Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt mannen! Jävlgit mkt grattis! =)

Tack!

Kanske vi kan komma överens om något ;)

Fett Baloou! Inte illa alls! Tänk om man skulle kunna plussa såna summor varje dag :)

Jaså, du finns här också? Härligt!

Några sådana summor brukar inte jag heller få ihop. Ibland har man bra med flyt. Om varje dag vore som gårdagen hade livet varit underbart :)

Hehe wp Balu. Jag sa ju att jag skulle suttit in där om man bara hade haft lite rulle som klarar det....

 

Så gick även mitt resonemang och jag kom fram till att det inte var några problem på så sätt. Fanns mer att vinna än att förlora så att säga och det visade ju sig vara väl investerade 20k :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att grattulera då! Med andra ord inte varit så otrevlig i chatten senaste dagarna ! :-D

 

Tat lugnt bara, kan vända fort.....o med dessa summor dessutom!

 

Ps; Började du skotta med 20K, bära eller brista typ! Dags att göra en repris med en liten del av skottpengarna !!! * hehe *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

**** Hand 703644431 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, May 24, 2008 7:38:19 PM

Julia 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Baluupaz (5601.38)

Plats 3: AnteSvante (6759.40)

Plats 4: smokie7 (5471.27)

Plats 5: soop (3544.56)

AnteSvante lägg LM 25.00

soop lägg SM 50.00

** Giv **

Baluupaz [N/A, N/A]

AnteSvante [2s, Es]

soop [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Baluupaz Höj till 200.00

AnteSvante Syna 200.00

soop Lägg

*** Flop(Board): *** : [4r, 8s, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

AnteSvante Passa

Baluupaz Satsa 350.00

AnteSvante Höj till 1000.00

Baluupaz Höj till 1900.00

AnteSvante All-in 6559.40

Baluupaz Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 4235.00

Baluupaz Lägger mig Vinst: 0.00

AnteSvante Vinner potten Vinst: 4235.00

soop Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att grattulera då! Med andra ord inte varit så otrevlig i chatten senaste dagarna ! :-D

 

Tat lugnt bara, kan vända fort.....o med dessa summor dessutom!

 

Ps; Började du skotta med 20K, bära eller brista typ! Dags att göra en repris med en liten del av skottpengarna !!! * hehe *

 

Det kan vända väldigt fort ja, och det är jag väl medveten om. Har gått på ett par minor i mina dar. Försöker hålla igen när det går emot men det är svårt :)

 

Satte in 20k på 75-150 men man kan inte kalla det ett skott. Hade jag tappat inköpet hade det inte varit någon fara på taket. Långt därifrån! Skönt det gick vägen den gången, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

**** Hand 703644431 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, May 24, 2008 7:38:19 PM

Julia 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Baluupaz (5601.38)

Plats 3: AnteSvante (6759.40)

Plats 4: smokie7 (5471.27)

Plats 5: soop (3544.56)

AnteSvante lägg LM 25.00

soop lägg SM 50.00

** Giv **

Baluupaz [N/A, N/A]

AnteSvante [2s, Es]

soop [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Baluupaz Höj till 200.00

AnteSvante Syna 200.00

soop Lägg

*** Flop(Board): *** : [4r, 8s, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

AnteSvante Passa

Baluupaz Satsa 350.00

AnteSvante Höj till 1000.00

Baluupaz Höj till 1900.00

AnteSvante All-in 6559.40

Baluupaz Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 4235.00

Baluupaz Lägger mig Vinst: 0.00

AnteSvante Vinner potten Vinst: 4235.00

soop Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Kan jag verkligen behålla min värdighet om jag säger det? Du hade nästan rätt i din gissning på bordet. Hade lite bättre kicker dock - K9. Gav väl dig lite för mkt cred kombinerat med lite sargat självförtroende. Inte en av mina bättre spelade händer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag verkligen behålla min värdighet om jag säger det? Du hade nästan rätt i din gissning på bordet. Hade lite bättre kicker dock - K9. Gav väl dig lite för mkt cred kombinerat med lite sargat självförtroende. Inte en av mina bättre spelade händer ;)

 

du har pos på ante så syna hans omslag och försök få in degen på blank turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har pos på ante så syna hans omslag och försök få in degen på blank turn.

 

Det var min ursprungliga tanke, men sen valde jag att slå om igen för att få honom att vika då jag trodde jag var stark. När sen Ante pushar så ställer situationen mig lite och det blir kortslutnings-fold. Antar din linje rent generellt funkar mkt bättre. Uppskattar alla analyser!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar jag den som du så stackar jag av annars är det standard att syna bara.

 

Givetvis det enda rätta. Har jag raisat upp K9 så kan jag väl inte önska mig så mkt mer än sådär på floppen. Har ingen riktigt bra förklaring till varför spelet blev som det blev. Trodde kanske Ante va lite tightare än vad som är fallet, alternativt spelade sina drag mindre aggro. GG wp, Ante :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe din minraise bjuder ju in så snyggt för mig:-) Kändes som du var hyggligt vek. och tar du syn med typ TP så har jag iaf 12 outs.

 

Den kunde varit mindre, så mini va det inte men nästan ;)

Såhär i efterhand finns det väldigt mkt som kan justeras och när jag tänker på det är det synd att man inte är bättre på poker och tar rätt beslut precis varje gång. Det hade varit sååå gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kunde varit mindre, så mini va det inte men nästan ;)

Såhär i efterhand finns det väldigt mkt som kan justeras och när jag tänker på det är det synd att man inte är bättre på poker och tar rätt beslut precis varje gång. Det hade varit sååå gött!

 

Hehe jo det hade fan vart gött. Tyvärr än man bara månniska:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg 9k upp då jag slutade spela igår. Skulle givetvis in och spela en liten trams-session till och tappade cirka 5k. Slutade således 4k upp. Glömde samtidigt sätta igång statistikprogramet, så det registrerades inte.

 

Spelade en liten session nu på förmiddagen också. Gårdagen slutade förresten inte med någon succé - eller det beror iofs lite på hur man ser det. Deckade i min polares soffa, vi två satt och kollade ESC lite smått och dunkade musik tillsammans med lite grogg och öl. Precis innan vi skulle sticka ut så skulle han pissa, och under minuten han var på dass hann jag somna. Nästan en bedrift!

 

Spelade hur som helst lite nu när jag kom hem. Sidofråga; Någon som vet hur lång tid det tar för alkoholen att komma ur kroppen? Alltså när man får köra bil. Givetvis vet jag det beror på när man slutar dricka och hur mkt man dricker, men finns det någon tumregel? Det gick iaf bra med spelet och lyckades plussa upp det jag tappade på tramssessionen plus ytterligare 7-8k så det känns bra.

 

Skulle vilja se handbollslandskampen nu på eftermiddagen men har inte tv4 sport. Någon som vet om man kan streama eller köpa hem matchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra dag!

 

Har städat rummet, vilket inte hör till vanligheterna. En massa tallrikar och kvarglömda salladslådor och annat skräp. Jag är nog sämst i världen på att ta undan efter mig. Riktigt svinigt emellanåt. Nu är det åtminstone lite bättre!

 

Har även hunnit med att träna lite fotboll i ösregnet, precis innnan Sverige spelade sin match mot Slovenien. Den matchen var för övrigt extremt ointressant. Bara man hör "topptrion" från start - Allbäck, Kennedy och D. Andersson så börjar man ju nästan somna. Blev en session istället..

 

På denna sessionen plussade jag 23k cirka, så det gick riktigt fint. Hittade ett par mkt bra bord vilket givetvis hjälpte till en hel del. Har nu för andra månaden i rad spräckt 6 siffrigt plus. Känns bra efter en miserabel mars månad!

 

Imorgon blir det en tripp in till CC i Malmö för att se vad man kan åstadkomma där. En polare till mig, obestridd railmästare på SvS, är sugen på att åka in och testa lyckan efter ett väldigt lyckat homegame i helgen. Hybris är bara förnamnet!

 

Nåja, snart blir det nog nattamacka och sen lite Fifa Manager innan sängen kallar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kort session nu på kvällen efter träningen som slutade 9.3k plus. Efter en stund stod 1337-grindarna på kö och då var det bara att snällt lyfta på röven och lämna plats. En annan faktor var att fm-polaren satt och väntade..

 

En annan fråga:

 

Vart fan har brudarna fått för sig att det skall vara tändande att bli biten i örat? Okej att naffsa och skit men ett rejält jävla Tyson-bet? Nej, flickan igår får inte komma på fler besök..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var och kollade på lägenhet idag. Blev väldigt intresserad och är mkt sugen på att klippa, men är det ekonomiskt fördelaktigt är frågan? Iofs handlar det inte enbart om det, men det spelar in. Just i detta fallet tror jag att det kommer bli en bra affär. Det har givetvis med hur mkt budgivningen stiger att göra också, men utgångspriset är bra - sägs det.

 

Kommer dock få betala allt kontant och det kommer gräva djupa spår i rullen. Cirka 75% ryker åt att betala den. Är det värt risken? Kanske skall ta lån på en del istället? Några förslag? Har inte riktigt bestämt mig för hur högt jag är villig att gå med budgivningen heller..

 

Pokern går annars helt okej för närvarande. Var inne en sväng på 24h tidigare under kvällen och spelade omaha som vanligt och återigen var det som att ta godis från småungar. Slutade 7-8oo€ upp. Även den rullen börjar ta sig..

 

Skall snart sova på beslutet, sen troligtvis börja buda.. Later!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade på Betfaair igen efter ett litet uppehåll. Har inte gått så bra där på senaste av någon anledning, har tiltat en del och klivit upp i blinds och skottat, slaskat och haft mig. Idag var det back to basic och NL500 grind för hela slanten, minst 4 bord i 4 timmar. Gick helt okej, och avgörande händer fick stå. Slutade 2700$ upp. Nice!

 

Kanske skall in en sväng till CC nu men har inte riktigt bestämt oss än, brorsan och jag. Hade varit nice att sticka till någon uteservering och dricka öl också. Match imorgon dock, så får bli lite halvlugnt. Inte omöjligt man sticker hem till Ystad också, så man slipper gå upp supertidigt och köra in dit imorgon bitti istället. Hatar tidiga mornar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...