Gå till innehåll

Mycket intressant hand (Svs 10/20)


Arnoldinho

Recommended Posts

Jag synade alltså handen och han hade såklart 46. Det har varit många synpunkter på handen men få resonemang om varför (Har inte riktigt kollat igenom alla svar men ska göra det strax.) Jag skulle gärna vilja ha lite argument för en fold här, eller om någon kan övertyga mig om att det är en solklar syn.

 

Utan några som helst reads så kan man inte lägga imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Utan några som helst reads så kan man inte lägga imo.

 

Alltså det enda jag vet om fi är ju att han har 1.5x maxinköp och inte har gjort något spewande etc. vid bordet som jag har noterat under de kanske 15 minutrarna som jag har suttit där. Så varför han helt plötsligt skulle få för sig att ställa 6k i en 700kr pott är för mig helt obegripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det enda jag vet om fi är ju att han har 1.5x maxinköp och inte har gjort något spewande etc. vid bordet som jag har noterat under de kanske 15 minutrarna som jag har suttit där. Så varför han helt plötsligt skulle få för sig att ställa 6k i en 700kr pott är för mig helt obegripligt.

 

Lite mindre obegripligt än att ställa in 6K i en pott på 700. Han får ju inte en spänn betalt om inte du har det magiska kortet. Och spelar du med rädda pengar, så får han inte ens betalt då.

 

Jag tycker du gör rätt som synar. Resultatet har ingen betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det enda jag vet om fi är ju att han har 1.5x maxinköp och inte har gjort något spewande etc. vid bordet som jag har noterat under de kanske 15 minutrarna som jag har suttit där. Så varför han helt plötsligt skulle få för sig att ställa 6k i en 700kr pott är för mig helt obegripligt.

 

Tror helt enkelt att du hittar Kx, Qx och något dumt i hans HD mycket oftare än han har hittat just straight flush samtidigt som du har A hög.

 

Tror vi generellt leder runt 60-65%. Kanske mer, men de är tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Fattar inte att jag ens orkar skriva i den här tråden men..) Har han 64s är det en cooler, sånt händer. Att riveractionen blir i det här fallet blir överbetpush-syn istället för potbet-raise-push-syn är rätt ointressant. Att vi sen har bästa handen jätteofta mot en random gör inte synen svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog sketit i den potten...totalt onödigt att syna, lagt in så pass lite i potten och varför skulle killen bluffa en sån liten pott med så mycket pengar...antingen är han full eller dum i huvudet om han ska på o bluffa!

 

Tycker folden är ganska enkel med tanke på hur mycket du ska behöva lägga in i den lilla potten när du inte ens är säker:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklar fold utan read på att fi kan göra idiotbluffar. Pot-oddsen är för dåliga för att ta en syn här mot en hyfsad spelare.

 

Om fi så gärna vill bluffa, varför höjer han inte flop eller betar turn? Passivitet både flop och turn och massiv bet river är väldigt ofta monsterhand i potter med 3 eller fler spelare. HU hade varit ett mycket svårare beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar det nån roll om man har nästnöten eller nåt annat? Man slår ju bara en bluff iaf.

 

Jag bestämde mig att på river göra en värdebet mot FI som varit passiv hela vägen. Min bet var typ 15$, han shovar för 300$. Jag värdebetade för att jag var 100% säker på att jag hade bäst hand. Men när han shovar "måste" man folda ju(???), man har ju bara ett par, inte nöten direkt. Jag kände på mig att jag hade bäst hand, men foldade. Han visade bluffen.

 

En annan hand så ligger det på rivern ligger det 23457. Jag överbet-shovar med mitt missade flushdraw. Jag har ju antingen bluff eller stege här, och hans syn med K7 slår ju onekligen en av dessa alternativ även om jag tiltad erejält och kallade honom idiot när han tog mina pengar. :mrgreen:

 

I vårt fall har han ju 46s eller bluff. Innebär det att ni förespåkar syn med i stort sett alla färger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar det nån roll om man har nästnöten eller nåt annat? Man slår ju bara en bluff iaf.

 

Jag bestämde mig att på river göra en värdebet mot FI som varit passiv hela vägen. Min bet var typ 15$, han shovar för 300$. Jag värdebetade för att jag var 100% säker på att jag hade bäst hand. Men när han shovar "måste" man folda ju(???), man har ju bara ett par, inte nöten direkt. Jag kände på mig att jag hade bäst hand, men foldade. Han visade bluffen.

 

En annan hand så ligger det på rivern ligger det 23457. Jag överbet-shovar med mitt missade flushdraw. Jag har ju antingen bluff eller stege här, och hans syn med K7 slår ju onekligen en av dessa alternativ även om jag tiltad erejält och kallade honom idiot när han tog mina pengar. :mrgreen:

 

I vårt fall har han ju 46s eller bluff. Innebär det att ni förespåkar syn med i stort sett alla färger?

 

Det du skriver är faktiskt ganska intressant. Jag tänkte själv fråga hur ni hade resonerat K hög färg i det här läget.

 

Så som handen utspelade sig är det lika troligt att fi har K hög färg som vilken annan hand som helst. Allt utom 46 är en bluff. Sitter vi på K hög färg är det egentligen nästan samma situation som om vi har A hög färg, även ifall vi väldigt ofta kommer sätta honom på A hög färg när vi har K och därmed folda. När han ställer med 46 så förväntar han sig syn av A hög färg. Ställer han med A hög färg så kan han egentligen inte förvänta sig syn av någon hand förutom 64. Alltså anser jag att chanserna att han ställer A hög färg här är ganska nära 0. Därför bör K hög färg vara marginellt sämre än A hög färg i det här läget och Q hög färg vara marginellt sämre än K hög. Så alla som rättfärdigar en syn med A hög färg bör egentligen i teorin även kunna rättfärdiga syn med ända ner till kanske J hög färg, även ifall jag inte tror att någon skulle hitta den synen i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...att tomten sitter på färgstegen och nu hoppas att få betalt. Vid lågnivåborden på svenska spel ser jag ofta det här spelet. En spelare som inte gjort nåt väsen av sig de senaste 100 händerna gör plötsligt en horribel överbet och 98% av gångerna visar det sig att han sitter på högsta kåken eller stegen och hoppas få syn av nån lättlurad tomte.

Vid senaste bordet jag spelade var alla utom en av överbetten från spelare med nötterna. En abnorm jättesatsning all in preflop med över 100 kr (på ett 0.50-1 kr bord) visade sig vara AA osv

Jag skulle nog tänka mig för en extra gång innan jag synar en horribel överbet...och gör jag det tar jag notes på spelaren ifråga...(brukar också folda och berömma honom för hans fina bluff varvid spelaren stolt visar upp nötterna åt mig)8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

instaklickar syn, nästa hand....

 

Eftersom att du är så förbannat övertygad om att det är syn så antar jag att du sätter honom på Ks> Jag tycker därför att det skulle vara intressant att höra vilka fler händer du synar med här K,Q eller kanske J hög färg, då K hög färg egentligen är marginellt sämre än A hög färg i det här läget eftersom att du ändå sätter fi på en bluff.

 

Har förövrigt bestämt mig för att jag tycker att fold är rätt i det här läget med hänsyn till ett antal faktorer. Hade iof förmodligen synat om samma situation uppstod igen, synfisk som jag är :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...