_zed_ Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Tur att man är vaken... Håller med i din analys oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Tur att man är vaken... Håller med i din analys oxå Kul att höra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2008 TT med ett mediokert färgdrag står nästan aldrig i det läget. Hade nog gott på feg linjen att bara syna och utvärdera turn. Men är det en kompetent aggresiv spelare så blir de mkt svårare. Heheh fattig input. Spelade den nog lite för aggressivt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2008 Jag tror inte jag har spelat mot dig, men jag gillar inte riktigt hans spel här. När du 3bettar floppen är väl färgdrag det bästa han kan hoppas på, eller att du är tom iofs. Men om han vet att du ofta spelar för stack med mediokra händer så kan det ju vara helt okej. Jag hade nog föredragit att betta ut om jag vore han, och hellre check/raisat med en starkare hand eller som bluff. Är det inte läge att ställa in när han raisar floppen? Det har du nog gjort, men inte särskilt många händer. Han vet vem jag är och vi har lirat en del mot varandra, dvs en del historia. Han borde veta att han absolut som bäst är uppe mot färgdrag. I detta fallet även två överkort. JJ känns extremt överspelad, men man kan väl hoppas min image hade inverkan. Ställa känns kryddstarkt. Känns inte en 4bet starkare? Commitar ju mig i vilket fall som helst med mitt omslag. Plus att jag slipper visa om jag förlorar potten. Det är alltid positivt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2008 Wiie! Hittade rekordplusset på Betfaair idag. Satt halva eftermiddagen och grindade. I vanlig ordning backade man i början för att sen jobba i uppförsbacke. Låg 1500$ back eller något men slutade 4k$ upp. Kanoon! Det känns absolut som det vänt lite nu. Hade en 22k-pott på SvS igår också, där det satt en riktig idiot. 1k preflop på 25-50 var standard för honom. Råkade hitta AA då han körde en limpraise från 200 till 2100. Jag gottade mig och valde att slå om igen för orkade egentligen inte bli utdragen. Satt ganska djup vid tillfället. Floppen kom 8 hög eller något och jag ställde bara rakt in och han synade. Turn var ett A och saken var biff. Gött som fan! Är nu uppe i 12 plussessioner i följd. Någon som vill beta morgondagen kommer gå i rött? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 27 April , 2008 Rapport Share Postad 27 April , 2008 Gutt att de går bra man. Slipper jag oroa mig för dig på 10-20 borden. "-Du har TT som du raisar upp i vanlig ordning i sen position. BB synar och resten viker. Du får 9 hög flopp som är helfärgad och blir mini-checkraisad. Du har en tia i färgen." Bra värde på Betfair iförhållande till SvS? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2008 Hann med en liten nattsession på Svenska Spel också. Det var ju en av anledningarna till att jag stannade hemma ikväll, istället för fest. Borde kunna ta vara på fyllepokern på lördagar. Stannade 5k upp efter att som vanligt backat i början. Fint att ta igen dock! Sviten fortsätter. Skall dock inte säga för mycket, för då ryker den all världens väg.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2008 Gutt att de går bra man. Slipper jag oroa mig för dig på 10-20 borden. "-Du har TT som du raisar upp i vanlig ordning i sen position. BB synar och resten viker. Du får 9 hög flopp som är helfärgad och blir mini-checkraisad. Du har en tia i färgen." Bra värde på Betfair iförhållande till SvS? Jaså, har vi möts mkt? Kommer troligtvis spela kvar där ett tag till, eller åtminstone blanda lite så helt slipper du nog inte mig Sajten har ju sina supertomtar, även om dom är svårare att identifiera. Spelet där verkar dock passa mig av någon anledning. Finns väldigt mkt grinders, dock. En del vassa spelare, men är du en bra spelare liksom har du edge mot dom flesta. Känns ganska lättlästa efter ett tag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 28 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2008 Har lyckats med konststycket att återigen bli avstängd från chatten på Svenska Spel. Aaaah, orkar inte.. Minns inte ens tillfället då jag skulle ha skrivet allt det där dom skickade till mig. Detta får mig att tro det va min bror som snott mitt konto på fyllan och vräkt ur sig oförskämdheter. Nästa gång skulle det tydligen bli permanent. Hatar att inte kunna svara på alla klagomål man får för sin spelstil och kapacitet. Det är trist! Dock har det gått riktigt bra på slutet. Hade dock monsterbacket på Betfaair dagen efter jag skrivet mitt inlägg här på pf - precis som väntat. Redde dock upp det någorlunda på SvS. På uppgång! Får se vart det grindas ikväll. Håller på att starta upp lite nytt också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 28 April , 2008 Rapport Share Postad 28 April , 2008 Har lyckats med konststycket att återigen bli avstängd från chatten på Svenska Spel. Aaaah, orkar inte.. ... Hehe....hänt mig X antal ggr också! Lite jobbigt som du säger! Senaste tiden är det väl typ 2-3 pers som säger att de ska anmäla mig utan att det hänt något! Har tyvärr fortf lite tiltproblem i chatten ibland! PS; Sorry alla som jag sagt nån dumhet till... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 28 April , 2008 Rapport Share Postad 28 April , 2008 Tänk då mig som vart permbannad i 8 månader =( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 28 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2008 Hehe....hänt mig X antal ggr också! Lite jobbigt som du säger! Senaste tiden är det väl typ 2-3 pers som säger att de ska anmäla mig utan att det hänt något! Har tyvärr fortf lite tiltproblem i chatten ibland! PS; Sorry alla som jag sagt nån dumhet till... Har hänt mig också. Jag var nästan helt 100 på att DENNA gången skulle bli permanent för jag har för mig jag fick samma hot senast dom skickade mail: Du blir avstängd permanent nästa gång. Klarade mig tydligen denna gången också, vilket känns rätt bra. Skall "bara" vara avstängd i en månad Tänk då mig som vart permbannad i 8 månader =( Ja, jag hade nog inte klarat av det. Vad sa du för att lyckas med det? Inte ens några varningar eller du har fått tre chanser som vi andra? Brukar snacka ganska mycket och det är halva nöjet känns det som. Dock kanske resultaten blir lite bättre med avstängd chat och bättre koncentration. Någon sådan undersökning har jag inte gjort än Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 3 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2008 Sitter och nattlirar en fredag, precis som jag brukar. Kallt som fan! Har en syntomte som gjorde världens mest magiska syn mot mig där jag slår om preflop och pottar alla gator på kung hög flopp och ställer river - han sitter på AJ och hittar syn på river. Så korkat.. Har dock gått rätt okej totalt. Ligger upp, men låg betydligt bättre. Nu måste jag sitta kvar här tills jag plockat honom, orkar egentligen inte även om det är Judge Judy på tv4+ som håller mig sällskap. JJ är nöten! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 3 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2008 Såja! Mycket tillfredställande att det inte tog längre tid. Känns bra att sluta nu! Har en mkt fin graf senaste tiden nu. Får nog säga man hittat tillbaka till spelet, eller åtminstone fått slippa den värsta variansen på senaste. Hitta spelet dröjer väl nog ett par veckor till eller något. Men: Plus är alltid plus! Här kommer den avgörande handen: ***** Hand 684308605 ***** 10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, May 03, 2008 6:20:24 AM Gwen Turbo 10 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: M Magnet (3159.56) Plats 2: Baluupaz (6194.56) Plats 3: Lucky75 (1852.51) Plats 4: Stationen (3706.23) Plats 5: STANKOVIC (684.78) Lucky75 lägg LM 10.00 Stationen lägg SM 20.00 ** Giv ** M Magnet [N/A, N/A] Baluupaz [9h, Ds] Lucky75 [N/A, N/A] Stationen [N/A, N/A] STANKOVIC [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** STANKOVIC Lägg M Magnet Lägg Baluupaz Höj till 80.00 Lucky75 Lägg Stationen Syna 80.00 *** Flop(Board): *** : [10k, 8h, Knh] *** Bet Runda 2 *** Stationen Passa Baluupaz Satsa 140.00 Stationen Höj till 300.00 Baluupaz Höj till 900.00 Stationen Syna 900.00 *** Turn(Board): *** : [10k, 8h, Knh, Ks] *** Bet Runda 3 *** Stationen Passa Baluupaz Satsa 1220.00 Stationen Syna 1220.00 *** River(Board): *** : [10k, 8h, Knh, Ks, 4k] *** Bet Runda 4 *** Stationen Passa Baluupaz All-in 3994.56 Stationen All-in 1506.23 *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 7407.46 M Magnet Lägger mig Vinst: 0.00 Baluupaz [9h, Ds] Stege med högsta kort kung Vinst: 7407.46 Lucky75 Lägger mig Vinst: 0.00 Stationen Lägger mig Vinst: 0.00 STANKOVIC Lägger mig Vinst: 0.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 3 Maj , 2008 Rapport Share Postad 3 Maj , 2008 "Stationen" gjorde ju skäl för namnet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
3lendil Postad 3 Maj , 2008 Rapport Share Postad 3 Maj , 2008 han kan juh edita namnet för att slippa outa fisken också...(då borde han iofs suddat ut samtliga namn i det gejmet:)) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 3 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2008 "Stationen" gjorde ju skäl för namnet... han kan juh edita namnet för att slippa outa fisken också...(då borde han iofs suddat ut samtliga namn i det gejmet:)) Hehe, alldeles riktigt så tyckte jag Stationen var ett passande namn för denna spelare. Så heter han inte egentligen, dock orkade jag inte ta bort alla andras namn för så viktigt är det inte. Orkar någon ta reda på vem det är genom att gå tillbaka eller köra en research så har dom gjort sig förtjänta av hans pengar, hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
