Gå till innehåll

Baluupaz


Staash

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lägger då inte JJ i det läget (skulle dock vara intressant vad average låg på?) men själv smetar jag förmodligen in rakt av med enbart 9-10bb. Låt säga att du försöker steala och höjer till 3,5k, inte speciellt kul att tvingas folda med 1/3 av stacken inne.

 

Alltså, för att slippa jobbiga beslut* (instasyn i det här läget) samt att spela bluff/nötter likadant så pushar jag rakt av.

 

* Exempel på svårt beslut kan vara om en dålig spelare kallsynar på SB/BB och kör en stop and go (eller vad det kallas) på en bräda med ett par överkort.

 

Jo, men jag resonerade lite samma. Man kan vinna blindsen och sno med en 3.5k höjning, dvs utan att riskera existensen. Det blir mer eller mindre aldrig något postflop-lir i vilket fall som helst, så ställer dom kan man vika sin stöld eller legitimerad hand synar ofc. Jag är definitivt ingen turrespelare och mina resultat talar för sig själv, dvs aldrig cashat i en turre tror jag. :mrgreen:

 

Detta i sin tur innebär givetvis att jag behöver alla råd jag kan få! Denna gången höjde jag upp och fick omslag AI och tog min syn, han visade upp KK som fick stå. Jag kände i efterhand det var en dålig syn gentemot hans range. Han gör inte det spelet, utan investerande pengar, med något annat än topp 3 händer känns det som. Inte hela världen kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har grindat lite idag och värdet var mkt bra, hade fin träffyta och hela baletten. Fick betalt när jag skulle ha betalt och stod när jag skulle stå och förlorade när jag skulle förlora. Kalaset slutade 27k upp, vilket var välbehövligt. Det vände den negativa månaden så den är numera grön, wohoo!

 

Försökte spela lite med brorsans konto lite senare på natten och det gick givetvis kattpiss. Ibland känns det som att dom riggar upp det så att om man vinner på förmiddagen skall man inte få vinna på kvällen, det var en riktigt tilt-session. Jag är nog glad ändå, tror jag!8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart uppladdning att sitta och tilta på cashgame? Ligger 12k upp och allt rullar fint, men sen QQ vs TT och set på honom och sen rullar det på. Nersynad med A hög på ett smått horribelt sätt etc.

 

Nu är jag tilt, det var inte bra..

 

Edit:

 

Såja!

Påbörjat vandringen uppåt igen, ligger nu fint plus igen. SM funkar väl men har inte riktigt kommit ur startgropen än så att säga!

 

Färgdrag vs made hand förbryllar mig dock fortfarande. Har nog 2-43 senaste 45 gångerna jag befunnit mig i dessa situationer. Det stör mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par öl senare och lite reflektioner:

 

Jag hade ett par moves som inte riktigt gick hem. Hade en squeeze med medioker hand som fick AI emot sig som jag fick vika och sen ett par andra mindre väl valda tillfällen. Mer behövs inte..

 

Klassiska situationen med AK vs 88 AI preflop fick heller inte gå vägen - det känns verkligen så himla standard. Jag skulle verkligen vilja minnas senast jag vann en sådan flip. Det är nästan löjligt!

 

Jag får väl i alla fall vara nöjd med cashgamet. Låg 12k upp men tappade ner till 4k back för att ta igen till cirka 10k upp, och det är åtminstone inköpet med råge. Jag vet inte, man får försöka se det positiva. Har vänt månadsbacket till lillplus så det är alltid något. Imorgon väntar SuperSöndag med massor av bra fotboll och eventuellt lite grind. Sov gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- 15k

 

Det var en jävla tur man spelade 10-20 annars hade det kunnat gått riktigt jävla illa. Hur kan man bli så jävla setupad och rövknullad på en session? Finns dagar då man bara inte orkar. Hur fan orkar Svenska Spel..

 

Mina överpar möter set och deras överpar står vs par + öppet och par + nötfärgdrag som om det vore världens mest naturliga. Det skall gärna tryckas in lite KK vs AA och QQ vs AA också.

 

Jag hittar inte riktigt ord. Det är inte ens särskilt farligt men jag blir alltid så vansinnigt supertiltad ändå oavsett backsumma. Förbannad! Förlorar man sen pengar till sajtens typ sämsta spelare så gör inte det saken bättre. Så tajmad så det är overkligt.

