Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Någon som vet Vilken börslista 24hpoker handlas på? Skulle vara kul att följa aktien även om man inte tänkt att köpa på sig. Jag tror nämligen, till skillnad från Rictur, inte att 24h blir någon kursraket. Är övertygad om att marknaden nuförtiden är mycket bättre på att vädera spelbolag.

Bolaget är inte noterad, men när de blir det kommer du finna dem på o-listan.

Nu finns den på http://www.inoff.nu eller http://www.alternativa.se (som har handel ca 1 gång i månaden)

Mvh

• Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Bolaget är inte noterad, men när de blir det kommer du finna dem på o-listan.

Nu finns den på http://www.inoff.nu eller http://www.alternativa.se (som har handel ca 1 gång i månaden)

Mvh

Är det klart att bolaget ska in på O-listan...? Det blir alltså inte NGM?

Handeln på inoff.nu är som sagt ganska illikvid, ungefär som att köpa aktier på blocket. De order som ligger på köp/säljsidan är inte bindande så man måste ringa och stämma träff etc för att kunan köpa/sälja aktierna.

Själv hoppas jag på en börsnotering snart så marknaden får sätta ett korrekt pris.

Om det sedan blir 100 kr, 120 kr eller nått annat får vi se...

Postad

inoff.nu är relativt långt från finansbranschen, eller åtminstone från aktiehandelssidan. Ett blocket för aktier, precis som jag sa. Ser du en köpkurs eller säljkurs så kan du inte köpa/sälja som du kan ur en orderbok. Handeln med aktier över inoff.nu blir därför väldigt ineffektiv.

Min aktiepost i 24h är inte stor del av portföljen...

Så jag frågar nån som har koll. När ska 24h in på Olistan då?

Postad

Jaja, det blir nog bra,

hur som helst går det utmärkt att lappa affärerna via VPC, precis som vid en vanlig aktieaffär på börsen. Det är knappast så att man måste bestämma träff utanför Pressbyrån med en bunt sedlar i handen. Det handhavandet går att göra hos alla nätmäklare och alla fondkommissionärer. Det är bara en del lokala bankkontor som inte fixar det.

H&Q fick uppdraget under senhösten och samtidigt har 24h låtit meddela att man kör en försäljningsprocess parallellt.

Ingen som riktigt vet när något händer helt enkelt. Men blir det börsnotering så blir det O-listan. Det är iallafall klart. Gissningsvis under Q2 eller Q3.

Postad

fina 35-40 procent har 24h gått upp i år. Att handeln sker på inoff håller nog ner kursen då den är omständig och komplicerad, hoppas på högre kurser i samband med notering på O-listan.

Marknadsföringsvägen 24h har valt, att låta massor av skin sköta marknadsföringen och sen ta procent av deras intäkter är en väg jag tror på. Värdet ligger väl som jag uppfattar det till största delen i B2B där 24h är majoritetsägare. Dock har unibet en option på ytterligare några procent.

Postad

jag har handlat mkt på både inoff och alternativa.se

har bara pratat via telefon en gång.. alla andra affärer har sköts helt genom mail.. ganska smidigt, så man behöver inte "stämma träff" som nån skrev..

just nu går det inte att få tag på 24hpoker aktier för under 129kr

tror noteringskursen sätts ganska lågt för att göra många investerare intresserade, runt 150kr, sen om den går upp mot 200+ som den bör göra för att hamna på samma nivå som andra pokerföretag blir jag glad :P

Postad
oj 139 nu tom, snart går väl inte få under 150.. alla verkar vilja vänta o se vad bolagsstämman säger

Vill jag köpa eller sälja 1000 aktier på inoff.nu har vi en spread på 110 mot 140. Klart inoff.nu är en ineffektiv aktiemarknad.

Ska dock bli intressant att se Boss siffror i övermorgon och Unibets om en vecka för att se hur resultaten slår för en nätverksoperatör och ett sajt (Man kan nog bryta ner Unibets siffror så man ser sajtintäkten).

Postad

Intressant vecka.

Boss rapport var överlag in line. Bättre omsättning och tillväxt än väntat, men höga konsultkostnader främst pga Svenska Spel och engångsnedskrivning av immateriella tillgångar vilket slog hårt på resultatet. Aktien sjönk på rapport. Har sett ett par Quick update analyser från Redeye, Enskilda, Avanza etc efter rapporten vilka i princip delar min uppfattning. Boss kräver långsiktighet.

Unibet kom idag och rapporten var bra i princip på alla punkter. Bra tillväxt, omsättning och resultat. Dessutom hade marknadsföringskostnaderna dämpats i utveckling under Q4 från Q3

Mest intressant för att knyta till Topic här var att Unibet avyttrade hela sitt 23%-iga innehav i B2B för 15 MSEK (betalas 10 MSEK nu och 5 MSEK 1 september 2006). Unibet kommer att kvarstå som kund till B2B:s pokernätverk fram till den 31 augusti 2006, med option på

förlängning...

Hur man ska tolka Unibets avyttring i B2B låter jag vara osagt, men Unibet själva vill öka sin flexibilitet och jag läser på nyhetsbyrån Direkt:

"Unibet har säkert ett bra avtal och behåller det, men har samtidigt ökat sin flexibilitet", säger en analytiker.

En annan analytiker är också inne på flexibilitetsspåret och spår att Unibet kan vara intresserad av att gå in i nya nätverk.

Det händer som sagt en del i branschen... Party köpte ju som sagt Empire igår för $250M

Postad

24hpoker är inte beroende av 24hpoker längre.

24hpoker med skins har ca 50 % av omsättningen i nätverket och den ökar hela tiden. Nya skins på nya marknader kommer driva tillväxten. 24hpoker är bra positionerat för att profitera på den europeiska marknaden.

24hpoker kan mycket väl bli europas "party- poker"

Många nya premiumpartners är på intåg och intresset från utländska aktörer som vill ha skins är enormt stor.

24hpoker ska bara inte ge dem tillgång till att ha deras skins på svenska så vi slipper den inbördes konkurensen :)

Min tro är att 24hpoker kommer få en värdering på 1,5 miljard under 2006.

Boss Medias siffror var inte direkt lysande och 24hpoker lär slå dem på handen med 2006 års resultat. Med boss värdering hade 24hpoker handlats kring 235 kr per aktie.

Postad

Dreamland Poker och Dreamland Bet är ju värderat till ungefär 100 miljoner

detta tycker jag är ganska sjukt.. hur många spelare från ryssland finns det egentligen på b2b? 10-20?

dessutom får ju 24hpoker minst 20% av vad dreamlandpoker kommer tjäna + att 24hpoker inte behöver lägga ut något i reklan och signupbonusar

så att dreamland poker ska värderas till 100 miljoner när HELA 24hpoker värderas till ungefär 500 miljoner vid en kurs på 100kr/aktie är för mig ganska konstigt

eller har jag fel? har jga missat nått?

• 2 weeks later...
Postad

Nu är Betbutler.com med som premium partner ytterligare 7 partners påväg in detta halvåret.

5 skins per månad lanseras dessutom.

Tror nog vi kan snitta 4500 pers vid december 2006.