Gå till innehåll

Baluupaz

Staash

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Suck, slutar typ +-0 efter att ha legat båda fint back och fint upp. Startade illa med tappade 10k direkt men sen funkade det bättre. Låg ett par tusen upp, men tappade sen inköp med QQ vs KK på ett ruskigt uselt sätt. Spelade som en tvättäkta idiot. Kan inte förstå vart man får sina hjärnsläpp ifrån?

Fick in en pott mot bordets värde och stannade som sagt even så det får väl anses vara okej trots allt, antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan precis ALLA marginella händer gå till motståndaren? Här sitter man och synar tom med bäst hand och på river kommer ett kort som hjälper fi. Sitter man på två överkort + färgdrag så blankar två gator. Detta har varit en helt sinnessjuk kväll med just den biten, längesen det var likadant. Haft hur många multidrag som helst som missats ikväll vs mediokra händer. Det är inte likt Svenska Spel. Är det läge spela nötterna hårdare än drag igen? Kan inte SvS förvarna i så fall, för då är det ju läge att lägga om hela spelstrategin..

Jag ger upp för natten. Inte särskilt farligt ekonomiskt, men tungt psykiskt och dessutom väldigt tråkigt att spela poker..

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Nyss hemkommen från Cypern, eller ganska i alla fall. Kom hem igårnatt klockan 5 på natten - kaos på Cypern flygplats, som förväntat. Själva resan gick åtminstone kanon och jag lyckades sova mig igen hela. Hallelujah!

Blev varken poker eller någonting med datorn där nere, trots att jag tog den med mig. Hann bara lite snabbt in och läsa om skandalerna i handbollssverige, känns märkligt när man känner och har sett personerna i fråga hela sin uppväxt. Får läsa igenom rubbet nu, morsan har sparat tidningarna..

Skall ner till stranden nu med brorsans flickvän, brorsan och en polare sen ikväll väntar det träning igen. Skall bli gött att komma igång igen och sen imorgon är det dags igen för match, första efter uppehållet!

Länk till kommentar

19k upp på SvS och 2k$ ner på Betfaair under dagens spel. Bara tappat och tappat på Betfaair på senaste tiden. Det är inte skoj..

Skall till Hbg imorgon och kika på lillebrorsan när han spelar cup. Hoppas vädret blir okej!

Hm vafan vilken cup är det? :D Jag cyklade förbi Olympia idag på väg hem från gymet och möttes av ett stort gäng småflickor (typ 13-14 tror jag) som snackade Stockholmska. Inget enormt konstigt där kanske, men det sjuka var att varenda en av dem hade tagit av sig tröjan och gick med sport-BH! Lite peddovarning kanske men det var inte helt lätt att hålla ögonen i styr :mrgreen:

Kanske hade något samband...vem vet?!

Länk till kommentar

Hm vafan vilken cup är det? :D Jag cyklade förbi Olympia idag på väg hem från gymet och möttes av ett stort gäng småflickor (typ 13-14 tror jag) som snackade Stockholmska. Inget enormt konstigt där kanske, men det sjuka var att varenda en av dem hade tagit av sig tröjan och gick med sport-BH! Lite peddovarning kanske men det var inte helt lätt att hålla ögonen i styr :mrgreen:

Kanske hade något samband...vem vet?!

Eskilscupen hette den, vi var där tre dagar i sträck. Kan väl säga att en av dom trevligare inslagen var alla fina, söta, små flickor som strövade omkring på området. Fanns både storasystrar och spelare som inte såg helt vanskapta ut :) Så du behöver inte känna dig ensam som peddo, menar jag! :)

Brorsan tog för övrigt guldet i b-slutspelet, och ja jag håller med er om att b-slutspel är för sopor men just i detta fallet är det inte fullt lika kasst som det låter då det även fanns c och d-slutspel, hehe.

Länk till kommentar

14.4k upp på mindre än en timmes spel. Brukar inte bli så mkt poker, och när jag väl sätter mig och lirar blir det sällan några längre sessioner men så länge det går som idag funkar det bra. Borde kanske suttit kvar eftersom jag hade en go känsla, men klockan börjar bli mkt och jag har nästan vant mig vid att lägga mig tidigt numera. Denna dagen är första på länge..

Grattis till mig förresten, 21 år idag. Mamma har gjort ett fint jobb med att uppvakta mig, lagat fin middag och fixat massa presenter. En klippa!

