Gå till innehåll

Några snabba starsfrågor.


Steinmeyer

Recommended Posts

Ursäkta om jag är lat, har setat och försökt kolla upp en del info redan. Lägg märke till att jag inte frågar om skatten ;-)

 

1. Är det smidigt att överföra pengar direkt med VISA eller måste man krångla med Neteller el. liknande?

 

2. Utan att krångla till det, är stars VIP-program bra? Jämför med t.ex. 50% RB.

 

3. Hur är spelarnivån? Jag spelar för närvarande på prima 1/2 - 2/4.

 

4. Rekomenderar du stars? Nöjd/missnöjd med nåt särskilt?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du måste "krångla" med netteller

2. Nej det ger inte särskilt mkt tillbaka, inte i närheten av några 50% RB

3. Spelarnivån är relativt dåligt på de lägre nivåerna iaf, har inte provat så högt som du spelar.

4. En okej site men inte mer enligt min åsikt. Finns andra att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste antagligen spela fullring, grinda massiva mängder någorlunda högt och vara värsta nitten om de där fpp:na ska vara värda någon slags RB. Man köper olika bonusar: http://www.pokerstars.com/fpp/store/cash-bonus/

 

Det är ju inget lysande system för spelarna. Man måste ju först spela in fpp-poängen, sen köpa bonusen och först då kunna spela in bonusen som antagligen dessutom har utgångsdatum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Är det smidigt att överföra pengar direkt med VISA eller måste man krångla med Neteller el. liknande?

 

Det beror på om du vinner eller inte... 8-)

Det går utmäkt att sätta in med VISA, men du kan inte ta ut till VISA trots att man får uppfattningen av pokerstars att det borde gå om man inte har VISA i USA...

 

Uttag till Neteller eller check i euro eller svenska kronor var de alternativ som kom upp när jag ville göra ett uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Du kan ta ut pengar till ditt VISA-kort från PokerStars om du så önskar.

VISA-alternativet kommer dock endast att vara tillgängligt i Cash

Out-fönstret om:

 

- du har använt ett VISA-kort för insättning till ditt PokerStars-konto

- ditt VISA-kort inte har gått ut, eller är på väg att göra det denna

månaden

- ditt VISA-kort är utfärdat av en europeisk eller kanadensisk bank

- du gör en begäran om uttag på mellan $100 och $2000

 

Om du vill ta ut mer än $2000 till ditt VISA-kort så kan du göra flera

uttag efter varandra.

 

Med vänlig hälsning,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta ut pengar till ditt VISA-kort från PokerStars om du så önskar.

VISA-alternativet kommer dock endast att vara tillgängligt i Cash

Out-fönstret om:

 

- du har använt ett VISA-kort för insättning till ditt PokerStars-konto

- ditt VISA-kort inte har gått ut, eller är på väg att göra det denna

månaden

- ditt VISA-kort är utfärdat av en europeisk eller kanadensisk bank

- du gör en begäran om uttag på mellan $100 och $2000

 

OK, allt annat OK, men beloppet var mindre än $100. (Jag hittade ingen info om de gränserna i klienten eller på siten).

 

Så kan det gå när man är lowrider istället för highroller. :oops:

Nåja, det blir väl bara till att till att spela ihop lite till då! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, allt annat OK, men beloppet var mindre än $100. (Jag hittade ingen info om de gränserna i klienten eller på siten).

 

Så kan det gå när man är lowrider istället för highroller. :oops:

Nåja, det blir väl bara till att till att spela ihop lite till då! ;-)

 

hehe när blev >$100 highrollerpengar?

 

Spelar du turneringar över huvudtaget så är det nästan kriminellt att inte ha ett starskonto.

Cashgame ska jag inte kommentera, men det man hört är ju att det är jävligt tajt. Men vart är det inte det nu för tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste antagligen spela fullring, grinda massiva mängder någorlunda högt och vara värsta nitten om de där fpp:na ska vara värda någon slags RB. Man köper olika bonusar: http://www.pokerstars.com/fpp/store/cash-bonus/

 

Det är ju inget lysande system för spelarna. Man måste ju först spela in fpp-poängen, sen köpa bonusen och först då kunna spela in bonusen som antagligen dessutom har utgångsdatum.

 

Rakebacken är verkligen inte i närheten av 50%

 

Du hittar inte i närheten av lika många galna fiskar som donerar sina stackar på CG på stars som du gör på prima eller ongame.

 

Vill du spela en jävla massa turrar (som jag) är stars ett måste.

 

Alltså, för att få hög % av din rake tillbaka måste du spela massor. Men det är väl ingen som köper bonusar för FPPs? Det är ju det absolut sämsta värdet.

Att du kan göra egna beställningar och få inköp till stora turneringar betalt är ju anledningen till att man väljer att spela mycket på Stars.

Iallafall HU motståndet på typ NL400-NL1k är mycket sämre än på FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, för att få hög % av din rake tillbaka måste du spela massor. Men det är väl ingen som köper bonusar för FPPs? Det är ju det absolut sämsta värdet.

Att du kan göra egna beställningar och få inköp till stora turneringar betalt är ju anledningen till att man väljer att spela mycket på Stars.

Iallafall HU motståndet på typ NL400-NL1k är mycket sämre än på FTP.

 

Vad menar du med egna beställningar?

 

Kör du cash? Berätta vilka nivåer du kör och vad det motsvarar för dig i cashback vore jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Har nyligen börjat lira lite seriösare på Stars. Var ligger bästa värdet för fpps, om man inte kommer upp i flera hundra K points?

 

Nån som har mycket erfarenhet av 15K fpp-SNG:erna med Starsproffsen?

Finns det bra värden på FPP-satelliter och dylikt? Eller är det lika bra att köpa turrebiljetter, typ Warmup, Million? Kan man isåfall avregga och få $ eller $T tillbaka?

 

Har redan för mycket pokerkläder och vill inte köpa signerade planscher med Greg Raymer...

 

Ongame där jag lirar annars har ju massiva bonusar, men högre rake. På $100-sngs på Ongame blir min rake 3% efter bonus, medans $110-sngs på Stars blir 4,5% utan rb. Blir nog till att kombinera, men vore kul om nån gav lite input på hur man får bäst payback på Stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...