ha monsterodds att bluffa all in på river om du ska börja slänga KQ där, som nästan ligger i toppen av dig HD.

Postad

Så det spelar ingen roll om han har stege/set 99% av gångerna eller 10% eftersom vi ändå tar tillbaka pengarna sen?

Han kommer ju ha monsterodds att bluffa all in på river om du ska börja slänga KQ där, som nästan ligger i toppen av dig HD.

Så där kan man ju inte tänka mot en spelare som INTE tänker.

Postad
Så det spelar ingen roll om han har stege/set 99% av gångerna eller 10% eftersom vi ändå tar tillbaka pengarna sen?

Jag tror inte att det är nära på att han har oss slagen 99% av gångerna. Snarare 50%, dvs vi har superodds att syna.

Postad

Vad säger att vi inte kan ha TJ som vi spelat handen? Och monsterodds kommer det att vara väldigt kort tid om någon börjar att ofta checkraisa all-in på river.

Postad
Vad säger att vi inte kan ha TJ som vi spelat handen? Och monsterodds kommer det att vara väldigt kort tid om någon börjar att ofta checkraisa all-in på river.

Varför skulle vi semibluffa två gator mot någon som vi vet att inte lägger en hand?

Utvecka gärna den sista meningen.

Postad
Då är du riktigt jävla dålig. Ett tips är att försöka bygga pott när du har set, speciellt när hero tydligt visat att han har kungen. Du vill inte försöka få in all deg på river med ditt set.

Jag är kanske van vid annat spel än ni....visst brukar jag höja med set men det leder nästan alltid till att motståndaren sen checkar/lägger senare gator. Min erfarenhet säger att de få gånger jag låter nån dra ut mig övervägs av de extrapengar jag vinner på slowspel. Om någon bettar mot mitt monster låter jag gärna dem göra det ett par gator. Med liten stack hade jag dock höjt direkt.

och ja sorry, såg fel, 8 outs till stege ska det vara. Höjningen preflopp och satsningen på floppen skulle jag tolka som att Hero inte sitter tom.

Postad
Varifrån får du fyra outs?

Varför skulle inte hero kunna vara tom?

Varför skulle hero inte kunna lägga Kx eller bättre på river?

8 outs sorry.....

visst kan han lägga k-x men psykologiskt är det svårt att släppa en hand på sista gatan när man uppenbart tror man har bäst hand och har lastat in pengar i potten, tror hacka var 100% på att få syn efter allin, skulle tro att han satte Hero på A-K. och visst jag hade nog synat med K-Q trots den där känslan att man är slagen skulle infinna sig precis när jag trycker på knappen.

Postad
Varför skulle vi semibluffa två gator mot någon som vi vet att inte lägger en hand? Utvecka gärna den sista meningen.

Sant. Inte det smartaste att semibluffa två gator mot en som synar ner det mesta,.

Min poäng är att om det är en tänkande spelare som ser det här som ett bra läge att pusha bort oss från tvåpar om vi slänger bra händer för lätt, hur kan HAN vara säker på att vi inte har stege? SÅ omöjligt är det inte att spela TJ som hero har gjort om man tror att man har lite folding equity, därmed inte sagt att det är ett bra spel mot en som synar både flop och turn med skräp. Men hur vet fi att vi optimerar vårt spel mot hans lösa spel? Fi spelar inte optimalt och jag ser inget syfte med att då syna ner honom bara för att han då eventuellt om han möjligtvis plötsligt blir en bra spelare kan utnyttja den potentiella svaghet vi visar genom att slänga topp tvåpar för en checkraise på rivern.

Utveckling sista meningen: Att vi kan lägga topp tvåpar här bygger på att en viss typ av passiva spelare slowspelar framförallt nötträffar på detta sätt. Om frekvensen av checkraisar på rivern ökar då fi upptäcker att vi kan lägga bra händer på rivern, då självklart kommer vi att syna med svagare händer och han "monsterodds" försvinner snabbt och blir ett väldigt kostsamt spel. Detta är något jag ofta förundrats över, hur en del semi-tänkande spelare tror att man alltid slänger en svag hand trots att det blivit uppenbart att de bluffar med hela stacken mer än de borde. Jag vet inte hur många gånger jag ändrat spelstil och synat ner en kraftig riverbluff och spelaren snabbt lämnar bordet...