Har en hand som är lite lurig imo, har aldrig kommit fram till någon riktigt bra linje djupstackat och ur position i detta läget. Jag vill inte delge er för mkt tankar utan vill låta er kommentera i lugn och ro innan jag ger mig in i leken. Berätta gärna igenom alla gator för det känns som det finns alternativa spel på varje gata. Här kommer handen:

***** Hand 764561142 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, August 05, 2008 2:59:13 AM

Julia 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Ettan (11985.02)

Plats 2: Tvåan (9925.00)

Plats 3: Baluupaz (15670.17)

Plats 4: FI (10188.13)

Plats 5: Trean (17735.47)

Baluupaz lägg LM 25.00

FI lägg SM 50.00

** Giv **

Ettan [N/A, N/A]

Tvåan [N/A, N/A]

Baluupaz [Ks, Ek]

FI [N/A, N/A]

Trean [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Trean Lägg

Ettan Lägg

Tvåan Lägg

Baluupaz Höj till 200.00

FI Syna 200.00

*** Flop(Board): *** : [7k, Kk, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

Baluupaz Satsa 300.00

FI Höj till 1200.00

Baluupaz Syna 1200.00

*** Turn(Board): *** : [7k, Kk, 9s, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

Baluupaz Passa

FI Satsa 2600.00

Baluupaz Syna 2600.00

*** River(Board): *** : [7k, Kk, 9s, 6k, 7r]

*** Bet Runda 4 ***

Baluupaz Passa

FI All-in 6188.13

Baluupaz ?

Detta är linjen jag valde och mer än så här får ni inte veta..

Länk till kommentar

FI Satsa 2600.00

Baluupaz Syna 2600.00

*** Bet Runda 4 ***

Baluupaz Passa

FI All-in 6188.13

Baluupaz ?

Jätte readberoende.

Inte många reko spelare jag synar ned på river iaf.

Länk till kommentar

FI Satsa 2600.00

Baluupaz Syna 2600.00

*** Bet Runda 4 ***

Baluupaz Passa

FI All-in 6188.13

Baluupaz ?

Jätte readberoende.

Inte många reko spelare jag synar ned på river iaf.

Han spelade 20/18 och verkade rätt okej. Hade inte sett han göra några mongomoves tidigare och verkade allmänt snäll i sitt game.

grattis! vem är fi?

tack

han är tight åtminstone, av hans stats att döma.

reko spelare bluffar inte river här?

Nej, det är ju det man vill tro..

+1 denna bräda suger att bluffa på.

Om han bluffade så lurade han mig 8-)

Länk till kommentar

med betoning på jätte readberoende hävdar jag att man oftare tittar in i en bättre hand om man synar en bra spelare här.

Jo, precis. Känns inte som han kan omvandla en kung till en bluff eller K7 exempelvis, kändes som han var ganska stark delvis för att han foldat snällt dom flesta andra gångerna vi lirat. Spelar du annorlunda någon gata?

Länk till kommentar

Spelar mycket lägre själv men vill bara kolla hur det är högre upp. Om man CRAI turn här, hur ofta får man syn av sämre då?

Jag hade tankar på att checkställa turn, faktiskt. Valde den passivare vägen kan man väl säga. Hur ofta man får syn av sämre händer här beror väldigt ofta på stackdjup och också vem det är man spelar emot, såklart men skulle gissa att man i stort sätt aldrig får syn av sämre hand av en regular. Sen kan det ju diskuteras hur stark min hand egentligen är med tp + nutflushdrag :)

Länk till kommentar

Såg att du glömde ta bort nicket på den som lägger BB, så kan tänka mig att det var gruggel du mötte?

Klurig spelare, iaf de gånger när jag mött honom.

Doh, här sitter man och känner sig jättehemlig också har man givetvis missat på ett ställe, haha. Hade iofs tänkt gå ut med nicket så småningom. Har heller inte mött honom särskilt många gånger, men han verkade okej.

Länk till kommentar

Stoppa in på turn är inget vidare, linjen är bra fram till river. Håller inte alls med om att det inte är ett bra bluffläge, heros hand ser ut som precis vad den är när han synar flop och turn. Set slår oftast om flop och FD brukar få in mer pengar antingen på flop eller turn. Med det sagt så är det inte så många som skjuter 3 tunnor här ändå.

Länk till kommentar