Gå till innehåll

Tells i Mörkpoker?


Mag

Recommended Posts

Tänkte bara höra med er pokerhajar om ni ser några specefika tells inom mörkpoker (som skilljer sig från andra former av poker) själv brukar jag ha svårare att placera folk på de olika händerna i mörkpoker..

 

* Pillar lite och flyttar till Övriga Pokerf. då det är en fråga rörande en specifikt pokerform - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo..har kollat lite på den där videon med "Caros Video of Tells" mycket usel kvalitet så jag orkade alldrig kolla klart....

 

Men om vi tar och sätter oss i en situation där du spelar mot en rätt färsk spelare som bettar hårt före bytet,byter inga kort och fortsätter att beta..

 

Många gånger upplever jag detta som en bluff från nybörjar..någon som har siffror (kanske nån lätt tell som man ser hos många) att tipsa med här?

 

(Ni får ha översende med min dycelexi)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mike Caros Book of Tells koncentrerar sig mest på mörkpoker, den ska du kanske läsa. Dock måste du ta hänsyn till att hans procentsatser är lite väl exakta och ta dem med en stor näve salt.

 

Vad gäller hård betting predraw och sedan fortsätta beta efter. Tja, så skulle han lira en bluff och således kommer han förmodligen att beta även om han har något. Att inte beta efter att ha stått pat med en stege/färg innebär ju att man aldrig för betalt av någon som tror att man bluffar.

 

Det är förmodligen svårt att få bra tells på en nybörjare som står pat oavsett, så jag skulle snarare gå på frekvensen som spelet kommer med jämfört med hur ofta han bör ha den hand han representerar. En nybörjare bör

 

Om du tror att nybörjaren bluffar (t.ex. om han gör spelet ofta) så bör du ändå inte syna med en halvbra hand ifall någon som verkar farlig sitter efter dig, devisen är låt inte en aggresiv spelare driva in dig i nötterna. Om du spelar limit och inte potlimit som jag antagit så kan du, enligt mig, göra en lite lösare syn eftersom det inte kostar så mycket och oavsett om du vinner eller inte så kostar det inte så mycket för att:

 

a) ha en chans att vinna potten.

b) se hur nybörjaren tänker i sitt spel (om han visar upp ett par i ess som han höjt med och sedan höjt med igen efter att blivit reraisead och valt att gå på bluff med kan ge bra info)

c) visa honom att hans move inte kommer att betala sig, om han slutar med ett spel som du inte vill att han skall göra eftersom det får dig att göra misstag är detta en fördel.

 

/Gustaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...