 

 

Jag vill bara skrika av frustration!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- 15k

 

Det var en jävla tur man spelade 10-20 annars hade det kunnat gått riktigt jävla illa. Hur kan man bli så jävla setupad och rövknullad på en session? Finns dagar då man bara inte orkar. Hur fan orkar Svenska Spel..

 

Mina överpar möter set och deras överpar står vs par + öppet och par + nötfärgdrag som om det vore världens mest naturliga. Det skall gärna tryckas in lite KK vs AA och QQ vs AA också.

 

Jag hittar inte riktigt ord. Det är inte ens särskilt farligt men jag blir alltid så vansinnigt supertiltad ändå oavsett backsumma. Förbannad! Förlorar man sen pengar till sajtens typ sämsta spelare så gör inte det saken bättre. Så tajmad så det är overkligt.

 

 

Jag vill bara skrika av frustration!

 

De `helt ok ! " S K R I K "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- 7k

 

Satte mig ner en sväng efter träningen och tappade 7k till. Ibland är det bara att inse att det inte skall spelas poker, det är liksom inte lönt. Det är inte ens nära att du kunna sluta plus. Det går inte!

 

Sitter och är asförbannad återigen. Sitter och håller käften för mig själv för att inte säga något olämpligt eller som förut: bara skrika. Har skrikit en del tidigare iofs, så helt oskyldig är man ju inte.

 

Slår man om med färgdrag och för en gångs jävla skull får in det så skall givetvis den andra bögen sitta på nötfärgen. Har man floppat nöthelvetet så skall gärna FI superöverspela ett mediokert färgdrag och 7beta för typ 10000 BB och sätta det på river. Sen skall personen ifråga gärna lämna direkt efteråt också, eftersom han/hon inser hon är totalt jävla inkopetent. En annan klassiker är när man får sin AA totalt jävla rövknullad av diverse rövkort. Har nog inte stått en gång senaste två dygnen med AA - är det bara att vika skiten mot första omslaget?

 

Jag startade med att tappa ett inköp typ första handen jag spelade. 4beta KK preflop och fick syn. Q84 eller något. Jag betar, han synar. Turn kommer det vidriga jävla esset som aldrig kan hålla sig borta. Check, check. River checksynar jag hans ställ. Jag vet han har det spelet i sin med sämre händer men i efterhand är det ändå retarderad syn eftersom han nog checkar ner showdownvaluehand och att hans turncheck känns så given. Jag hade säkerligen fått alla hans pengar om turn och river blankat. Exakt samma som igår, QQ vs AJ och J hög flopp. Sen A turn. Kort men påfrestande "downswing".. Jävla tilt!

 

Jag skall nog gå igenom händerna nu. Har lugnat mig något..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pausen sen senaste inlägget verkar ha gjort gott. Jag har bidat min tid och väntat och försökt få tilt och motrigg att blåsa över. Det kanske den har gjort!

 

Gick in typ en kvart nu på natten och satte 4 av 5 pocket direkt och fick betalt för stack typ. Helt störd rush!

 

30k +

 

Nu blir det statoil och nattmat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pausen sen senaste inlägget verkar ha gjort gott. Jag har bidat min tid och väntat och försökt få tilt och motrigg att blåsa över. Det kanske den har gjort!

 

Gick in typ en kvart nu på natten och satte 4 av 5 pocket direkt och fick betalt för stack typ. Helt störd rush!

 

30k +

 

Nu blir det statoil och nattmat!

 

Nu hoppas jag ju verkligen att du tog en french hotdog för ditt eget bästa, Älskar dressingen de har...Åkte dit o köpte en flaska av de och gjorde egna...Not the same :( . Aja, lycka till i pokern din jäfvul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hoppas jag ju verkligen att du tog en french hotdog för ditt eget bästa, Älskar dressingen de har...Åkte dit o köpte en flaska av de och gjorde egna...Not the same :( . Aja, lycka till i pokern din jäfvul

 

 

 

 

Det är omöjligt att göra skabbig snabbmat i hemmet, det blir lika fel varje gång.

 

 

 

Najs rush btw mr bupp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hoppas jag ju verkligen att du tog en french hotdog för ditt eget bästa, Älskar dressingen de har...Åkte dit o köpte en flaska av de och gjorde egna...Not the same :( . Aja, lycka till i pokern din jäfvul

 

Faktum är att jag brukar ta en hotdog till nattmat, men ikke denna kvällen. Blev istället bara två liter mjölk och ett choklad - dom hade inga vetekakor till min bevikelse.

