Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

Hoj!

 

FM-liret flyter på och pokerliret blir lidande. Lät min mentalt underutvecklade storebror spela lite på mitt konto som stejk eftersom han haft det lite kärvt på senaste. Som tack backar han 11k vilket får anses vara vad man räknat med..

 

Hade senare en session själv där det började riktigt tungt och backade väl 10-15k i början men spelade ändå helt okej imo. Tog sen igen det mesta och spelade riktigt bra igen för en gångs skull, kändes som det var väldigt längesen. Tidigare har man liksom bara sluppit otur och haft lite flyt i nyckelpotter, men nu kändes det bra på riktigt. Slutade 7-8k upp vilket jag efter omständigheterna är nöjd med. Känns som det rullar riktigt bra nu, längesen man tappade stort..

 

Har fått in sängen i lägenheten nu, monterad och klar står den nu och ståtar inne i mitt sovrum. Får bli lite bilder sen när det är klart, eller varför inte under uppbyggnad också? :) Hur som helst så är den på plats efter mycket om och med. Råkade nämligen glömma mittbalken på IKEA vid första inhandlingen, så när sängen stod till 95% färden och man vände på sista bladet i manualen fick man sig en chock då man såg man inte hade sista delen - livstilt på sånt. Letade runt i lägenheten, men givetvis fanns den inte där. Till på det märkte jag att madrasserna jag köpt var för stora så det var bara att återvända och byta. Seeeeeeeeegt!

 

Nu börjar det dock likna något, skall bara fixa internet där också. Inte går det väl att snylta grannens olåsta trådlösa? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Till vart i Cypern ska du? :)

 

Ayia Napa, med brorsan och hans flickvän. Pavlo heter tydligen hotellet, dom bjöd med mig och jag vet inte särskilt mkt eller är inte särskilt insatt. Bara att vi åker den 21a och stannar en vecka. Där finns gym och tennisplan, vilket fick mig intresserad. Kan vara skönt med lite sol och semester en vecka :) Betvivlar det blir en supa-knull-resa som många andra som åker till Cypern..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missat denna DB:n ...kommer följas med tanke på att det kanske kan finnas lite golf i den med ?!?!

 

Ska börja från sida 1 när jag e tbax från sem.

 

:h:

 

En del golf är där nog, men inte särskilt mkt. Spelar mest på skoj med polarna och har inte ens grönt kort. Har dock tankar på att skaffa!

 

Enjoy och kom gärna med kommentarer. Allt blir mkt roligare då! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men rövsvett!

 

Första natten i nya lyan, har knappt ens hunnit bädda sängen innan man smällt iväg 3-4 inköp på omahan. Började bra med 4.5k upp, men sen rasade jag samma. Blev kanske lite väl aggressiv i många läge, men fick trots detta inte betalt vid fler än enstaka tillfälle så det jämnade inte riktigt ut sig. Försökte dock hålla gott humör ändå =)

 

Sprang sedan in på Betfaair för att försöka reparera skadan men stannade cirka 10 minuter. Sen hade jag tappade 1 inköp på omahan och 1 inköp på texas och då började jag så smått inse det inte riktigt var min dag, eller åtminstone inte läge att lira just nu. Irriterande när pengarna bara springer iväg utan att man vet vad fan som hänt. Kanske en läcka? Haha!

 

Sammanfattning:

 

Första natten och första grinddagen i nya lägenheten. 4 tappade inköp på SvS och 2 tappade inköp på Betfaair varav ett på högre nivå än normalt. Naaaajs start!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men rövsvett!

 

Första natten i nya lyan, har knappt ens hunnit bädda sängen innan man smällt iväg 3-4 inköp på omahan. Började bra med 4.5k upp, men sen rasade jag samma. Blev kanske lite väl aggressiv i många läge, men fick trots detta inte betalt vid fler än enstaka tillfälle så det jämnade inte riktigt ut sig. Försökte dock hålla gott humör ändå =)

 

Sprang sedan in på Betfaair för att försöka reparera skadan men stannade cirka 10 minuter. Sen hade jag tappade 1 inköp på omahan och 1 inköp på texas och då började jag så smått inse det inte riktigt var min dag, eller åtminstone inte läge att lira just nu. Irriterande när pengarna bara springer iväg utan att man vet vad fan som hänt. Kanske en läcka? Haha!

 

Sammanfattning:

 

Första natten och första grinddagen i nya lägenheten. 4 tappade inköp på SvS och 2 tappade inköp på Betfaair varav ett på högre nivå än normalt. Naaaajs start!

 

 

Nu kommer du aldrig sova gott i nya lägenheten:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men rövsvett!

 

Första natten i nya lyan, har knappt ens hunnit bädda sängen innan man smällt iväg 3-4 inköp på omahan. Började bra med 4.5k upp, men sen rasade jag samma. Blev kanske lite väl aggressiv i många läge, men fick trots detta inte betalt vid fler än enstaka tillfälle så det jämnade inte riktigt ut sig. Försökte dock hålla gott humör ändå =)

 

Sprang sedan in på Betfaair för att försöka reparera skadan men stannade cirka 10 minuter. Sen hade jag tappade 1 inköp på omahan och 1 inköp på texas och då började jag så smått inse det inte riktigt var min dag, eller åtminstone inte läge att lira just nu. Irriterande när pengarna bara springer iväg utan att man vet vad fan som hänt. Kanske en läcka? Haha!

 

Sammanfattning:

 

Första natten och första grinddagen i nya lägenheten. 4 tappade inköp på SvS och 2 tappade inköp på Betfaair varav ett på högre nivå än normalt. Naaaajs start!

 

Ofta när jag spelar dåligt så är det inte förlorade potter jag irriterar mig mest på utan snarare det faktumet att man inte får betalt för nöthänderna. Det brukar ju gå självmant 9/10 dagar på SvS annars liksom:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ayia Napa, med brorsan och hans flickvän. Pavlo heter tydligen hotellet, dom bjöd med mig och jag vet inte särskilt mkt eller är inte särskilt insatt. Bara att vi åker den 21a och stannar en vecka. Där finns gym och tennisplan, vilket fick mig intresserad. Kan vara skönt med lite sol och semester en vecka :) Betvivlar det blir en supa-knull-resa som många andra som åker till Cypern..

 

 

Allright :) Åker 18e om 3 dgr alltså. Fast det är väl mer en supa-knull-resa för oss :) Ha det så trevligt iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer du aldrig sova gott i nya lägenheten:(

 

Nej, den är ond. Förhäxad..

 

Ofta när jag spelar dåligt så är det inte förlorade potter jag irriterar mig mest på utan snarare det faktumet att man inte får betalt för nöthänderna. Det brukar ju gå självmant 9/10 dagar på SvS annars liksom:-)

 

Exakt!

Om man spelar extremt slaskigt får man räkna med att bli nersynad lite brett och att man bluffar iväg lite cash och sådär, men man vill gärna ha betalt då man sitter på nuts så det jämnar ut sig. Det är där skon klämmer =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allright :) Åker 18e om 3 dgr alltså. Fast det är väl mer en supa-knull-resa för oss :) Ha det så trevligt iaf!

 

Haha!

Det låter väl iofs inte helt fel, det heller. Hade inte min brors flickvän varit med hade det troligtvis blivit lite vildare för oss också, även om brorsan fått hålla ormen innanför brallorna. Är ingen förespråkare av otrohet!

 

Blir väl dock en sån resa förr eller senare. Börjar dock komma till åren, så det får bli ganska snart känner jag. Har vuxit ifrån det snart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne en sväng till på Betfaair, kunde liksom inte hålla mig borta trots att jag insåg det inte var min dag. Ni vet hur det känns när man bara låter värdet vara ifred? Funkar inte riktigt så!

 

Gick in en sväng till, bara omaha denna gången. Plockade 2400$ och var återigen plus på Betfaair åtminstone. Wohoo!

 

Det är okej att vara back på en sajt, men inte två. Kanske skall inte på SvS och ge det ett försök till? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle man tydligen inte. Börjar med att förlora QQ vs KJ mot en shortstack som spelar som ett knarkat generalmongo, det kan fan inte vara lätt att vara idiot. Ingen engångsföreteelse heller utan medvetet jävla idiotspel dagarna i ända..

 

Borde man förstått vart det lutade åt redan där? Ett par händer efter synar en jävla tokstålle med 2-10 ruter och floppar färghelvetet samtidigt som jag sitter på AQ och toppar med damen. Ingen jättepott men bara så talande. Är det bra att spela 2-10 för att balansera sin range eller vad fan folk kallar det? Ge mig såna floppar och jag spelar alla händer.

 

AQ vs A7 och 78Q flopp. Klart en 7a kommer på turn va? Han raisar preflop och checksynar floppen och får sitt drömkort, checksynar turn och betar ut river. Klart man skall hitta avbetalningen även om jag säger rakt ut i chatten att han har en sjua..

 

Inga jättesummor, men ändå tilt att bara ge bort pengar sådär. Något som gör sitt till är att SvS stänger ner klockan 03:00. Medveten om att det varit så länge, men vad fan är det egentligen? Underhållning av sajten? Köss mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en relativt produktiv dag, har varit en sväng på El-Giganten med en polare som jobbade där innan han stack in i lumpen så han hjälpte mig med det mesta och såg till så dom inte blåste mig. Istället fick vi tag på en väldigt kompetent och trevlig kille som hjälpte mig med allt från tv-kanaler och abonemang, bredband, kablar och annat skit. Fick det till reducerat pris vilket alltid är trevligt!

 

Lyckades även bestämma mig för en tv - LG, 50 tums. Kommer troligtvis lägga upp lite bilder från lägenheten lite senare så då får ni en glimt av detta monster. Kommer bli ett jävla meck att få hem den och bära upp den imorgon kan jag tänka mig..

 

Skruvade även ihop soffbordet och satte ihop tvättkorgen så nu börjar det likna något här hemma. Snart kommer väl skrivbordet också på sin plats så man har någon seriös plats att grinda på. Cant wait!

 

En lite mindre trevlig incident inträffade imorse. När jag vaknade och skulle på min pissetur till toaletten märkte jag att det var översvämmat. Tydligen hade någon säkring eller koppling brustit bland rören och det hade stått och droppat hela natten. Småtilt på det, men ringde ett samtal och vaktmästaren var på plats imponerande snabbt faktiskt så det löste sig ganska okej till slut.

 

Imorgon blir det förhoppningsvis lite tennis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farligt med LG apparater, känner massa (mig inkluderat) som har fått röda pixlar som dansar i mörka partier på hd-material :( Tur det går på garantin. Hoppas din 50" är av bättre kvalité

 

Jaså, det säger du? Har som sagt en polare som jobbat på tv-avdelningen och LG är ett av märkena han rekomenderar, och då sågar han många andra ganska friskt. Hoppas du har rätt att min funkar bättre, för sånt vore ju trits. Enda jag haft från LG förr är en telefon och det var en riktig överlevare, trots att den var i två bitar fortsatte den fungera i stort sätt :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va väl själva fan också!

 

Gick in en sväng på Betfaair och deras fiskiga omaha-bord. Small riktigt fint direkt och jag tappade omgående ett inköp med 2par efter omslag preflop. Fyra pers fiskade efter samma drag, men givetvis satt det ändå. Torskade två potter där jag floppar nöten, nötset, mot färgdrag. En gång där jag har toppar + nötfärgdrag vs set som kåkar turn. Det är det som skiljer, när jag har floppad nöt blir jag utdragen och när jag har drag vs set kåkar det sig.

 

Hittar rekordbacket på 4k$. Inte särskilt skoj..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...