Gå till innehåll

Ban för rasism (avdelat)


L-S

Recommended Posts

Ska gå igenom de andra posterna som han blev avstängd för.

 

Citat:Jävla AFA-mupp!

AFA är väl inte direkt kända för att vara de minst muppiga.

 

Citat:Kör över kommunisterna!!

rasism? läste i läroplanen för grundskolan att lärare är skyldiga att med betyg straffa elever som visar upp odemokratiska tendenser (t ex kommunism). så är ju sanktionerat av staten att man mobbar kommunister.

 

Citat:jag skiver på ett Internetforum tillhörande kinesiska diktatorer. Jag förstår inte hur du tänker när Du inte låter mig och några andra skriva saker som går under rättigheten att få uttrycka sig.

Det här inläggen kommer säkerlighen också raderas. Heja Sovjet. Eller hur, Klyka?

Fråga om moderering där han påstår att klykas moderingsvanor påminner om sovjet. rasism var?

 

Citat:Ursprungligen postat av eurythmech

För att nazism är illa?

L-S svar:

Rätt åt dig att du är avstängd.

Din hjärntvättade parasit!

 

Okej, här kanske man kan tolka det som att han tycker att nazism inte är illa. Men kan ju också vara något annat hos eury han inte håller med om.

 

Citat:Mitt under Måna Muslims middag stiger en kamelridare från Irak in. Han vill införa sharialagar i Sverige. Mona accepterar detta, då invandrare är viktigare än svenskar

 

Citat:Ort: I den islamistiska folkrepubliken Sverige

 

Onödigt att använda flashback-jargonen som är rasistisk. I storbrittannien så har det ju gått så långt att man börjar överväga att införa Sharialagar. Jag är oroad över den utvecklingen. Är viktigt att Sverige tar denna debatten så tidigt som möjligt.

 

 

jag tycker avstängningen var överdriven. visst han må vara en idiot, men en relativt harmlös sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 313
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är nu du får vara så god och berätta för mig vad som skiljer en "riktig" flykting från en påstådd flykting, hur stor andel som är riktiga flyktingar, vilka de andra är, varifrån dina uppgifter kommer samt varför dessa siffror ger dig rätten att beskriva invandring och tillflykt som import.

 

En "riktig" flykting är en person som har skyddsbehov och det är allmänt känt att ytterst få av alla som söker asyl faktiskt har det. Övriga är i stort sett utan undantag ekonomiska flyktingar som söker till Sverige av alla länder eftersom det är känt i hela världen att vi har världens fjantigaste invandringspolitik och mer eller mindre kastar pengar på folk utan att kräva någon motprestation. Det vore iofs lätt att lösa. Arbetsplikt för asylsökande FTW! Låt dem arbeta i stenbrott med släggor åtta timmar per dag. Problem solved.

 

Har du aldrig blivit fundersam när personer som "flyr" från Irak, f.d. Jugoslavien, Somalia o.s.v. ofta åker på semester dit? Om jag var tvungen att fly för mitt liv skulle jag inte åka tillbaka och fira min semester i landet jag var tvungen att fly ifrån...

 

Några siffror har jag inte i huvudet och precis som när det gäller vad invandringen kostar så är det något som staten försöker dölja så mycket som möjligt. Att det jag skriver är sant är dock...sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om ni väljer att tolka det som något negativt så säger väl det lika mycket om er själva som om postaren.

 

andra smeknamn på politiker: den fete, jättebäbisen, per luder, boring-holm.

Du jämför med "den fete", "per luder" etc och menar att det inte är menat som någonting negativt? Frågan är ju vilka som kallar henne för Mona muslim och varför. Dessutom länkar du till bgf.nu. Vad vill du övertyga oss om? Har du något du vill förmedla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, här kanske man kan tolka det som att han tycker att nazism inte är illa. Men kan ju också vara något annat hos eury han inte håller med om.

 

Det inlägget var som sagt taget helt ur sitt sammanhang. Man måste läsa de föregående inläggen för att förstå det, men han lackar som sagt snett eftersom Eury påstår att kommunism inte är något "illa".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok, den ende som använder muslim som ett avsett starkt tillmäle är en islamofob. Du är för smart för att vara så här enkelspårig.

 

islamofob är så sjukt urvattnat ord.

 

jag tycker muslim är ett starkt tillmäle. kristen också för den delen. båda tycker jag ska torteras i en oändlig tid. hur ska jag inte kunna tolka detta som något negativt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eury my dear, det enda du kunde veta om honom var att han inte anser att kommunism är lika häftigt som du och att han inte alls uppskattade att Mona Sahlin försöker köpa röster bland invandrare med skattepengar. That's it, punkt slut. Sluta låtsas att du kan läsa snubbens tankar.

 

Jag har ingen aning om vad han har för åsikter om kommunism (eller, jag kan ju gissa, men jag har ingen aning om vad han skrivit i ämnet), att han är islamofob är däremot smärtsamt uppenbart.

 

Hur orkar ni hålla på?

Är det bara jag som skiter fullständigt i om OP är rasist eller ej?

 

Att du skiter i det är totalt irrelevant för diskussionen, du har ingen plats här. Ämnet är intressant i sig.

 

I storbrittannien så har det ju gått så långt att man börjar överväga att införa Sharialagar. Jag är oroad över den utvecklingen. Är viktigt att Sverige tar denna debatten så tidigt som möjligt.

 

Syftar du på ärkebiskopen av Canterburys uttalande härförleden, eller sitter du inne på annan information?

 

En "riktig" flykting är en person som har skyddsbehov och det är allmänt känt att ytterst få av alla som söker asyl faktiskt har det. Övriga är i stort sett utan undantag ekonomiska flyktingar som söker till Sverige av alla länder eftersom det är känt i hela världen att vi har världens fjantigaste invandringspolitik och mer eller mindre kastar pengar på folk utan att kräva någon motprestation. Det vore iofs lätt att lösa. Arbetsplikt för asylsökande FTW! Låt dem arbeta i stenbrott med släggor åtta timmar per dag. Problem solved.

 

Har du aldrig blivit fundersam när personer som "flyr" från Irak, f.d. Jugoslavien, Somalia o.s.v. ofta åker på semester dit? Om jag var tvungen att fly för mitt liv skulle jag inte åka tillbaka och fira min semester i landet jag var tvungen att fly ifrån...

 

Några siffror har jag inte i huvudet och precis som när det gäller vad invandringen kostar så är det något som staten försöker dölja så mycket som möjligt. Att det jag skriver är sant är dock...sant.

 

Menar du på fullaste allvar att "allmänt känt" är en god källanvisning?

Det är ju du som kommer med påståendet att majoriteten av de som av Sverige tas emot som flyktingar inte bör klassificeras som flyktingar, då får du fanimig backa upp det uttalandet.

 

Vad gäller uttalandet om stenbrott, så...ja, lyckligtvis delas inte din människosyn av allt för många makthavare i samhället. Vi ska nog vara glada för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det inlägget var som sagt taget helt ur sitt sammanhang. Man måste läsa de föregående inläggen för att förstå det, men han lackar som sagt snett eftersom Eury påstår att kommunism inte är något "illa".

 

När ägde den här så ständigt citerade kommunismdispyten rum, och vari ligger relevansen till den här diskussionen?

Ärligt alltså, för jag vet inte vad det är du syftar på.

Det är möjligt att du har en poäng, men jag känner mig mer än lovligt förvirrad.

 

islamofob är så sjukt urvattnat ord.

 

jag tycker muslim är ett starkt tillmäle. kristen också för den delen. båda tycker jag ska torteras i en oändlig tid. hur ska jag inte kunna tolka detta som något negativt?

 

Varför skulle islamofob vara ett urvattnat ord? Det är väl den mest galopperande ökande fördomen i västvärlden i modern tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här verkar en moderator fått för sig att stänga av en snubbe för han inte delar hans åsikter. Osis för han...

 

Sajten utser tyvärr vem dom vill till moderator, och dessa gör precis vad de vill, här råder ingen form av demokrati alls.

 

HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA ATT VARA SAKLIG I VARJE JÄVLA SITUATION!

 

1) Nej, återigen är det INTE för hans åsikter utan för att han sprider dem här på forumet. Vill han vara en inskränkt, idiotisk rasist får han mer än gärna vara det men han ska inte propagera för det på ett pokerforum!

2) Ja, och? Starta ett eget forum om du nu vill ha lite demokrati. Lovar att du också isf får utse vem du vill till moderator.

