vafantroru Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Hej, jag lirade en turnering dÀr första priset var 1030 dollar och andra priset 610 dollar. Jag va heads-up med 910 000 i chips och min motstÄndare hade 270 000. Vi beslutade att göra en deal dÀr jag fick 940 dollar och han 700 dollar. TÀnkte som sÄ att jag inte vill riskera att han dubbla upp i ett femtio-femtio lÀge och sen ha lika mkt som mig i stacken.. han va inte superkass. Hursomhelst va dealen okey för min del? va bör man tÀnka pÄ?? Citera
airzor Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 att bÄde 1a och 2a platts ger bra med pengar sÄ bara att sattsa pÄ att vinna speciellt nÀr du har fördel om man ligger med lite chips sÄ kan det vara vÀrt att göra deal  *edit sÄg fel pÄ hur mkt du gav den andre snubben, skulle göra som du eftersom du gav bort sÄ lite pengar för att vara garranterad "1a" plats har inte rÀknat nÄgot pÄ det men verkar vara en nice deal Citera
dafvor Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 den dealen var vÀll kanske inte jÀttebra om jag fÄr sÀga vad jag tycker =)  du har 3 gÄnger mer marker Àn han. och Àven om du nu skulle förlora sÄ Àr det inte hela vÀrlden..  nÀsta gÄng : gör ditt bÀsta sen sÄ fÄr det gÄ som det gÄr Citera
Klyka Postad 27 Februari , 2008 Rapport Postad 27 Februari , 2008 Om vi antar att ni bÄda Àr lika bra, sÄ ger ICM vid handen att du har en vinstchans som motsvarar din andel av markerna, dvs  P(win) = 910' / (910' + 270') ~ 77.1%  Du Àr redan garanterad $610. Dessutom har du 77.1% chans att vinna ytterligare $1030 - $610 = $420.  Ditt EV Àr:  [Garanterad summa] + P(win) * [Det du vinner utöver om du segrar] = 610 + 77.1% * 420 = $933.8.  Du fick $940, dvs lite mer Àn ditt EV om ni Àr jÀmnbördiga. Om du inte Àr mkt bÀttre Àn honom sÄ Àr det en bra deal.  Jag anser Àven att det kan vara en bra deal om ditt EV överstger utdelningen, iom att variansminskning har ett vÀrde i sig. Det Àr dock upp till var och en att avgöra hur stort. Citera
airzor Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Om vi antar att ni bÄda Àr lika bra, sÄ ger ICM vid handen att du har en vinstchans som motsvarar din andel av markerna, dvs P(win) = 910' / (910' + 270') ~ 77.1%  Du Àr redan garanterad $610. Dessutom har du 77.1% chans att vinna ytterligare $1030 - $610 = $420.  Ditt EV Àr:  [Garanterad summa] + P(win) * [Det du vinner utöver om du segrar] = 610 + 77.1% * 420 = $933.8.  Du fick $940, dvs lite mer Àn ditt EV om ni Àr jÀmnbördiga. Om du inte Àr mkt bÀttre Àn honom sÄ Àr det en bra deal.  Jag anser Àven att det kan vara en bra deal om ditt EV överstger utdelningen, iom att variansminskning har ett vÀrde i sig. Det Àr dock upp till var och en att avgöra hur stort.  w0rd Citera
Donner Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Tycker det var en skitbra deal för dig. Jag hade aldrig gĂ„tt med pĂ„ den om jag var fi. Ăr ju som du sjĂ€lv sĂ€ger bara en dubbling sĂ„ Ă€r det helt jĂ€mnt. Citera
Donner Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Vore dock intressant att veta vad blindarna lÄg pÄ. Spelade ni fortfarande poker eller var det lotto? Citera
vafantroru Postad 28 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2008 tack för bra svar! blindarna va pÄ 8 och 16 tusen.. Citera
MJ Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Som sagt tidigare var det hÀr en bra deal för dig, men jag hade nog spelat om det (kul att spela hu). Citera
torax Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Hur löser man en sÄdan deal ? Hur vet man att den andra spelaren inte drar med vinnsten och skiter i dealen ? Citera
Aeis Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Hur löser man en sÄdan deal ?Hur vet man att den andra spelaren inte drar med vinnsten och skiter i dealen ?  Undrar jag ocksÄ. Finns det nÄgon regel som gör att pokersidan kan gÄ in och ta pengarna om man gjort en deal i chatten och ena parten inte hÄller den? Citera
