Gå till innehåll

Ongameuppdatering?


mordocai

Recommended Posts

Hej, som gammal lowlimit bestpokergrinder sen mer än ett år tillbaka så har jag spelat på ongame och tidigare inte stört mig nämnvärt på klienten förutom att jag tycker att den är väl långsam på att öppna bord. Om det står 4/5 players på ett bord i lobbyn o du ska klicka in dig på det så är det en 2-outare att du hinner ta den sista platsen!

 

Men: Nu har de gjort någon uppdatering som är fullkomligt idiotisk, när man sätter sig vid ett bord så fylls automatiskt halva inköpet i när du ska köpa in dig. Det här kanske inte låter så störigt tycker du/ni men med tanke på att det är så oerhört många som shortstackar redan innan på ongame så är det grymt irriterande, för nu köper även de flesta regulars in med halva inköp för att dem är för slöa för att skriva in beloppet :(

 

Samt om du går ner till under maxinköpet och du först, mycket omständigt, ska trycka sitout, sen går du till cashier, så tidigare så var maxbeloppet ifyllt så du bara kunde trycka ok och snabbt hinna vara med till nästa hand igen. Nu är beloppet ifyllt som du redan sitter med bordet. Är det bara jag som tycker det är här VANSINNINGT idiotiskt?? Då ska man behöva ta sig tid till att skriva in det rådande maxbeloppet även här.

 

Fråga 1: Varför fixar inte ongame så man kan reloada under tiden man spelar en hand som så många andra siter har?

 

Fråga 2: Vad kan de ha för som helst motivering till att göra en uppdatering som resulterar i att folk köper in med halva inköp istället för fulla, då borde det ju rakeas mindre?

 

Fråga 3: Varför fixar dem inte så att quick seat-funktionen fungerar även på shorthanded bord och inte bara på fullring?

 

Nu har jag gnällt klart.

 

Lycka till vid borden!

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag haller fan med!

Borjar bli sa javla trott pa att de aldrig fixar betslidern och att dom nu gor klienten annu samre, det ar ju forfan skandal

 

sen att det har automatiskt 50bb fattar jag pga. sa att fisken inte forlorar sina pengar lika snabbt, men det ar fortfarande fett storande! jag ska fan bombhota ongames kontor med halsingar att dom ska ge fan i att kaxa med oss grinders, jag hoppas dom forlorar feta intakter pa det sa det svider hart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa på att de räknat ut att det borde vara mer lönsamt.

 

En fisk lider mer ju mer pengar han har vid borden. Och hinner generera mer rake om han har två gånger på sig att Gula sitt inköp.

 

Att man inte kan reloada på ett lättare sätt är nog också till för att skydda dåliga spelares pengar så att de hinner spela fler händer(rejka mer) innan de är gula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den som kom på den nya uppdateringen borde skjutas. och varför har dom en 'leave' knapp? det är fan världens sämsta funktion och den fetaste tiltmaskinen

 

Hehe. Har tryckt 'leave' hur många gånger som helst av misstag för att få fokus. Rent djävulskt i vissa lägen. Kan man ta bort den där #@@@!!@ autofokus-funktionen? Hatar verkligen när ett bord får fokus utan att jag vill det.

Det går ju knappt att skriva notes på personer när man spelar HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Har tryckt 'leave' hur många gånger som helst av misstag för att få fokus. Rent djävulskt i vissa lägen. Kan man ta bort den där #@@@!!@ autofokus-funktionen? Hatar verkligen när ett bord får fokus utan att jag vill det.

Det går ju knappt att skriva notes på personer när man spelar HU.

 

Det går ju att fixa under options. Man tar bort en förbockad ruta någonstans.

 

Håller med om att det är idiotiskt att man inte kan autofylla till fullt inköp längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja table popup får du ju bort om du går in under preferences > gameplay > kryssa ur Popup table on action.

 

Jafyfan vad många gånger man har råkat trycka på leaveknappen när det inte vart meningen o man har blitt av med sin plats vid bordet.

 

Finns det ingen ongamerepresentant här på forumet som kan vidarebefordra kritiken? Vet att det finns siterepresentanter för olika ongameskins, men det är ju inte riktigt samma sak.

 

Sen tycker jag att det här skräpet med att man köper in halva inköp längre det skadar bara oss "grinders", och skyddar inte fisken som genererar rake, eller är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom är ju uppenbart helt jävla hjärndöda att man ska behöva skriva in det man vill rebuya till om ja har 88bb på bordet och vill rebuya 100 så står det 88bb klart som fan ja inte vill rebuya det jag redan har, fruktansvärt retarderat.

 

Kan inget annat än hålla med. Fruktansvärt tiltframkallande. Missade ju många händer då man inte alltid hinner rebuya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm... blev helt chockad nu när jag satte igång grinden förut idag, tänkte VAFAN har de gjort på några dagars frånvaro.. sabbat klienten totalt.. den var ju redan fucked up men man hade ju lärt sig leva med den.. det här med 500BB är det fan mest tiltande jag varit med om, spelade säkert 8 händer idag som shortstackad i hu när jag monsterträffade åså försvinner hans bluffsug för att jag sitter med halva inköpet efter ha blivit utköpt handen innan i nån mindre pott.........förbannat irriterande.

 

Utöver detta, leave knappen ägde mig hårt minst 3 ggr idag, ska ta o träna på min musaim...... typ installera quakeworld eller något, för det är ju uppenbarligen mitt fel att jag prickar 'leave'... ugh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt kasst gjort. Sätter mig snabbt ner som vanligt för att hinna få min plats.

 

Får AQs, märker att jag bara har 100$. Vad i helvete. Får nötflush mot fi som sitter på $250. O well, kunde ha torskat. Men förbannat idiotisk ide.

 

Om dom skulle göra en bra uppdatering så borde dom öka minimum buy in till det dubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi håller med, senaste uppdateringen vad det gäller suggested buy-in amount var ingen höjdare.

Vi har tydligt fört fram vårat missnöje med den nya ändringen, och Ongame har lovat att återställa till 100BB asap.

 

Skicka gärna in förslag på hur ni tycker klienten kan förbättras, skicka till support@bestpoker.com så kommer vi att sammanställa era förslag och vidarebefodra dessa till Ongame.

 

//Bestpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • När man drar slider är stegen 100-200-300, jag skulle vilja ha 0,5BB steg.
  • Flera sng av varje sort i lobbyn. Skulle vilja kunna anmäla mig till flera samtidigt
  • Filter i lobbyn, helst så man kan välja vilken nivå och struktur som ska visas. Tänk att bara kunna få tex 33+22 TNL turbo i fönstert, jag skulle köpa en trumpet och brassa av värsta fanfaren....
  • Kortare betänketid på varje hand. Iallafall i sng cashgame kan jag inte uttala mig onm då jag är för dålig för att spela det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...