Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

Hemkommen från träningen och inte en enda som kommenterat mina händer, kom igen bättre kan ni grabbar? Jag är trött nu. Irriterar mig också på vissa i laget som är så extremt inkompetenta, dock vann vi äldre (jag är 87a) mot dom yngre så vi slapp köra hela löpövningen på slutet. Riktigt gött!

 

Kom igen nu och hjälp mig med händerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har tagit en liten paus från Baluupaz och kört en del andra sajter och det har gått skapligt, håller fortfarande på med projektet att få in pengar på lite fler sajter. För mig som skjuter upp precis allting tar detta lite tid. Hittade dock lite spel på SvS idag och behöver lite hjälp med ett par händer, tack. Som vanligt får ni gärna föreslå alterenativa linjer också!

 

 

Notera flatten preflop, fick även en tidsbank innan han synade preflop..

BossMedia Game #1009398612: Table Julia 4 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 11:51:31 - 2009/04/27

Seat 2: Baluupaz ($9870.02)

Seat 3: MySavings ($4138.92)

Seat 4: kulle11 ($1890.45)

Seat 5: SlaskBuB ($9685.00)

Seat 1: Baverx ($4306.43)

MySavings posts the big blind of $50.00

Baluupaz posts the small blind of $25.00

Baverx is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz 10 of Spades10 of Clubs

kulle11 raises $150.00

SlaskBuB calls $150.00

Baverx folds

Baluupaz raises $700.00

MySavings folds

kulle11 folds

SlaskBuB calls $700.00

*** FLOP *** 4 of HeartsAce of Diamonds5 of Spades

Baluupaz checks

SlaskBuB checks

*** TURN *** 4 of HeartsAce of Diamonds5 of Spades7 of Spades

Baluupaz bets $1050.00

SlaskBuB raises $2800.00

Baluupaz ?

bet flop imo. svårt på turn men känns ju som set/drag. Blir ju lite skevt när du checkar flopp.

 

Hur vill vi spela denna mot samma spelare?

BossMedia Game #1009411439: Table Julia 4 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 12:16:11 - 2009/04/27

Seat 2: Baluupaz ($9768.77)

Seat 5: SlaskBuB ($10540.02)

Seat 3: crazydude1 ($5484.39)

Seat 4: kulle11 ($2549.99)

Seat 1: Baverx ($7404.74)

SlaskBuB posts the big blind of $50.00

kulle11 posts the small blind of $25.00

crazydude1 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz Queen of DiamondsQueen of Spades

Baverx folds

Baluupaz raises $150.00

crazydude1 folds

kulle11 folds

SlaskBuB calls $150.00

*** FLOP *** 10 of Hearts9 of ClubsKing of Hearts

SlaskBuB checks

Baluupaz bets $243.75

SlaskBuB raises $737.50

Baluupaz calls $737.50

*** TURN *** 10 of Hearts9 of ClubsKing of HeartsAce of Diamonds

SlaskBuB bets $1350.00

Baluupaz ?

Totalt readbaserat. Men jag viker utan ytterligare info. Rätt ofta han har 2par, KJ och en o annan KQ, Axs lr QJ. Dock blockar du många combos men still fold imo.

 

Är JJ alltid tillräckligt stark att 4beta och få in eller skall vi ta synen och spela position? Har inte blivit 3betad pre särskilt ofta av honom, om ens någon gång.

BossMedia Game #1009419344: Table Julia 7 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 12:31:12 - 2009/04/27

Seat 2: Baluupaz ($6723.25)

Seat 5: SlaskBuB ($13786.26)

Seat 1: Slaskarrrn ($10000.00)

Seat 4: DANGERDOOM ($11210.35)

Seat 3: kiakung ($4132.88)

SlaskBuB posts the big blind of $50.00

DANGERDOOM posts the small blind of $25.00

kiakung is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz Jack of SpadesJack of Diamonds

Slaskarrrn folds

Baluupaz raises $150.00

kiakung folds

DANGERDOOM folds

SlaskBuB raises $500.00

Baluupaz ?

Om han inte 3betet alls så känns ju flat given. Hur många händer är det över där han inte 3betat alls? Standard är ju att få in det där i vanliga fall, men med din read så känns det ju halvkallt.

 

 

Hur spelar vi här? Och om turn blankar? Om turn blir, låt säga, spader fyra? Reraisar och får in?

BossMedia Game #1009420569: Table Julia 4 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 12:33:28 - 2009/04/27

Seat 2: Baluupaz ($8841.27)

Seat 3: DANGERDOOM ($11683.47)

Seat 4: kulle11 ($1000.18)

Seat 5: SlaskBuB ($10880.04)

Seat 1: stapla ($2749.57)

SlaskBuB posts the small blind of $25.00

stapla posts the big blind of $50.00

kulle11 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz Ace of HeartsAce of Spades

Baluupaz raises $150.00

DANGERDOOM calls $150.00

kulle11 folds

SlaskBuB folds

stapla folds

*** FLOP *** 5 of Clubs8 of Spades9 of Spades

Baluupaz bets $281.25

DANGERDOOM raises $912.50

Baluupaz ?