Donner Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Ăr vĂ€l lite olika frĂ„n sajt till sajt. PĂ„ pokerstars mailar man support sĂ„ kommer det en host i chatten o styr upp allt. PĂ„ party fĂ„r man klicka i en ruta att man vill deala, och om alla gör det öppnas en ruta dĂ€r man fĂ„r styra upp dealen sjĂ€lva. Vissa sajter gĂ„r det inte att göra en "korrekt" deal, utan man fĂ„r lita pĂ„ varandra. Det sistnĂ€mnda skulle jag aldrig göra sjĂ€lv.. Citera
Rebonius Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Hur löser man en sÄdan deal ?Hur vet man att den andra spelaren inte drar med vinnsten och skiter i dealen ?  Undrar jag ocksÄ. Finns det nÄgon regel som gör att pokersidan kan gÄ in och ta pengarna om man gjort en deal i chatten och ena parten inte hÄller den?  Det stÄr ju inte pÄ vilken sajt eller vilket nÀtverk han spelade men pÄ tex Stars kan man be supporten komma in i chatten och dom löser allt perfekt Ät en. PÄ Party kan man göra egna deals. Citera
schoolbook Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Ăr vĂ€l lite olika frĂ„n sajt till sajt. PĂ„ pokerstars mailar man support sĂ„ kommer det en host i chatten o styr upp allt. PĂ„ party fĂ„r man klicka i en ruta att man vill deala, och om alla gör det öppnas en ruta dĂ€r man fĂ„r styra upp dealen sjĂ€lva. Vissa sajter gĂ„r det inte att göra en "korrekt" deal, utan man fĂ„r lita pĂ„ varandra. Det sistnĂ€mnda skulle jag aldrig göra sjĂ€lv.. PĂ party kom det dessutom upp en ruta med dealförslag som man kunde acceptera rakt av. Alla gjorde detta nĂ€r vi var 4 kvar i $300K garantin för nĂ„gra mĂ„nader sedan, jag cashade $32K.  Vore intressant att veta vilken formel de hade anvĂ€nt, "Mathematics of Poker" tar upp nĂ„gra stycken, vilken som Ă€r rĂ€ttvisast Ă€r inte uppenbart om jag minns rĂ€tt. Jag var i alla fall tillrĂ€ckligt trött och penganervös för att inte skĂ„da given hĂ€st i munnen. Citera
torax Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Okey. Gör man detta under pÄgÄende spel ? Eller kan man pausa för att fixa dealen.. TÀnkte pÄ de höga blindsen ? Citera
MikeTime Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Okey. Gör man detta under pĂ„gĂ„ende spel ?Eller kan man pausa för att fixa dealen.. TĂ€nkte pĂ„ de höga blindsen ?  Ăh fasen Torax... Handlar ju inte om sĂ„ höga belopp nĂ€r SvS kör sin femhundring pĂ„ kvĂ€llen!! Oroa dig inte. Btw - ha det bra pĂ„ jobbet... Vi hörs. Citera
torax Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Ăh fasen Torax... Handlar ju inte om sĂ„ höga belopp nĂ€r SvS kör sin femhundring pĂ„ kvĂ€llen!! Oroa dig inte. Btw - ha det bra pĂ„ jobbet... Vi hörs.    Well pĂ„ mina nivĂ„er Ă€r det kanppas tal om nĂ„gon deal  Men intreserad av hur det funkar fall man skulle klonka nĂ„got större final bord i framtiden.  HarĂ© gött Citera
schoolbook Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Okey. Gör man detta under pÄgÄende spel ?Eller kan man pausa för att fixa dealen.. TÀnkte pÄ de höga blindsen ?  PÄ party pausades i alla fall, verkar vara det vettiga att göra. Citera
torax Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Men man gör dealen i förhÄllande hur man ligger markermÀssigt dÄ det pausas ?  SÄ den som leder blir den som tar största biten osv ?  Eller gör man dealen för respektive placering och sedan spelar klart för att se vem som fÄr vad ? Citera
schoolbook Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 MarkermÀssigt.  PÄ party slutade spelet efter dealen.  PÄ Stars Sunday Million har jag för mig att dealen mÄste lÀmna en viss summa till vinnaren sÄ man mÄste fortsÀtta spela för att se vem som fÄr extrasumman men det vet Rebonius bÀttre Àn jag:-D Citera
Donner Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Att göra dealen markermÀssigt Àr bara ett sÀtt. Ofta gör man e sÄn fördelning o sen utgÄr vidare dealende frÄn det. Spelare som anser sig ha edge vill oftast ha mer Àn sin markermÀssiga del. Blir ofta rÀtt roliga diskussioner vid deals.  PÄ stars pausas inte turneringen förrÀn hosten kommit i chatten o gjort det manuellt. Det kan ta allt mellan nÄgra minuter och över en halvtimme(extremfall) innan en host dyker upp efter man har mailat support. Standard Àr att alla sitter ut i vÀntan pÄ hosten. Efter dealen mÄste turneringen ÀndÄ spelas klart efter som TLB poÀngen skall fördelas.  Att dealen mÄste lÀmna kvar en slant pÄ bordet till vinnaren Àr bara i söndagsmillen, WCOOP och andra stora specialevent. Citera
Grajnder Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Att göra dealen markermÀssigt Àr bara ett sÀtt. Ofta gör man e sÄn fördelning o sen utgÄr vidare dealende frÄn det. Spelare som anser sig ha edge vill oftast ha mer Àn sin markermÀssiga del. Blir ofta rÀtt roliga diskussioner vid deals. PÄ stars pausas inte turneringen förrÀn hosten kommit i chatten o gjort det manuellt. Det kan ta allt mellan nÄgra minuter och över en halvtimme(extremfall) innan en host dyker upp efter man har mailat support. Standard Àr att alla sitter ut i vÀntan pÄ hosten. Efter dealen mÄste turneringen ÀndÄ spelas klart efter som TLB poÀngen skall fördelas.  Att dealen mÄste lÀmna kvar en slant pÄ bordet till vinnaren Àr bara i söndagsmillen, WCOOP och andra stora specialevent.  Har ju hÀnt att man varit lite sugen pÄ att göra en deal ibland pÄ PS..Vad skriver man i mailet till support? Citera
Donner Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Har ju hĂ€nt att man varit lite sugen pĂ„ att göra en deal ibland pĂ„ PS..Vad skriver man i mailet till support?  URGENT + tuneringens ID-nummer döper du mailet till. Sen skriv bara we want to make a deal typ. Ăr inte sĂ„ noga, de fattar vad det handlar om. Citera
Rebonius Postad 28 Februari , 2008 Rapport Postad 28 Februari , 2008 Pà party kom det dessutom upp en ruta med dealförslag som man kunde acceptera rakt av. Alla gjorde detta nÀr vi var 4 kvar i $300K garantin för nÄgra mÄnader sedan, jag cashade $32K. Vore intressant att veta vilken formel de hade anvÀnt, "Mathematics of Poker" tar upp nÄgra stycken, vilken som Àr rÀttvisast Àr inte uppenbart om jag minns rÀtt. Jag var i alla fall tillrÀckligt trött och penganervös för att inte skÄda given hÀst i munnen.  PÄ Stars finns det ju en "mall" som rÀknas ut med ICM. PÄ dom andra sajterna fÄr man rÀkna sjÀlv =) MarkermÀssigt. PÄ party slutade spelet efter dealen.  PÄ Stars Sunday Million har jag för mig att dealen mÄste lÀmna en viss summa till vinnaren sÄ man mÄste fortsÀtta spela för att se vem som fÄr extrasumman men det vet Rebonius bÀttre Àn jag:-D Du har ju helt rÀtt  Att göra dealen markermÀssigt Àr bara ett sÀtt. Ofta gör man e sÄn fördelning o sen utgÄr vidare dealende frÄn det. Spelare som anser sig ha edge vill oftast ha mer Àn sin markermÀssiga del. Blir ofta rÀtt roliga diskussioner vid deals. PÄ stars pausas inte turneringen förrÀn hosten kommit i chatten o gjort det manuellt. Det kan ta allt mellan nÄgra minuter och över en halvtimme(extremfall) innan en host dyker upp efter man har mailat support. Standard Àr att alla sitter ut i vÀntan pÄ hosten. Efter dealen mÄste turneringen ÀndÄ spelas klart efter som TLB poÀngen skall fördelas.  Att dealen mÄste lÀmna kvar en slant pÄ bordet till vinnaren Àr bara i söndagsmillen, WCOOP och andra stora specialevent.  I de stora turneringarna pÄ Stars Àr det ju nÀstan alltid en host sÄ fort man kommer till finalbordet eftersom deals Àr sÄ vanliga. DÀr slipper man vara sitting out i vÀntan pÄ Host. NÀr jag spelade den tidiga $100fo en söndag tidigare i Är pÄ Stars och hade kommit till HU ville vi göra deal och min motstÄnadare skickade ett Urgent mail till supporten. Efter typ 15 min kom en host in i chatten och allt fungerade perfekt. Under tiden var vi bÄda sitting out. Andra events dÀr pengar mÄste lÀmnas till ettan Àr tex Sunday Warm Up och $5200 freeze. Jag tycker att det Àr bra att man mÄste lÀmna lite pengar till ettan Citera
Kidder Postad 29 Februari , 2008 Rapport Postad 29 Februari , 2008 PÄ Stars finns det ju en "mall" som rÀknas ut med ICM.PÄ dom andra sajterna fÄr man rÀkna sjÀlv =)  Möjligt det stÀmmer pÄ andra siter fast Party ger ju faktiskt ett förslag pÄ fördelning av potten, sen kan man ju sjÀlv Àndra om man vill. Citera
Recommended Posts