3) Tja, börja med att fråga dig själv detta. Du har ju lyckats vara jättesaklig som skriker ut svordomar i ditt första inlägg i tråden.

Ps: Du har iaf lyckats ta ett passande nick. Ds.

 

Sen var det ett inlägg där Klyka påstår att han hyllade nazismen, men det är ren och skär lögn. Han skrev att Eury var pantad när Eury skrev att kommunism inte var något "illa".

 

Har du väldigt grava lässvårigheter:

 

Ursprungligen postat av eurythmech

För att nazism är illa?

 

L-S: Rätt åt dig att du är avstängd.

 

Din hjärntvättade parasit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du jämför med "den fete", "per luder" etc och menar att det inte är menat som någonting negativt? Frågan är ju vilka som kallar henne för Mona muslim och varför. Dessutom länkar du till bgf.nu. Vad vill du övertyga oss om? Har du något du vill förmedla?

 

klart de är menade som något negativt. de som väljer att kalla någon för något av de negativa smeknamnen är de som har något emot den. exempelvis kallar moderator GP för den fete, sossar reinfelt för jättebäbis och koservativa mona sahlin för måna muslim. därmed är det inte sagt att moderater tycker att feta ska tvångsbantas.

 

jag länkade inte, postade första bilderna som kom upp på googling på "mona sahlin" och "mona sahlin slöja" googla själv om du inte tror mig. hade ingen aning om att de var från någon site som jag inte ens orkar bry mig att ta reda på vad den är för något.

 

det jag ville förmedla var att jag tycker hans poster är rätt harmlösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du på fullaste allvar att "allmänt känt" är en god källanvisning?Det är ju du som kommer med påståendet att majoriteten av de som av Sverige tas emot som flyktingar inte bör klassificeras som flyktingar, då får du fanimig backa upp det uttalandet.

 

Vad gäller uttalandet om stenbrott, så...ja, lyckligtvis delas inte din människosyn av allt för många makthavare i samhället. Vi ska nog vara glada för det.

 

Siffran som brukar nämnas är att fem procent av alla asylsökande faktiskt har skyddsbehov, men jag kan inte garantera att den stämmer helt eftersom det är något som mörkas av staten. Det vet alla som bryr sig ett dugg om invandringspolitik. Det är som brottslighet i media. Jag snackade med en vän som jobbar på ABC (regionala nyheter i Stockholm) och han berättade att de är tvungna att hålla tyst om etnicitet när det gäller brottsmisstänkta eftersom...ni vet vad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om vad han har för åsikter om kommunism (eller, jag kan ju gissa, men jag har ingen aning om vad han skrivit i ämnet), att han är islamofob är däremot smärtsamt uppenbart.

 

Även om han skulle vara islamofob (håller med om att det uttrycket används lite för mycket nu, Heltok), so what? Du bryr dig inte ett dugg när man uttrycker sig negativt om kristendom. Du är ju själv uttalad anti-kristen så varför är det fel att vara anti-muslim? Please share...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem nämner den siffran?

 

SD, och det var därför jag skrev att jag inte är säker på att det stämmer, men å andra sidan har det aldrig bemötts av etablissemanget och det säger ju en del... Oavsett om det handlar om fem, tio eller femton procent så bör faktiskt alla som har en susning om invandringspolitik vara medvetna om att de allra flesta som kommer hit är ekonomiska "flyktingar". Att försöka hävda motsatsen är...insert random förolämpning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men jag kom ihåg tråden det gällde. Läs själv. Snubben lackar snett eftersom Eury påstår att kommunism inte är "illa".

 

Om en person uttryckligen säger åt någon att denne är "hjärntvättad" som ett direkt svar på påståendet att "nazism är illa" - hur kan man tolka det på annat sätt än att personen ifråga försvarar nazismen?

Om sedan upprinnelsen till det hela var bokning av tvättstugetider, vådan av att konsumera rödkål eller kanske kommunism är väl totalt ointressant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller uttalandet om stenbrott, så...ja, lyckligtvis delas inte din människosyn av allt för många makthavare i samhället. Vi ska nog vara glada för det.

 

Glömde den här delen.

 

Stenbrott eller inte stenbrott, det kan diskuteras, men anser du att det vore fel att införa arbetsplikt för asylsökande. I så fall, varför i herrans namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en person uttryckligen säger åt någon att denne är "hjärntvättad" som ett direkt svar på påståendet att "nazism är illa" - hur kan man tolka det på annat sätt än att personen ifråga försvarar nazismen?

Om sedan upprinnelsen till det hela var bokning av tvättstugetider, vådan av att konsumera rödkål eller kanske kommunism är väl totalt ointressant?

 

Nu är det visst du som har svårt med läsförståelsen.

 

"Varför nazimods? Varför inte kommunistmods?"

 

"Därför att nazism är illa". Till skillnad från kommunism alltså. :roll:

 

"Hoppas du blir avstängd, parasitjävel."

 

Han lackar snett eftersom Eury påstår att kommunism inte är "illa", punkt fucking slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en person uttryckligen säger åt någon att denne är "hjärntvättad" som ett direkt svar på påståendet att "nazism är illa" - hur kan man tolka det på annat sätt än att personen ifråga försvarar nazismen?

Om sedan upprinnelsen till det hela var bokning av tvättstugetider, vådan av att konsumera rödkål eller kanske kommunism är väl totalt ointressant?

 

Nu lägger jag mig i. Jag tycker att båda sidor har poänger såväl som brister.

 

Dock angående just den språkliga tolkningen. Märk väl: språkliga tolkningen så behöver det faktiskt inte betyda att han försvarar nazism. Man skulle kunna tolka det som att han anser att nazism är precis lika illa som kommunism samt att han anser eury vara hjärntvättad av helt andra orsaker än att han tar avstånd från nazism.

 

OnT: Muppen borde bannas pga att han försökte sprida sina åsikter. Yep, I said it. Precis samma anledning till att Saddam skulle störtas. Skit i skälet, invasionen var korrekt. Dra över Kim Jong Il och en handfull andra diktatorer också så fort ni kan, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OnT: Muppen borde bannas pga att han försökte sprida sina åsikter. Yep, I said it. Precis samma anledning till att Saddam skulle störstas. Skit i skälet, invasionen var korrekt. Dra över Kim Jong Il och en handfull andra diktatorer också så fort ni kan, tack.

 

Då blir väl frågan: Ska jag också bannas? Jag säger ju en del saker som vissa inte alls gillar. Och vem ryker efter mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SD, och det var därför jag skrev att jag inte är säker på att det stämmer, men å andra sidan har det aldrig bemötts av etablissemanget och det säger ju en del... Oavsett om det handlar om fem, tio eller femton procent så bör faktiskt alla som har en susning om invandringspolitik vara medvetna om att de allra flesta som kommer hit är ekonomiska "flyktingar". Att försöka hävda motsatsen är...insert random förolämpning.

Din argumentation faller ju dock på att det bara är rasistiska lowlifes som bryr sig om vilka som är "riktiga" flyktingar eller inte. Resten av oss ser utländsk arbetskraft som en tillgång och utländska influenser som något positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir väl frågan: Ska jag också bannas? Jag säger ju en del saker som vissa inte alls gillar. Och vem ryker efter mig?

 

Det finns en gräns för vad som kan tillåtas. Personligen tycker jag inte att du på långa vägar har överskridit den. Men det är ju skitsamma egentligen eftersom jag inte är moderator.

 

Dessutom anför du dina argument med någorlunda saklighet. Muppen försökte ju bara röra om i grytan på ett oseriöst sätt. Jag tar gärna en diskussion med en rasist i detta forum – så länge det är sakligt och underbyggt. Att slänga ur sig floskler om Mona Muslim och kamelridare gynnar ingen – allra minst hans möjlighet att framstå som seriös och vilja att skapa debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din argumentation faller ju dock på att det bara är rasistiska lowlifes som bryr sig om vilka som är "riktiga" flyktingar eller inte. Resten av oss ser utländsk arbetskraft som en tillgång och utländska influenser som något positivt.

 

Jo, precis, och när vi behövde arbetskraft och tog hit jugoslaver och italienare medförde det inte samma problem som nu. Folk kom hit för att arbeta och hamnade inte i samma utanförskap som i dag. Men att ta in folk när det innebär en nettokostnad för samhället är bara korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...