Jag slår nog om igen hyfsat ofta 60/40 typ. Sen får du ju grymt svårt att slinka om det kommer spader mtp As. Får gärna in det tidigt och annars så är det väl CR på nästan alla turnkort?

 

Kungar mot en spelare jag aldrig mött tidigare, hur spelar vi med ess på flopp? Betar ut? Betar turn? Ger han lite rep?

BossMedia Game #1009401356: Table Julia 4 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 11:56:55 - 2009/04/27

Seat 2: Baluupaz ($8836.89)

Seat 3: MySavings ($4378.93)

Seat 5: SlaskBuB ($11420.00)

Seat 4: kulle11 ($1347.16)

Seat 1: Baverx ($3834.73)

MySavings posts the small blind of $25.00

kulle11 posts the big blind of $50.00

Baluupaz is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz King of SpadesKing of Clubs

SlaskBuB folds

Baverx raises $150.00

Baluupaz raises $500.00

MySavings folds

kulle11 folds

Baverx calls $500.00

*** FLOP *** Ace of Hearts6 of Spades4 of Diamonds

Baverx checks

Baluupaz checks

*** TURN *** Ace of Hearts6 of Spades4 of DiamondsJack of Diamonds

Baverx checks

Baluupaz ?

Bet turn

 

Som sagt, välj gärna alternativa lösningar och olika scenario med turnkortet. Behöver lite input, tack!

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

ÄNTLIGEN!

Jag vet inte exakt hur många händer, men det var inte särskilt många. Har dock spelat mot honom förut, denna sessionen kan det varit 100ish händer men han brukar vara ganska 3betsglad, dock inte idag. Jag vet ärligt talat inte hur bra vi får in det med JJ i detta läget, finns inga händer vi dominerar mer än en optimistisk TT kanske? AQ/AK är 5050 och dom mest troliga QQ/KK/AA är jag stor dog mot. Så jag är kluven..

 

TT-handen är också lustig, vet inte alls hur jag skall spela dom. Känns som att "han vet att jag vet att han vet"-läge och därför spelar han som han gör. Jobbigt..

 

Jag tackar och hoppas på mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNTLIGEN!

Jag vet inte exakt hur många händer, men det var inte särskilt många. Har dock spelat mot honom förut, denna sessionen kan det varit 100ish händer men han brukar vara ganska 3betsglad, dock inte idag. Jag vet ärligt talat inte hur bra vi får in det med JJ i detta läget, finns inga händer vi dominerar mer än en optimistisk TT kanske? AQ/AK är 5050 och dom mest troliga QQ/KK/AA är jag stor dog mot. Så jag är kluven..

 

TT-handen är också lustig, vet inte alls hur jag skall spela dom. Känns som att "han vet att jag vet att han vet"-läge och därför spelar han som han gör. Jobbigt..

 

Jag tackar och hoppas på mer!

 

Okej, men har han tidigare vart 3betsglad så får jag in det iaf. Det lät som han var supernit overall när han 3betar. Även om du kanske får in det som 5050 mot hans range så är det bra för metagamet att visa att du inte backar.

 

Jo men det är ju det jag menar, när du checkar flopp så spelar du ju din hand mer elle rmindre öppet och låter han rejpa dig:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men har han tidigare vart 3betsglad så får jag in det iaf. Det lät som han var supernit overall när han 3betar. Även om du kanske får in det som 5050 mot hans range så är det bra för metagamet att visa att du inte backar.

 

Jo men det är ju det jag menar, när du checkar flopp så spelar du ju din hand mer elle rmindre öppet och låter han rejpa dig:)

 

Jo, i tidigare gejms vill jag minnas han 3betat ganska mycket men just denna sessionen hade han hållt sig ganska lugn. Du har också helt klart en poäng i att köra vore bra för metagamet, folk har nog en note på mig att jag backar mycket och är lätt att köra med. Kanske..

 

Också en bra poäng!

Samtidigt känns det som att om jag bombar flopp är det bara floats jag kommer få värde av, fast det är kanske också en dum tanke. Känner faktiskt att jag mkt väl skulle kunna spela en Ax-hand på det viset, dvs checka flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, eller hur! Känns stort, faktiskt! En hyvens kille!

 

Kan passa på att säga STORT GRATTIS till Ante då också för det har jag inte gjort tidigare, unnar dig det. Grymt!

Tack så hemskt mkt:)

Jo, i tidigare gejms vill jag minnas han 3betat ganska mycket men just denna sessionen hade han hållt sig ganska lugn. Du har också helt klart en poäng i att köra vore bra för metagamet, folk har nog en note på mig att jag backar mycket och är lätt att köra med. Kanske..

 

Också en bra poäng!

Samtidigt känns det som att om jag bombar flopp är det bara floats jag kommer få värde av, fast det är kanske också en dum tanke. Känner faktiskt att jag mkt väl skulle kunna spela en Ax-hand på det viset, dvs checka flopp.

Ja men precis, du vill inte vara för vek för då kommer folk oneklgen börja köra med dig och då blir det många jobbiga spots om man öppnar hyfsat brett iaf.

Ja altså det är ju cg så balans är ju A och O. Har bara svårt att se fördelarna med att checka flopp OOP. Då får du nästan checksyna turn ist för att beta ut där. När du betar ut så lämnar du ju dig sj vidöppen och spelar med en (imo) rätt så öppen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand#1

Baluupaz bets $1050.00

SlaskBuB raises $2800.00

Baluupaz fold (CBar helst. Annars helt rätt att leda turn för värde, nu fold. Du sätter dig i en mkt svår situation ifall du synar. Samma analys som i hand#5.)

 

Hand#2

SlaskBuB bets $1350.00

Baluupaz folds (Checkar efter floppen, bra bräda att c/r)

 

Hand#3

SlaskBuB raises $500.00

Baluupaz calls (Är du osäker på om det är det bästa alt. att få in degen pre, syna istället)

 

Hand#4

Baluupaz bets $281.25

DANGERDOOM raises $912.50

Baluupaz reraises 2.500 (Bettar ut de flesta turns, ifall spader o raisad in med degen)

 

 

Hand#5

Baverx checks

Baluupaz bettar antingen turn eller river

(Utan speciell dynamik emellan, så bettar jag antingen turn och checkar ner river eller checkar turn och synar riverdonk alt. bettar för värde på river. CB helst flop dock, du CBa med mkt luft, och måste fylla i mig lite värdehänder som inte är An osså)

Inge vidare långa analyser, men hoppas de hjälper till lite iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inge vidare långa analyser, men hoppas de hjälper till lite iaf.

 

Känns väl i stort sätt som att jag är inne på samma linje nästan överallt, vet väl lite vart det är jag gör fel och vad som behövs förändras men ändå nyttigt att höra det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8k upp till 11k ner och klockan börjar bli mkt. Jag HATAR känslan av att stressa tillbaka pengarna och att man känner fåglarna börjar kvittra och morgondagen är i fara. Jag är bara 2k back nu, mår inte bra..

 

 

Edit: Slutar nu, efter 2h och 43 minuter, 212 riksdaler rikare. Smaka på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En polare rekomenderade Google Chrome så jag installerade det och ända sen dess har pokertracker och handhistoryn på SvS fuckat up totalt. När jag märkte det så avinstallerade jag Chrome men problemet är inte löst. Någon som har erfarenhet av detta eller vet vad som skall göras? Står "Error - no pot winner found for game #XXXXXXX". Någon?

 

Passade på att lira lite idag, gick skapligt fram tills sista två potterna typ. Betade A2 suit UTG och floppade 983 med mitt färgdrag, c-bet och syn. Turn visar 8an i mitt färgdrag och betar vidare och får syn. River är en sjua och går för checkraise, 1150 till 3700 och all in. Givetvis har han fått in 77 på river. Standard!

 

Snart går man på ölen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att dina analyser antesvante först och främst är inriktade på 100bb spel.

Anser inte att JJ allin pre ska vara nån standard hand att få in det pre me 200bb, ej heller försöka få in 200bb med aa på 589 floppen när det inte ens är 3betat pre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att dina analyser antesvante först och främst är inriktade på 100bb spel.

Anser inte att JJ allin pre ska vara nån standard hand att få in det pre me 200bb, ej heller försöka få in 200bb med aa på 589 floppen när det inte ens är 3betat pre..

 

Gillar heller inte att få in det med JJ preflop om det inte är en notorisk 3betare ller om man haft sina duster med fi. Sällan får man in det suveränt i dessa läge säger mina erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon?

Skall nog in och spela lite snart men inte på SvS för det är inte ekonomiskt försvarbart har jag hört.

 

 

Edit:

 

Rööööööööv!

Berätta för en efterbliven hur fan man fixar till handhistoryn, tack. Hur fan gör man och hur fan lyckades jag fucka up det från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mittenposition öppnar 3*BB, SB slår om till 9 BB totalt och jag tittar ner på AK i BB, detta är första delen av handen. Vi spelar 200 BB, mp och jag. SB spelar lite mindre, men ändå ganska djupt. Hur vill vi spela den? Flopp? Oträffad, träffad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det slutade + 6k efter att ha legat 12k back som mest, tror jag. Blandade både 10-20 och 25-50 men det ville inte riktigt lossna, verkar ha en sjukt dålig tajming. Fixade till resultatet till slut, som så många gånger förr. Börjar illa så man får starta i uppförsbacke och sen löser det sig. Börjar dock bli tröttsamt!

 

Ingen som vill hjälpa mig med HH-problemet? Kommer bara till mappen, inte till händerna. Det irriterar mig fortfarande..

 

Skall nog ut och springa en sväng snart, även om benen känns lite tunga och ljumskarna lite slitna efter 5-0 vinsten senast. Den satt fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TURA EN GÅNG I LIVET?

 

Ett pris? Vad får man göra i NY?

 

Ja, pliiiiiiiiiiiz!!

Ja, ett pris. Man får åka och se deras show i NY, det kan nog vara skoj. Du får även 1k$ fickpengar och hotellet betalt om jag minns rätt. Klonka nu då!

 

Edit: 12 spelare kvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...