Gå till innehåll

Jobbig syn mot ITM konkurrent


Recommended Posts

På bubblan har jag börjat göra lite tuffare syner mot de jag konkurrerar med om en ITM plats. Nu pushar nästshortien och med min stack så är jag rätt säker på att jag kommer behöva vinna en AI för att komma ITM och att då göra det mot min ITM konkurrent ärj u bättre än mot en bigstackare då jag garanteras en ITM plats om jag vinner mot han men inte om jag vinner en AI mot en bigstack.

 

Alltså har jag mer att vinna på en vinst mot shortien. Jag dubblar och kommer därmed oxå ITM.

 

NL Texas Hold'em $22 USD Buy-in Trny: 38800236 Level: 4 Blinds(100/200) - Tuesday, March 04, 18:03:13 ET 2008

Table Table 126516 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: scagzy ( 11,510 )

Seat 3: Rackad ( 1,290 )

Seat 4: chris1171011 ( 1,460 )

Seat 9: tigger004 ( 5,740 )

Trny: 38800236 Level: 4

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to Rackad [ 8h 7h ]

chris1171011 is all-In [1,460]

tigger004 folds

scagzy folds

Rackad is all-In [1,090]

chris1171011 shows [ 6h, 6s ]a pair of Sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och att då göra det mot min ITM konkurrent ärj u bättre än mot en bigstackare

Helt rätt tänkt, men du har inte bra nog hand eller bra nog potodds. 1090 efter post, eller hur? 1:1.46-odds motiverar def. inte en syn här. Jag vet att en del fårskallar ställer alldeles för löst UTG på bubblan, men det här är knappt en syn om han ställer 100%. Du kommer dessutom ha position att ställa mot honom senare om de andra två inte är överdrivet bråkiga.

 

Vik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt tänkt, men du har inte bra nog hand eller bra nog potodds. 1090 efter post, eller hur? 1:1.46-odds motiverar def. inte en syn här. Jag vet att en del fårskallar ställer alldeles för löst UTG på bubblan, men det här är knappt en syn om han ställer 100%. Du kommer dessutom ha position att ställa mot honom senare om de andra två inte är överdrivet bråkiga.

 

Vik.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant ett lätt vik.

 

ICM säger att du behöver minst 43,7% equity för att kunna syna här och det har du bara om fi ställer uppåt 80% av alla händer. Alltså vik.

 

Bättre att själv ställa med ATC när den andra shortien är BB.

 

Vet dock inte om ICM tar hänsyn till att en AI vinst mot nästshortien är mkt mer värd än en AI vinst mot en biggiestack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...