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8k +

 

Spelar dock inte bra. Det är något som saknas, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men spelar långt ifrån mitt a-game för tillfället. Det märkliga är att plusresultaten fortsätter levereras. Det känns krampaktigt och feltajmat på något vis. Hoppas det löser sig snart!

 

Fram tills dess hoppas jag plusresultaten fortsätter strömma in i jämn takt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 14k

 

Jag hittade ett 50-100 bord med mycket värde, men fick inte korten alls och inga träffa heller så det blev lite dött. Efter en stund var det i stort sätt bara kompetenta spelare och då fanns ingen direkt mening att sitta kvar.

 

Spelade även 25-50 och där gick det till en början inget vidare, men sen small det till min fördel ett par gånger och hittade ett skapligt plus. Kändes lite bättre denna sessionen även om det är en bra bit kvar till toppformen. Nu ser det ljust ut för att ge familjen lite fina julklappar också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser det ljust ut för att ge familjen lite fina julklappar också!

- 36k

 

Det var som vanligt väldigt korkat att skriva ut det där och bli lite mallig, för det är alltid samma visa. Man blir bestraffad för mallig attityd!

 

Det får bli vatten och bröd till julmat och en blyertspenna i julklapp till småsyskonen - mer har man inte råd med efter en natt som denna.

 

Haft en del riktigt korkade beslut och en del mindre tajmade. Jag antar att det inte krävs mer för att det skall gå som det gick. Förlorade även 5 flips mot `shortstacks` för cirka 20k totalt. Det är klart det sätter sina spår, inte bara ekonomiskt utan man blir ju lite förbannad också. Funderar även på att börja hålla koll på färgdrag vs färdig hand, en liten resultatlista. Både för och emot, skall bli spännande att se det över en månad. Inte för att det leder nånvart utan mer för det är skoj.

 

Konstigt man inte är mer sur än jag är just nu ändå. Det känns trots allt ganska skapligt, inga självmordstankar som den andra gode forumiten det gått tungt för idag. Önskar bara man inte hade sina monsterbackdagar varenda gång man skrapat ihop en ansenlig summa pengar. Det känns som det är likadant varje gång. Jag får ta tag i det, helt enkelt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en hand jag funderat lite på. Är det här spelet standard? Ni får ha i åtanke att jag trots allt nästan har tptk. Han lär syna med Q5 och drag.

 

BossMedia Game #881967285: Table Julia 7 - $25.00/$50.00 - No Limit Hold'em - 23:58:55 - 2008/12/10

Seat 1: Baluupaz ($10103.75)

Seat 3: mano28 ($2437.27)

Seat 2: bobbyfjr ($18453.70)

Seat 4: pleyya ($12410.30)

Seat 5: mvhSorken ($20423.86)

mano28 posts the big blind of $50.00

bobbyfjr posts the small blind of $25.00

Baluupaz is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Baluupaz 5 of HeartsKing of Hearts

pleyya folds

mvhSorken folds

Baluupaz raises $175.00

bobbyfjr calls $175.00

mano28 raises $500.00

Baluupaz calls $500.00

bobbyfjr folds

*** FLOP *** 5 of Clubs4 of Diamonds3 of Diamonds

mano28 bets $500.00

Baluupaz raises $1250.00

mano28 goes all-in with $1937.27

Baluupaz calls $1937.27

*** TURN *** 5 of Clubs4 of Diamonds3 of DiamondsKing of Clubs

*** RIVER *** 5 of Clubs4 of Diamonds3 of DiamondsKing of Clubs5 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $5034.54 | Rake $15.00

Board: 5 of Clubs4 of Diamonds3 of DiamondsKing of Clubs5 of Diamonds

Baluupaz won ($5034.54), showed 5 of HeartsKing of Hearts

bobbyfjr won ($0.00), mucks

mano28 won ($0.00), showed 4 of Clubs4 of Spades

pleyya won ($0.00), mucks

mvhSorken won ($0.00), mucks

 

Nu var det så illa att jag var uppe mot ett kåkdrag, som ju är det allra starkaste draget. Denna gången slutade det bra, eftersom min kåk blev bättre. Det är därför man inte skall spela så mediokra drag (som man ändå får anse hans hand vara? där ligger ju färdig stege), det är lätt att bli utdragen. Åter till frågan: Är det här standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...