3lendil Postad 3 Maj , 2008 Rapport Share Postad 3 Maj , 2008 Hehe, alldeles riktigt så tyckte jag Stationen var ett passande namn för denna spelare. Så heter han inte egentligen, dock orkade jag inte ta bort alla andras namn för så viktigt är det inte. Orkar någon ta reda på vem det är genom att gå tillbaka eller köra en research så har dom gjort sig förtjänta av hans pengar, hehe Jag syftade mer på att du borde suddat ut samtliga namn eftersom alla som du spelade mot är på ett eller annat sätt fisk/kassa. Lucky75 är juh inte direkt nån stjärna och M Magnet är weak-tajjt. Fan börjar inse att min motrigg kanske snarare beror på min kassa table-selection, än dåligt spel. Tänk om man kunde ha sådana bord som standard:( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 3 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2008 Jag syftade mer på att du borde suddat ut samtliga namn eftersom alla som du spelade mot är på ett eller annat sätt fisk/kassa. Lucky75 är juh inte direkt nån stjärna och M Magnet är weak-tajjt. Fan börjar inse att min motrigg kanske snarare beror på min kassa table-selection, än dåligt spel. Tänk om man kunde ha sådana bord som standard:( Haha! Jaså, det var så du menade. Du har faktiskt en riktigt bra poäng, samtliga lirare vid bordet är usla. Har dock en tendens att bli väldigt nersynad av dessa, och har man då extremt dåligt kortsnitt och noll träffyta så är dom väldigt svåra att spela mot. Blev en del frustration innan nyckelpotten infann sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 5 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 Maj , 2008 Det har varit en bra dag. Blev ingen fest igår, och således inte den vanliga tunga skallen dagen efter. Den där klassiska, kraftiga bakfyllan slipper jag oftast! TV-tablån har varit fullspäckad med godbitar. Sport, sport och åter sport! Milan - Inter Bajen - Blåvitt Ciudad Real - Kiel Osasuna - Real Madrid Kan det bli bättre? Skulle vara om Blåvitt tog en vinst på Söderstadion, men man kan inte få allt. Real Madrid säkrade titeln och det får vara gott nog för dagen! Pokern har också gått fint idag. Gick in en sväng på min brors konto och satte det mesta. Fick väldigt bra betalt också och plussade 5 inköp. Det kontot är nu riktigt på gång igen. Viktigt! Sprang in en sväng och lirade omaha på 24h också. Gick över förväntan och detta berodde mestadels på att det är sanslöst låg nivå på spelarna där. Lirar väldigt sällan omaha själv, så är ingen stjärna. Kunde dock plocka dom som satt där och ställde med toppar + kass kicker, utan drag. Julafton! Blir lite Judge Judy och sen sömn. Imorgon kommer brorsan hem från Aruba! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 7 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 Maj , 2008 Krigade i fem timmar på SvS och det ville inte lossna. Brukar inte spela så länge, men idag var det en nödvändighet. Spelade dock min sämsta poker på väldigt, väldigt länge. Kan inte riktigt begripa hur det är möjligt att spela så dåligt. Hade jag haft chaten i funktion hade jag nog bett om ursäkt. Precis varenda beslut jag tog var fel, och ibland räddades jag av turen. Hade dock min del av otur också, floppade nötset efter omslag preflop med QQ men han hittade stegen med AK. All in på flopp. Satt och sa till mig själv säkert 10 gånger under tiden jag spelade att det inte var värt att spela mer. Dels var jag iskall och sen spelade jag som sagt också usel poker. Varför lyssnar man aldrig på sin inre röst? Slutade dock marginellt plus.. Gick in en sväng på B2B där jag försöker bygga rulle så smått. Går väl skapligt även om jag inte spelar där så ofta. Gick väl 100-200€ plus eller nåt. Stannade bara några minuter. Betfaair går fortsatt bra. Upp två inköp även idag och den rullen börjar se riktigt tjusig ut. Med tanke på att man kammar rakeback där också, så kanske man borde flytta över sin verksamhet permanent. En annan tanke är att avsätta en viss summa varje vecka eller dag för skott. Just nu känns det som om jag är mer angelägen om att ha en stabil inkomst än att ha monsterrusher. Samtidigt saknar jag den där känslan att varje pott skall betyda något. Tror man spelar bättre då och sanningen är den att jag är överrullad för 10-20. Casha ut eller gå upp i nivå? Åsikter välkomnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okitsme Postad 7 Maj , 2008 Rapport Share Postad 7 Maj , 2008 om du inte är nöjd med ditt spel, svälj stoltheten och casha ut. Investera i hedgefond eller sätt in pengarna på ett bra bankkonto med +4% ränta. Inte fel det heller om du har stor rulle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 7 Maj , 2008 Rapport Share Postad 7 Maj , 2008 Kriga dig tillbaka till 25/50 balu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 7 Maj , 2008 Rapport Share Postad 7 Maj , 2008 Fortsätt tilta bort pengar på 10-20 :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 8 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Maj , 2008 Kriga dig tillbaka till 25/50 balu. Kommer troligtvis bli så. Går stabilt plus på 10-20 dock, och kanske skall man nöja sig med det. Går man upp kanske man blir uppäten av hajarna Ett annat scenario är att man hittar spelet igen.. Fortsätt tilta bort pengar på 10-20 :-) Haha! Så som det sett ut på senare tid har jag haft en tendens att göra precis det. Är du en av dom lyckliga mottagarna eller? Har haft sjuk dålig tajming och spelat allmänt pissedåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts